"Solutie / Pasta Minune" Marca Dacia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Solutie / Pasta Minune" Marca Dacia

    Salutari.
    Nu stiu daca ati auzit careva sau vi s-a propus o curatare a sistemului de injectie la masinuta folosind o solutie recomandata de fabrica deci marca DACIA.....care cica nu este aditiv ci o solutie "super mega" speciala recomandata de fabrica pentru anumite simptome la masina, vreau sa va povestesc si sa va intreb pentru ca sunt curios de parerile voastre.

    Pe scurt simptome:
    -motorul nu merge rotund, sacadeaza
    -zilele astea pornea greu / azi atat a invartit motorul pana a omorat bateria
    -test computer : ok
    -test injectoare : ok
    -EGR curatat, revizie la zi
    Mai pe larg:
    Azi am fost la service sa ma plang din nou de mersul sacadat al motorului si inginerul de acolo a venit cu urmatoarea solutie: DACIA - fabrica, cica recomanda o solutie minune, un soi de pasta/crema ceva ce nu este aditiv...habar nu am ce este....cu care se curata foarte misto injectoarele, conductele si alea alea. Ideea este ca inginerul m-a asigurat ca au mai fost masini la care s-a aplicat metoda asta de curatare si a mers de minune in ideea in care proprietarii masinilor au scapat de sacadarile la motor si mai ales pornirile (de la cheie) au devenit mai usoare si mai rapide. Toata smecheria costa undeva la 160-200 lei, se lasa masina sa ruleze vre-o 40 min doar pe solutia asta minune si gata toata treaba.
    Stau si ma intreb, merita o asemenea solutie...poate fi vre-un sambure de adevar in chestia asta? Nu trebuie oare sa-mi fac griji ca solutia aia va spala mizeria care se va opri in injectoare ?! Inginerul de la service era foarte incantat de solutia asta (inteleg si punctul lui de vdr) .... sunt indecis, incerc si eu sau nu
    Stima.
    Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

  • #2
    Există, la service, sisteme specializate pentru acest tratament. El se branşează, fără demontarea injectoarelor, în loc de rezervor şi se introduce un lichid special, pentru benzină sau diesel, cu care se porneşte motorul. Se urmăreşte pe aparat presiunea combustibilului, astfel depistându-se şi cum lucrează regulatorul de presiune din instalaţie. Dupa 20 min., aparatul se opreşte (implicit şi motorul) şi se lasă timp de aprox. 20 min., ca soluţia să reacţioneze. Apoi aparatul porneşte iarăşi şi se face curăţarea finală, pentru încă 10 min. aprox.
    Efectul se poate vedea imediat pe analizorul de gaze sau, pentru diesel, pe opacimetru. Cât priveşte preţul, nu ştiu să spun cam cât ar fi.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Minunat. Daca cei de la service imi explicau si mie cu ce se mananca treaba asta cum ai facut tu...nu veneam si eu acasa ca tzaranu si ma invarteam prin casa cu gandul sa incerc sau nu chestia asta sau stie naiba...cum sa ii determin pe meseriasi sa verifice si regulatorul de presiune ca am totusi o banuiala ca ceva nu merge cum trebe.
      Oricum, mersi pt lamuriri, m-am linistit ca e solutie "oficiala"..cat de buna va fi o sa vedem maine sau poimaine.
      Legat de costuri asa mi-au zis: undeva pe la 200 lei.
      Stima.
      Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

      Comment


      • #4
        as vrea s-o vad cum porneste, de fapt daca porneste, la o noapte dupa spalatura.
        sa ne tii la curent.

        Comment


        • #5
          Sincer mi-e groaza de maine dimineata...)
          Stateam si citeam ca la multa lume sau multi zic ca si diesel-ul poate porni frumos mai putin masina mea si de asta am zis ca fac orice numai sa ma rezolve cu treaba asta cu pornitu` si tremuratul la motor.
          Sper sa ajung maine la service. Oricum va tin la curent.
          Stima!
          Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

          Comment


          • #6
            Nu cumva e vorba de operatiunea de decarbonizare?...sper sa nu informez gresit dar exact acceasi operatiune am facut-o la o masina pe benzina...cconducta de alimentare de la rezervor montata la un recipient cu solutie...lasat sa mearga motorul etc...
            Referitor la pornitul de dimineata la diesel...si a mea acum cand e ger porneste mai greu si face un zgomot mai ciudat...dar nu tremura...turometrul sta teapan.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Habar nu am, inginerul nu mi-a dat o denumie exacta decat: "punem ceva acolo care preia functia rezervorului...cu solutia aia...lasam masina sa mearga si problema rezolvata..." atat mi-a zis. Deci poate este vorba de decarbonizare.
              Bun, zgomotul la pornire sa zicem ca se accepta dar turometrul nu sta locului si suna aiurea motorul. M-a suparat chestia asta rau pentru ca sapt trecuta m-am urcat intr-un alt Logan diesel, dci simplu cu vre-o 120k la bord, am pornit motorul si am ramas mut cat de rotund putea sa mearga...si a mea nu, dci rosu, masina de 2 ani
              Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

              Comment


              • #8
                Face cand motorul este rece sau si cand este cald ?

                Comment


                • #9
                  Tremuratul/sacadatul este permanent. Cateodata face mai urat, cateodata mai putin sesizabil. Azi dimineata de ex a pornit greoi dar 1 minute a mers motorul rotund, dupa aia a inceput sa sacadeze. Alte dati, merg cu masina 200km, o las oprita 5 ore, dupa ce ii dau drumu zici ca da sa moara motorul atat de rau sacadeaza, parca s-ar ineca. Habar nu am de unde s-o apuc, astept sa ajung la service sa vad daca rezolva ceva curatarea aia a lor de care mi-au zis.
                  Stima.
                  Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

                  Comment


                  • #10
                    eu totusi cred ca e regulatorul de presiune...filtrul de motorina de cat timp l ai schimbat?
                    http://www.loganclub.ro/forum/flr_ul_meu-t22090p6.html

                    Comment


                    • #11
                      Incearca sa pui in motorina aditiv pentru a nu se forma cristale de parafina. Asa am patit eu in urma cu 2 zile; pe scurt masina se ineca, nu puteam sa accelerez si se aprindea becul de temperatura apa (cel rosu). Am fost la diagnoza la service Dacia in Pitesti si mi-au spus ca trebuie schimbata pompa de injectie pentru ca aparea eroarea : presiune scazuta in rampa injectoarelor. Am plecat imediat ( era vorba de 2400 lei -cu aproximatie). Am mers la un service mic unde mi-au demontat filtrul de motorina din care a curs niste golgoaze cafenii spre alb la culoare - erau cristalele de parafina(ff multe). Am inlocuit filtrul, am scos toata motorina din rezervor cu o pompa, am lasat-o la decantat, am desfacut toate conductele si le-am suflat cu aer, dupa care am asamblat totul la loc si am bagat motorina in rezervor tot cu pompa, dupa care am bagat un aditiv in motorina pentru a nu ingheta. Totodata am scapat si de tremuratul/intreruperea motorului la rece prin demontarea regulatorului de presiune de la pompa de injectie si suflarea acelei site.
                      Incearca si vezi ce-ti curge din filtrul de motorina.
                      Bafta !

                      Comment


                      • #12
                        Si eu am o banuiala ca este regulatorul de presiune.
                        Revizia mare a fost facuta acum 5k km (distributie, filtre, tot ce trebe).
                        Cum zicea VALIX cand voi ajunge la service pentru curatarea de care povesteam, se va verifica si regulatorul de presiune, sunt curios ce va iesi. Ciudat este faptul ca prima data cand am fost la service cu problema asta s-au apucat baietii sa curete EGR-ul, sa testeze injectoarele...au facut de toate (poate asa si trebuia, nu stiu..) nimeni nu a banuit sau cel putin nici nu s-a gandit ca ar fi regulatorul de presiune (poate nu este dar noah...ei sunt meseriasii, am lasat sa decida ei ce este de facut) cu toate ca eu tot percutam pe langa ei "ba da oare nu e regulatorul ala" )

                        Originally posted by $ok View Post
                        Incearca sa pui in motorina aditiv pentru a nu se forma cristale de parafina...
                        Da, este idee buna dar nu stiu de ce am o retinere fata de aditivi in general. Am un "vis groaznic" ca aditivul ala va spala/sau va actiona unde nu trebe si motorina o sa transporte tot molozul in injectoare ) Poate suna stupid dar cat se poate m-as feri de aditivi.
                        2 la mana, masina merge brici, nu sunt probleme cu ea, accelereaza, fuge, face tot ce trebe.
                        Motorina am pus de la fiecare in parte, si aditivata si clasica si cu fiecare face la fel masina , prin urmare nu as crede ca este vorba de parafina ( nu trebe sa fie neaparat adevarat ).
                        Deocamdata stau sa ajung la service sa vad ce iese dupa curatare si verificare regulator de presiune si dupa aia trec si la alte variante. Oricum, ai avut ceva bataie de cap dar ma bucur ca ti-a reusit.
                        Mersi pt info.
                        Stima.
                        Last edited by acidus; 2 February 2012, 11:15. Reason: Automerged Doublepost
                        Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

                        Comment


                        • #13
                          eu ce iti recomand...la fiecare 5000km dupa ce schimbi filtrul de motorina(eu am e4)desfac senzorul de apa de la f de motorina las sa curga tot din el apoi il pun la loc senzorul si dau la para pana se umple.prin aceasta operatiune elimin mizeria si picaturile de apa adunate in el.eu asa fac mereu la 4/5000km.bafta sa ne tii la curent
                          http://www.loganclub.ro/forum/flr_ul_meu-t22090p6.html

                          Comment


                          • #14
                            Eu va recomanda ca la fiecare 3 ani sa dati jos rezervorul de pe masina, sa il goliti (o sa gasiti si ceva apa si mizerie destula) dupa care sa il clatiti de energic cu 5 l de motorina curata si sa il lasati sa se scurga bine (se repeta de 2 ori clatitul - adica va trebuie 10 l motorina curata)

                            Motorina pe care o scurgeti inital din rezervor nu o mai folositi. Din cei 10 l pt clatire mai puteti recupera ceva, dar decantat minim 2 saptamani si apoi fitrat printr-o panza de filtu+sita.

                            Asa scutiti multe probleme cu sistemul de injectie.

                            E foarte bine si ce a scris FLR

                            Referitor la solutia de curatare - nu ajuta decat in cazul in care aveti depuneri de parafina sau mizerie in pompa de injectie si respectiv injectoare - insa pompa si injectoarele sunt bune (impecabile). Solutia nu "repara" piese defecte din pompa sau injectoare.

                            Daca aveti uzuri in pompa sau injectoare, solutia mai rau face - adica scoate depunerile respective si va puteti trezi cu injectoare care "pisa" in loc sa pulverzizeze sau pompe care nu mai mai ridica presiunea cum trebuie. (la pompe si injectoare defecte, solutia de curatare, grabeste inlocuirea lor)
                            Last edited by ion_R5; 2 February 2012, 13:54. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #15
                              @FLR ..nici macar nu stiu unde e senzorul de apa )
                              Eu sunt genul de om care ridica capota sa puna apa la stropitoare, sa verifice nivelul antigelului si ... cateodata de curiozitate sa vad si eu ce si cum acolo sub capota. Ma intereseaza foarte mult ce se intampla acolo dar din lipsa de timp.. ...raman doar cu "ma intereseaza".
                              Sa nu dramatizez (mai mult decat trebe), cateva chestii generale stiu, schimb si eu o bujie daca e musai nevoie dar daca nu trebe nu ma bag.
                              Deci, trebe sa aflu unde e senzorul de apa, para stiu unde e ca ieri ma jucam cu ea....am pompat de vre-o 3-4 ori, masina nu a pornit, atat a invartit pana a murit bateria ...nu stiu daca am facut bine sau nu sau din cauza temperaturilor nu a pornit...deci para stiu unde e
                              @ion_R5 si @FLR
                              Solutiile voastre sunt bune, clar, nu strica o curatare din cand in cand. Sa vina temperaturi mai omenesti si voi da jos rezervorul sa-l curat. Sper sa nu fac mai mult rau cu solutia aia de curatare...oricum o sa va dau si feedback , nu stiu cand, sper maine.
                              Multumiri pentru ideile bune si constructive.
                              Stima.
                              Cunoscatorii stiu, inginerii intuiesc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google