Miros in habitaclu prin aerisire cand se aduce aer din afara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miros in habitaclu prin aerisire cand se aduce aer din afara

    M-am gandit sa deschid un fir separat pentru problema pe care am mai ridicat-o in zona de Logan 2. Dar astazi s-a intamplat ceva care m-a facut sa cred altceva.

    Datele problemei: dCi Euro 5, 90 CP
    La o anumita perioada de timp de la pornire si rulare, incepe sa intre in habitaclu un miros distinct, prin aerisirea configurata sa aduca aer din afara (indiferent daca este pe AC sau incalzire).
    Ce miros? Pai eu initial am crezut ca este de la resturile vegetale care primavara sau vara se strang in zona stergatoarelor si cand le indepartezi, unele ajung sub capota. De acolo, fie in zona scutului termic (peretele de foc). Fie direct in zona de admisie a aerisirii, trecand cumva prin grila. Sau poate mai treci cu masina printr-o gramada de frunze sau petale si ele intra pe dedesubt... cumva. Si, caldura generata de motor le "arde" cumva si incepe sa miroasa in habitaclu a ceva. Nu este fum. Pare un amestec de seminte de floarea soarelui prajite, .... din gama asta de mirosuri. De aia am crezut ca este de la polen, petale, seminte, etc.

    Pana in seara asta cand a trecut pe langa mine pe o straduta un alt diesel, n-am retinut marca, eram zgribulit de ploaie. Iar mirosul lasat de acest diesel (n-ar fi exclus sa fi fost un Renault) a fost exact ca mirosul care intra in habitaclul meu. Moment in care m-am gandit ca fie omul asta avea aceleasi resturi vegetale ca mine prin zona motorului, a peretelui de foc, a aerisirii, .... sau cauza este cu totul alta.

    Dupa ce pornesc motorul, nimic nu miroase in jurul masinii si nici sub capota. In fapt, si dupa un drum lung, nu miroase nimic sub capota. Voi pune o poza a motorului si a diferitelor zone de acolo cand se va lumina in weekend si apare soarele. Mirosul, cand apare, nu dureaza restul drumului, la un moment dat se opreste si cred ca reporneste dupa o perioada. Deci s-ar putea sa nu fie un smoc de petale arse de ceva.

    Acest miros nu s-a modificat nici dupa schimbarea uleiului si a filtrelor la revizie.
    Am schimbat filtrul de habitaclu si situatia s-a imbunatatit. Dar cred ca n-a durat decat vreo 2 luni dupa care a reaparut. Poate ca stratul de carbon din filtru se saturase si nu mai actiona.

    Daca este o usoara defectiune si sare ulei din motor pe diferite componente incinse? Voi pune poze dar nu am nicio picatura de ulei sub masina iar sub capota este destul de curat. Nivelul de ulei este la maximum si a ramas asa cum a iesit din service.

    Sa fie miros de antigel ars? Antigelul a fost schimbat acum un an si pana acum 2 luni, nu am completat deloc. Iar atunci am pus vreo 50 ml. Acum doua zile m-am uitat din nou si nivelul scazuse in bol cu vreo 10 mm fata de nivelul meu reper, dar erau 0 C afara iar cand completasem erau peste 15C. Poate ca diferenta de nivel era de la contractia termica a lichidului. N-am vazut niciodata spuma in ulei iar pe joja n-am vazut alte culori ciudate. Doar ulei negru ca smoala (de diesel).... ELF Fulltech FE DPF.

    Daca este miros de la EGR care foloseste combustibil pentru a arde inca o data gazele de esapament? Folosesc doar motorina Lukoil cu aditiv pentru curatarea injectoarelor. Super Diesel. Voi incerca sa schimb motorina doar pentru a confirma daca mirosul apare din aceasta cauza. Ar explica de ce apare si dispare si niciodata cand motorul este rece.

    Sa fie mirosul de la ciclul de regenerare al filtrului de particule? Din cate stiu, Renault are si un ciclu de regenerare in regim urban. Nu se mai limiteaza la schema veche de mers pe autostrada cu peste 2000 de turatii nu stiu cat timp. Mirosul apare si in regim urban dar si de extra/autostrada.

    Am AC manual. Parca am citit undeva aici pe forum, cred ca Torquemada explica faptul ca la un AC automat, s-ar inchide valva de introducere aer in habitaclu daca s-ar afla intr-un anume regim. Oare sa stie cand face ceva EGR/regen DPF si inchide fluxul de aer?
    Last edited by gecmc94; 22 November 2018, 00:02.

  • #2
    Dacă ar fi de la EGR sau DPF, s-ar aprinde în bord atenționarea .

    Comment


    • #3
      Cred ca gecmc94 se referea la altceva. Consider binevenit topicul.

      Sa descriu putin experienta cu asta. La inceput a fost OK in privinta climatizarii (vara-iarna). La 7 luni de la achizitie (prin aprilie) si 10 000 km am vrut sa schimb uleiul si am facut toata revizia (si filtrul de polen). Acum vreo 3 luni pe AC simteam un miros intepator si parca nu mai avea debitul initial. Filtrul de polen (de la revizie) era imbacsit. Asa ca am luat unul cu carbon activ "MANN-FILTER CUK 22 011" doar pe baza raporturilor pret calitate. S-a comportat OK pe racire dar de acum vreo 2 saptamani pe incalzire debitul pare mai redus si simt cam aceleasi "arome" descrise de colegul gecmc94. Dar nu tot timpul si nu chiar atat de deranjant (si chiar sunt sensibil la asta).
      Eu am AC automat. Conform graficului de revizie ar trebui facuta o igienizare prin iunie anul viitor. Motorina premium folosesc de vreo o luna (pana acum am mers cu standard). Putin probabil ca asta ar fi o cauza. La revizie au pus Dacia Oil 5W30.Cu "negreala" am eu un pitic dar nu consuma si nu face spuma. Antigelul papa foarte putin. Aici iara trebuie sa urmaresc. Si cam banui ceva legat si de miros.
      Pare o problema, tin sub observatie asta, incerc sa inteleg cauza si apoi voi posta.

      Comment


      • #4
        In cazul meu, mirosul dispare imediat cum comut clapeta de aer pe recirculare interioara, nu pe aducere de afara. Am interpretat eu ca asta inseamna ca nu este o problema cu igienizarea AC-ului. Corect? AC sau incalzirea merg si pe aer interior si atunci nu mai miroase a nimic.

        Filtrul de polen a fost curatat, dezinfectat, am aspirat interiorul locasului unde se pune filtrul. Insa, daca ar fi de la filtru, de ce nu se simte mirosul imediat la plecare? Sau cu motorul stins si doar ventilatia pornita? Mirosul incepe la anumite momente si apoi dispare.

        Poate ca majoritatea soferilor fumeaza si tin foarte mult timp ferestrele deschise. Poate de aceea nu sunt prea multe plangeri. Insa, iata ce mai descopar.

        https://www.thetruckersreport.com/tr...-health.82134/

        Un tirist de plange de mirosul intepator, metalic, care ajunge in cabina in tipul regenerarii DPF.
        "
        1). According to the Volvo manual in my truck, the manual states that during the REGEN cycle you may smell a slight pungent odor which they consider normal and harmless."

        Cineva ii raspunde ca in manualul camionului Volvo, se scrie ca in timpul ciclului de regenerare, s-ar putea simti un miros puternic pe care ei (Volvo) il considera normal si care nu dauneaza.....(asta zic ei).

        "
        My F550 does that to me because it feels the need to regen everytime it idles more than 20 minutes. Gives me a headache and makes me feel light headed. I've learned to park the truck downwind of me. That DEF regen of these newer diesels is just as nasty as the first generation that used diesel fuel."

        Altcineva spune ca in cazul camionului F550, acesta face o regenerare daca sta in repaus mai mult de 20 de minute. Si ii produce dureri de cap si usoare ameteli.
        Last edited by gecmc94; 22 November 2018, 21:30.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Gil26 View Post
          S-a comportat OK pe racire dar de acum vreo 2 saptamani pe incalzire debitul pare mai redus si simt cam aceleasi "arome" . Dar nu tot timpul si nu chiar atat de deranjant (si chiar sunt sensibil la asta).
          Eu am AC automat. Conform graficului de revizie ar trebui facuta o igienizare prin iunie anul viitor. Motorina premium folosesc de vreo o luna (pana acum am mers cu standard). Putin probabil ca asta ar fi o cauza. La revizie au pus Dacia Oil 5W30.Cu "negreala" am eu un pitic dar nu consuma si nu face spuma. Antigelul papa foarte putin. Aici iara trebuie sa urmaresc. Si cam banui ceva legat si de miros..
          Aha. Deci daca este de la ulei, eu avand ELF, poate ca acesta are niste compusi mai puternici desi lumea ar spune ca Dacia Oil este acelasi ulei ca ELF.
          Daca este de la regenerare, este normal ca acest proces sa nu se produca in primii 10-20 000 km. De acum inainte fenomenul ar trebui sa capete amploare.
          Ma intreb daca debitul redus in timpul acestui fenomen nu este tocmai comutarea aerului pe care ar putea-o face computerul. O climatizare automata poate comuta electronic intre sursa de aer de afara sau recirculare. Si daca este comandata de computerul de bord, atunci poate ca valva nu este complet etansa si chiar pe recirculare baga putin aer de afara.

          Comment


          • #6
            gecmc94, si eu am ELF si am mirosuri in habitaclu. Dar nu este de la ulei.

            Este mirosul specific de bacterii "moarte" de pe vaporizator. Mirosul apare puternic cand intra A/C in functiune sau, daca este oprit, cand este umiditate mare afara. Acesta dispare daca comut pe reciclare, iar cum este frig acum aerul cald "usuca" aceste depuneri si dispare mirosul foarte rapid. Si fara reciclare dispare mirosul dar mai greu. Si da mirosul este intepator si greu de respirat.

            Cel putin la mine este asa. Asta m-a facut sa fac o programare la "debacterizare" sau curatare/igienizare instalatie A/C.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • #7
              Pai bun, in cazul in care isi face regenerarea DPF-ul, nu ar trebui sa avem in bord vreun bec aprins?
              Daca deja isi face regenerare, inseamna ca motorul este subturat!
              Debitul redus de aer cred ca este influentat de caloriferul electric, si la mine cu clima manuala la fel se intampla pana se incalzeste motorul.
              Apoi nu am mai sesizat acest lucru.

              Comment


              • #8
                Evident ca nu trebuie sa ai vreun martor la regenerare. Regenerarea se face cand este necesar. Si cand accelerezi motorul, in reprize, se produce funingine, nu e neaparat nevoie sa fie subturat.

                Incearca sa specifici cui i te adresezi in postare. Daca faci referire la o postare mai veche (decat ultima) foloseste `Quote` ...
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • #9
                  Posibil filtru habitaclu îmbâcsit, cum a intuit Silviu.

                  Nu există martor pentru regenerare în curs, iar la regenerare turația e pe la 1000rpm.

                  Traseul de aer e:
                  exterior / gmv habitaclu / filtru / vaporizator / calorifer /rezistente900w / aeratoare
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Eu am raspuns colegului gecmc94 . Nu cred ca mirosul este de la motorina, antigel sau ulei (cu astea sunt alte discutii). Exemplu eu am vrut ELF, ei aveau doar Dacia Oil devenit negru a doua zi. Am punctat doar pentru ca trebuie sa am grija si de ele si am trecut de faza primelor luni de maxima atentie asupra masinii. Acum apa (ma rog motorina) paie si bataie.
                    Cauza cea mai probabila ar fi,asa cum a spus Silviu "Este mirosul specific de bacterii "moarte" de pe vaporizator" de asta am spus de igenizarea la revizie. Si exista o discutie pe tema igienizarii instalatiei. Daca tin bine minte chiar Silviu a detaliat asta. De unde provin bacteriile astea nu stiu. De cand am pus chederul motor nu am praf. Colegul Fanez a postat cu sitele alea. La mine nu prea a fost cazul de frunze si alte cele.

                    Cu regenerarea este altceva. Poate avea o influenta asupra "miresmelor".
                    Cand intra in regenerarare nu avem vreo atentionare. Cel mult simtim cum masina se comporta diferit (mai lenese). Un coleg a cerut la revizie un raport al regenerarilor si a postat un screenshoot. De curiozitate voi cere si eu unul.

                    Eu am sesizat un debit mai redus (mai ales pe aeratoarele centrale), dar asta e altceva.

                    Teoretic "aromele" ar veni de pe traseul de aer (filtru, instalatie). Filtrul l-am schimbat recent, cu instalatia vad la revizie (deocamdata nu este foarte deranjant) dar mai urmaresc asta.
                    Last edited by Gil26; 23 November 2018, 18:49.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by t0rquemada View Post
                      Posibil filtru habitaclu îmbâcsit,

                      Traseul de aer e:
                      exterior / gmv habitaclu / filtru / vaporizator / calorifer /rezistente900w / aeratoare
                      Dlor, vă garantez că filtrul meu a fost scos de mine, curatat de mine, aspirat, dezinfectat cu o solutie chimica, am aspirat cutia filtrului cu un aspirator puternic. L-am pus la loc, aceleasi efecte. Nu a fumat niciodata nimeni in masina. Interiorul este mereu curat si lipsit de praf.
                      Nu avem un martor pentru regenerare in curs.

                      Iar la mine aparitia mirosului se intampla si cu AC oprit. Doar ventilatia pornita pe aer din afara. Dar si cu caldura (ceea ce daca erau bacterii nu se intampla). Daca merg doar cu aer din interior nu apare, dar se abureste in habitaclu dupa ceva vreme si dau drumul la aer din afara.
                      Stiu mirosul de bacterii de pe AC de la cel din casa. Este un miros mai acru, intepator. Nu. Acesta de care vorbesc este dulceag, de seminte/ulei prajit.

                      V-am mai spus un detaliu extrem de important. Nu deschideam acest comentariu daca acum doua zile nu traversam o straduta imediat dupa o masina argintie al carei motor torcea a diesel. Eu eram pe strada, asteptand sa treaca pe langa mine ca sa traversez cei 3 m pana la coltul opus. Cand masina a trecut cu 20 km/h pe langa mine m-a traznit mirosul. Era EXACT ca cel care apare periodic in cabina mea. Ori daca erau bacteriile din evaporator le simteam eu de la 1 m in lateral afara si apoi 2 m in spatele masinii dupa ce a trecut de mine? Pentru ca ploua, cred ca avea geamurile inchise.

                      Interesant articol:
                      http://www.creeaza.com/tehnologie/te...t-DACIA794.php
                      Last edited by gecmc94; 23 November 2018, 23:31.

                      Comment


                      • #12
                        Sa listam ce se suspecteaza pana acum:

                        - O gaura mica in toba sau egr, etc, nu ar trebui sa fie. Nu simt fum sau gaze de esapament deloc. Masina a trecut ITP acum 7 luni care presupune si verificarea integritatii tobei de esapament.

                        - Instalatie de aer neigienizata. De ce nu apare pe recirculatie? O sa fac niste teste mai detaliate. Tin aerul doar pe recirculatie iar cand trebuie sa bag aer proaspat, bag pe geam, nu prin zona motorului.

                        - Motorina cu aditiv folosita in regenerare (post-combustia cu al cincilea injector). Daca se schimba motorina si se pune una simpla, poate nu mai apare mirosul. Temperatura filtrului creste foarte mult in perioadele de regenerare. Daca nu motorina este de vina, poate exista resturi vegetale in zona filtrului, in exterior, si acestea genereaza mirosul. Asta nu este poza masinii mele dar acolo ar fi loc sa se acumuleze vegetatie. Eu imi aduc vag aminte ca mirosul ar fi inceput sa apara dupa o calatorie in primavara anului trecut cand, pe langa Bucuresti, am luat in plin o mica gramada de frunze/petale cazute din copaci ce fusese stransa de vant intr-un loc pe sosea. Poate ma insel. In timpul acesta, masina a mers de doua ori in service pentru consumabile/revizie si a fost urcata pe macara.
                        Last edited by gecmc94; 23 November 2018, 23:54.

                        Comment


                        • #13
                          Vad ca a disparut poza din comentariul #12. O mai pun o data.
                          curatare-filtru-particule-dacia-9.jpg
                          Last edited by 77sky; 24 November 2018, 11:42.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gecmc94 View Post
                            - Motorina cu aditiv folosita in regenerare (post-combustia cu al cincilea injector).
                            Poti sa detaliezi? Pe unde crezi ca ar iesi "mirosul" care sa ajunga in habitaclu? Acela ajunge in spatele masinii pe evacuare.

                            N-am retinut inca: ai facut o igienizare a instalatiei de A/C? In afara de a curata filtrul, desi eu as recomanda sa-l schimbi nu sa-l cureti deoarece isi pierde din proprietati (cum ar fi aspectul de vatelina, ce ajuta la "agatarea" electrostatica a particulelor fine).
                            Last edited by Silviu; 26 November 2018, 10:13.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • #15
                              Igienizare care sa insemne folosirea unor chimicale pe evaporator, nu. Schimbarea filtrului a fost facuta pe 3 feb 2018 cand am schimbat filtrul CU 22011 vechi de un an cu unul cu carbon LAK923. In august am facut o noua curatenie detaliata a interiorului (aspirare mocheta, spalat tapiteria), ocazie cu care am scos inca o data filtrul, l-am aspirat cu aspiratorul din casa, l-am tratat cu chimicale pentru AC (doar filtrul, nimic pe aparatul din masina), am aspirat interiorul casetei filtrului folosind un furtun subtire si un set de accesorii pentru spatii inguste (dar n-am scos nimic). Filtrul a stat in casa aproape o saptamana pana l-am montat. Era curat ca nou, n-a mirosit nimic in casa sau in mana mea. Dupa ce l-am montat, mirosul tot a aparut in conditiile mentionate anterior.

                              Nu stiu despre ce bacterii vorbiti voi in AC-uri, chiar si cel din masina. Dau drumul la ventilatie pe treapta 4 la punerea contactului si am un aer foarte curat de afara. Problema apare mult mai tarziu. Eu n-am vazut asa ceva intr-un AC de interior (split) niciodata. La pornirea ventilarii (chiar fara AC), bacteriile sunt raspandite si miroase a ceva nesanatos, a acru (bacteriile colonizeaza medii mai acide, nu bazice in care mor).

                              Pe unde patrunde mirosul in cabina? Pai am spus ca a trecut pe langa mine un diesel care mirosea de la 2 m a asa ceva, in lateral si in urma lui. Daca mirosul ar veni chiar de sub masina, n-ar putea patrunde in cabina. Trebuie ca vine din zona din spatele motorului, din partea de jos.

                              O sa mai incerc sa opresc masina pe dreapta cand prind o ocazie si apare mirosul, deschid capota si bag nasul.
                              Last edited by gecmc94; 27 November 2018, 01:16.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google