Probleme Lumini Bord Si Ace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cbota
    replied
    Buna,

    Azi dimineata cand sa pornesc loganul meu (1.0SCE) pun contactul si astept sa se aprinda ledurile...nimic...Am crezut ca am ramas fara curent. Verific : claxon, lumini, semnalizare (inclusiv avarii) radioul, totul ok. Dar pe bord nimic (nu arata nici turatia, nici vitezometru, nici indicator benzina, ceas, etc) Ma incumet si i dau o cheie, porneste din prima. Fiind in garantie (inca) fug la DACIA SERVICE, constata si ei si spun : E ARS BORDUL si o sa-l schimbam, dar va rugam reveniti in 4 ianuarie pentru ca, fiind in garanție, trebuie să luam legatura cu DACIA si acum nu lucreaza fabrica.

    Bun, ma resemnez si ma intorc spre casa, dar in drum intru la supermarket pentru ultimele cumparaturi (in total am facut vreo 10 km fara nimic in bord). Fac cumparaturile necesare (timp cam 20 - 30 minute) si ma urc, pun contactul si surpriza se aprind ledurile, pornesc masina si raman aprinse indicatorul de presiune in pneuri (?!) care clipeste si martorul luminos multifunctional (acesta continuu) ambele pe orange. Le las asa, puteam sa le resetez. In ideea ca ajung acasa si ma uit in cartea tehnica si vad eu ce fac, dar eram hotarât sa le las asa pana in 4 ianuarie, nu cumva sa ma uite mecanicii de la DACIA SERVICE. Dar surpriza, mai fac vreo 200 de metrii si se sting, totul acum e normal.

    Am mai facut de atunci vreo 20 km fara nici o problema...

    Acum sper ca in 4 ianuarie cei de la DACIA SERVICE sa-si aduca aminte de mine si sa nu ma creada nebun,,,,sau pana atunci poate se ”stinge” din nou bordul...si am ”noroc”. Pentru ca garantia masinii expira in 25 iulie 2021.....si parca n-as face reparatia pe bani....

    Pareri si sugestii...pls....si AN NOU MAI BUN....

    Leave a comment:


  • tavinush
    replied
    click-ul e generat de releu iar rezistenta aia e pusa cu un scop precis acolo : sa iti incalzeasca habitaclul pana la incalzirea motorului, nu sa iti strice ceva ))
    deci poti sta linistit. nu este vreo anomalie a masinii.

    Leave a comment:


  • Mihai.
    replied
    Nu ma deranjeaza acel click care apare oricum destul de rar.
    Sunt curios daca se pot produce alte stricaciuni din cauza lui.

    Leave a comment:


  • tavinush
    replied
    e releul care iti comanda rezistenta de incalzire "auxiliara". e un consumator destul de mare si astfel se explica "pierderea" masiva de curent. opreste ventilatorul si o sa observi ca nu iti mai "click-uieste".

    Leave a comment:


  • Mihai.
    replied
    Am observat ca acel click apare uneori si cand functioneaza stergatoarele. Se produce atunci cand stergatoarele ajung in pozitia lor initiala (jos).
    Bateria este aproape noua, are 3 luni.

    Leave a comment:


  • dr_p
    replied
    un consumator electric de putere mare (de ex. dezaburire), comandat printr-un releu (de aici vine click-ul):

    Consumatorul de putere mare scade tensiunea pe baterie deci farurile scad in intensitate;
    Alternatorul incearca sa compenseze scaderea tensiunii si incarca bateria cu mai mult curent;
    Energia o ia de la motor dar aceasta sarcina suplimentara scade turatia motorului;
    ECU simte scaderea si compenseaza prin adaos de carburant (accelereaza motorul) ca sa isi revina turatia.

    Toata treaba dureaza 0.5...2 sec.
    Last edited by dr_p; 28 January 2014, 16:26.

    Leave a comment:


  • Mihai.
    replied
    Salut. Pun si eu o intrebare aici pentru a nu crea alt topic.
    Uneori cand sunt farurile pornite se aude un click in acel panou de sigurante din partea soferului iar farurile scad in intensitate timp de o secunda.
    Ce ar putea cauza acest lucru?

    Leave a comment:


  • Teo21Din
    replied
    Sunt bucuclase plasmele astea , au consum destul de mare . Nu iti recomand sa te duci la Seda Service mie nu au fost in stare sa imi rezolve scurtul din stop (l-am facut singur pana la urma) . Incearca sa decuplezi plasma seara si sa vezi daca mai face dimineata.
    La dezaburire cerceteaza fiecare liniuta sa nu fie intrerupta si verifica si tensiunea la mufe (pe stanga si pe dreapta lunetei , la mijloc este cate un fir). Daca e intrerupta vreo liniuta o poti repara relativ ieftin .
    Ps. daca te intereseaza vreun led pe la masina ma contactezi , ma ocup cu asa ceva pe la noi prin oras ;)

    Leave a comment:


  • Toorop
    replied
    Salut, pai eu tot tin sa cred ca e o problema de masa insuficienta din cauza ca aveai consumator in plus... la frig nu mai face masa cum trebuie , poti sa incerci sa cureti suruburile de masa , o sa pun si pozele inca nu am apucat ca am fost cam ocupat zilele astea , iar daca ai si problema cu resetarea datelor din calculatorul de bord la punerea contactului de 3-4..sigur trebuie sa tragi o masa suplimentara pe caroserie de la borna de minus a bateriei , cu un cablu gros , calumea..asta ca sa poti sa-ti folosesti plasmele
    In legatura cu dezabuririea daca ti se aprinde becul in bord si se aude si un tzac din zona uch`ului asta insemnand ca functioneaza... o intrebare stergi des luneta pe interior ? oricum e foarte posibil sa se fi intrerupt un circuit (o liniuta dinealea care sunt pe luneta spate), daca s-a intrerupt.. nu mai functioneaza, am intalnit porblema asta la altcineva , nu stiu care e rezolvarea , respectivul a schimbat luneta, ori poate sa fie ceva la mufa care se conecteaza la luneta, din pacate nu stiu sa iti dau detalii unde se afla sau cum ajungi la ea dar sigur te ajuta coleii . bafta.

    Leave a comment:


  • TudorIonut
    replied
    @Toorop , aveam un consumator in plus...plasma bord ...lumineaza frumos dar aduce probleme...!
    Azi nu am avut nicio problema cu ea...a functionat bine!

    Ca sa nu mai deschid un topic nou, am probleme la luneta...nu se incalzeste deloc si ramane aburita...Nu stiu ce sa ii fac...in bord se aprinde ledul martor dez..aburire

    Leave a comment:


  • Toorop
    replied
    Salut , exact prin aceeasi problema am trecut si eu.. chiar am deschis un topic dar nu a rapsuns nimeni, la mine nu se mai aprindea bordul si acele dupa ce a stat in frig , deci doar la frig, si cand zic frig , adica a stat 2 zile cu zapada pe ea nepornita, asta am patit in decembre la prima ninsoare acum a venit iar firgul mai puternic si se pare ca am scapat de problema, ce am facut eu ? am curatat masa de la tabloul de bord , cum a fost de fapt la mine... cand am vazut ca nu merg acele si nimic in bord.. am plecat asa cu ea.. intre timp sa incalzit in masina si a revenit totul la normal dintr-o data, eu am curatat si suruburile de masa de la motor: cel de pe caroserie si cel de pe cutia de viteze(ca se le identifici urmareste firele suplimentare ce pleaca de la borna minus a bateriei)apoi in spatele ceasurilor sunt 2 suruburi care sunt masa casurilor, l`am curatat cu wd40 si cu peria de sarma apoi am strans bine... nu a mai aparut problema. Am spus ca fac niste poze dar nu am apucat sa mai desfac ca tot a fost frig dar promit ca revin cu poze cat mai repede. Azi cand am mers la masina dupa ce a stat iar 2 zile in frig si cu zapada pe ea, chiar aveam usoare emotii dar totul functioneaza. Si sa ne spui daca ai schimbat ledurile portocali ale ceasurilor, poate sa fie si pe acolo o lipitura rece si la frig sa nu mai faca contact cum trebuie si sa apara problema, mai ales daca s-a umblat la pinul 7 sau 11(pinul de masa sau plusul) pentru adaugarea de led suplimentar pentru ace de exemplu

    Leave a comment:


  • TudorIonut
    replied
    Da se simte ca trece de la un nivel la altul...desi parca prea repede trece....mi se pare putin slabit...

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Originally posted by TudorIonut View Post
    am scos bateria....s-a stins tot...numai ca atunci cand o puneam se aprindea totul si nu mai pornea...intr-un final a pornit
    Asta ma face sa cred ca blocul de contacte are o problema; e foarte posibil sa se repete figura, cum la fel de posibil e sa nu se mai repete.
    Cum lucreaza contactul de pornire? Se simte acea sacadare la trecerea pe diferite pozitii ale contactului ?

    Leave a comment:


  • TudorIonut
    replied
    Acum porneste si se opreste normal...ce am observat eu azi....sarise siguranta putin ...cea pentru bord si ace....nu stiu daca ai observat ca daca o scoateti nu mai porneste masina deloc....nu era pusa nici bine...Acujm, dupa ce am pus-o corect...functioneaza ....credeti ca mai revine problema?Oricum ma duc la DACIA sa nu cumva sa mai fie si altceva...

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Contactul de pornire.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google