Motor zgomotos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor zgomotos

    Am luat si eu de vreo 3 luni un Logan 1.6 16 v si nu-mi place ca de la 2500 rotatii / min. in sus face un zgomot foarte urat motorul (adica in viteza a 5-a la 90 km/h, are 2500 rot. - cred ca e prea mult...; la 110 km/h are 3000 rot./min.)
    Inainte am avut un Logan 1.4 care la 100-110 km/h nici nu-l auzeai dinauntru motorul. Oare e normal sa fie asa la cel de 1.6 16 v ?

    Poate sa fie din cauza ca am doar 3000 km parcursi (o fi inca in rodaj ?).

    Astept cu nerabdare raspunsuri din partea posesorilor mai vechi de Logan 1.6 16 v.

  • #2
    Acelasi incovenient l-am avut si eu. Dupa 6000 km a inceput sa mai dispara din zgomot si cred ca m-am si obisnuit cu el. Conteaza ca masina e buna, nu am probleme cu ea. Am mai spus-o pe forum , atentie la benzina, o benzina buna diminueaza din zgomot. Incearca sa bagi ceva mai bun de 95, spre exemplu 99+ sau combinata. As dori sa stiu daca cineva a reusit sa imbunatateasca antifonarea care lasa de dorit.

    Comment


    • #3
      @Liviu
      Nu imi amintesc sa fi auzit vreun zgomot deranjant la turatiile ce le spui. Dimpotriva, am condus inainte de a avea 16v si un 1,4. Tinand cont ca motorul e mai puternic, ar fi normal sa sune ceva mai tare, nu?
      Eventual intreaba-l pe Mareom ce parere are, ca e timisorean ca tine si are o groaza de km facuti cu 16v.

      PS: vitezometrul iti arata 3000 rpm la 110 kmh. De fapt nu sunt decat vreo 102 kmh. N-am stiut asta pana cand nu mi-am luat gps ...
      Martinel rules!

      Comment


      • #4
        Motorul nu are voie sa fie ,,zgomotos'' indiferent cati kilometri are. Daca esti in garantie poti merge la un service autorizat...sa-ti ceri drepturile...mult succes.

        Comment


        • #5
          Aceeasi problema am avut-o si eu intr-o perioada. Se auzea ciudat motorul dupa 2500 de ture. Am observat ca daca turam motorul pe loc, dupa 4000 de ture zgomotul disparea ca prin minune. Cei de la service mi-au zis ca ar fi de la aerul conditionat, dar masina facea asa si fara el cuplat.
          In ce regimuri de turatie mergi cu masina de obicei? Daca obisnuiesti sa mergi la consum si sa schimbi la 2500 rpm, computerul de bord va modifica harta de injectie pentru a compensa pentru modul asta de mers. Recomandarea mea ar fi s-o turezi mai mult cand ai ocazia, preferabil cand iesi din oras ca sa poti face asta legal. O sa fii placut surprins ca masina va fi mult mai vioaie daca nu o subturezi constant.
          sigpic
          ^Logan turbat (WIP)^

          Comment


          • #6
            Am observat si eu ca de la 2500rpm e destul de zgomotoasa pana pe la 3500rpm. Chiar mai zgomotoasa decat tractorasul meu diesel de 1.9. Problema e ca 1.6 16v zgomotul e mai intepator, pe cand la diesel e unul placut de masina puternica care parca te imbie sa o calci. La logan am impresia ca vrea sa o las mai moale, dar e si o chestie de obisnuinta. Dupa cateva drumuri m-am obisnuit sa merg cu ea la peste 4000 rpm chiar si in treptele 2 si 3. Spre surprinderea mea ajunge foarte repde la 110-120km/h, dar de acolo nu mai accelereaza ca si dieselul.

            Comment


            • #7
              La mine pe la 2700 incepe zumbaitul ala placut,e infundat si imi place, dar la 5000-5500 se aude unul metalic deranjant e vro probleme? ca nu mai am garantie la ea
              sigpic

              Comment


              • #8
                Cred ca e ceva normal la turatia aia.Acum depinde si ce ulei folosesti si cati km ai cu el.Daca nu-ti sta in obicei s-o tii la turatii de astea(~5500)eu nu cred ca ar trebui sa-ti faci probleme.
                Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                Comment


                • #9
                  Nu are cum sa fie asa de zgomotos motorul la turatiile alea mici,,uleiul de fabrica este unul Dacia Oil 5w-30 si este mai subtire fata de ce am eu acum(Castrol,5w-40).
                  Intradevar cu uleiul ala era mai zgomotoasa un pic dar de cand am racut revizia la an si am bagat castrol motorul merge foarte bbine atat in turatii mici cat si la turatii mari cu viteze de 175-180 la ora.

                  Comment


                  • #10
                    dacia are probleme la antifonare.nu numai dacia de fapt .toate ce sunt lowcost nu exceleaza la acest capitol.abia pe la nu stiu ce masrci de pe la 12 sau 15 mii euro in sus sa zicem ca au cam ascuns zgmotele.1,6 16 v are antifonare ca la dci dar tot se aude cum face galagie.asta este.vedeti ca sunt pe aici pe forum tutoriale legate de antifonare.vreti mai mult?bagati bani ca de aia in a 6 nu se aude nimic pentru ca ,costa.
                    Welcome to the Club, We Have Jackets !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ivan Marian View Post
                      Nu are cum sa fie asa de zgomotos motorul la turatiile alea mici,,uleiul de fabrica este unul Dacia Oil 5w-30 si este mai subtire fata de ce am eu acum(Castrol,5w-40).
                      ..............
                      E vorba de perceptia fiecaruia, e usor sa fim subiectivi.

                      Si DA (D-FENS) zgomotul motorului se poate modifica (sensibil) in fc de uleiul folosit si in fc de intervalele de schimb.

                      Comment


                      • #12
                        asa este depinde foarte mult ce ulei folosim eu dupa 2000 km am pus castrol 5w40 motorul merge foarte bine

                        Comment


                        • #13
                          La fel am si eu Castrol 5W40 si chiar pe gerurile astea merge perfect motorul.
                          Absolut nici o problema cu acest ulei pe care il am de 6 luni in motor.
                          Schimba si tu uleiul Dacia 5w30 cu unul mai bun si vezi daca mai face acelasi zgomot ca inainte,,,,iar daca face la fel inseamna ca ai vreo problema cu el.

                          Comment


                          • #14
                            @liviustirnea
                            Nu pot sa-mi dau seama despre ce zgomot vorbesti dar cu siguranta turatia la care folosesti motorul nu e OK!
                            Am 16V de exact 1 an si-o luna si nu am ce sa-i reprosez. I-am schimbat uleiul din fabrica abia la prima revizie(20k km) cu Castrol 10W60 pentru ca stiu cum o utilizez si de ce mi-am luat-o.
                            Daca citesti cartuliile pe care le-ai primit in bord sau te uiti pe site-ul Dacia o sa vezi ca ai turatia de cuplu optim 3750rpm! Asta inseamna ca motorul ala "sufera", mai ales ca e si nou si e si frig afara acum, la 2500rpm. Nu pateste nimic mototrul ala nici de o tii numai cu 6500rpm(unde e limitat electronic), iti va creste doar consumul!
                            Oricum o sa ajungi la performantele lui optime abia dupa ce faci primii 10.000 km, si asta ti-o spun din propria experienta!
                            Daca totusi ai dubii mergi la dealer/service-ul Dacia de la care ai achizitionat-o si roaga-i sa arunce o privire.
                            Succes si sa o stapanesti sanatos!
                            :P::U::S::H: :T::H::E: :L::I::M::I::T::S: :excl:

                            Comment


                            • #15
                              Da sigur...sufera la 2500 rpm.
                              Ia vezi pe curba de cuplu, 90%din cuplu e disponibil inca de la 2400-2500 rpm, plus ca nu trepideaza, nu face urat.

                              PS: la ce ti-e buna marmelada aia de ulei?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google