Antigelul din bol ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am facut experiente la cealalta masina, din economie, graba am intrat in prima pravalie si am cump antigel concentrat, amestecat in prop 1/1 cu apa dedurizata, cum scria in instruct, temp -25°C, si am inlocuit antig, respect proced. Asta prin luna oct. In noiembrie, m-a mananca undeva si trag cu seringa o proba de 100ml, introduc in congelator impreuna cu un term de precizie, industrial. La -20°C apar ace de gheata, la -25°C devine gel, de consistenta unui iaurt, asa ca, mare atentie!

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
    Last edited by Oti; 8 November 2015, 12:42.
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • Scurgeri Antigel

      Salut colegi, de citeva luni ma confrunt cu pierderi de antigel, minore la inceput dar care cu timpul au devenit din ce in ce mai vizibile. Masina a fost dusa la doi mecanici (ce mai mecanici.....) care au concluzionat ca motorul nu pierde antigel desi eu umblam cu petul dupa mine. La un moment dat am facut un drum de 100 km pe autostrada Transilvania (dus + intors) intr-o zi si a trebuit sa completez de doua ori cite un borcan intreg. Am mers a treia oara la mecanic cu motorul stropit de antigel (in partea dreapta in zona termostatului). Cind am fost prima data la mecanic i-am semnalat si o "mica" problema de ambreiaj. A inceput sa agate la pornirea de pe loc, eu am dedus ca ar fi din pricina antigelului care se scurge prin zona aceea. Mi-a schimbat omu' o piesa metalica pe care se monteaza carcasa termostatului, piesa aia fiind prinsa direct de motor. Vreo 450 lei in valoare (piesa). Intre timp problemele de ambreiaj s-au accentuat, astfel ca de astazi masina mea e posesoarea unui kit de ambreiaj VALEO nou nout, merge brici. Insa am observat din nou ca furtunele din zona aceea sint stropite de antigel. De asemeea, se vede din nou antigel prin zona motor / cutie si usor usor scade nivelul in borcan, nu asa rau ca inainte. Rulmentul de presiune scos de pe masina era praf, mincat si VERDE (de la antigel), dintii erau oxidati si...VERZI...clar ca ambreiajul s-a "dus" din cauza antigelului. Discul mai mergea lejer, masina are aprox. 95.000 km. Va intreb, v-ati mai lovit de problema asta ? La ce naiba sa ma mai uit ? Furtunele sint OK, nu scapa pe la ele...
      Last edited by Anakin; 1 August 2016, 16:59.

      Comment


      • Eu am avut urmatoarele probleme cu pierderile de antigel:

        1.furtunul intepat.
        2. pierdea pe la pompa de apa, nesesizata la timp problema, pompa s-a dus si de acolo belele serioase.
        Attached Files

        Comment


        • Dimineata merg iar la verificari cu ea...e clar din zona termostatului sau furtunelor de pe acolo ca e stropita... Nasol ce pot sa faca scurgerile astea de antigel, pina acum m-au costat un ambreiaj.... vedem mai departe...

          Comment


          • salut,
            Tocmai am inlocuit antigelul, mai exact spus cea mai mare parte a antigelului, intrucat a fost schimbat prin deconectarea furtunului care intra in partea inferioara a radiatorului, deci nu a iesit tot antigelul vechi din instalatie.
            Ma ingrijoreaza proprtia amestecului de racire aleasa de mecanic, mai exact 3 litri de antigel la 1 litru de apa distilata !
            Dupa operatiunea de inlocuire, mecanicul a forjat masina pe o distanta de aprox. 1.5 km, si apoi a turat-o cateva zeci de secunde pe loc, sa se asigure ca temperatura ajunge la 4 linii.
            Cu motorul caldut (motorul a fost oprit aprox. 10 min, cat timp a durat pana sa primesc factura) am plecat de la service, in mai putin de 10 min, a juns la 4 linii, iar dupa 40 de min a ramas tot la 4 linii, in conditii de trafic aglomerat. Pe parcursul deplasarii a bagat caldura in mod normal in habitaclu.
            Intrebarea este, pot sa apara probleme datorita acestui raport de 3L antigel la 1L apa distilata ?

            va multumesc
            Last edited by santi39; 16 November 2017, 21:16.

            Comment


            • Nu, n-ai motive de ingrijorare.
              50/50 era mult mai indicat, da...asta e, data viitoare stii.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Intrebarea este, pot sa apara probleme datorita acestui raport de 3L antigel la 1L apa distilata ?
                Prea mult antigel: ingheata la temperaturi mai mari decat in cazul raportului corect.
                Scoate macar ce e in vasul de expansiune si pune in loc apa distilata, tot de mai dilueaza putin.
                Ce scoti, pastrezi pentru completare.

                Acum, daca nu o sa scada temperatura la minus 20 de grade, nu cred sa ai probleme nici asa.

                Comment


                • Nu ingheata la temperaturi mai scazute; 50/50 are punct de inghet, -37*C.
                  Glaceol e pe baza de etilenglicol; proportia aia are punct de inghet, -64*C, prin urmare...
                  Last edited by IancuMIC; 16 November 2017, 21:50.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Antigelul este Glaceol RX tip D, deci etilen glicol
                    desi nu sunt foarte documentat, si mie mi s-a parut un procent scazut de apa distilata (doar 25%)
                    Am citit ca o concentratie de peste 70% antigel (cazul de fata, 75%) conduce si la cresterea temp. de inghetare, dar mai ales la scaderea capacitatii amestecului de racire de a transfera caldura !

                    deci, ar fi indicat sa mai scot 500-600 ml din bol, si sa inlocuiesc cu apa distilata ?

                    va multumesc

                    Comment


                    • Glaceol e pe baza de etilenglicol; proportia aia are punct de inghet, -64*C, prin urmare...
                      Producatorul Glaceol scrie pe eticheta max. 50%-50% -36 grade.
                      -64 grade unde apar?

                      Comment


                      • Pararea mea e ca te complici cu scosul din borcan.

                        Instalatia de racire are capacitatea de 5.45L.
                        Din astia, tu ai 3L de antigel concentrat, 1L de apa si restul de 1.45L amestec antigel - apa 1:1 - teoretic (daca ma intrebi pe mine, am banuiala ca proportia de apa din aia 1.45L ramasi e mai mare de 1:1).
                        In urmatoarele zile, nivelul in borcan o sa mai scada putin (nu obligatoriu - poate aerisirea e completa deja) pana se stabilizeaza definitiv, insa nu mai mult de 100-200ml.
                        Ce-as face eu: dupa 1-2 zile (considerand ca merg cu masina in intervalul asta), as completa doar cu apa pana la nivelul maxim al borcanului (atentie, doar dimineata, la rece!). Automat asta inseamna vreo 200ml de apa in amestecul pe care-l ai in instalatie.
                        Chiar daca proportia n-o sa fie fix 1:1 (sau 50:50, daca vrei ), nu e absolut nicio problema, ptr. ca amestecul asta ideal nu-l vei avea niciodata in instalatie, exceptand cand a fost masina noua inainte de orice completare.

                        Oricum, e de preferat cum a procedat mecanicosu' ala, gandeste-te ca era mult mai nasol daca-ti baga 3L de apa si 1L de antigel.

                        Bafta!

                        Comment


                        • De acord cu Kojak. Mai ales că după niște ani, antigelul acela rămas nu mai are proprietățile necesare. Orice completare o faci cu apă distilată până la următoarea schimbare de antigel. Este mai simplu așa. Pornești dintr-un antigel ceva mai concentrat și îl tot diluezi până când îl schimbi cu totul.
                          Last edited by gecmc94; 16 November 2017, 23:24.

                          Comment


                          • Antigelul poate dauna grav motorului. Cateva chestii despre.
                            Alte informatii utile.
                            Mai sunt si altele.
                            Trebuie sa adaug si acest articol din "ziarul" sau "sursa de inspiratie" pentru multi forumisti (bine... ei nu citesc articole de genul asta din "presa" respectiva) Adevarul.ro ne invatacitandu-i pe altii fara sa specifice ca i-a citat.
                            Last edited by Fanez; 16 November 2017, 23:27.

                            Comment


                            • Pai da, desi nu cred ca e scris in carte, e recomandat (si e o ocazie) sa schimbi antigelul odata cu schimbul distributiei, adica la cca. 4 ani. Mai ales ca io unu' schimb si pompa de apa de fiecare data indiferent de starea ei.

                              Comment


                              • desi nu cred ca e scris in carte, e recomandat (si e o ocazie) sa schimbi antigelul odata cu schimbul distributiei, adica la cca. 4 ani.
                                N-ai citit cartea! E recomandat. Asteapta filmul daca n-ai citit cartea.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google