Pneuri Late VS Inguste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pneuri Late VS Inguste

    Care sunt parerile voastre din experienta vis-a-vis de avantajele la franare,accelerare,tractiune in anotimpuri diferite pentru pneurile late sau inguste.

    Spre exemplu cu toti stim ca iarna pneurile inguste sunt folosite ,dar nu stiu cati cunoastem si explicatia
    EX : + =

  • #2
    E vorba de presiunea exercitata. Presiunea = forta/suprafata. Cu cat suprafata de contact este mai mica, la aceeasi forta, presiunea e mai mare. In cazul cauciucurilor, pe o suprafata mai mica presiunea mai mare duce la o forta mai mare deci un ajutor pentru tractiune.

    nu mai cita ultimul post...
    Last edited by Seba; 23 July 2008, 18:38.
    sigpic
    Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

    Comment


    • #3
      Deci pe franare spre exemplu este mai util sa ai pneuri mai mici?
      EX : + =

      Comment


      • #4
        In conditii de uscat rotii late dar pe zapada inguste ptr ca exercita o presiune mai mare si ``taie`` gheata

        sigpic

        Comment


        • #5
          Am inteles ca si la acvaplanare (nu sunt sigur daca am scris bine) pneurile mai late sunt un detriment
          EX : + =

          Comment


          • #6
            La acvaplanare se ajunge mai greu cu roti late.
            Iarna tot alea mai late sunt mai bune....
            Pai daca de exemplu pui roti de bicicleta la logan...Ca deh...Sunt subtiri....Crezi ca mai ai frana....Esti ca pe schiuri.
            Forta de frecare e mai mare la cele late.
            Singurul minus...Daca pot sa-i spun asa...Este ca alea late micsoreaza viteza...Maresc consumul...Ingreuneaza directia....Dar nu in masura sa ne faca probleme
            sigpic

            Comment


            • #7
              Parerea mea este ca dimensiunea cu care ele vin echipate din fabrica este foarte buna.

              Comment


              • #8
                Originally posted by dragosvintila View Post
                La acvaplanare se ajunge mai greu cu roti late.
                Iarna tot alea mai late sunt mai bune....
                Pai daca de exemplu pui roti de bicicleta la logan...Ca deh...Sunt subtiri....Crezi ca mai ai frana....Esti ca pe schiuri.
                Forta de frecare e mai mare la cele late.
                Singurul minus...Daca pot sa-i spun asa...Este ca alea late micsoreaza viteza...Maresc consumul...Ingreuneaza directia....Dar nu in masura sa ne faca probleme
                Pneurile late sunt dezavantaj clar iarna, rezulta presiune mai scazuta pe suprafata de contact, adica sunt mai schiuri decat cele inguste in schimb pe asfalt au o stabilitate mai buna decat pneurile inguste!
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #9
                  Iarna clar dac sunt inguste sunt mai bune iar vara late. In nici un caz iarna late cele inguste taie zapada cele late nu cred si de aici ne dam seama care e optiuniea mai buna. Atunci de ce pe masinile de raliu cand e pe zapada pun anvelope inguste daca sunt mai bune cele late. Deci clar avantaj din punct de vedere al performantelor pentru cele inguste iarna.

                  Comment


                  • #10
                    Ideea este ca eu am citit intr-un articol despre anvelope ca pneurile late franeaza mai bine la viteze mici pe ud dar la viteze mari cele inguste au intaietate
                    EX : + =

                    Comment


                    • #11
                      @ dragosvintila: reformuleaza te rog explicatia cu pneurile late si incearca sa-mi dai si cate-o furmula din fizica de cls a 6-a ca sa ma convingi...
                      eu zic ca iarna e mai bine cu gume inguste, pe apa, la fel, gume mai inguste, vara pe usact gume mai late dau un pic de stabilitate dar ingreuneaza directia si viteza maxima.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Pneuri late talonaj mic -stabilitate mult mai buna - consum mai mare
                        Pneuri inguste talonaj mare - iarna - mai bune dacat cele late, evident
                        Last edited by Seba; 6 November 2008, 01:10.

                        Comment


                        • #13
                          Din cate stiu eu, de pe la fizica Ec=mv*v/2 (in conditii de deplasare) daca mobilul s-ar opri atunci Ec se conserva in LFf (lucrul mecanic al fortei de frecare) = Ff*d (distanta pe care actioneaza)=μ*m*g*d, adik m*v*v/2=μ*m*g*d -> v*v/2=μ*g*d, se explica, cam asa: mergi taticule incet (v=viteza) daca vrei sa te opresti in distanta (d) ca daca nu ai sa dai cu fundul de pamant (g -> acceleratia gravitationala). Lasand gluma la o parte, mai ramane μ care este un indice de frecare. Se poate lesne vedea ca daca, acest μ, ia valori mari (cauciucul lat, moale, aderent) valoarea produsului va influenta distanta de franare.
                          PS -> daca se vorbeste de doua anvelope de aceiasi calitate si profil in mod sigur cel mai lat va asigura o oprire mai rapida
                          Oamenii normali invata din propriile greseli; oamenii destepti invata din greselile altora.sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Late sau inguste , suprafata pe care cauciucul o are in contact cu asfaltul este aceeasi datorita greutatii masinii , presiunii aerului din cauciuc si a latimii acestuia .
                            singurul dezavantaj il au cele late care nu sunt bune iarna .
                            mai jos am facut o schita a doua pneuri , cu gri este aria cauciucului care atinge asfaltul .
                            Attached Files
                            Last edited by Pigoo; 16 October 2008, 03:12.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Partial adevarat...G3o, coeficientul de frecare nu depinde de marimea suprafatelor in contact, ci de natura suprafetelor in contact. Pigoo, depinde mult suprafata de contact de tipul de material din care e facuta anvelopa, talonul, grosimea peretilor laterali, etc. Uneori se poate sa fie identice, cum ai pus tu pozele.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google