Pneuri Late VS Inguste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by VaderTM View Post
    Pneuri late talonaj mic -stabilitate mult mai buna - consum mai mare
    Pneuri inguste talonaj mare - iarna - mai bune dacat cele late, evident
    ce legatuira au cele doua afirmatii ...Iarna?
    pai normal ca cele late dau stabilitate
    talonaj mare...Mai bune iarna? La ce? Poate la inotat prin nameti....

    daca e sa vorbim despre mersul pe carosabil (drept) cu nameti de 20 cm....Da pneurile inguste sunt un avantaj.
    daca se merge pe carosabil acoperit cu zapada tasata....Acele inguste se pot numi "schiuri", "sanie" sau ce vrei tu.

    o sa incerc sa-mi pun cauciucuri de bicicleta...Poate o sa am cea mai mica distanta de franare iarna asta .

    Comment


    • #17
      Eu zic sa dai un ochi la wrc sa vezi ce tipuri de anvelope folosesc aia in functie de suprafata de rulare. Or fi toti in necunostinta de cauza, pt ca pun late cu talon mic pe asfalt uscat si inguste cu talon mare pe zapada.
      ca fapt divers, gumele de iarna se fac mai moi si cu talon mai mare tocmai ca sa aiba oarece elasticitate in preluarea socurilor de la motor si transmiterea cat mai lina a fortei in suprafata instabila de rulare (zapada sau ghiata). Deci ai dat cu nuca-n perete, parerea mea. Vezi ca exista un topic despre anvelope unde am pus link-uri cu tehnologii de fabricatie si nu numai, uita-te peste ele; da un search si studiaza. O sa fi surprins de ce vei afla scris acolo
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #18
        Se stie ca cu cat e mai lata anvelopa cu atata e mai mare stabilitatea in rularea pe timp uscat,vara,sau ploaie.
        Iarna se stie...Gume inguste.

        Comment


        • #19
          Originally posted by csebalyn View Post
          Eu zic sa dai un ochi la wrc sa vezi ce tipuri de anvelope folosesc aia in functie de suprafata de rulare. Or fi toti in necunostinta de cauza, pt ca pun late cu talon mic pe asfalt uscat si inguste cu talon mare pe zapada.
          ca fapt divers, gumele de iarna se fac mai moi si cu talon mai mare tocmai ca sa aiba oarece elasticitate in preluarea socurilor de la motor si transmiterea cat mai lina a fortei in suprafata instabila de rulare (zapada sau ghiata). Deci ai dat cu nuca-n perete, parerea mea. Vezi ca exista un topic despre anvelope unde am pus link-uri cu tehnologii de fabricatie si nu numai, uita-te peste ele; da un search si studiaza. O sa fi surprins de ce vei afla scris acolo
          la WRC.. Cauciucurile alea inguste mai au si "cuie".
          da...Sunt de acord cu talon mare...Dar nu cu latime mica...

          PS: se scrie gheata.

          Comment


          • #20
            Scheiss egal ca au cuie sau nu, iarna e mai bine sa ai cauciucuri mai inguste. Ca fapt divers, incearca sa urci o panta cu zapada, de ex cu dacia 1300 cu gume de 145 si apoi de 175, sa vezi diferenta enorma, chiar si fara cuie. Eu am incercat si alea inguste fac treaba in detrimentul celor late, mai ales pe zapada moale sau proaspat batatorita. Inainte sa studiez problema atent, am zis si eu ca tine, ca nu conteaza. Ba conteaza...Pe gheata (mersi de corectie) nu mai conteaza latimea anvelopei decat la plecarea de pe loc, unde tot alea inguste au avantaj. De ce? Simplu. Masa masinii fiind aceeasi ori ca ai gume late, ori inguste, difera presiunea de apasare pe zapada/gheata. Ei bine, lamelele din profilul gumei de iarna topesc un strat superficial de gheata/zapada si se "infig" in noua suprafata de contact astfel creeata. Un pneu lat, genereaza o presiune mai mica asupra zapezii, fapt ce duce la topirea unui strat mai subtire si ca urmare anvelopa nu are in ce "musca" si de aici tractiunea scazuta. Asa explica fenomenul cei de la continental. Si nu numai ei (inclusiv manualul de fizica de cls a 10-a, capitolul teromdinamica ne spune ca energia unui sistem teromdinamic creste odata cu cresterea presiunii - deci cu cat apesi mai tare in zapada, cu atat se topeste mai multa, da?), toate firmele producatoare de anvelope spun acelasi lucru. Daca nici aia nu se pricep...
            e mai usor sa ne dam cu parerea in continuare decat sa dam un search si sa ne documentam, nu?
            o data ar fi asta de citit, apoi asta, apoi asta, apoi asta, apoi asta, apoi asta si nu mai continui; daca nici acum nu m-am facut inteles, inseamna ori ca multi dintre noi nu stim ce vorbim, ori unii sunt prea incapatanati sa admita ca nu e cum cred ei.
            Last edited by Seba; 1 November 2008, 01:43.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #21
              Ai avut oarece idee cu fizica,dar era tocmai invers,acolo invatai ca e mai buna sa ai ceva cu suprafata de contact mai mare,ca sa nu te "scufunzi" in zapada,aici e tocmai invers,vrei sa tai zapada deci cauciucuri inguste.
              Vara normal mai late ar fi ideal,dar intervin alte probleme.
              sigpic

              Comment


              • #22
                Pacco, imi scapa mie ceva? Daca da, ce?
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #23
                  Apropo de anvelope late, inguste, pentru logan, pe 15", ce sa pun : 205/65/15, 205/60/15, 205/55/15 , de vara.
                  Care ar fi mai indicate si de ce?

                  Comment


                  • #24
                    205/55r15, din cele enumerate de tine, ca sa pastrezi diametrul rotii cat mai aproape de cel al rotii stock 185/65r15.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #25
                      O sa am vreo eroare la kilometraj? In plus sau in minus?

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by sorin_pss View Post
                        Apropo de anvelope late, inguste, pentru logan, pe 15", ce sa pun : 205/65/15, 205/60/15, 205/55/15 , de vara.
                        Care ar fi mai indicate si de ce?
                        Cele mai recomandate sunt 205/55/15 aici avand cu 2% mai putin in diametru decat roata stock iar la 195/55/15 cum am si eu e chiar 4% mai putin in diametru decat roata stock 185/65/15
                        Last edited by SUPERCAR; 5 November 2008, 23:48.

                        Comment


                        • #27
                          De und erezulta ca da, vei avea eroare de kilometraj, cu 2% mai mult decat eroarea actuala. Atentie, nu modulul erorii creste cu 2% (de ex de la 7 la 9), ci valoarea ei (de la 7 la 7,14).
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #28
                            In mod normal cu gume pe 55 ar trebui sa aibe un pic mai mult nerv in ea, corect?
                            Cel putin la Dacia veche era diferenta clara (dar si gumele aveau o dif in diametru de ~3 cm ) )
                            Adica mi-ar place sa am gume cu ~ 2cm in diametru mai mici (dar la fel de late), care sunt alea dupa dimensiuni?

                            Comment


                            • #29
                              185/60r15...
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #30
                                Fratilor,in raspunsul este in certificatul de inmatriculare,unde sant trecute doua dimensiuni de cauciucuri.Gandesc ca nu au fost puse la intamplare,ci in urma unor calcule,teste,etc.185 65/15 vara si 165 80/14 iarna.nici dimensiunea talonului ,de 80 nu-i intamplatoare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google