las ca le stii tu pe toate si pentru noi inginerule
							
						
					Manifestarile ABS-ului
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 nu mai va prostiti si scoateti siguranta ABS, deoarece daca nu functioneaza ABS-ul la masinile cere il au este mult mai grava decat la celelalte ce nu il au din fabrica. Asta deoarece pe puntea spate nu este prezent repartitorul si astfel se blocheaza imediat puntea spate (este mai usoara si forta de franare aceiasi pe ambele punti). Risc de rasucire pe zapada, daca se blocheaza puntea spate.Originally posted by CataFOF View Postmacar noi avem abs , il decuplam cum vrem si cand vrem 
 totul sa pornit cand sa zis ca mareste distanta de franare , nu ca nu e bun de nimic.
 are si avantaje si dezavantaje , dar voi parca sunteti teleghidati , nu se poate discuta cu voi .
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Repartitia aia de car vorbiti voi o face din blocul hidraulic comandat de calculatorul ABS. Cum sa mai distribuie daca ii scoateti siguranta. Daca o sa scoateti siguranta practic o sa aveti masina fara ABS, dar si fara repartitor punte spate.
 
 
 Crede-ti-ma stiu despre ce vorbesc. Lucrez cu ele toata ziua.
 
 Originally posted by madi View PostSigur EBD-ul (electronic brake ditribution)" lucreaza" cu siguranta scoasa. Lucreaza sa puna siguranta la loc.
 
 Dca tot este asa de sigur, sti ce e ala EBD???
 
 Sti unde este plasat pe autovehicum???
 
 Si ce te face sa fi asa de sigur?
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Si daca nu stie sa o puna la loc intreaba?Originally posted by madi View PostSigur EBD-ul (electronic brake ditribution)" lucreaza" cu siguranta scoasa. Lucreaza sa puna siguranta la loc. Sau suna la vocea clientului? Sau suna la vocea clientului?
 
 "Alo sunt eu EBD-ul care l-ati montat voi pe Logan. Unde pun siguranta sa pot si eu sa functionez? "Cel mai lent 1,6 8v
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Daca vreun fost sau actual tractorist se intreaba cum, ce, de ce o face pentru ca are ceva in cap. De exemplu un limbric nu se intreaba nimic. M-am referit aici la limbricul vierme si nu as vrea, Doamne fereste, sa se creada ca vorbeam de vreun coleg de discutii. Hiperbolizand putin situatia poate am facut mai multi km cu spatele decat vreun "netractorist" cu fata dar asta nu inseamna ca trebuie sa jignesti pe cineva aratandu-ti prealuminata maiestrie. Cum carja ii foloseste unui schiop (pe cand unui sanator nu) la fel si ABS-ul nu ii este indispensabil unuia mai capabil. Si totusi sunt de parere ca pe zapada sa-i zic afanata (nu batatorita, nu gheata) ABS-ul, cel putin la Logan, nu-ti micsoreaza distanta de franare (din umila experienta). Cred ca franarea cea mai eficienta este la limita ruperii aderentei (treaba destul de greu de facut pe suprafete cu aderenta scazuta), dar pe zapada (exemplificata mai sus la viteze mai mici si nu in viraj) prefer blocarea rotilor decat functionarea ABS-ului.Si apropo, circul chiar si vara cu anvelope de iarna (te ajuta la mici escapade off-road).Originally posted by @nvidia View PostCred ca Dacia ar trebui sa faca niste teste la reprezentantele din tara in niste poligoane ,cum si cu ce se mananca sistemele astea de siguranta, ca multi "e dati "jos de pe tractor si s-au suit in logan.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Gresesti lamentabil.Originally posted by crull View PostPai daca ai ABS acum nu apesi la fund pedala de frana, ci franezi la limita ruperi adeentei iar in momentul in care nu ai apreciat bine forta necesara aplicata pedalei de frana atunci te ajuta ABS ul. Am observat la multi gandirea asta ''am ABS franez fara frica''.
 In caz de urgenta chiar ca te doare la banana, adica bagi frana la podea.
 Restu faci cat poti din volan.
 Nu esti tu mai destept ca abs-ul sa stii ce presiune sa impui la pedala de frana, de asta e abs-ul...
 Si DA, chiar asa trebuie facut: am ABS, franez fara frica, nu ingheata rotile si sa pierd controlul asupra directiei.
 
 Oricum pe timp de iarna (zapada) un sofer experimentat se bazeaza mai mult pe frana de motor (si la dizal) si nu intra la disperare decat daca situatia chiar o cere.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Az'dimineata daca nu aveam abs puteam sa iau un ''morcov'' de ala care e pus pe la trecerea de pietoni, eu am gresit pt ca un cocalar cu audi A6 mergea mega incet pe banda doi si am incercat/fortat o depasire pe extrema banda trei (foarte scurta in intersectie) si a accelerat tare rahatu.Originally posted by CataFOF View Postmacar noi avem abs , il decuplam cum vrem si cand vrem 
 ........................
 N-am putut trece de el si a trebuit sa rup frana. Am avut noroc ca am avut control la directie , adica stiam asta, il injuram de neamuri in timp ce franam si corectam din volan.
 In mod normal puteam corecta din frana de motor, data fiind distanta scurta am preferat varianta nesimtita (sa rup frana).
 Da, NU s-a oprit, dar am redus viteza fara sa ma rasucesc cu ea (manevram si din volan, greu de aratat).
 Desigur ca apoi l-am luat pe banda 1 si mi-am vazut de drum.
 
 Cu tractiune spate m-am descurcat in trecut foarte bine cu bmw 540i (decuplat controlul tractiunii) si in prezent cu un basinos W124 200d.Originally posted by darksid3 View PostTe bazezi pe frana de motor daca ai tractiune fata...cu tractiune spate, fix in sant te duci la frana de motor 
 Se conduce un pic (putin spus) altcumva tractiunea spate pe zapada.
 Hai sa ramanem la Logan.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nu am specificat in postul ala, ma refeream strict pe gheata/zapada batatorita.Originally posted by Octavian___32 View PostGresesti lamentabil.
 In caz de urgenta chiar ca te doare la banana, adica bagi frana la podea.
 Restu faci cat poti din volan.
 Nu esti tu mai destept ca abs-ul sa stii ce presiune sa impui la pedala de frana, de asta e abs-ul...
 Si DA, chiar asa trebuie facut: am ABS, franez fara frica, nu ingheata rotile si sa pierd controlul asupra directiei.
 
 Oricum pe timp de iarna (zapada) un sofer experimentat se bazeaza mai mult pe frana de motor (si la dizal) si nu intra la disperare decat daca situatia chiar o cere.
 Am testat si la alta masina dotata cu abs chestia asta, si la aia la fel distanta de franare era redusa daca franam cu ''simt'' si ABS ul intra foarte putin decat daca apasam frana la fund si facaea hrr hrrr hrrrrrrr.
 Comment




















Comment