Problema alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salut.problema mea este cam asemanatoare cu ce am citit pe aici,cu specificatia ca martorul de la baterie nu se aprinde semnalizand o incarcare slaba.am facut un drum pitesti tur-retur si la intoarcere ,noapte fiind am observat ca luminile sunt cam slabe.in locul scrumierei am un hub de incarcare prevazut si cu leduri de stare a bateriei.acolo am observat ca a scazut incarcarea catre rosu.si casetofonul afisa max 12,2 cu ea turata.a si mirosit a ars iar alternatorul scoate zgomot de avion(cred ca de la diode busite).ce ma intriga este faptul ca isi mai revine aleatoriu dar nu incarca mai mult de 13,5.necesita clar electrician.

    Comment


    • am rezolvat problema.era de la fulie alternator.mi-au montat in service fulie tot cu cliket dar de diesel.am schimbat si cureaua cu toate ca mai mergea.am auzit ca altora dupa inlocuire cu fulie de diesel li sa rupt cureaua foarte repede.sa vedem ce se intampla.oricum am garantie si la piese si la manopera.totul luat si montat din service.

      Comment


      • Nici vorba de asa ceva. Am montata fulie de dizal de vreo 3 ani. Cureaua de accesorii arata impecabil la aproape 65k km. Cu aia originala, la un moment dat imi apareau un fel de santuri longitudinale pe cureaua de accesorii. In 60k km, aproape mereu schimbam 2 curele de accesorii...asta ca sa n-am surprize.
        In concluzie, e mult mai bine cu fulia de dizal, nu-ti face nicio problema.

        Comment


        • De ceva timp auzeam un gajait in zona motorului. Am acuzat ba suport motor hidroelastic (schimbat deja), ba capac motor (schimbat si el). Gajaitul acela discret era prezent.
          Cand mai aveam cca 1 km pana la finalul unei curse, hop! Mi se aprinde palpaind martorul avarie incarcare. Cuplez voltmetrul confectionat de mine, intr-adevar U era de la baterie, nu de la alternator (cca 12.7 V).
          Gajaitul se transformase intr-un zgomot care se auzea bine din interior.
          Dupa cca 700 de m, simt o smucitura usoara (in genul aceleia resimtite la cuplarea AC), U revine la normal, zgomotul,,,ba.
          Cand am revenit acasa, U era buna, zgomotul nu a disparut.
          Evident, nu am am avut timp sa dau cureaua jos, sa pun mana pe fulie.
          Este cert ca nu diodele fac asa, nu banui nici periile colectoare ci fulia (poate rulmentii, dar nu au legatura cu incarcarea).
          Rola intinzatoare automata este de cca 25kkm, cureaua la fel. Cureaua lucreaza frumos.

          Fulia alternatorului sa faca asemenea figuri? Stiu ca are ceva rulaj masina (cca 151 kkm), dar mi se pare cam devreme...
          Daca aveti sugestii, le astept
          Maine incerc sa urc o inregistare cu zgomotul.
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • Cred ca fulia e pe duca.
            Attached Files
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Am revenit cu inregistrarea sunetului.
              Se aude urat, este distinct fata de cum toarce motorul. Nu este continuu, la relanti se simte cel mai tare, cum sar de cca 1000 rpm, nu prea se mai aude.
              Interesant este ca acum, in momentul in care am desfacut piesa noua (comandata online), m-a surprins existenta unui capac, se clipseaza pe fulie, dupa montaj.
              De ce m-a surprins? In urma cu ceva timp (cred ca anul trecut...) am gasit un capac rotund, in momentul in care am reparat ceva, dar nu am identificat si locul de unde cazuse. Semn de uzura al acestei role(zi eu)
              Am cautat piese pentru alternator (tipuri rulment), carbuni, colectorul, kit de reparatie. Nimic!
              Colector de Asam (nu ma incanta), periile colectoare...tot ansamblul...
              Al meu este un Valeo sg12b105 (125 A, nu?)

              Completare: La dCi se demonteaza alternatorul: se extrag suruburile care fixeaza tamponul hidroelastic (3 la numar) si foarte recomandat-bieleta antirasucire (iti ofera spatiu generos de lucru, se deplaseaza usor fata-spate motorul). Imi aduc aminte cand am schimbat distributia, m-a ajutat enorm lipsa acestei bielete...
              Acum caut cheia aia nenorocita. Nu e de stat cu asa ceva, magazine inchise, vreau sa o schimb eu.
              This is "Zgomot" by 77SKY H on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
              Last edited by 77sky; 28 December 2018, 19:18.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • Fulia aia fara cheie pneumatica cu impact, imi e foarte greu sa cred ca o poti desface; risti sa strici torx ul setului.
                Nu recomand inlocuirea colectorului decat de catre un meserias care a mai facut asta( e chestiune delicata nu atat extragerea cat lipirea legaturilor, in sensul ca taierea sarmelor trebuie facuta la fix, daca le lasi lungi se pot rupe la turatie mare...in fine)
                Perii pentru regulator de gasesc la atelierele specializate, mai simplu dar mai scump e sa ei regulator; la fel si asta are un schepsis la montaj.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Ina impune un cuplu de strangere de 85 Nm (ca tot intreba mai sus un coleg). Nu e mare. Chiar daca intampin probleme, nu-i bai, am si compresor, am si pistol pneumatic. Au demontat si colegii de mai sus, nu au precizat impunerea pistolului.
                  Nu imi dau seama daca filetul e cu pas normal, sau "pe dos"
                  Periile, de acord, au un schepsis, important e sa le cositoresti a.i. sa nu iasa din goacea lor si sa culiseze fin. Easy!
                  Intr-adevar, ar fi mai complicat la acel colector si...la bornele finale, cositorirea lor (din ce observ, Valeo are un mod aparte de asamblare...)
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • Trebuie unu care chiar se pricepe la asa ceva , munca de finete , gen cum este si cu schimbatul unui rulment in cutie , nu oricine se baga la asa ceva , dar daca ai mai facut operatiuni de genul , spor !
                    Last edited by prometheus; 28 December 2018, 22:54.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • Nu despre strangerea fuliei vorbeam ci desfacerea ei; trebuie aplicata o forta rapida, de impact nu ca atunci cand strangi prezoanele. Ma rog, intelegi ce doresc a spune.
                      Se desface prin rotirea spre stanga a cheii cu caneluri prin care intra torxul, sau rotirea spre dreapta acestuia. Poate ai noroc sa mearga usor.
                      Despre colector, nu cred sa aiba mare uzura; o sa vezi ca ai uzura inegala pe cele doua inele. Nu uita ca ce gasesti de cumparat nu e ceva original, intelegi ce vreau sa spun.
                      Succes.
                      Last edited by IancuMIC; 28 December 2018, 23:38.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Am inteles de prima data ce spuneai, Nenea Iancu, referitor la blocaj, ma surprinde ca s-ar putea bloca, tinand cont de acel cuplu...Am mai intalnit suruburi blocate, dar alte cupluri, mizerie, etc. Incercand sa descopar ce tip de torx este, se pare ca se desface, am introdus un T50, se simte cum se roteste (usor, chiar!), rola fiind fixa. Sunt tare curios, nu cumva s-a slabit jucaria?
                        Cat despre piesele de schimb, exact asta era informatia de care aveam nevoie. Merci!
                        In alta dezordine de idei: stau cu morcovul in dos, nu e de mers cu aceasta uzura (si nu ma refer la incarcare, ci la curele care se intersecteaza, oarecum)
                        Am capiat alergand prin oras, dupa acea cheie, am comandat-o pe internet. Nu am chef sa las cca 50-70 lei (poate mai mult), doar pentru un schimb de piesa, cand vreau sa o analizez eu, sa curat pe acolo, strang exact la valorea prescrisa a producatorul.
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • Fulia are in interiorul ei ambreiaj , trebuie o cheie speciala pentru demontare gen cheie in cheie. Este posibil ca zgomotul sa vina de la ambreiajul fuliei, Rulmentii sunt dificil de schimbat mai ales cel de la perii.

                          Comment


                          • Madi, merci pentru info, ce crezi, din posturile scrise de mine anterior, mi-oi fi dat seama de cum functioneaza rola?
                            Mai ales ca acum o am langa mine ( pe cea noua)
                            Tatal meu in continuare e sceptic de sursa zgomotului. Insa coreland cu lipsa tensiunii firesti, zgomotul de cuplare, 90% el este cauzat de catre rola.
                            Nimic nu e dificil, tine doar de experienta si scule adecvate (mai sunt si alte ingrediente: rabdare, perseverenta, ingeniozitate etc)

                            Revin cu detalii, dupa interventie (sa imi vina si scula-minune)
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment


                            • Vag se subantelege ca se vorbeste de fulie cu ambreiaj, nu stiu cum e la valeo dar la bosch daca nu ai presa de rulmenti care trebuie ai facut pardaf colectorul, rabdare in general are oricine care se incumeta sa-si repare singur masina, sculele sunt o problema, le cumperi si le folosesti de doua trei ori , aproape fiecare producator de subansamble are chestiile lui patentate. Bafta.

                              Comment


                              • OK, acum am inteles ce nu s-a inteles
                                Deci: acest tip de fulie (cu "ambreiaj") asigura rafinamentul rotatiei curelei. Celelalte role automate din ansamblu: galetul automat intinzator al curelei de distributie precum si rola automata de tensionare a curelei pentru rotatia "accesoriilor" converg catre aceasta miscare lina, a celor 2 curele care au un vector comun (arborele cotit)
                                La dCi, indiferent de tipul de producator (Bosch, Valeo), se monta-monteaza acest tip de fulie. Am presupus ca se cunoaste acest aspect.
                                Asadar, secretul il reprezinta vibratiile si cureaua de distributie...
                                Cat despre extragere rulment, nu imi trece prin cap a-l scoate fara presa dedicata. Am vazut filmulete in care era masacrat cu polizorul unghiular, nu sunt inspirate aceste solutii (risc, mizerie-pulberi feroase in interior...)

                                P.S Pentru vizualizare fenomen descris, video aici
                                Last edited by 77sky; 30 December 2018, 16:48.
                                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google