Problema Incalzire Logan 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Incalzire Logan 1.4

    De cand a venit frigul, cu caldura o duc mai greu, in sensul ca:
    - lichidul de racire se incalzeste normal si circula chiar si prin caloriferul din habitaclu (e cald si furtunul de la intrare si cel de la iesirea din calorifer) insa in habitaclu baga doar 10% din cat ar trebui. Ca sa se mai schimbe putin situatia, dau la jumatate pe recirculare si rotesc brusc de pe rece pe cald butonul de pe consola centrala. Merge mai cald asa pentru ceva timp.
    Eu banuiesc ca ar fi defecta clapeta care este actionata de butonul de pe consola. Problema mea e ca nu stiu cum sa ajung la acea clapeta.
    Ma poate ajuta careva?

  • #2
    Din cate stiu aeroterma se face accesibila doar daca dai bordul jos.Vezi pe net ca sunt niste tutoriale pentru Logan facute de un coleg Streulea.Acolo o sa vezi cum ajungi la aeroterma.
    real power..... diesel power by

    Comment


    • #3
      n-are tutorial la aeroterma a zis la tutorialul cu bordu' http://www.tutorialelogan.ro/2009/09...-la-logan.html
      I changed her oil , she changed my life
      sigpic

      Comment


      • #4
        Poti da ceva detalii?: cati km ai cu masina, cat de veche este, cand ai schimbat antigelul ultima data si la ce concentratie este.......
        Furtunele care intra in radiatorul de incalzire sunt doar calde sau fierbinti de nu poti tine mana pe ele?
        E posibil sa fie radiatorul de incalzire blocat/infundat.
        La logan clapeta de cald/rece nu inchide de tot caldura.....incearca sa dai pe pozitia de dezaburire parbriz si ventilatorul pe 0 si vezi daca baga ceva caldura.

        Comment


        • #5
          verifica si nivelul antigelului nu sari pe aroterma )
          I changed her oil , she changed my life
          sigpic

          Comment


          • #6
            Ma vad nevoit sa dezgrop acesta discutie, cu urmatoarele date:

            Masina:
            Logan 1, 2007, 1.4, 91.000 km

            Ce s-a intamplat?
            Am simtit de curand ca nu mai incalzea la fel cum o facea pe vremuri, plus faptul ca in vas de expansiune erau depuneri rosiatice (in 10 ani doar o singura data a fost schimbat antigelul).

            Ce am facut?
            Am spalat instalatia si vasul de expansiune, apoi am demontat caloriferul din bord precum am vazut in tutorialul lui Streulea. Da, am scos ceva mizerie din el, insa nimic de speriat.

            Unde e problema?
            Am montat totul la loc, am pus antigel tip D si apa distilata (3 si 3 litri), am aerisit instalatia si... am constatat ca in mers baga caldura (la fel ca inainte de demontare, adica acceptabil, dar nu fierbinte ca pe vremuri), insa la relanti incepe in scurt timp sa sufle aer rece, desi caldura este potrivita pe nivelul maxim.

            Simptome:
            - in mers baga cald acceptabil, dar nu fierbinte ca pe vremuri
            - la relanti incepe sa sufle rece
            - temperatura apei afisata in bord este de 90C (4 pavele, fara fluctuatii)
            - daca stau la relanti si o turez putin pe loc, imediat incepe sa sufle fierbinte; nu o mai turez si in scurt timp sufla iarasi recel/abia caldut
            - in mers, mai ales in primii 2-3-4 km, cand o accelerz subit se aude prin bord un sunet ca de apa ce e scursa dintr-o cana in alta sau, daca vreti, sunet ca de apa ce circula printr-un calorifer de casa

            Ce am observat:
            - conductele de aluminiu din bord ce intra in calorifer sunt fierbinti amandoua (nici nu se pune problema ca ar fi infundat caloriferul, ca doar ce l-am desfacut si curatat in interior, inclusiv curatat acele sarme-spirale)
            - furtunele ce strapung peretele de foc sunt fierbinti amandoua
            - termostatul deschide/inchide corect (furtunul care intra pe sus in radiatorul de apa se infierbanta cand apa ajunge la 4 pavele in bord, iar cel care iese pe jos din el e caldicel, semn ca radiatorul de apa functioneaza si el, racind apa si ca nu e infundat)
            - nu imi scade nivelul antigelului si nici nu am pierderi (nici in bord, la caloriferul pe care l-am desfacut, curatat si montat la loc)
            - nu imi bolboroseste antigelul in vas
            - nu am pete de ulei in antigelul din vas
            - nu am scurgeri la imbinarea chiulasei
            - nu am scurgeri la pompa de apa
            - clapeta de directionare a aerului cald/rece in bord functioneaza perfect
            - nu am miros de antigel in habitaclu
            - busonul vasului de expansiune lucreaza ok (am facut schimb cu un amic loganist de busoane si totul a fost ok pentru amandoi)

            Eh, acum, ce sa fie oare? Unde e problema?

            Nici-o idee/sugestie cu privire la cele de mai sus?
            Last edited by MARIVS; 17th November 2017, 14:59. Reason: Automerged Doublepost
            MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

            Comment


            • #7
              cam aceasi problema o am si eu, am schimbat caloriferul din bord, acum imi baga si cald si rece pe undeva in acelasi timp, pe lateral si pe mijloc la schimbatorul de viteze imi vine rece, sus vine cald.

              Comment


              • #8
                n-a "iesit" aerisirea bine. daca totul e cald, ai 4 linii in bord, nu "pisa" apa pe niciunde, poate ar trebui sa repetati aerisirea. zic si eu...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Am re-refacut aerisirea, iar acum... nu mai sufla aer fierbinte in mers, ci doar constant caldicel. Intr-adevar, la relanti nu se mai raceste, nu mai sufla treptat rece, ci la fel constant caldicel. Chiar daca o turez nu se simte nimic diferit.
                  Hmmm, un adevarat mister...
                  Cred ca nu-mi ramane decat sa ma apuc sa schimb la noroc unele piese (calorifer, termostat, mai stiu eu ce...)
                  MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                  Comment


                  • #10
                    Cum "se repeta / reface" aerisirea asta, ca io stiu ca se face automat, daca supapa de la busonul borcanului de antigel functioneaza corect.

                    Sau si la logan se scoate borcanul si se tine ridicat gen perfuzie, ca la dacia 1310?

                    Comment


                    • #11
                      Aerisirea si-o face singura, dar trebuie sa o tii la relanti (sau sa o tii in 2000rpm stand pe loc, daca n-ai rabdare) pana pleaca GMV-ul de vreo 3-4 ori. Asadar, daca doar ai desfacut ventilul ala, nu ai facut nicio aerisire.
                      Avand in vedere temperaturile de afara, nu cred ca in mers a ajuns temperatura motorului la 94-95 de grade, adica atunci cand pleaca GMV-ul si cand termostatul este deschis complet.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #12
                        Am pornit motorul si cand s-a mai incalzit, am desfacut usor-usor busonul, iar apoi "vintilul"si lasat astfel pana cand a inceput sa curga antigel fara bule de aer. Apoi am completat cam 50 ml de antigel (atata a fost nevoie). Ulterior m-am plimbat aproximativ 50 de km.
                        Ieri sufla fierbinte in mers si se racea la relanti, azi sufla constant caldicel atat in mers, cat si la relanti.
                        Ieri, daca turam la relanti, incepea sa sufle fierbinte, azi nu mai doreste
                        MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                        Comment


                        • #13
                          Dimineata verifici nivelul in borcan sa fie intre min-max..completezi daca este nevoie.
                          Pornesti motorul si dupa ce face 2 linii il turezi la 2500-2700 pana cand cupleaza ventilatorul de 2-3 ori..
                          Sa nu fi montat furtunele gresit tur cu retur...radiatorul este de uzina cu 24 de tevi...

                          Comment


                          • #14
                            Vitriol si VIORE_L

                            De fapt acum imi dau seama de ceva. Dupa ce am spalat instalatia, desfacut si curatat caloriferul, iar apoi montat totul la loc exact asa cum a fost (!), nu am observat sa porneasca GMV-ul (!).
                            S-a incalzit apa la 4 pavele, toate furtunele ce ar trebui sa fie fierbinti, sunt fierbinti, dar GMV-ul nu porneste. Cred ca atunci cand am mesterit la prima aerisire de dupa remontaj, 20 de minute am stat cu apa la 4 pavele si motorul pornit fara ca acel ventilator sa porneasca.
                            Am coborat acum pana la masina si am pornit-o. Am turat-o sa ajunga la 4 pavele, dar nu a pornit GMV-ul.
                            Totusi, el functioneaza deoarece daca scot mufa din el, imediat porneste si la fel face daca pornesc aerul conditionat.
                            Ce sa fie? Are treaba asta legatura cu faptul ca nu sufla aer fierbinte?
                            Last edited by MARIVS; 18th November 2017, 22:48.
                            MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                            Comment


                            • #15
                              Confuzii... treapta II cu treapta I, treapta I pornește când trebuie nu la 4 pavele(adică orice temperatură din intervalul 80-105), treapta II e activată când pornești ACul sau la peste 110C
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google