La ce temperatura porneste ventilatorul la dci?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La ce temperatura porneste ventilatorul la dci?

    Eu nu am observat sa-mi declanseze ventilatorul de la radiator nici cu motorul pornit nici dupa ce l-am oprit. Nivelul apei indica mereu 2 liniute(numai cand am fost pe traseu montan s-a dus la 4 liniute).

    La ce temperatura porneste ventilatorul la dci?

    La benzinar am observat ca declanseaza ventilatorul mai mereu (nivelul apei 4 liniute) si mai merge putin si dupa ce opresc motorul.
    Last edited by zett; 24 November 2007, 11:10.

  • #2
    La dCi-uri GMV-ul porneste doar in aglomeratie mare sau cu AC-ul pornit si merge doar vreo 10 secunde pentru ca se raceste foarte repede motorul si nu mai e nevoie de functionarea lui. Iar dupa oprirea motorului, nu porneste niciodata la dCi.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      temp la care se porneste ventilatorul la 1.5 DCI

      La loganul meupornese la 83-85 grade C pus pe scanner . De regula sta in 2 liniute acuma iarna fiind si f frig (0 ... -20 C) dar cand am urcat transfagarasanu a urcat in 4. O sa vad la vara caci al meu Logan de-abia implineste 2 sapt chiar daca am deja 2300 km cu el inclusin pe Transfagarasan

      Comment


      • #4
        La DCI-ul asta de 70CP nu mai e regula cu 4 linii..2 e normal..
        De ex. patinaj pe loc dupa drum de 120Km mi-a urcat la 4 linii!!La fel dupa orice drum daca nu turezi peste 2500, brusc cel putin, mai mult timp, de mai multe ori, nu urca deloc peste 2 linii! Nu este defect..am lamurit problema cu cei de la Dacia!
        Exact cum a zis @andrei doar aglomeratie, caldura mare, turatii urca la 4!!
        Bafta!
        ps.AM 20k KM

        Comment


        • #5
          Bre mergeti cu ele subturate.
          Oricum la diesel randamentul termic e mult mai bun decat la benzinar(benz. are pierderi mari de caldura), de unde si temperatura mai scazuta in functionare.

          Comment


          • #6
            La mine dupa~19km ajunge la 4 linii,si acolo ramine.Ventilatorul porneste mai mult vara, dar si atunci,cind merg mai mult in localitati sicu viteza mica.

            Comment


            • #7
              La 65 CP e normal 4 linii!!

              Comment


              • #8
                Corect, la motorul de 65 CP e normal sa fie 4 linii mai repede decat cel de 70 CP si 85 CP ca astea au intercooler.
                Cel mai nou proiect auto din România!
                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                Comment


                • #9
                  Scuzati-ma, dar nu inteleg. Temperatura se stabilizeaza acolo unde deschide termostatul. Dupa parerea mea, motorul se incalzeste pana se deschide termostatul. Daca s-a ridicat pana la 2 linii cu termostatul inchis, nu vad de ce s-ar opri pana la patru, daca termostatul ar ramane inchis.
                  Dupa capul meu eu zic ca pot fi doua cauze: a)temperatura de deschidere a termostatului e prea mica=2linii(de obicei este asa la motoarele pentru zonele calde); b) temperatura termostatului e OK, dar pierderile termivce sunt asa de mari incat nu ajunge sa se deschida niciodata(putin probabil).
                  Eu banuiesc ca am consumul mare pentru ca termostatul deschide prea jos si motorul este rece. De aia si incalzirea sufera.
                  Eu cred ca daca e acelasi termostat ca la benzina tot lotul(o fi de fabricatie romaneasca)are defect de fabricatie prntru ca nu are nici un motiv ca sa nu ajunga la 4 linii.
                  Daca termostatul e diferit, Inseamna ori ca asta e temperatura de regim la Diesel, ceea ce ma indoiesc,si ca Dacia e in ordine, sau au gresit la proiectat.
                  S-ar putea sa gresesc, nu am studiat sistemul de racire. Sunt unele masini care au temperatura in grade pe indicator. As fi curios cat arata ele temperatura stabila (de deschidere a termostatului).
                  Cel mai simplu ar fi sa ne spuna cineva daca termostatul de la diesel e diferit de cel pe benzina.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vicol Gabriel View Post
                    La mine dupa~19km ajunge la 4 linii,si acolo ramine.Ventilatorul porneste mai mult vara, dar si atunci,cind merg mai mult in localitati sicu viteza mica.
                    la fel si la mine... dupa 20, maxim 25 km se fac 4 liniute, mers in oras cu schimbari 2500-3000 rpm
                    la drum lung (90-110 km/h) cu 4 pers in masina s-au facut dupa 35 km

                    Comment


                    • #11
                      Am si eu o curiozitate...La mine niciodata nu urca tenperatura la 3 linii..De la 2 sare direct la 4.... Oare de ce???

                      Comment


                      • #12
                        La nimeni nu-i arata 3 sau 5. Alea-s puse sa fie egal indicatorul cu cel de carburant.
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • #13
                          Multumesc ptr raspuns...

                          Comment


                          • #14
                            Buna! Am o intrebare. La mine cand merg in oras dupa 10 minute imi arata 4 linii. Pana acum nu a depasit 4. Ii normal? Ah si am dci 70CP.
                            I HAVE A !sigpic
                            fara linkuri externe in semnatura

                            Comment


                            • #15
                              E normal, daca nu depaseste 4 linii.
                              Cel mai nou proiect auto din România!
                              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google