Incarcare sub capacitate, dar fara simptome deosebite. Alternator defect sau...?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incarcare sub capacitate, dar fara simptome deosebite. Alternator defect sau...?

    Va salut! Am o Dacia Sandero 2,cu scuzele de rigoare ca nu e Logan 1.2 benzina 2015, 31.000 km. Cu o baterie Rombat (cea originala) de 40Ah.

    Pe scurt problema: alternatorul incarca doar 13,4V. In loc de idealul 14,5-14,6V. Cu toate astea nu am avut niciodata probleme de pornire, masina porneste la sfert de cheie, chiar si dupa ce sta mai bine de o sapt parcata.

    Si acum pe larg: in urma cu un an aveam oarece probleme, masina vibra destul de puternic la relanti, mai ales cand tineam piciorul pe frana. Vibratiile dispareau imediat ce.i dadeam putin gaz. Am descoperit la un service cu ocazia reviziei, rugandu.i sa verifice incarcarea, ca alternatorul nu incarca suficient. Ulterior aceste simptome s.au si diminuat, si m.am mai si impacat eu cu ele.

    Trebuie sa precizez ca e masina personala si o scot o data la 7-10 zile (nu mai rar) la un drum de minim 20km. In rest folosesc masina de firma. Simptomele acestea au aparut inca de pe vremea cand o foloseam ca masina principala.

    Mi.am luat propriul multimetru si am masurat masina de firma (Focus), motocicleta si Dacia personala. Cu motorul oprit (respectiv bateria scoasa la moto), 12.4 V la toate. In sarcina: 14,6 la moto si la Focus (75Ah), tot 13,4 V la Dacie. Indiferent de consumatori nu variaza, fie ca.i dau gaz, pornesc aerul, volum la muzica, nimic. Aceeasi incarcare ca la relanti fara consumatori. Farurile nu licare, stergatoarele nu merg sacadat, nici o problema de genul.

    Mi s.a spus ca zvon, dar n.am reusit sa gasesc vreo sursa, cum ca tehnologia avanseaza si pentru o baterie mica alternatorul e reglat sa incarce mai putin. Dubios, dar pentru linistea mea, am ales sa cred. O perioada. Eu locuiesc in Germania, masina am venit cu ea din Romania. Recent am avut ocazia sa.mi pun multimetrul pe un Sandero 1.0 Sce 2020, fabricat in DE pentru DE. Surpriza! Tot 14.6! Bateria, in schimb, e de 65Ah. Deci nu mi s.a confirmat si infirmat nimic pana la urma... Adica n.au putut aplica tehnologia asta eco minune 5 ani mai tarziu pe aceeasi masina si in DE?

    Si pentru ca o sa ma intrebati ''pana la urma ce te deranjeaza si ce problema ai?''. O sa urmeze inevitabil schimbul bateriei, ca a implinit deja 6 ani. Pana acum au ajutat.o kilometrii, dar vreau sa fiu pregatit. Eu am o problema cu alternatorul sau nu? Cand voi schimba bateria ar trebui sa verifice un electrician si alternatorul? Schimbul sau, mai ales aici, e un cost pe care nu mi l.as asuma gratuit, mai ales ca nu am nici o siguranta ca are vreo problema.

    Deci v.am dat tema de dezbatere... multumesc anticipat pentru orice idee
    Whenever possible, be clear!
    (Confucius)

  • #2
    S-a mai discutat:
    - încarcarea e pilotată (încarcă când și cât trebuie)
    - 2015 poate fi euro5 sau 6(06/2015 în sus)
    - Sandero II/III nu se face DE ci în Maroc
    - Sandero 1,0SCe2020 are S&S deci încarcare pilotată + recuperarea energiei pe frânare
    - bateria se verifică cu tester dedicat, nu (doar) cu voltmetrul din 40Ah 330A mai ai 330A?
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      Scuze, am omis sa precizez. Este Euro 6.

      Despre cea de 1.0 nu ma refeream ca ar fi facuta in DE, ci pentru piata din DE (off-topic, e chiar alta masina decat cea pentru RO, indiferent ce ar spune unii). Si nu are S&S, e in parcul auto al firmei si am condus.o. Poate depinde de echipare. Desigur, a mea din 2015, la care prezentam problema, nu are S&S.

      Nu am gasit nimic relevant, de.asta mi.am permis sa deschid topic nou. Poti te rog sa.mi indici unde s.a mai discutat problema?

      Si cred ca ar mai trebui sa precizez ca simptomele de tremurat/vibrat au loc de regula pe vreme rece, si la finalul drumului, cand motorul e deja cald, nu cand e rece.
      Whenever possible, be clear!
      (Confucius)

      Comment


      • #4
        Problema semnalată inițial era
        Originally posted by cristian8800 View Post
        Pe scurt problema: alternatorul incarca doar 13,4V. In loc de idealul 14,5-14,6V. Cu toate astea nu am avut niciodata probleme de pornire, masina porneste la sfert de cheie, chiar si dupa ce sta mai bine de o sapt parcata.




        P.S. Dacă acel Sandero II 1,0SCe nu are S&S e preWLTP deci fabricat până 10/2019 deci nu e 2020.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          Super. Ms fain de promptitudine!
          Whenever possible, be clear!
          (Confucius)

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google