Tutorial Curatare Clapeta Motor 1.2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Te invit sa citesti sa vezi cam de cand e sistemul PCV implementat pe motoare.



    Si in primul rand nu discutam de Dacia 1300 ci de motorul D4F.

    SI acum On Topic , pentru cei care vor sa se apuce de curatat clapeta sa aveti grija ce materiale folositi pentru aceasta operatiune si in nici un caz sa nu o curatati inca "conectata" electric cat si fizic de galeria de admisie.
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • #62
      Supapa PCV, tine la o anume presiune gazele arse. Acum am descoperit de ce exista capacul, carcasa filtrului de aer pe capacul culbutori. Este un fel de perna de aer, cu rol de izolatie termica. Previne astfel contactul vaporilor cu peretii reci ai capacului si condensarea lor. Cand motorul este rece, condesarea este inevitabila si astfel uleiul se amesteca cu apa si formeaza "mucii".
      Daca nu ar exista supapa, gazele "sunt trase de", depresiunea din galeria de admisie mult mai repede, nu ar avea timp sa condenseze, epuratorul, filtrul de ulei ar "dirija" gazele numai spre admisie. La turatie joasa traseul gazelor prin T-eu ar fi dinspre filtru aer spre admisie, la turatie mare, epuratorul de ulei ar trebui sa joace rolul de supapa unidirectionala, gazele sa se duca tot spre admisie.
      Acum parerea mea despre supapa PCV, eu cred ca face mai mult rau, impusa de normele antipoluare, am citit undeva, ca la masinile de curse, se incearca sa se obtina o depresiune cat mai mare (vid) in capacul culbutori, pt cresterea eficientei motorului.

      Ca sa fiu si eu in topic, de ce se strica clapeta, se colmateaza cu "muci"?
      Ea ar trebui sa fie numai in curenti de aer filtrat, 10 ani sa treaca si nu ar fi nevoie sa fie curatata.
      Last edited by Oti; 19 April 2016, 20:47. Reason: Automerged Doublepost
      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

      Comment


      • #63
        Pentru mine e mai puțin important regimul de exploatare al mașinii, deoarece și alții merg cu mașini diesel pe distante scurte (maxim 10 km) si nu au scurgeri de ulei. Ca si in cazul blocului de lumini, o maneta de slaba calitate, si culmea tot utilizatorul este de vina ca merge cu faza lunga si proiectoare, o sa recomande userii sa nu mai utilizezi claxonul si proiectoarele sa nu pice maneta, sau ca trebuie sa mergi cu mașina pe o distanta de cel puțin 10 localități.
        @Prometheus, ratarea pornirilor la cald este din cauza softului, incearca sa faci un update si scapi de problema. O seară armonioasă!

        Comment


        • #64
          Proasta alegere de a pune valva pcv in capacul culbutorilor.Mult mai elegant era in teu sau pe furtunul dintre stutul capacului si teu.

          Comment


          • #65
            Pai normal , proasta alegere pentru utilizator ca pentru constructor el are numai de castigat , te pune sa cumperi alt capac.
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • #66
              Plus manopera,care nu este deloc ieftina.

              Comment


              • #67
                E și vina utilizatorilor ca nu reclama defecțiunea la Dacia, să meargă fiecare ca să le schimbe furtunul si unul pe an de fiecare tot este paguba la Dacia. Daca continua sa supureze, îl las sa se strângă si reclamație la ANPC ca nu funcționează in parametrii. Asta e, cum îți așterni, așa dormi.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by aris86 View Post
                  Daca continua sa supureze, îl las sa se strângă si reclamație la ANPC ca nu funcționează in parametrii. Asta e, cum îți așterni, așa dormi.
                  Prietenul nostru, ANPC, cu ajutorul caruia am facut treaba Asta urma sa scriu, ca daca ne tot duc cu zaharelul, apelam la organele abilitate sa ne solutioneze reclamatiile.

                  Comment


                  • #69
                    Daca s-ar bloca valva pcv pe "inchis",ar distruge cu siguranta simeringurile,garniturile motorului.Sper ca sa tinut cont de acest aspect la constructia ei.Ar fi interesant cum se manifesta mersul motorului cand aceasta valva pcv ramane blocata pe "deschis".

                    Comment


                    • #70
                      Din exp mea la Matiz: la funct defectuoasa PCV ai mers (turatie) neregulat la motor. Poti face un experiment scotind teul din furtunul ce intra in stutul capacului culbutori si astupand capatul teului dinspre motor cu un deget, la fel si cu celelalte iesiri dar iese din logica functionarii funct supapei.
                      Last edited by Oti; 20 April 2016, 20:37.
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • #71
                        @Oti,ai pm.

                        Cum vad eu lucrurile despre protejarea motorului fata de consumul de ulei si eficientizarea functionarii motorului:valva pcv este gandita sa functioneze timp indelungat,dar in timp ce motorul se uzeaza (segmenti,simeringuri supape...),presiunea
                        gazelor din carter va fi tot mai mare,facand ca valva pcv sa lucreze mai des si in conditii mai grele,datorita depunerilor care raman in ea,chiar daca motorul a fost intretinut/exploatat corect.La Logan 1.2 16v,aceasta supapa se afla integrata in capacul culbutorilor si cand nu mai funtioneaza corect (posibil loturi chiar din fabrica sa nu lucreze corect sau cand si cand sa nu lucreze corect,fortand in garnituri,simeringuri),necesita schimbarea capacului,pretul lui fiind destul de mare+desfacerea multor componente pentru inlocuirea lui.Ar fi o varianta de pus in aplicare,care presupun ca ar imbunatati functionarea motorului pe termen lung si care merita dezbatuta.Teoretic,sunt doua variante:
                        -var.1-montarea unui oil catch can tank intre valva pcv si teu plastic,fara demontare capac culbutori;
                        -var.2-modificari suplimentare fara a demonta capacul culbutorilor:anularea (astuparea iesirii valvei pcv),montarea unui stut cu acelasi diametru interior in busonul de umplere ulei (cel galben),in acest stut se va conecta furtunul de intrare a oil catch can tank imbunatatit cu un spalator de vase metalic pentru condensare mai buna a vaporilor de ulei (vezi tutoriale logan>crististeulea) ,iar pe furtunul de iesire,se va monta valva pcv asemanatoare cu cea pusa de fabrica si cu acelasi diametru interior al stuturilor intrare/iesire ale valvei pcv,iar din iesirea valvei,pleaca un furtun in teul din plastic.
                        Varianta 2 avantaje:
                        -condensarea/separarea vaporilor de ulei mai eficienta,stiind ca la sistemul orginal,acest lucru nu se face eficient,uleiul necondensat suficient ajungand in teul din plastic si de acolo,o parte spre diuza din admisie cu diametrul de cca.2 mm,iar cealalta parte in filtrul de ulei,imbacsindu-l;
                        -protejarea valvei pcv,a clapetei si a filtrului de aer de depuneri ulei,mazga,si de "muci"(proveniti din utilizarea motorului pe timp rece si curse scurte) care se vor decanta in oil catch can tank,acesta avand din constructie indicator de nivel "muci" sau ulei decantat,cat si un surub de golire.
                        -schimbarea usoara a valvei,ea lucrand in exteriorul motorului;
                        -daca ar functiona modificarea,ar fi interesant de urmarit daca se mai vad in exteriorul motorului urme de praf cu ulei;
                        -revenirea la sistemul original daca se constata inficienta modificarii+cumpararea unui buson de ulei nou.
                        Varianta 2 dezavantaje:
                        -procurarea unei valve pcv care sa lucreze identic ca cea originala.

                        O corectie,nu ma mai lasa sa modific.....diuza din admisie cu diametrul de cca.2 mm,iar cealalta parte in filtrul de aer,imbacsindu-l.
                        Last edited by mike-5; 23 April 2016, 11:11. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #72
                          Spun si eu o parere. As anula complet valva PCV. Creez depresiune in capacul culbutori prin legarea directa admisie - carter prin intermediul "oil catch can tank", uleiul decantat, filtrat, bagat inapoi in sistemul de ungere sau colectat separat daca este amestecat cu apa (neecologic - ce faci cu rezidurile?). Renuntarea la legatura T-eu , filtru aer care are rol de formare curent aer in T-eu pt extragerea gazelor carter. Functionarea clapetei electronice este conditionata de existenta legaturii permanente filtru aer-T-admisie, sigur trebuie reprogramata.

                          Varianta rapida:
                          Montarea unei diafragme, diuza, ce are o gaura cu diametru ales prin experimentare (4-8mm), in furtunul sau stutul de la capacul filtrului de aer. Astfel se modifica presiunile in amonte si aval clapeta. Sensul curgerii curentului de aer nu se mai modifica in functie de pozitia clapetei, gazele+vaporii de ulei vor arde in motor. Va dispare efectul de murdarire a clapetei si filtrului de aer.

                          Trebuie verificata turatia la relanti, daca se modifica odata cu montarea diafragmei si daca sunt probleme cu pornirea la rece.

                          O alta idee....daca se monteaza un ventil unisens (o bila din plastic usor intr-o teva special construita) pe furtunul care merge spre fitrul de aer? Lasa sa treaca aerul pe directia filtru - T. Va functiona asemanator cu valva PCV.
                          Last edited by Oti; 23 April 2016, 16:32. Reason: Automerged Doublepost
                          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                          Comment


                          • #73
                            Eu as face altfel ,as anula complet valva PCV din fabrica si as da gaura direct in capacul de culturori uramnd sa conectez un PCV de K4M.
                            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                            Comment


                            • #74
                              Cred ca valva PCV este vinovata si la mine, cauzand urmatoarele simptome:
                              - mers neregulat la relanti
                              - se opreste motorul la semafor, fara cauza clara (uneori AC, alteori apas frana, alteori servodirectia etc.)
                              - ulei pe furtune, carcasa filtru si in filtru
                              - clapeta murdara (si) de ulei
                              - uneori porneste greu (in general cand fac o pauza dupa 1-2 ore de mers)


                              Urmaresc cu interes discutia asta

                              Comment


                              • #75
                                Cei care sunteţi in garanție, varianta este reclamație la VC pentru înlocuire, în caz de refuz apoi la ANPC. Nu ma mai rog de ei, ori înlocuiesc valva PCV, ori reclamație la ANPC, pentru scurgeri de ulei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google