Asa cum spuneam, martorul trebuie sa se stinga dupa cateva secunde de la punerea contactului; ori in acest moment bateria are curent necesar pornirii si nu are suficient pentru ca virgula,calculatorul ABS sa-si testeze sistemul? Nu stiu, ma gandesc...
							
						
					Manifestarile ABS-ului
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 cel mai mare consumator e de departe demarorul. daca ala poate porni sandramaua, celelate calculatoare n-ar trebui sa sughite. e normal ca atunci cand bateria e pe duca, tensiunea reala la borne cand se actioneza demarorul sa scada pana la 7-8V. Daca e sub 6, ar trebui sa intre bordul in avarie si ecu habitaclu sa nu autorizeze nimic electric in masina aia.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Corect rationamentul.
 @Shakar
 Dar tu dupa ce pui contactul, la prima pornire, nu lasi cateva secunde sa se stinga cei 3 martori MIL, AIRBAG si ABS, pentru ca despre asta vorbim, dupa care pornesti; si tie iti ramane aprins dupa pornire cateva secunde ?Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Martorul ala se stinge in mod normal cand pui contactul,,dar el se reaprinde apoi dupa ce se invarte motorul de vreo 3 ori. Cand porneste la prima/a doua cheie nu mai apare problema reaprinderii acestui martor abs. Sau dupa vreo 20/30 de secunde dupa ce opresc motorul si il pornesc iar,,problema dispare ca atunci porneste la sfert de cheie.Originally posted by IancuMIC View PostAsa cum spuneam, martorul trebuie sa se stinga dupa cateva secunde de la punerea contactului;
 Deci demarorul invarte odata consuma curent,invarte a doua oara iarasi consuma curent iar la a treia invartire deja ""s-a supt"" si mai mult curent din baterie si calculatorul ABS ramane fara curent indeajuns si atunci isi face o retestare!
 Daca ceva ar fi defect la sistemul ABS acel martor ar trebui sa se reaprinda la fiecare pornire ulterior.
 
 Asa ca o baterie slaba combinata cu gerul asta de -15/20 de grade duce la acest fenomen.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 @Shakar
 Probabil calculatorul ABS isi reia procedura de diagnosticare. Calculatorul airbag are si o referinta legata de contactor lumini stop; stai cumva la pornire cu piciorul pe pedala de frana? ...desi mai degraba prima ipoteza.
 Maine testez si eu ce spune Marian.Last edited by IancuMIC; 11 February 2012, 00:18.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Astazi dimineata pe la 8 am plecat la tara; la pornire am urmarit martorul airbag; nu s-a reaprins nici in timpul nici dupa pornire.Originally posted by IancuMIC View Post@Shakar
 
 Maine testez si eu ce spune Marian.
 Dupa parerea mea colegii carora li s-a intamplat sa se aprinda martorul dupa pornire, nu cred ca au motive serioase de ingrijorare; probabil un feedback al sistemului.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 parerea mea e ca bateria face fente. nici un ecu in modul standby nu ea curent cat sa cada tensiunea pe baterie cu cativa volti. daca n-ar fi asa, vi s-ar descarca bateria in 2 zile pt simplu motiv ca aveti abs si airbaguri si ecu-urile beau curent ca nesimtitii 
 totul se leaga cu frigul si cu variatia de tensiune a bateriei, la momentul "ruperii" demarorului, cand curentul mare absorbit duce la variatii de tensiune suficiente cat sa reseteze referinta unei surse din vreun ecu, sau, sa aveti probleme cu firele de masa si prin fenomenul de "masa flotanta" sa se reseteze pentru scurt rimp ecu-urile, dar si asta se intampla cel mai probabil tot din cauza variatiei de tensiune a bateriei cand se actioneaza demarorul. la mine am vazut ca palapaie bordul cadn dau la cheie, dar nu am observat sa se reaprinda martorii airbag sau abs. probabil urmeaza si asta, bateria are 4 ani si in majoritatea timpului, masina s-a folosit pt mers la servici, porniri scurte si dese, sigur "ajuta" si astea la "obstescul sfarsit" al acumulatorului.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Daca nu ati modificat la autoturism,(alarma, scaune incalzire, etc) este bine sa va duceti la service autorizat sa va verifice problema, mai ales cu frana nu se joaca, -iata ca apare sau nu apare semnalul ABS. Daca continuu sa o folosesti asa este neglijenta si poti pune in pericol viata a altor oameni.Last edited by Cristi_Xp; 13 February 2012, 00:16.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 @smaci: ia detaliaza un pic cum pui in pericol viata cuiva daca nu ai abs. hai, ca-n teoria initiala suna promitator astia care n-au abs, sa inteleg ca pun in pericol siguranta circulatiei? ei, na...
							
						Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie. astia care n-au abs, sa inteleg ca pun in pericol siguranta circulatiei? ei, na...
							
						Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
 Comment

















Comment