Rev Matching / Heel & Toe / Tehnici De Condus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MihaiCL1981
    replied
    După aproape 13 ani de când am luat Loganul și 21 ani de condus am ajuns sa stăpânesc și eu rev matching.
    Pana acum foloseam Frână de motor la diesel care e destul de ok din cauza compresie dar de la sub 40kmh opream direct cu a 3 a.... Acum reușesc sa fac rev matching și sa opresc cu a 2 a. Îmi ieșea rev matching ul dar la turatii foarte mici (gen schimbat din a 4 a in a 3 a la 50 kmh). Acum reușesc sa fac manevra(deocamdată lent) și la turatii mai mari. Păcat ca am exersat abia la 140000 km și când deja strâng bani de o electrica...
    Am senzația ca etajarea lunga și plaja de turatii redusa complica rev matching ul la diesel.

    Leave a comment:


  • CataLiNNN
    replied
    Ce zici tu sa nu scada turatia il putem considera efect.

    Cauza principala este minimizarea socului pentru transmisie in momentul retrogradarii.

    Leave a comment:


  • MihaiiahiM
    replied
    Ciupitul acceleratiei la schimbarea vitezelor are rolul de a tine motorul in turatii, adica sa nu scada prea mult turatia. Este chestia care se face la camioane, adica spritul care se da in timp ce ambreiajul este calcat (ai calcat ambreiajul si in timp ce schimbi viteza ii dai un sprit ca sa nu scada turatia). Este normal asa, pentru ca altfel motorul aflat in turatie joasa ar infrana putin masina (este vorba de zecimi/sutimi de secunda).

    Leave a comment:


  • ionutprodan
    replied
    pai daca facem ca mcrae cu masinile de strada ajungem intre patru scanduri in maxim 10 minute. in afara de rev matching restul tehnicilor sunt inutile pentru strada. daca totusi doriti sa le incercati mergeti undeva unde sunteti singuri, intr-o parcare goala. daca pierdeti controlul sa nu faceti pagube mari.
    condusul prudent e cel mai sanatos si pentru buzunar si pentru sanatate.

    Leave a comment:


  • yrman
    replied
    2 minute jumatate in care le aveti amandoua.




    si o franare cu stanga

    Watch Colin do an interview onboard, the co-driver looks relaxed and handles the ride pretty well. This section is a lesson on how to msater left-foot braking.
    Last edited by yrman; 30 January 2013, 02:25.

    Leave a comment:


  • Dany_DNY
    replied
    Rev Matching - o folosesc si eu foarte des ... imi place ca numai "da in nas" cand dau inferioara in ture mai mari

    Leave a comment:


  • matheo66c
    replied
    Saviem/RABA/Aro/TV/SR-DAC/etc....lista poate continua

    Ambreiajele si cutiile de viteza nu erau asa stralucite,si in acest fel se proteja ambreiajul care nu mai era asa de solicitat/apasat, iar la cutie se protejau sincroanele

    Ma opresc aici ca deja e off topic

    Leave a comment:


  • ROY
    replied
    Mai cu seama cei de Saviem ...

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Soferii de RABA vechi sunt cei mai tari la Rev Matching.

    Leave a comment:


  • yrman
    replied
    Sa vedeti voi ce Rev Matching fac soferii de camion ... Masinile alea altfel nici nu intra in viteze, iar ambreiajul e optional

    Pozitia pedalelor la logannu te ajuta sa faci Hell&Toe, dar in schimbi poti sa faci la cu exteriorul piciorului foarte bine. Cel mai usor se poate face asta cu masinile care au pedala de acceleratie prinsa in podea.

    Frana cu stanga ... daca esti kamikaze prin oras e foarte utila, in rest trebuie sa fii foarte foarte antrenat ca in situatie de criza sa poti face asta.

    Leave a comment:


  • matheo66c
    replied
    Originally posted by CataLiNNN View Post


    Pentru a imbunatati situatia, se foloseste Rev Matching: In timp ce ambreiajul este calcat, se schimba din 3 in 2 si se tureaza motorul calcand acceleratia, in cazul nostru ipotetic la 3000 rpm, dupa care se elibereaza ambreiajul. Astfel, sarcina adaptarii turatiei revine soferului. Si chiar daca acesta nu reuseste sa "nimereasca" turatia potrivita, oricum a ajutat transmisia, aceasta avand de compensat o diferenta mult mai mica de turatie. Video aici .


    Scoti pe liber,accelerezi ( fara a apasa abreiajul), astfel turatia pinioanelor in cutie creste si ajuta si la o retrogradare mai usoara.

    Tehnica o folosesc in principiu la camion, dar merge cu brio pe orice masina cu, cutie manuala
    Last edited by matheo66c; 21 January 2013, 16:12.

    Leave a comment:


  • B 96 NLD
    replied
    "Heel and toe" te ajuta mult la masinile turbo, poti pastra turatia de turbo cand franezi, foarte util, ma refer in special la benzina, la diesel nu ma pronunt .

    Leave a comment:


  • dr_mke
    replied
    Turatia nu trebuie sa fie la FIX, doar in zona potrivita. Dupa suficient exercitiu iti iese si la Logan. Amu' n-aveam cum sa filmez pedalierul, dar pe bord se vede si se aude clar spritul de gaz pe franare la retrogradarea in a 3-a.
    http://www.youtube.com/watch?v=TC9wiuF11Ao http://www.youtube.com/watch?v=5wv56K87c1g

    Inca unul, decupat din original pentru ca nu-i civilizat a fi postat pe forumuri.

    Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.


    Cu putin sonor se aud retrogradarile cu H & T pe franare, din 4 > 3 > 2
    Last edited by dr_mke; 20 January 2013, 01:56. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • zeegermans
    replied
    la logan e aiurea tare heel&toe pt. ca pedala de acceleratie e mult prea joasa comparativ cu punctul unde cupleaza frana. la octavia la fel. am incercat mult timp sa fac sa-mi iasa bine asta, dar nu-mi iese ca la un bmw de ex. la bmw-uri e mult mai usor pt ca si pedala de accel. e prinsa la podea si e mai sus.
    ps. nu am nevoie in condusul de zi cu zi de asa ceva, dar e ceva ce mi-a placut sa invat, de cand intrasem in contact cu niste piloti de raliu.

    un ex:
    Ever wondered how to heel-toe downshift? Here's a video of just that in a BMW PRO3 race car at Portland International Raceway in August 2011. Plus, read prac...

    Leave a comment:


  • Nepotu123
    replied
    Ba da, are utilitate si cand faci frana de motor si vrei sa incetinesti, nu doar in depasiri. Daca nu faci rev-matching apare acel soc in transmisie/motor care afecteaza si masina si confortul tau si al pasagerilor.
    Cand vrei sa faci frana de motor, trebuie doar sa accelerezi mai putin fata de situatia cand retrogradezi ca sa accelerezi. Nu corelezi exact turatia motorului cu transmisia, doar ca nu-l lasi la relantiu, ca sa dispara socul.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google