Tensiune Incarcare Baterie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Pai si la 1000rpm ai curent arhisuficient pt toti consumatorii.
    Ok, e curentul maxim debitat (deci e in solicitare maxima) dar cat suge cu toti consumatorii porniti...?
    Cel mai mult iau farurile pe lunga, rezistenta luneta spate si "creieru", tot e departe de 40 A.

    PS: ECU creste turatia ca sa nu moara motorul in ralanti, defapt o mentine la ~760 rpm indiferent de consumatori, doar cand intervine salta in ~1000 rpm, apoi stabilizeaza la turatia normala de ralanti, nu cred ca are legatura cu virgula curentul consumat, ci cu rezistenta data de alternator la rotire.

    Acelasi lucru il patesti cand urci o panta in ralanti, intervine ECU sa nu moara motorul.
    Last edited by Octavian; 16 February 2014, 09:55.

    Comment


    • #32
      Calculatorul de injectie, in stabilirea regimul de relanti, are nevoie sa cunoasca printre altele (temp. apa motor, presiunea din circuitul hidraulic, functia climatizare, etc) si tensiunea din baterie, adica cea furnizata de alternator; cu motor pornit nu poti masura doar tensiunea din baterie. De ce? Pentru ca timpul mecanic de deschidere al injectoarelor, este determinat de tensiunea din sistemul electric; timpul de injectie real este corectat in functie de tensiunea sistemului.
      Aceasta informatie are scopul de a creste, atunci cand este necesar, relantiul tocmai in scopul mentinerii incarcarii, in cazul unor sarcini mari (consumatori).

      In concluzie, marirea tutatiei motorului termic, implica cresterea puterii debitate de alternator, prin cresterea turatiei acestuia; aceasta e ideea.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #33
        Originally posted by IancuMIC View Post
        Un exemplu.
        Un alternator Valeo de 75A va genera la 1000rpm ale motorului termic, doar 46 A si 71A la 3000rpm.
        OFF.
        Scuze pentru complexitatea raspunsului, dar vreau sa cred ca m-am facut inteles si multumesc, pentru ca m-ati suportat.
        Ei...uite asta asteptam sa vad: argumente pertinente tehnic. Nu te scuza!

        Eu chiar apreciez raspunsurile argumentate stiintific. Ca romani ne place sa palavragim, ne pricepem la tot, iar cei care chiar stiu tehnic ce se petrece, stau in banca lor cuminti

        Asadar, vedem cum axioma mai sus-enuntata de mine, se respecta (axioma producatorului ACM).
        Apare al doilea factor in joc, A. Stiu foarte bine ce se intampla cand ai un transformator cu V corespunzator, insa anemic la partea de A. Am cateva "divaisuri" pe care nu prea vreau sa le arunc, hiba lor tocmai asta fiind, defectarea alimentatoarelor originale, ce gasesc sunt sub normele de incarcare.

        Si acum sa trecem la subiectul nostru!
        De unde a plecat curiozitatea mea?
        Am si o masina de serviciu, care are niste curse al naibii de scurte (sub 1 km, chiar mai putin!) cca 10-15 km, total pe zi; pe luna mai sunt cca 5 trasee de cate 20 km fiecare.
        Asadar...partea de pornire este destul de solicitata.
        Dupa prima cursa, motorul este rece, nici macar 2 linii (cred ca si vara e la fel).
        In acest caz, o las pornita dimineata cca 10-15 minute, in relanti.
        Regimul curent de functionare este de cca un an si jumatate. Bateria cred ca are pe la 3-4 ani (inainte avea curse lungi, cca 160 km/zi)

        Asadar: nu credeti ca in felul asta, ACM va fi incarcat, nu chiar in regimul firesc de rulaj, dar cel putin sa ii lungeasca viata?
        Extrapoland, ar fi culmea sa afirmam ca ACM se incarca corespunzator doar la regim de cursa lunga, cu peste 2000 rpm, in mediul urban, data fiind plaja de turatii utilizata, ar insemna sa ii se scurteze viata, totusi, concret, ceea ce afecteaza viata ACM este raportul intre numarul de starturi si numarul de km rulati- timpul de incarcare (mai concret), nu regimul de lucru al motorului termic, altfel ar trebui sa rulam (urban) cu regimuri de 4000-5000rpm, ca sa incarce...corespunzator ACM.

        Nu credeti?

        Nenea Iancu pot sa masor A debitat catre ACM? Cu un aparat din cele pe care le-am pozat la testul comparativ (topicul de ACM)? Cum? Merci!
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #34
          Este arhicunoscut faptul ca pentru a repune inapoi puterea pierduta la pornire de o baterie, e necesar un rulaj de cca 9 km. La mersul pe distante scurte, este foarte posibil ca aceasta sa nu poate fi incarcata suta la suta, iar in timp acest lucru poate duce la scurtarea vietii bateriei.

          Daca te referi la curentul maxim pe care il poate furniza bateria la un moment dat, nu cel indicat de producator, se foloseste aparatul de care am pomenit aici; unul din aparate, pentru ca am vazut in reteaua service la Rombat si altele mai complexe.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #35
            Pe asta cu rulajul de minim 9 km, e prima oara cand o aud (ma rog...citesc)

            Nu ma refeream la curentul de descarcare al ACM, ci la amperajul cu care se incarca ACM (sunt curios de curentul, A, debitat catre ACM, la diferite turatii ale motorului termic).
            La servici am niste redresoare inteligente made by Germany (electrostivuitoare).
            In prima faza, incarcare masiva si in functie de gradul de incarcare al ACM (de tractiune, evident) descreste, pana la oprire completa. In caz de pana de alimentare a lor cu en. el, repornesc automat. Daca ACM este incarcat...nu porneste incarcarea. Simplu si logic

            Redresoarele comuniste "bagau" la foc automat, indiferent de gradul de incarcare existent al ACM...
            Last edited by 77sky; 16 February 2014, 12:31.
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • #36
              Curentul de incarcare al bateriei se poate masura cu un ampermetru de cc montat in serie pe circuitul de iesire alternator, sau cleste ampermetric de cc (cu rezolutie 0,1A altfel creste eroarea), fara consumatori (eu am pe multimetru posibilitatea de masurare DC pana la 10A)
              Totusi rezultatul unei astfel de masuratori are o eroare in sensul ca unii consumatori nu pot fi decuplati, deoarece sunt indispensabili pentru functionarea motorului.
              Attached Files
              Last edited by IancuMIC; 16 February 2014, 12:57.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #37
                Masini moderne numesc alea gen Clio IV, megane 3 ph2, Master 3 care au un sistem numit de Renault "Energy smart management"
                Energy Smart Management (ESM) : il recharge la
                batterie lors des phases de freinage et de dÈcÈlÈration,
                quand les besoins en Ènergie sont moindres
                sau BMWuri Efficient dynamics.
                Producatorul de baterie poata sa ceara ce vrea, eu va zic ce sie sa faca masina (recuperare de energie la franare in mare) , care oricum e echipata cu AGM sau VRLA evoluat.
                Nu stau sa educ pe nimeni cu nimic, documentatie exista pe net cata vrei daca ai 5 minute sa cauti. Si despre aletrnatoare obisnuite, si despre alterntoare pilotate cum sunt astea de care vorbesc mai sus.
                Daca pentru voi "cred eu e un argument valabil" nu ma apuc eu sa aduc altele mai valabile decat "stiu eu ca tu crezi gresit". Spor la cautat.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google