Merita sa cumperi un dCi 85 CP decat un 1.6 16v?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai asta era si ideea care o refuza multi, lasand la o parte pilotaju de raliu si mestecatu' in cutia de viteze, cu dizal te descurci mai lejer intr-o depasire si la un mers preponderent 120-140 nu prea mai ai ce sa compari la elasticitate si consum.
    Dar nu...dau a treia, bag ture sa sara pistoanele prin capota si arat ca ie mai tare 1.6 benzinaru.
    E mai tare (cu putin) dar cu ce eforturi si consumuri??

    Comment


    • Ai dreptate .... sa schimbi treapta e un efort imens. Pentru masina ce efort sa fie ? ... creste putin consumul in rest nu are nici'o treaba ..

      Si btw .. de cate ori faceti depasiri la limita etc ? ... Personal conduc destul de sportiv si'n exterior ... si nu am nevoie sa schimb in treapta 3 ... depasesc fara probleme cu treapta 4 sau 5.

      Depasesti mai repede la un condus normal cu diesel'ul .... dar ce folos ? ...

      Comment


      • io zic ca merita un dci 85 calutzi. ala are cuplu mai ales in panta si cand ai greutate . are forta si nu consuma mult. si daca i mai faci si o remapare .... nu mai ai nici o pretentie. io asa zic
        1.6i 75 de catari frumosi si un magar la carma
        ASTRA F CARAVAN (X16SZR)

        Comment


        • Originally posted by Razzvan View Post
          Ai dreptate .... sa schimbi treapta e un efort imens. Pentru masina ce efort sa fie ? ... creste putin consumul in rest nu are nici'o treaba ..

          Si btw .. de cate ori faceti depasiri la limita etc ? ... Personal conduc destul de sportiv si'n exterior ... si nu am nevoie sa schimb in treapta 3 ... depasesc fara probleme cu treapta 4 sau 5.

          Depasesti mai repede la un condus normal cu diesel'ul .... dar ce folos ? ...
          Da, e un lucru in plus amestecatul in cutie, mai ales la un trafic mai aglomerat cum e aici pe la Romania (baga un Brasov-Arad sa vezi cat trebuie sa amesteci in cutie daca nu vrei sa stai dupa fiecare tir si vezi ce consum iti iese...iti spun eu la 1.4 sare la 8% pe cand la un dizal de 140 cp se multumeste cu un 6,2-6,5% si ajungi mai repede la destinatie, dar n-are rost...e slab dizalu asta).

          Depasiri la limita de siguranta sau te referi la limita motorului?
          In functie de depasire, e clar ca benzinaru e mai solicitat decat dizalu, invers nu se intampla niciodata plus ca la exploatate ''medie'' din performante sa punem, cu dizalu e o joaca fata de benzinar la depasire.

          Da, depasesti mai repede la condus normal cu dizalu, asta e ideea frumoasa la drum, e mare folos.

          Am spus si repet, duse la extrem si ne bagam in seama cu pilotaju si raliul DA, benzinaru e net superior, nu se pune in discutie.
          Dar la restu' aspectelor ar trebui recunoscute calitatile unui dizal, care cum se vede de vreo doua pagini nu se doreste treaba asta, numai carcoteli (ca defapt consumul nu e chiar asa de mic in comparatie cu benzinarul etc etc...pur si simplu chiar nu se vede rostu de a lua un dizal )

          PS: Seba nu cred ca dci 85 cp remapat poate bate la liniuta si alte pilotaje 16V 1.6, ar fi ceva de genu 1.4 mpi vd dci 70 cp...cam asa ceva cred, oricum ideea mea era alta (nelegata de raliuri si liniute)
          Last edited by Octavian; 1 April 2009, 12:36.

          Comment


          • dizalul remapat, da, bate clar 16v-ul.
            nu cred ca a zis nimeni ca dizalul nu are rost. isi are partile lui si am spus aproape toti ca in functie de cat si cum conduci iti alegi motorizarea. ca la unii le iese mai bine benzinarul, care-i problema? altii nu vor benzinar doar din prisma consumului, altii nu vor dizal doar din prisma zgomotului. tu de ce nu ti-ai luat dizal daca iti place atata? are clar si ala avantajele lui, dar prea-l ridica lumea-n slavi. si nu e cazul intotdeauna, de aia se tot contraargumenteaza cu benzinarul.
            Last edited by Seba; 1 April 2009, 12:39.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • Fiecare isi alege ce vrea, eu am vorbit despre avantajele unui dizal la care ati sarit toti in sus (la care n-am exagerat cu nimic)
              Nu mi-am luat dizal ca n-am avut bani si de frica sa nu ma trezesc ca-mi pica vreun injector.

              PS: mi-ar fi placut pe drumul de casa (AR-Bocsa) sa vad un consum de 5% decat un 7%. Asa imi ramenau bani si de cateva beri, odata ajuns la destinatie (~300 km tur-retur).

              Comment


              • Originally posted by Octavian___30;294773
                Depasiri la limita de siguranta sau te referi la limita motorului?
                In functie de depasire, e clar ca benzinaru e mai solicitat decat dizalu,[U
                invers nu se intampla niciodata[/U] plus ca la exploatate ''medie'' din performante sa punem, cu dizalu e o joaca fata de benzinar la depasire.

                Da, depasesti mai repede la condus normal cu dizalu, asta e ideea frumoasa la drum, e mare folos.

                )
                Chiar de ai dci in folosinta, in depasiri, acul turometrului va vedea cel putin 3000 rpm, puterea maxima fiind la 3750. sursa
                Spui ca dci nu e solicitat...ba din contra, ii raman resurse f putine, si lucreaza aproape de intervalul de rpm unde are puterea maxima. Nu spun ca daca te afli intr-o depasire mai lunga, trebuie sa schimbi viteza.
                Cu un 16v, daca faci depasiri in 4000-4500, nu vad care ar fi problema ( de altfel cu orice benzinar), puterea lui maxima fiind la 5750, deci ramane inca ceva resursa de putere, motorul lucrand in parametrii optimi.
                PS: hai sa lasam mentalitatea de posesor de berlina, conform careia, dupa 3000 rpm, motorul se uzeaza si ii sar pistoanele prin capota.
                Last edited by Cezar; 1 April 2009, 13:11.

                Comment


                • pai singurul impiediment ar fi cel al fiabilitatii dar asta tine clar de calitatea motorinei la noi.mai e si reteaua service care e cum e(masina sa mearga ca dracu,sa scoata fum sa ai martor bde bujii aprins si sa spuna ca nu are nimic si nu iese pe tester).la pret hai ca omul o mai da de gard ,strange din buci sa-si ia ceva mai bun,consumul este foarte bun la masinuta asta si modul cum trage find ajutata de cuplu.ar mai fi ceva legat de revizii ca fiind mai dese si o tara mai costisitore .asta ar fi rezumatul legat de dci 85 cp.masina e foarte buna pentru familisti,taxi,cei care se uita la consum si nu vor sa treaca de 3000 rpm.
                  Last edited by margelatu; 1 April 2009, 13:15.
                  Welcome to the Club, We Have Jackets !

                  Comment


                  • @Tavi pai luai diesel si tot nu ramaneau de bere :P ca ii dadeai la achizitie ...


                    ce nu pricep este de ce, daca dieselul e asa sprinten, cand fac vreo depasire de 3-4 masini si am in fata un DCI (70 sau 85CP) la un moment dat incep sa fac flashuri? eu avand MPI90 nu 105CP.

                    De fiecare data mi se intampla cand am un dCi in fata...si ajungem in depasire pe la 110-120 ... de acolo in sus URC pe el ......

                    In schimb recunosc ca e lejer de depasit cu dCi85 dar pe distante scurte nu pe distante lungi. Cel putin asta a fost impresia mea la un condus pe 400KM drum in RO (nu autostrada).

                    S.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Originally posted by Cezar View Post
                      PS: hai sa lasam mentalitatea de posesor de berlina, conform careia, dupa 3000 rpm, motorul se uzeaza si ii sar pistoanele prin capota.
                      Sechele de pe vremea daciei comuniste...

                      Cum naiba sa bata 1.5 dci'ul 85 cp remapat un 1.6 16v? ...

                      Comment


                      • Razzvan pe reprize da. Si daca retrogradezi tu la 16v dCi85 are sufiecienta putere (105CP) si cuplu (240Nm) incat sa te lase in spate

                        S.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • La depasiri scurte pe drumurile noastre nationale (mai ales TIR-uri), dCi-ul 85CP bate benzinarul 16v 105CP la orice ora. Spun asta dupa ce am schimbat un benzinar (Mondeo 1.8 16v 115CP) cu dCi 85CP: la benzinar, la 80-90 km/h, daca nu schimbam in a III-a eram istorie de mult.
                          Pe autostrada lucrurile stau altfel, dar la cate autostrazi avem noi, nici n-avem ce discuta aici.
                          S-aveti spor!

                          Comment


                          • Originally posted by Silviu View Post
                            @Tavi pai luai diesel si tot nu ramaneau de bere :P ca ii dadeai la achizitie ...

                            ce nu pricep este de ce, daca dieselul e asa sprinten, cand fac vreo depasire de 3-4 masini si am in fata un DCI (70 sau 85CP) la un moment dat incep sa fac flashuri? eu avand MPI90 nu 105CP.
                            De fiecare data mi se intampla cand am un dCi in fata...si ajungem in depasire pe la 110-120 ... de acolo in sus URC pe el ......
                            S.
                            La alimentarea cu carburant ramaneau, asta vroiam sa spun, in rest asa e.
                            Daca aveam bani de dizal si nu aveam ideea (poate preconceputa) ca ma trezesc ca tre sa mai schimb pe injectoare, luam dizal si gata.

                            Stai linistit ca asa patesc si eu cand am un dci in fata 65 sau 70 cp desigur, chiar daca am 1.4 , dupa 120 il imping, dar in imping pe tr IV nu pe tr V (chiar imi face placere sa-l imping cu turbina lui cu tot! ) Cu 1.6 fara 16V e clar ca-l impingi si mai tare.
                            La dci 85 cp nu prea il mai imping si-ti spun ca ti-ar face si tie probleme cu 1.6.

                            Razvan: sa-mi arati tu cum faci o depasire pe intervalu 4000-4500 rpm la un benzinar, o faci, dar o faci intr-un timp nedeterminat )))
                            Poate 3500-5000, care ar corespunde pastrand oarecum valorile la dizal cu un 2000-3000 rpm (si plaja de viteza se cam pastreaza pt ca dizalu are cutia mai lunga desigur)
                            Last edited by Octavian; 1 April 2009, 14:15.

                            Comment


                            • Întrebare poate nelalocul ei (William Shakespeare şi Margaret Thatcher îi zic Off-topic): De ce există diferenţa asta atât de mare de preţ între 1,4/1,6/1,6@16v şi 1,5dCi/i totuşi?
                              Că tarifele sunt destul de „săltate” atât la achiziţie cât şi la revizii şi deservire pe partea de service…

                              Comment


                              • O diferenta nejustificata, benzinaru e cel mai bun, dizalu e nasol, chiar n-are rost diferenta asta ))

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google