liniute curse raliuri etc LOGAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am codus 1.9TDI de 101cai si nu mi s-a parut deloc avion fata de troscoleta mea.

    Comment


    • Pai nici NU e. Probabil ca Darkside s-a carat cu masini 130+ cp tedei.
      Oricum e nasol sa compari un 1.9 dizal de 130 cp cu un 1.5 dizal de 65-70 cp.

      Comment


      • Originally posted by darksid3 View Post
        Daca motorul cu pricina are puterea maxima la 6000RPM (sa zicem), ce sa caute cu turatia la 8000???Asta sfideaza fizica!Un motor care ajunge la 8000RPM inseamna ca ACOLO are limita de putere maxima!Nu e acelasi lucru ca la diesel pt ca in primul rand e vorba de alta energie cinetica dezvoltata plus ca modul de ardere si felul cum se produce explozia difera!E vorba de alta termodinamica si implicit alta dinamica in putere-turatie-moment cuplu maxim!...Si chestiunea e foarte complexa altminteri faceau toti motoare a la Ferarri si ce simplu era
        Din cate stiam eu, teoretic puterea maxima dezvoltata de un motor este in momentul de cuplu maxim.
        Apoi dupa ce se atinge cuplul maxim, puterea ramane constanta, iar cuplul poate sa scada deoarece inertia "isi face datoria" intr-o anumita masura.
        Defapt acea scadere a cuplului din grafic iti spune ca masina nu va mai accelera si din acel moment isi va mentina viteza constanta.
        La un cuplu conteaza valoarea maxima si in cat timp se poate atinge aceasta valoare, pentru ca ce urmeaza apoi este uzura folosita in diverse scopuri.

        Acele limitari la diesel de 4500rpm sau benzina de 6000rpm cred ca sunt specifice fiecarui producator de motoare si reprezinta un punct in care uzura apare in detrimentul performantei..
        Exemplu:
        Motorul poate urca mai mult in turatii, inca 2000-3000(cat are pe ac), insa nu mai are sens ca uzezi componentele degeaba. Stiam ca se pot scoate aceste limitari.

        Comment


        • Nu imi mai merge editul asa ca voi crea un post nou.

          Referitor la Loganul meu Dci 70cp.
          -parerea mea este ca masina are 70cp atunci cand atinge cuplul maxim(cred 3750rpm? Nu stiu exact) si nu la turatia de 4500rpm cat am pe bord.

          -teoretic daca as avea 70cp la 4500rpm si cuplul maxim la 3750 puterea reala dezvoltata de masina ar fi mult mai mica.
          Asa mai bine ar fi spus ca are 100cp la 6000rpm.

          Comment


          • in cazul unui motor, CUPLUL poate fi descris ca forta de rotatie a unui arbore stationar (arbore cotit sau volanta). In schimb Caii Putere pot fi considerati ca forta de rotatie a unui arbore aflat in miscare (roata vehicul). Pentru a intelege, sa ne imaginam 2 oameni care sunt ambii capabili sa ridice 75Kg la o inaltime de 1 metru.. Ambii exercita aceeasi cantitate de "cuplu". Acum sa ne imaginam ca unul dintre ei poate sa ridice cele 75Kg de 10 ori in decursul unui minut iar celalalt poate ridica cele 75Kg numai de 4 ori in decursul unui minut. Putem spune ca primul om este mai puternic. Primul om depune mai mult efort chiar daca ambii exercita acelasi cuplu.
            Last edited by darksid3; 9 September 2008, 00:24.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Turatia de moment maxim <> Turatia de putere maxima (teoretic si practic) sunt doua valori diferite dar care se influenteaza.

              Dupa 4500-5000rpm dieselul este limitat deoarece arderea motorinei este mai lenta decat benzina.

              @ Tavi graficele alea nu prea le inteleg ... La diesel puterea ajunge mai sus de 56kW (asta disting eu din grafice) ?! Rosu e puterea ? Sau verde?

              Benzinarul dupa cum vezi mai are 2000rpm in care poate accelera si il ajuta puterea (per total are raport bun putere/forta) ... Asta se traduce printr-o acceleratie "mai" liniara la benzinar decat la diesel de aici si diferentele de performante intre benzinar si diesel la aceeasi putere de exemplu ... (bine ce discutam noi aici sunt trivialitati, ne dam cu parerea in mare despre cum functioneaza, daca ai pune pe hartie ai avea de facut niste calcule bune ca sa aflii diferentele ... Putere/cuplu/transmisie/roti etc.)

              Oricum ambele sunt bune difera doar conditiile de exploatare...Si bineinteles gusturile soferilor ...

              S.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • @nr4: motorul ala la care cuplul maxim e acolo unde e puterea maxima e un motor care functioneaza in turatie fixa. In orice alt regim de functionare, niciodata cuplul maxim nu va fi la puterea maxima. Aia cu cuplul constant pe o plaja mare de tura implica o dreapta de putere ce creste liniar. Nu mai confundati cuplul cu puterea ca unul e produsul celeilalte cu o constanta, deci nu vor fi egale pe palier de turatie niciodata. Din cate grafice s-au postat pana acum, verifica vreunul teoria emisa de tine? Niciunul...
                tavi are dreptate, pana intr-un punct. N-ai ce cauta la 700rpm ca timpul de crestere de la 6000 la 7000 e mai mare decat timpul de la 4500 la 5500 intr-o treapta superioara de viteza. Revin la nr4: ai vazut sau macar auzit de-un dizal capabil sa atinga 8000rpm? Tare-as vrea sa-l vad si eu...Motorina nu arde suficient de repede cat sa permita pistonului vitezele necesare turatiei de 8000rpm. Sau daca va merge motorul ala, va fi numa bun de ventilator, ca-l opresti cu mana daca strnagi mai tare de ax, la cum pica cuplul dieselelor in baie cu cresterea turatiei
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Din ce a explicat darksid3 am inteles ideea propusa de el.
                  Analogie facand dci70cp si dci 85cp. Dci85cp atinge acelasi cuplu cu dci70cp intr-un timp mai scurt datorita puterii mai mari.(nu mai stiu valorile exacte ale cuplurilor).

                  csebalyn nu am zis ca dieselul atinge 8000rpm, acolo era vorba de un benzinar.

                  Eu incercam sa inteleg ce a spus darksid3:
                  "Daca motorul cu pricina are puterea maxima la 6000RPM[...]"
                  si cum a ajuns la concluzia asta.
                  Cum poti sa afli la ce turatie a masinii motorul are puterea maxima?

                  Comment


                  • Te uiti pe specificatiile tehnice ale masinii sau faci un Dyno test!..plus ca eu m-am referit la un motor benzinar!
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • N-ai ce cauta la 7000rpm ca timpul de crestere de la 6000 la 7000 e mai mare decat timpul de la 4500 la 5500 intr-o treapta superioara de viteza
                      Seba eu faceam referire la 6000 rot maxim (caz 1.4). Mergi pana-n 6500-7000 pierzi clar.
                      Am spus ca sunt momente unde pot fi avantajat daca schimb la 6000 si nu la ~5500 rot/min.
                      Se poate face si o proba, ma iau cu un 1.4 , el schimba tr II la 5500, eu schimb la 6000, dupa ce executam amandoi treaba asta, sa vedem cine beneficiaza de putere mai mare in tr III (si desigur sine are deja un metru avans )

                      PS: Pt mine e clara treaba (nu mai am rabdare sa pun cele doua clipuri), am facut proba cu schimbare in 5500 tr I, II si III si proba cu schimbare I, II si III in 6000 rot/min. Timpul mai bun obtinut a fost cand am schimbat in 6000.
                      Last edited by Octavian; 9 September 2008, 08:48.

                      Comment


                      • Ideea e sa te duci in pierdere de cuplu pana la turatia la care ai acelasi cuplu cu cel de la turatia de dupa schimbare. Asta inseamna practic sa storci cea mai buna acceleratie din motorul ala., sa il folosesti tot timpul in jururl punctului de putere maxima.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • Ceva de genu, teoria ne omoara.
                          D-aia imi place mie practic sa vorbim, pe testate ))

                          Comment


                          • Stai linistit, ca am testat eu si teoria se verifica in practica.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Stiu ca ai testat, ca n-ai testat tu ...?

                              Comment


                              • Un logan cu virgula cupa:P
                                Attached Files
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google