Revizie Diesel Euro 5 - Filtru De Particule DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revizie Diesel Euro 5 - Filtru De Particule DPF

    1. Filtru de aer (Mahle) cod origine 82 00 985 420 - 90 Ron
    2. Filtru de ulei (Purflux) cod origine 82 00 768 927 - 26 Ron
    3. Filtru habitaclu KNECHT-MAHLE (LA230 Micro star) - 58 Ron
    4. Filtru motorină (Delphi) cod origine 77 01 478 547 - 127,70 Ron
    5. Garnitură Buşon baie de ulei cod origine 82 00 641 648 - 10 Ron
    6. Ulei ELF Solaris 5W30 DPF, RN 0720, 5 litri - 180 Ron

    Toate filtrele sunt de origine (OEM Renault), în afara celui de habitaclu, unde am preferat o filtrare mai bună printr-o calitate Premium (tehnologie Micro star, sper să nu fie doar Marketing, deşi faţă de alte filtre de habitaclu văzute, hârtia filtrantă pare mai plină şi de calitate ).
    Attached Files

  • #2
    aoleo 90 ron pe un filtru de aer , hotie curata.
    Pe luneta mea sta semnu de la ''naic'' bine lipit

    Comment


    • #3
      Este un filtru mai atipic ca formă, iar în reprezentanţă costa în jur de 99 Ron !

      P.S. Dacă vânzările au scăzut (şi scad în continuare), ei din ce vrei să mai trăiască ?!

      Comment


      • #4
        Un articol interesant despre Turbină !

        "Defectarea turbosuflantei motorului dumneavoastră este de cele mai multe ori cauzată de un lanţ de alte defecţiuni sau intervenţii necorespunzătoare.

        Dacă se respectă intervalele de service şi calitatea uleiului folosit este cea menţionată în manualul de service al autovehiculului Dumneavoastră, turbosuflanta are o eficienţă şi fiabilitate maximă.

        Vom identifica în continuare câteva dintre acestea :
        •Defecţiuni ale turbosuflantelor cauzate de problemele de lubrifiere: reţinerea uleiului, restricţionarea sau lipsa curgerii uleiului, prezenţa corpurilor străine în ulei.
        •Defecţiuni determinate de pătrunderea obiectelor străine în rotoarele compresorului şi/sau ale turbinei.


        Procedura de întreţinere vizează în mod deosebit filtrarea aerului şi calitatea uleiului. Aceste zone sunt importante datorită vitezei de operare a turbosuflantei. Adoptarea unor proceduri de operare adecvate şi a unei politici de întreţinere preventivă oferă sistemului turbo o lungă durată de viaţă.

        Procedurile de întreţinere sunt bazate pe intervale stricte de funcţionare ale motorului, perioade de timp sau kilometri parcurşi. Acest fapt se datorează unei largi varietăţi a lubrifianţilor, a modurilor de operare şi a conditiilor la care sunt supuşi aceştia.

        Întreţinerea preventivă a turbosuflantei consta în primul rand în asigurarea păstrării integrităţii motorului şi a sistemului de alimentare cu aer. Motorul nu trebuie exploatat într-un mod care să genereze o funcţionare defectuoasă a turbosuflantei.


        Întreţinerea:

        1. După pornirea autovehicolului, accelerarea motorului este recomandată doar după ce presiunea uleiului a fost stabilizată. Turarea motorului imediat după pornire poate forţa turbosuflanta să funcţioneze la viteza maximă înainte ca lagărele să poata fi lubrifiate adecvat. Funcţionarea unei turbosuflante cu lubrifiere insuficientă poate provoca uzura lagărelor. Repetarea acestei greşeli poate conduce la defectarea prematură a turbosuflantei.

        2. Oprirea motorului sa va face numai după scăderea turaţiei la relanti. Turbosuflanta funcţionează la viteze şi temperaturi constante care sunt mai mari decât cele ale celorlalte categorii de componente ale motorului. Atunci cand un motor funcţionează la capacitate/turaţie maximă, viteza şi temperatura turbosuflantei sunt de asemenea la maxim. Pot apărea probleme ale motorului sau turbosuflantei atunci cand motorul aflat la turaţie maximă este oprit brusc.

        Pentru evitarea problemelor se recomandă funcţionarea într-o stare de repaos medie sau cu o "sarcină uşoară", care în acelaşi timp să menţină întreaga presiune a uleiului şi fluxul de aer din sistemul de răcire. Urmând aceste sfaturi se poate preveni rotaţia prelungită a turbosuflantei fără lubrifiere şi formarea depunerilor de calamină în spatele rotorului turbină, fapt ce conduce la uzura prematura a segmenţilor de etanşare.

        3. Sistemul de ungere al turbosuflantei trebuie amorsat de fiecare dată după ce a fost efectuat un schimb de ulei sau orice serviciu care implica o scurgere a uleiului. Motorul trebuie pornit de câteva ori înainte de intra în sarcină. Apoi trebuie pornit şi lăsat la relanti pentru o perioada de 2-3 minunte înainte de accelerare, pentru ca întreaga circulaţie a uleiului şi presiunea acestuia să se regleze.

        4. La temperaturi scăzute şi în cazul în care vehiculul nu a fost utilizat pentru o perioadă mai lungă de timp, presiunea normala a uleiului motorului şi curgerea acestuia sunt afectate. În aceste condiţii motorul trebuie pornit şi lăsat în starea de repaos pentru câteva minute, pentru a permite întregului sistem sa ajungă la temperatura de lucru iar uleiul la vâscozitatea normală, înainte de a intra în sarcină.

        5. Trebuie evitate perioadele lungi de repaos ale motorului. Combinaţia de presiune scazută din turbină şi compresor şi rotaţia mică a axului turbosuflantei poate permite uleiului să se prelingă peste segmenţi în turbină sau în compresor. Acest lucru poate produce uzuri în carcasa lagăr în zona de etanşare a segmenţilor şi poate avea efecte negative asupra rotorului."

        Şi tot despre turbină, un articol foarte interesant !

        http://www.autosaga.ro/lectia-auto/d...compresor.html
        Last edited by Ampt; 15 April 2012, 18:43. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          Si cam ce turatie ar fi optima pentru schimbarea treptelor???

          Comment


          • #6
            Fără pretenţia de a declara că sunt cele mai bune răspunsuri voi încerca să dau câteva detalii despre cum conduc eu Diesel-ul pe care îl am pe mână de nou, 1,5 dCi 75cp, Euro 5, filtru de particule DPF !

            Când motorul este rece, schimbatul treptelor de viteza le fac la cca.2.300 rpm, după ce îmi apar primele 2 pavele la indicatorul de temperatură apă motor(cca. 5 minute acum primăvara), schimb la 2.500 de ture. Datorită faptului că la acesta motorizare cutia este altfel etajată (există poze în acest thread care sunt mai mult decât explicite, vezi link), după schimbare turaţia va fi undeva la 1.750 rpm, unde de altfel motorul are si cuplul maxim. Dacă vrei ca după schimbare, turaţia sa fie la 2.000 rpm, trebuie să schimbi la cel puţin 2.750 rpm. Eu unul schimb la 2.750 - 3.000 rpm cand îi dau a 5-a.

            http://www.loganclub.ro/forum/my_log...-t33203p3.html

            La drum întins nu cobor niciodată sub 2.000 rpm, ca viteza de deplasare asta înseamnă 100 km/h, după vitozemetru. Cel mai mult însa merg la 2.250 rpm (110 km/h) sau 2.500 rpm (125 km/h) - în regim de Autostradă.

            În rest motorina bună, alimentez numai de la Petrom, iar ca recomandare vă spun ca este bine să faceţi un drum în afara oraşului măcar o dată pe lună (este sănătate curată pentru filtrul de particule - DPF)

            Ataşez o poză în acest sens, un eşapament curat unde filtrul de particule îşi face cu brio treaba !
            Deocamdată !
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Eu am un logan nou de 75 cai si la 2000 ture am putin peste 110, iar la 2500 putin peste 140km/h.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Stie cineva de ce pe bidonul de ulei elf solaris scrie cand "FE", cand "DPF". Este diferenta intre ele?
                sigpic

                Comment


                • #9
                  FE este varianta mai nouă de Elf Solaris, ambele (FE şi DPF) sunt 5W30 şi respectă recomandarea Renault RN 0720 ! (special pentru motoarele Diesel echipate cu filtru de particule) !

                  Comment


                  • #10
                    Ok. Merci mult.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Şi a fost revizia a III-a, kilometri bord 44.854 km !

                      S-au efectuat 14.735 kilometri de la precedenta revizie, interval de timp între cele două revizii 15.11.2012 - 13.11.2013 (un an, fără două zile) !

                      Maşina se prezintă foarte bine din toate punctele de vedere, direcţia şi articulaţiile nu prezintă niciun fel de jocuri, idem rulmenţii !

                      Aşa cum spuneam probleme nu sunt, iar în afara schimbului de ulei şi de filtre s-au mai efectuat următoarele operaţii :
                      - reglaj faruri
                      - reglat frână de mână
                      - verificare punct îngheţ antigel (-27 grade Celsius)
                      - suflat cu aer grila centrală şi gurile de ventilaţie
                      - gresat tijă amortizoare spate
                      - gresat şuruburi prindere scut motor
                      - verificat nivel uzură plăcuţe de frână (grad uzură estimat la 40 %)
                      - desfăcut etrierii de frână şi gresat axele glisoare
                      - verificat stare burdufuri cauciuc
                      - verficat prinderi şi tampoane tobă eşapament
                      - montat 3 holşuruburi suplimentare pentru fixarea mai bună a deflectorului de aer de sub spoilerul faţă (de fiecare data când se schimbă filtrul de motorină, deflectorul de aer trebuie desfăcut şi din păcate, din fabrică, prinderea acestuia este prevăzută cu nişte clipsuri, care în timp nu prea îl mai prind aşa de bine de spoiler)
                      - s-a golit de motorină într-un recipient filtrul de combustibil şi nu s-a constatat prezenţa unor impurităţi sau picături de apă ("celebrele" bule de aer, coşmarul oricărui Diesel-ist)

                      Ca şi observaţie finală am constatat că filtrul de aer, respectiv cel de polen au fost foarte îmbâcsite, probabil că intervalul optim de schimb ar fi la 6 luni sau 7.000 de kilometri !

                      Total manopera revizie : 168,64 lei
                      Total cost revizie (ulei, filtre şi manoperă) : 613,64 lei

                      Comment


                      • #12
                        Unde ai facut revizia?

                        Si eu consider ca filtrele de aer trebuie schimbate mai des.

                        Comment


                        • #13
                          Nu inteleg ce treaba au picaturile de apa cu bulele de aer din retur...
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by abc View Post
                            Unde ai facut revizia?
                            Dacoserv Militari !

                            Originally posted by einstein1984 View Post
                            Nu inteleg ce treaba au picaturile de apa cu bulele de aer din retur...
                            Mulţumesc frumos pentru observaţie !
                            Last edited by Ampt; 13 November 2013, 18:08. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #15
                              Fac treaba buna astia de la Dacoserv Militari
                              Eu cand merg pe acolo, ma duc la mecanicul Sorin
                              My turbo lag, give your MPI, a chance

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google