Temperatura Mare La Apa, Chiar Fierbe.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Salut.
    Dupa ce am postat am recitit mai atent.scuzele mele.
    ps:eu am completat in 2,6 ani cam jumatate de litru..........si dupa ce am montat gpl-ul [acum 1.6 ani]cam 750 ml.ce sa pierdut cand au montat furtunele de la gpl.
    Acum e nivelul aproape de maxim.
    Numai bine.
    Un Logan----YNG-----
    Numai bine.

    Comment


    • #92
      Originally posted by Augustin-Yng View Post
      Salut.
      Stiu ca acel buson are o supapa. Si daca umbli cu acel buson sa "respire" e posibil sa sara lichidul de racire peste tot in compartimentul motor.Pentru ca se creeaza presiune in acel vas de expansiune.
      Numai bine.
      ps:e posibil sa gresesc,daca DA,corectati-ma
      Busonul trebuie lasat sa respire dupa completarea instalatiei de racire cu lichidul de racire (antigel + apa distilata) - adica cand motorul este rece si nu exista presiune in instalatie - pana cand se face aerisirea instalatiei. Daca instalatia respira, nu are cum sa faca presiune, deci nu poate da pe afara (decat eventual daca este pus lichid pana sus si poate sa dea pe din afara din 2 motive:
      - antrenarea lichidului de catre gazele care ies din instalatie, in timpul aerisirii
      - marirea volumului lichidului de racire in timpul incalzirii motorului)

      Dupa aerisirea completa a instalatiei de racire, este obligatoriu sa fie corectat nivelul de lichid de racire din vasul de expansiune. CARE NU TREBUIE SA DEPASEASCA REPERUL MAXIM CAND MOTORUL ESTE CALD, respectiv SA NU COBOARE SUB REPERUL MINIM CAND MOTORUL ESTE RECE.

      Abia dupa aceea se poate strange busonul vasului de expansiune.

      Comment


      • #93
        Salut.Am 1.4 benizna cu aere. Imi creste nivelul apei in borcan, fierbe si da pe afara. Am citit tot ce s-a scris despre asta. Am verificat scotand mufa de la sonda de pe chiulasa, si porneste ventilatorul. Am schimbat rezistenta de la mufa din radiator de racire(140ron) si am cumparat si busonul de vas expansiune(si la fel ca cel vechi se infileteaza greu, adica ma chinui ceva ca sa prinda cum trebuie pe filet) DE CE?
        Am mai schimbat si corpul de plastic unde se afla termostatul(avea cativa pori).
        Totodata am macelarit si un termostat vechi astfel incat a ramas doar o flansa din termostat, concluzie = nu mai am termostat.
        Si totusi la turatie de 2000, fierbe apa si da pe afara din vas chiar daca am aeroterma data la maxim ca sa mai ajute putin si aerul care raceste apa din calorifer. Daca sta masina la ralanti nu este problema ca porneste ventilatorul cand urca putin apa dar daca o tin turata incepe sa fiarba si cu toate ca porneste ventilatorul(putin mai tarziu dupa parerea mea), nu face fata sa reabsoarba apa si ... da pe afara.Trebuie sa o turez un pic ca sa isi ia apa iar in instalatie dar cu timpul nu mai am deloc in vas. Mentionez ca pe bord am 4 linii si nu da semne ca ar fii probleme.
        E posibil sa fie si sonda de pe chiulasa decalibrata? e posibil sa fie garnitura de chiulasa?
        Aseara am dat jos radiatorul, l-am spalat si l-am tinut o ora in otet(sfat de la un vecin).
        Nimic nou, problema inca exista.
        P.S. Am apa de chiuveta in instalatie ca la cat perde pe zi.....

        Comment


        • #94
          cat costa un termostat de dci original stie careva?

          Comment


          • #95
            @ dsorinmihail @ garnitura de chiulasa,,ciupita,,si de aici tot necazu

            Comment


            • #96
              este.. nikunitu

              Comment


              • #97
                confirm: garnitura chiulasa , ar trebui sa faci si o planeitate la chiulasa cu ocazia demontarii
                Pain brings out the truth in us all...
                ...how much truth can you stand?

                Comment


                • #98
                  dsorinmihail Ce raport apa antigel ai in instalatie?Daca nu stiai antigelul nu are doar rol antiinghet ci si de racire punctul lui de fierbere fiind cu mult peste cel al apei.

                  Originally posted by dsorinmihail View Post
                  P.S. Am apa de chiuveta in instalatie ca la cat perde pe zi.....
                  Ce anume sa inteleg din ce ai spus aici?

                  Oricum daca ti s-a dus garnitura de chiuloasa se verifica busonul de ulei daca are o spuma alba cu ulei pe capac este chiuloasa
                  Last edited by john Q; 25 June 2012, 10:25. Reason: Automerged Doublepost
                  "light up the darkness" Bob Marley

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by dsorinmihail View Post
                    ........................
                    E posibil sa fie si sonda de pe chiulasa decalibrata? e posibil sa fie garnitura de chiulasa?
                    ........................................
                    Daca ai posibilitate (un cunoscut cu Logan) schimba si sonda aia sa vezi ce se intampla.

                    Demonteaza capacul de chiulasa si vezi daca ai ceva mazga pe el (o combinatie de apa si ulei), posibil sa fie garnitura de chiulasa puscata.

                    Comment


                    • Originally posted by alessandro View Post
                      aerisirea se face cu busonul scos. e lege
                      Daca desfaci doar capacelul negru de aerisire (de pe furtun) si lasi sa curga pana face jet mai trebuie tinut si busonul desfacut?

                      Si ce inseamna mai exact " a fierbe apa/motorul" ? Adica e musai sa iti dea (refuleze) pe la buson o cantitate considerabila de antigel? La mine nu a trecut niciodata de 4linii dar uneori cand e cald afara vine antigel cu bulbuci in borcanel (pe sus pe la retur banuiesc).

                      Am intrebat si pe un alt subiect, pana acum nu a raspuns nimeni. O zi buna!

                      Comment


                      • "Motorul fierbe" cand temperatura lichidului de racire depaseste 100gradeC; in aceasta situatie in circuitul de racire creste presiunea, fapt ce se observa prin expansiunea rapida a lichidului de racire in vasul de expansiune, iar de cele mai multe ori se face purjarea in aer prin intermediul supapei din capacul vasului (asta e rolul sau). Ce vezi tu in vas cand e foarte cald afara se datoreaza cresterii presiunii in instalatie.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Originally posted by lord_wader View Post
                          Daca desfaci doar capacelul negru de aerisire (de pe furtun) si lasi sa curga pana face jet mai trebuie tinut si busonul desfacut?

                          Si ce inseamna mai exact " a fierbe apa/motorul" ? Adica e musai sa iti dea (refuleze) pe la buson o cantitate considerabila de antigel? La mine nu a trecut niciodata de 4linii dar uneori cand e cald afara vine antigel cu bulbuci in borcanel (pe sus pe la retur banuiesc).

                          Am intrebat si pe un alt subiect, pana acum nu a raspuns nimeni. O zi buna!
                          "Capacelul negru" - aerisitorul/aerisitoarele instalatiei de racire - ajuta la eliminarea aerului care se strange pe anumite segmente ale instalatiei de racire (mai inalte) unde se pot forma dopuri de aer in instalatiei - insa nu inseamna aerisitorul poate "inlocui" rolul vasului de expansiune. In vazul de expansiune se realizeaza "refularea/recircularea" lichidului din circuitul de circuitul de racire.

                          Dopurile de aer sunt foarte periculoase fiindca pot ramane "captive" in anumite segmente mai inalte ale instalatiei de racire - si blocheaza circulatia lichidului de racire. Cea mai mare parte a aerului din instalatie se poate aduna "in final" in chiulasa - care nu se mai raceste si pot aparea avarii majore: arderea garniturii de chiulasa sau chiar fisurarea chiulasei.

                          Exista si maini care nu un vas de expansiune "separat", el fiind integrat in bazinele radiatorului.

                          Asadar, pana la aerisirea instalatiei, capacul vasului de expansiune trebuie lasat slab (sau chiar scos - la inceputul operatiunii, pana se elimina cea mai mare parte a aerului din instalatie)
                          Last edited by ion_R5; 10 November 2012, 23:00. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Multumesc pt. raspunsuri!

                            Referitor la ce am scris eu despre faptul ca uneori cand se incalzeste motorul la drum lung sau vara cand e cald, pe la retur(cred) in borcanel vine antigel cu bulbuci ce parere aveti?
                            De indicat nu a indicat niciodata mai mult de 4linii in bord(care cresc si descresc normal), iar GMV porneste doar vara(f rar) pt. 10-20s. Antigel nu am pierdut niciodata suspect (am completat 150ml odata cand s-a slabit aerisitorul dupa ce am schimbat antigelul si curgea pe acolo).

                            Despre 1.5este vorba, sa imi fac griji sau asa e normal? unii ziceau ca asa e normal, altii zic ca la 1.4 si 1.6 in borcanel curge lin pe la retur.

                            Comment


                            • Din ce ai scris acum, nu as spune ca iti fierbe motorul. Chiar deloc.

                              Esti sigur ca vin "bulbuci" de aer pe furtunul de retur? Poate doar se formeaza bule de aer in vas, atunci cand lichidul de racire de pe retur "stropsheshte" peste apa din vas. (daca furtunul de retur ar fi fost transparent, era mai usor de vazut)

                              Dar - cum temperatura la apa spui ca nu creste de 4 pavele niciodata, GMV-ul nu porneste mai tot timpul, nu ai pierderi de lichid de racire - eu zic ca nu are nimic masina.

                              Nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune unde sta? (la rece, respectiv la cald) Recomandarea este ca nivelul sa fie cat mai aproape de maxim, atunci cand motorul este cald.

                              Comment


                              • Ion_R5 iti multumesc pt. sfaturi si pt. timul acordat
                                Se prea poate sa ai dreptate, cand spui ca picura de sus in borcanel si face bule si stropi cand ajunge la nivel, nu m-am gandit la asta, iar vasul nu e chiar asa de transparent. Am sa analizez.

                                Nivelul la rece e cam pe la jumatatea dintre gradatii, iar la 4linii mai creste cam 1cm si pare destul de stabil in ultimul an culiseaza cam in acelasi interval, nu atinge maximul niciodata. Daca ar fi atins as mai fi scos eu din vas.

                                Mie mi-au ramas sechele de la dacie cand am patit de mai multe ori sa imi arunce dopul si antigelul, odata a spart si borcanul de sticla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google