Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Loganclub.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Loganclub au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Loganclub nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Loganclub (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Loganclub(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

***REGULAMENT***

Acest regulament a fost modificat la data de 19-11-2006.
Reguli privind utilizarea forumului LoganClub&ClubSandero

Motto: Se urmeaza, se respecta sau .. se cauta alt forum.

1. Principii generale

Forumul de fata a luat nastere din munca unor entuziasti, dornici de a crea o noua comunitate în Internet-ul românesc, existând atât asemanari cât si deosebiri fata de alte comunitati similare. Daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, esti rugat sa parcurgi urmatoarele rânduri, pentru a nu aparea pe viitor neplaceri de nici un fel.

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate sau, mai general, orice site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe o proprietate privata, unde gazda are dreptul de baza al oricarei societati democrate, acela de a si-o administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, fara suparare, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni în nici un fel.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii
a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b) Statutul de administrator poate fi acordat doar in situatii speciale si doar la propunerea celorlalti administratori.
c) Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii
a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori. Destituirea se poate face fara un motiv anume insa acesta actiune va fi comunicata.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.
h) Este necesar ca moderatorii sa dea explicatii pentru actiunile lor atunci cand un utilizator cere expres acest lucru.

Super moderatorii au aceleasi drepturi ca si moderatorii, cu diferenta ca aria lor de acoperire este reprezentata de întreg forumul.

Orice membru poate obtine una din functiile de mai sus daca se remarca în mod pozitiv pe o perioada îndelungata si implicarea sa în forum este însemnata.

Nota: În mod implicit, dreptul de postare în cadrul tuturor sectiunilor forumului este restrictionat.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul LoganClub&ClubSandero este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, de asemenea, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris (majoritatea valabile în orice limba), dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt considerate inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis, un numar mai mare ducând la enervarea cititorului; desigur, uneori se impun si exceptii, important e ca exceptia sa nu devina regula;
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie o ora( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul LoganClub&ClubSandero sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parases,ti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sint obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE Logan- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.
23.La sectiunea "My ride" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina
24.A se completa Locatia corecta la profil.
Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Logan.
See more
See less

Miros in habitaclu prin aerisire cand se aduce aer din afara

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miros in habitaclu prin aerisire cand se aduce aer din afara

    M-am gandit sa deschid un fir separat pentru problema pe care am mai ridicat-o in zona de Logan 2. Dar astazi s-a intamplat ceva care m-a facut sa cred altceva.

    Datele problemei: dCi Euro 5, 90 CP
    La o anumita perioada de timp de la pornire si rulare, incepe sa intre in habitaclu un miros distinct, prin aerisirea configurata sa aduca aer din afara (indiferent daca este pe AC sau incalzire).
    Ce miros? Pai eu initial am crezut ca este de la resturile vegetale care primavara sau vara se strang in zona stergatoarelor si cand le indepartezi, unele ajung sub capota. De acolo, fie in zona scutului termic (peretele de foc). Fie direct in zona de admisie a aerisirii, trecand cumva prin grila. Sau poate mai treci cu masina printr-o gramada de frunze sau petale si ele intra pe dedesubt... cumva. Si, caldura generata de motor le "arde" cumva si incepe sa miroasa in habitaclu a ceva. Nu este fum. Pare un amestec de seminte de floarea soarelui prajite, .... din gama asta de mirosuri. De aia am crezut ca este de la polen, petale, seminte, etc.

    Pana in seara asta cand a trecut pe langa mine pe o straduta un alt diesel, n-am retinut marca, eram zgribulit de ploaie. Iar mirosul lasat de acest diesel (n-ar fi exclus sa fi fost un Renault) a fost exact ca mirosul care intra in habitaclul meu. Moment in care m-am gandit ca fie omul asta avea aceleasi resturi vegetale ca mine prin zona motorului, a peretelui de foc, a aerisirii, .... sau cauza este cu totul alta.

    Dupa ce pornesc motorul, nimic nu miroase in jurul masinii si nici sub capota. In fapt, si dupa un drum lung, nu miroase nimic sub capota. Voi pune o poza a motorului si a diferitelor zone de acolo cand se va lumina in weekend si apare soarele. Mirosul, cand apare, nu dureaza restul drumului, la un moment dat se opreste si cred ca reporneste dupa o perioada. Deci s-ar putea sa nu fie un smoc de petale arse de ceva.

    Acest miros nu s-a modificat nici dupa schimbarea uleiului si a filtrelor la revizie.
    Am schimbat filtrul de habitaclu si situatia s-a imbunatatit. Dar cred ca n-a durat decat vreo 2 luni dupa care a reaparut. Poate ca stratul de carbon din filtru se saturase si nu mai actiona.

    Daca este o usoara defectiune si sare ulei din motor pe diferite componente incinse? Voi pune poze dar nu am nicio picatura de ulei sub masina iar sub capota este destul de curat. Nivelul de ulei este la maximum si a ramas asa cum a iesit din service.

    Sa fie miros de antigel ars? Antigelul a fost schimbat acum un an si pana acum 2 luni, nu am completat deloc. Iar atunci am pus vreo 50 ml. Acum doua zile m-am uitat din nou si nivelul scazuse in bol cu vreo 10 mm fata de nivelul meu reper, dar erau 0 C afara iar cand completasem erau peste 15C. Poate ca diferenta de nivel era de la contractia termica a lichidului. N-am vazut niciodata spuma in ulei iar pe joja n-am vazut alte culori ciudate. Doar ulei negru ca smoala (de diesel).... ELF Fulltech FE DPF.

    Daca este miros de la EGR care foloseste combustibil pentru a arde inca o data gazele de esapament? Folosesc doar motorina Lukoil cu aditiv pentru curatarea injectoarelor. Super Diesel. Voi incerca sa schimb motorina doar pentru a confirma daca mirosul apare din aceasta cauza. Ar explica de ce apare si dispare si niciodata cand motorul este rece.

    Sa fie mirosul de la ciclul de regenerare al filtrului de particule? Din cate stiu, Renault are si un ciclu de regenerare in regim urban. Nu se mai limiteaza la schema veche de mers pe autostrada cu peste 2000 de turatii nu stiu cat timp. Mirosul apare si in regim urban dar si de extra/autostrada.

    Am AC manual. Parca am citit undeva aici pe forum, cred ca Torquemada explica faptul ca la un AC automat, s-ar inchide valva de introducere aer in habitaclu daca s-ar afla intr-un anume regim. Oare sa stie cand face ceva EGR/regen DPF si inchide fluxul de aer?
    Last edited by gecmc94; 22nd November 2018, 00:02.

  • #2
    Dacă ar fi de la EGR sau DPF, s-ar aprinde în bord atenționarea .

    Comment


    • #3
      Cred ca gecmc94 se referea la altceva. Consider binevenit topicul.

      Sa descriu putin experienta cu asta. La inceput a fost OK in privinta climatizarii (vara-iarna). La 7 luni de la achizitie (prin aprilie) si 10 000 km am vrut sa schimb uleiul si am facut toata revizia (si filtrul de polen). Acum vreo 3 luni pe AC simteam un miros intepator si parca nu mai avea debitul initial. Filtrul de polen (de la revizie) era imbacsit. Asa ca am luat unul cu carbon activ "MANN-FILTER CUK 22 011" doar pe baza raporturilor pret calitate. S-a comportat OK pe racire dar de acum vreo 2 saptamani pe incalzire debitul pare mai redus si simt cam aceleasi "arome" descrise de colegul gecmc94. Dar nu tot timpul si nu chiar atat de deranjant (si chiar sunt sensibil la asta).
      Eu am AC automat. Conform graficului de revizie ar trebui facuta o igienizare prin iunie anul viitor. Motorina premium folosesc de vreo o luna (pana acum am mers cu standard). Putin probabil ca asta ar fi o cauza. La revizie au pus Dacia Oil 5W30.Cu "negreala" am eu un pitic dar nu consuma si nu face spuma. Antigelul papa foarte putin. Aici iara trebuie sa urmaresc. Si cam banui ceva legat si de miros.
      Pare o problema, tin sub observatie asta, incerc sa inteleg cauza si apoi voi posta.

      Comment


      • #4
        In cazul meu, mirosul dispare imediat cum comut clapeta de aer pe recirculare interioara, nu pe aducere de afara. Am interpretat eu ca asta inseamna ca nu este o problema cu igienizarea AC-ului. Corect? AC sau incalzirea merg si pe aer interior si atunci nu mai miroase a nimic.

        Filtrul de polen a fost curatat, dezinfectat, am aspirat interiorul locasului unde se pune filtrul. Insa, daca ar fi de la filtru, de ce nu se simte mirosul imediat la plecare? Sau cu motorul stins si doar ventilatia pornita? Mirosul incepe la anumite momente si apoi dispare.

        Poate ca majoritatea soferilor fumeaza si tin foarte mult timp ferestrele deschise. Poate de aceea nu sunt prea multe plangeri. Insa, iata ce mai descopar.

        https://www.thetruckersreport.com/tr...-health.82134/

        Un tirist de plange de mirosul intepator, metalic, care ajunge in cabina in tipul regenerarii DPF.
        "
        1). According to the Volvo manual in my truck, the manual states that during the REGEN cycle you may smell a slight pungent odor which they consider normal and harmless."

        Cineva ii raspunde ca in manualul camionului Volvo, se scrie ca in timpul ciclului de regenerare, s-ar putea simti un miros puternic pe care ei (Volvo) il considera normal si care nu dauneaza.....(asta zic ei).

        "
        My F550 does that to me because it feels the need to regen everytime it idles more than 20 minutes. Gives me a headache and makes me feel light headed. I've learned to park the truck downwind of me. That DEF regen of these newer diesels is just as nasty as the first generation that used diesel fuel."

        Altcineva spune ca in cazul camionului F550, acesta face o regenerare daca sta in repaus mai mult de 20 de minute. Si ii produce dureri de cap si usoare ameteli.
        Last edited by gecmc94; 22nd November 2018, 21:30.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Gil26 View Post
          S-a comportat OK pe racire dar de acum vreo 2 saptamani pe incalzire debitul pare mai redus si simt cam aceleasi "arome" . Dar nu tot timpul si nu chiar atat de deranjant (si chiar sunt sensibil la asta).
          Eu am AC automat. Conform graficului de revizie ar trebui facuta o igienizare prin iunie anul viitor. Motorina premium folosesc de vreo o luna (pana acum am mers cu standard). Putin probabil ca asta ar fi o cauza. La revizie au pus Dacia Oil 5W30.Cu "negreala" am eu un pitic dar nu consuma si nu face spuma. Antigelul papa foarte putin. Aici iara trebuie sa urmaresc. Si cam banui ceva legat si de miros..
          Aha. Deci daca este de la ulei, eu avand ELF, poate ca acesta are niste compusi mai puternici desi lumea ar spune ca Dacia Oil este acelasi ulei ca ELF.
          Daca este de la regenerare, este normal ca acest proces sa nu se produca in primii 10-20 000 km. De acum inainte fenomenul ar trebui sa capete amploare.
          Ma intreb daca debitul redus in timpul acestui fenomen nu este tocmai comutarea aerului pe care ar putea-o face computerul. O climatizare automata poate comuta electronic intre sursa de aer de afara sau recirculare. Si daca este comandata de computerul de bord, atunci poate ca valva nu este complet etansa si chiar pe recirculare baga putin aer de afara.

          Comment


          • #6
            gecmc94, si eu am ELF si am mirosuri in habitaclu. Dar nu este de la ulei.

            Este mirosul specific de bacterii "moarte" de pe vaporizator. Mirosul apare puternic cand intra A/C in functiune sau, daca este oprit, cand este umiditate mare afara. Acesta dispare daca comut pe reciclare, iar cum este frig acum aerul cald "usuca" aceste depuneri si dispare mirosul foarte rapid. Si fara reciclare dispare mirosul dar mai greu. Si da mirosul este intepator si greu de respirat.

            Cel putin la mine este asa. Asta m-a facut sa fac o programare la "debacterizare" sau curatare/igienizare instalatie A/C.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • #7
              Pai bun, in cazul in care isi face regenerarea DPF-ul, nu ar trebui sa avem in bord vreun bec aprins?
              Daca deja isi face regenerare, inseamna ca motorul este subturat!
              Debitul redus de aer cred ca este influentat de caloriferul electric, si la mine cu clima manuala la fel se intampla pana se incalzeste motorul.
              Apoi nu am mai sesizat acest lucru.

              Comment


              • #8
                Evident ca nu trebuie sa ai vreun martor la regenerare. Regenerarea se face cand este necesar. Si cand accelerezi motorul, in reprize, se produce funingine, nu e neaparat nevoie sa fie subturat.

                Incearca sa specifici cui i te adresezi in postare. Daca faci referire la o postare mai veche (decat ultima) foloseste `Quote` ...
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • #9
                  Posibil filtru habitaclu îmbâcsit, cum a intuit Silviu.

                  Nu există martor pentru regenerare în curs, iar la regenerare turația e pe la 1000rpm.

                  Traseul de aer e:
                  exterior / gmv habitaclu / filtru / vaporizator / calorifer /rezistente900w / aeratoare
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Eu am raspuns colegului gecmc94 . Nu cred ca mirosul este de la motorina, antigel sau ulei (cu astea sunt alte discutii). Exemplu eu am vrut ELF, ei aveau doar Dacia Oil devenit negru a doua zi. Am punctat doar pentru ca trebuie sa am grija si de ele si am trecut de faza primelor luni de maxima atentie asupra masinii. Acum apa (ma rog motorina) paie si bataie.
                    Cauza cea mai probabila ar fi,asa cum a spus Silviu "Este mirosul specific de bacterii "moarte" de pe vaporizator" de asta am spus de igenizarea la revizie. Si exista o discutie pe tema igienizarii instalatiei. Daca tin bine minte chiar Silviu a detaliat asta. De unde provin bacteriile astea nu stiu. De cand am pus chederul motor nu am praf. Colegul Fanez a postat cu sitele alea. La mine nu prea a fost cazul de frunze si alte cele.

                    Cu regenerarea este altceva. Poate avea o influenta asupra "miresmelor".
                    Cand intra in regenerarare nu avem vreo atentionare. Cel mult simtim cum masina se comporta diferit (mai lenese). Un coleg a cerut la revizie un raport al regenerarilor si a postat un screenshoot. De curiozitate voi cere si eu unul.

                    Eu am sesizat un debit mai redus (mai ales pe aeratoarele centrale), dar asta e altceva.

                    Teoretic "aromele" ar veni de pe traseul de aer (filtru, instalatie). Filtrul l-am schimbat recent, cu instalatia vad la revizie (deocamdata nu este foarte deranjant) dar mai urmaresc asta.
                    Last edited by Gil26; 23rd November 2018, 18:49.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by t0rquemada View Post
                      Posibil filtru habitaclu îmbâcsit,

                      Traseul de aer e:
                      exterior / gmv habitaclu / filtru / vaporizator / calorifer /rezistente900w / aeratoare
                      Dlor, vă garantez că filtrul meu a fost scos de mine, curatat de mine, aspirat, dezinfectat cu o solutie chimica, am aspirat cutia filtrului cu un aspirator puternic. L-am pus la loc, aceleasi efecte. Nu a fumat niciodata nimeni in masina. Interiorul este mereu curat si lipsit de praf.
                      Nu avem un martor pentru regenerare in curs.

                      Iar la mine aparitia mirosului se intampla si cu AC oprit. Doar ventilatia pornita pe aer din afara. Dar si cu caldura (ceea ce daca erau bacterii nu se intampla). Daca merg doar cu aer din interior nu apare, dar se abureste in habitaclu dupa ceva vreme si dau drumul la aer din afara.
                      Stiu mirosul de bacterii de pe AC de la cel din casa. Este un miros mai acru, intepator. Nu. Acesta de care vorbesc este dulceag, de seminte/ulei prajit.

                      V-am mai spus un detaliu extrem de important. Nu deschideam acest comentariu daca acum doua zile nu traversam o straduta imediat dupa o masina argintie al carei motor torcea a diesel. Eu eram pe strada, asteptand sa treaca pe langa mine ca sa traversez cei 3 m pana la coltul opus. Cand masina a trecut cu 20 km/h pe langa mine m-a traznit mirosul. Era EXACT ca cel care apare periodic in cabina mea. Ori daca erau bacteriile din evaporator le simteam eu de la 1 m in lateral afara si apoi 2 m in spatele masinii dupa ce a trecut de mine? Pentru ca ploua, cred ca avea geamurile inchise.

                      Interesant articol:
                      http://www.creeaza.com/tehnologie/te...t-DACIA794.php
                      Last edited by gecmc94; 23rd November 2018, 23:31.

                      Comment


                      • #12
                        Sa listam ce se suspecteaza pana acum:

                        - O gaura mica in toba sau egr, etc, nu ar trebui sa fie. Nu simt fum sau gaze de esapament deloc. Masina a trecut ITP acum 7 luni care presupune si verificarea integritatii tobei de esapament.

                        - Instalatie de aer neigienizata. De ce nu apare pe recirculatie? O sa fac niste teste mai detaliate. Tin aerul doar pe recirculatie iar cand trebuie sa bag aer proaspat, bag pe geam, nu prin zona motorului.

                        - Motorina cu aditiv folosita in regenerare (post-combustia cu al cincilea injector). Daca se schimba motorina si se pune una simpla, poate nu mai apare mirosul. Temperatura filtrului creste foarte mult in perioadele de regenerare. Daca nu motorina este de vina, poate exista resturi vegetale in zona filtrului, in exterior, si acestea genereaza mirosul. Asta nu este poza masinii mele dar acolo ar fi loc sa se acumuleze vegetatie. Eu imi aduc vag aminte ca mirosul ar fi inceput sa apara dupa o calatorie in primavara anului trecut cand, pe langa Bucuresti, am luat in plin o mica gramada de frunze/petale cazute din copaci ce fusese stransa de vant intr-un loc pe sosea. Poate ma insel. In timpul acesta, masina a mers de doua ori in service pentru consumabile/revizie si a fost urcata pe macara.
                        Last edited by gecmc94; 23rd November 2018, 23:54.

                        Comment


                        • #13
                          Vad ca a disparut poza din comentariul #12. O mai pun o data.
                          curatare-filtru-particule-dacia-9.jpg
                          Last edited by 77sky; 24th November 2018, 11:42.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gecmc94 View Post
                            - Motorina cu aditiv folosita in regenerare (post-combustia cu al cincilea injector).
                            Poti sa detaliezi? Pe unde crezi ca ar iesi "mirosul" care sa ajunga in habitaclu? Acela ajunge in spatele masinii pe evacuare.

                            N-am retinut inca: ai facut o igienizare a instalatiei de A/C? In afara de a curata filtrul, desi eu as recomanda sa-l schimbi nu sa-l cureti deoarece isi pierde din proprietati (cum ar fi aspectul de vatelina, ce ajuta la "agatarea" electrostatica a particulelor fine).
                            Last edited by Silviu; 26th November 2018, 10:13.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • #15
                              Igienizare care sa insemne folosirea unor chimicale pe evaporator, nu. Schimbarea filtrului a fost facuta pe 3 feb 2018 cand am schimbat filtrul CU 22011 vechi de un an cu unul cu carbon LAK923. In august am facut o noua curatenie detaliata a interiorului (aspirare mocheta, spalat tapiteria), ocazie cu care am scos inca o data filtrul, l-am aspirat cu aspiratorul din casa, l-am tratat cu chimicale pentru AC (doar filtrul, nimic pe aparatul din masina), am aspirat interiorul casetei filtrului folosind un furtun subtire si un set de accesorii pentru spatii inguste (dar n-am scos nimic). Filtrul a stat in casa aproape o saptamana pana l-am montat. Era curat ca nou, n-a mirosit nimic in casa sau in mana mea. Dupa ce l-am montat, mirosul tot a aparut in conditiile mentionate anterior.

                              Nu stiu despre ce bacterii vorbiti voi in AC-uri, chiar si cel din masina. Dau drumul la ventilatie pe treapta 4 la punerea contactului si am un aer foarte curat de afara. Problema apare mult mai tarziu. Eu n-am vazut asa ceva intr-un AC de interior (split) niciodata. La pornirea ventilarii (chiar fara AC), bacteriile sunt raspandite si miroase a ceva nesanatos, a acru (bacteriile colonizeaza medii mai acide, nu bazice in care mor).

                              Pe unde patrunde mirosul in cabina? Pai am spus ca a trecut pe langa mine un diesel care mirosea de la 2 m a asa ceva, in lateral si in urma lui. Daca mirosul ar veni chiar de sub masina, n-ar putea patrunde in cabina. Trebuie ca vine din zona din spatele motorului, din partea de jos.

                              O sa mai incerc sa opresc masina pe dreapta cand prind o ocazie si apare mirosul, deschid capota si bag nasul.
                              Last edited by gecmc94; 27th November 2018, 01:16.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google