Acoperire Radiator/Caldura Pe Timp De Ger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tocmai ce a scris iancu sa mutati discutia acolo unde se discuta despre GMV... Am sters 2 posturi strict legate de GMV... ramaneti pe tema.

    Comment


    • Originally posted by B 96 NLD View Post
      Azi am parcus tot topicul, foarte distractiv, la un momedat radeam singur in fata monitorului. Un singur lucru as vrea sa completez, si anume comparatia dintre 1300 si Logan este putin fortata prin simplul fapt ca 1300_le are motorul transversal, radiatorul racindu-se cu ajutorul unei elice actionate mecanic de catre cureaua de accesorii
      Off: NU vreau sa fiu rau pentru ca iar primesc ban, dar parca la 1300-le avea motorul dispus longitudinal, ori daca imi permiti as vrea sa te intreb, ce treaba are dispunerea motorului in cazul racirii atat timp cat el e sub capota fata? Si de ce era ok "cartonul" la 1300 si nu e ok la Logan?

      Comment


      • Probabil se referea la ventilatorul de la 1300 care mergea incontinuu antrenat de cureaua de accesorii, fata de Logan care are GMV comandat la nevoie. Astfel ca la 1300 aerul e fortat(chiar bine de tot la turatie) de catre ventilator in compartimentul motor chiar daca nu e cazul cand e motorul rece, pe cand la Logan nu ai problema asta si de asta nu se impune nici cartonul.

        Comment


        • @skandal - raspunsesem obiectiv unei intrebari puse aici nu in alt topic pe care nu l-am citit. mi se parea normal sa raspund aici.

          @vasile - bine ati revenit ! nld si-a recunoscut greseala ( in partea cealalta)
          si daca la 1300 "poate" era de inteles , la Logan nu ar trebui sa se puna problema cartonului. poate, poate la diesel , la temperaturi de sub -30 cum spuneam anterior
          o/____\o
          (i)
          .........

          Comment


          • Originally posted by vasile78 View Post
            Off: NU vreau sa fiu rau pentru ca iar primesc ban, dar parca la 1300-le avea motorul dispus longitudinal, ori daca imi permiti as vrea sa te intreb, ce treaba are dispunerea motorului in cazul racirii atat timp cat el e sub capota fata? Si de ce era ok "cartonul" la 1300 si nu e ok la Logan?
            Scuze, greseala mea, motorul la 1300 este logitudinal (la asta ma referisem).
            P.S. Nepotul 123 si Costi-bc mi-au citit gandurile, exact asta am vrut sa spun. Merci.
            sigpic

            Comment


            • Pentru cei cu porniri dese si distante scurte acoperirea radiatorului face bine, se incalzeste motorul mai repede, poate cu 2-3 minute mai repede. Pentru ala care pleaca de la Bucuresti ca sa ajunga la Arad nu reprezinta nimic alea 2-3 (4-5!?) minute, insa pentru un taximetrist conteaza. As compara "cartonul" din fata radiatorului cu paravanturile pentru habitaclu.

              Comment


              • discutia de mai devereme era pur estetica... chiar este necesara punga aia in fata radiatorului? este mai benefica decat ceva mai inteligent si mai putin vizibil?

                Comment


                • Originally posted by vasile78 View Post
                  Pentru cei cu porniri dese si distante scurte acoperirea radiatorului face bine, se incalzeste motorul mai repede, poate cu 2-3 minute mai repede. Pentru ala care pleaca de la Bucuresti ca sa ajunga la Arad nu reprezinta nimic alea 2-3 (4-5!?) minute, insa pentru un taximetrist conteaza. As compara "cartonul" din fata radiatorului cu paravanturile pentru habitaclu.
                  Foarte bine spus.......pacat ca trebuie spus de mai multe ori si de mai multe persoane, ca sa inteleaga cineva.

                  Originally posted by skandal View Post
                  discutia de mai devereme era pur estetica... chiar este necesara punga aia in fata radiatorului? este mai benefica decat ceva mai inteligent si mai putin vizibil?
                  Din pacate, pentru romanul din noi, este metoda cea mai practica si mai rapida de a solutiona ceva, fara prea multe batai de cap, efort, investitii. Din pacate, nu s-a rezolvat ceva material, din punct de vedere estetic, astfel incat sa conferii masinii acea rezolvare fizica.

                  Croise cineva aici de pe forum, un placaj dintrun material negru, mulat dupa grila de jos a masinii (bara de mcv). Eu unul personal, am partea de jos acoperita si anul acesta, si pot spune, ca pe distante scurte, se incalzeste mai repede (am si 2 copii mici), deci am nevoie de caldura, iar pe distante lungi, in drum continuu, nu am probleme la cap caldura, ci am observat o imbunatatire a consumului, in regim de iarna.
                  Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                  Comment


                  • Cel mai frumos ar fi fost ca cei de la Dacia sa fi prevazut masina cu grile de admisie aer care sa se poate inchide iarna. Macar alea unde e sigla Dacia iar partea de jos sa ramana libera pentru a evita supraincalzirea.

                    Comment


                    • la un logan benzina (unde arderile sunt undeva la 1800 - 2000 de grade in motor daca nu ma insel) sa-mi zica cineva ca se incalzeste cu un minut inainte daca bate vantul in acel motor (pentru ca radiatorul cu apa oricum are aceeasi temperatura pana deschide termostatul) e greu de crezut. pur si simplu eu nu cred.
                      daca se arde acceasi cantitate de combustibil , diferenta e infima.

                      Originally posted by cristi3775 View Post
                      Din pacate, pentru romanul din noi, este metoda cea mai practica si mai rapida de a solutiona ceva, fara prea multe batai de cap, efort, investitii.
                      din pacate multi " destepti" pun cartoane sus in dreptul siglei , nestiind ca defapt cea mai mare parte din aer intra pe jos pe sub numar (in cazul loganului). asta demonstreaza cat de bine se incalzeste defapt dupa ce au pus cartoane.


                      la diesel unde arderile sunt pe la 700 - 900 de grade poate s-ar vedea o imbunatatire mai ales la drum lung...
                      Last edited by Costi-bc; 15 January 2013, 01:22.
                      o/____\o
                      (i)
                      .........

                      Comment


                      • Urmarind logica nici omul nu ar trebui sa poarte haine groase iarna, doar organismul are mecanisme de termoreglare. Scoate mana pe geam cand stai pe loc la semafor iar apoi in mers pe la 50 km/h, se simte la fel? Nu stiu de ce vedeti influenta aerului rece doar pana in radiator, aerul trece foarte usor de acesta (printre aripioare) si bate in motor.

                        Comment


                        • si afecteaza enorm arderile de 1800 de grade ...

                          aerul care intra in motor e acelasi (aceeasi temperatura) , suprafata motorului e infima in raport cu al unui radiator sau in raport cu transferul termic care se realizeaza.

                          deci fix pix ...

                          ps: transferul termic conteaza si aici si cand scoti mana pe geam si cand izolezi casa.
                          Last edited by Costi-bc; 15 January 2013, 02:01.
                          o/____\o
                          (i)
                          .........

                          Comment


                          • Dar motorul nu este inchis ermetic, sa fie singura sursa de aer rece doar prin grilele fata.
                            Deobicei se acopera doar o singura grila, de sus sau de jos.

                            Vasile, cel mai bun post de cand esti debanat, sincer !

                            Comment


                            • Bai Costi, acu intreb si eu...de unde scoti acele numere?..din burta?...din cap?....sau dintrun tabel? Acum, tot din curiozitate, din ce material este construit blocul motor, sau tot motorul..........care sunt proprietatile unui corp incalzit intern de a ceda caldura unui mediu deschis, scazut.........intreb asa din curiozitate..

                              Proprietatea fizica a materialelor.
                              Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                              Comment


                              • Influenta asupra regimului termic al motorului nu e mare (presupuannd ca termostatul e in mintile lui). Exista un mare excedent de caldura in timpul functionarii, ceea ce face ca temperatura de regim (circa 90C) sa se atinga relativ repede. Fluxul de aer ce inconjoara blocul motor are o contributie mica la racirea acestuia. Mai multa caldura se pierde prin folosirea caloriferului (incalzirea din habitaclu).
                                Partea cu adevarat buna la acele ecrane (huse), si in special la cea de jos, e ca permit incalzirea cutiei de viteze; acolo se simte cel mai mult, alaturi de roti, influenta frigului: vascozitate mai mare, frecari si pierderi mai mari.

                                traduci sau pui doar link... este forum, nu blog...
                                Last edited by skandal; 15 January 2013, 10:50. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google