Asigurare RCA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si eu am clasa B8 de la B14. Logan 1.6 16v + GPL, 2005, fara daune, persoana juridica.

    Chestia interesanta e ca polita mea a ajuns de la suma haotica de 1179 RON / 6 luni pe care am platit-o, la 337.28 RON / 6 luni.

    Sper sa ramana aceleasi preturi si la final de februarie cand imi expira actualul RCA. Chiar eram inspaimantat de faptul de a mai da' inca ~1200 RON / 6 luni pentru un LOGAN fara daune cand as putea sa-mi iau cate o bicicleta noua odata la 6 luni .

    Sau daca e sa compar suma de aproape 2400 RON / 6 luni (cel mai ieftin RCA) pe care mi-o cereau la momentul respectiv vs. cat trebuie sa platesc la final de februarie sa zicem, cam 674.56 RON, pentru mine, indiferent de bonusurile lor infecte, este o scadere considerabila. Daune 0, masina pe firma.

    Pana sa sara preturile in aer acum cateva luni, aveam un RCA de aproximativ 330 RON / 6 luni. Pentru mine este in regula actuala reglementare a preturilor.
    Attached Files
    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

    Comment


    • Originally posted by aleXpeed View Post
      ...
      Chestia interesanta e ca polita mea a ajuns de la suma haotica de 1179 RON / 6 luni pe care am platit-o, la 337.28 RON / 6 luni.
      ...
      Adica preturi normale. O fi murit vreo societate de asigurari cu preturile astea? Mai aveau putin si plateai masina inca o data la 2 ani. Sa vedem cand le-o da "liber".

      Comment


      • Originally posted by mr.K View Post
        Dupa tine, e normal sa ma doara capul de unul de 25 de ani pe care nu-l cunosc, in loc sa ma intereseze cat platesc eu.
        [...]
        Sa-si permita toti.
        Ca parca toti conducem la fel.
        Nu, sa te gandesti ca poate fi fiul tau, in locul aluia de 25 de ani.

        Si da, sa-si permita toti cei care muncesc. In plus, responsabilitatea si indemanarea la volan, nu o stabilesti nici tu, nici asiguratorul, ca atare, nu poti cataloga in lipsa unui istoric.
        If it ain't broke, don't fix it!

        Comment


        • Si da, sa-si permita toti cei care muncesc.
          Total de acord, sa-si permita toti un RCA. Eu plusez, bine ar fi ca toti sa-si permita si un BMW/Mercedes nou.

          Toti care muncesc, asta e cu dus-intors, poti munci si 2 ore pe zi, asta nu inseamna ca e obligatoriu sa iti poti permite anumite lucruri. In ultimul caz, er fi de ajuns sa ai ce manca si unde locui.

          Problema e ca o sa platim cam la fel, toti.
          Ori cu asta, nu-s de acord.

          Dupa ce se termina cu plafonarea RCA, ne lamurim cat si cum platim.


          Nu, sa te gandesti ca poate fi fiul tau, in locul aluia de 25 de ani.
          M-ai lovit la sentiment. Atunci cand va deveni major, o sa fac precum zmeii din ziua de azi, RCA pe numele celui mai batran din familie, sau cum o fi mai avantajos la momentul ala.
          Last edited by mr.K; 29 December 2016, 09:23.

          Comment


          • Originally posted by Niki View Post
            ...
            Si da, sa-si permita toti cei care muncesc. In plus, responsabilitatea si indemanarea la volan, nu o stabilesti nici tu, nici asiguratorul, ca atare, nu poti cataloga in lipsa unui istoric.
            Ca bine zici. Sunt unii care muncesc 10 ore/zi 6 zile/saptamana si nu-si permit sa dea 1000 de lei pe RCA.
            In plus responsabilitatea si indemanarea la volan nu se poate cataloga in functie de varsta.

            Comment


            • ...da' sa-i iei si un BMW, ca sa duci treaba pan' la capat.


              Iti multumesc pentru participare si iti doresc la revedere. Ai reusit sa duci inc-o discutie in derizoriu. La multi ani si RCA-uri ieftine!
              If it ain't broke, don't fix it!

              Comment


              • Derizoriul il vezi doar matale. Eu am spus ca daca mie imi creste RCA-ul cu 100-200 de lei doar pentru a putea fi micsorat RCA-ul cuiva de 20 de ani cu 100-200 de lei, n-am facut nimic, decat ca ala e premiat si eu penalizat.
                Ceva de genul, sa luam mai mult de la cei care si asa nu fac frecvent accidente, isi si permit, da-i dreaqului.

                Ma bucur ca tinerii incep sa aprecieze din nou comunismul.
                Faceti o petitie pentru RCA unic.

                Haidi pa!
                Last edited by mr.K; 29 December 2016, 09:39.

                Comment


                • Modificari rca incepand cu 23 decembrie 2016: noua clasa bonus
                  Din 23 decembrie 2016 intra in vigoare noua norma rca.
                  Principale lucruri care trebuie sa le stie soferii romani:
                  1. avem noi clase de bonus/malus:

                  maxim bonus 8 (b8) cu 32 % fata de tariful de baza fata de bonus 14 (b14) pana acum cu 50 % reducere fata de tariful de baza.
                  malus ramane maxim m 8, insa majorarea scade la 32 % fata de tariful de baza de la 100%.
                  b0 este clasa de inceput pentru o masina care este inmatriculata pentru prima data pe un proprietar. Nu uitati ca in cazul in care vindeti masina inainte de a cumpara noua masina clasa de bonus malus poate fi transferata la noua masina.
                  2. polita rca este denumita de acum contract de asigurare.
                  3. contractul este emis electronic, este in sistemul national de evidenta a poltielor rca si dovada catre organele abilitate de control o reprezinta prezentarea contractului in vigoare in orice mod: printat, electronic(de pe telefon, tableta)
                  4. este introdusa compensarea directa, adica plata de catre asiguratorul propriu a despagubirilor cauzate de un tert vinovat.
                  5. pe perioada cat masina este in service se deconteaza inchirierea unei masina din clasa similara
                  Intreaga norma poate fi citita aici: Vezi norma

                  Ce este sistemul bonus-malus?
                  Sistemul bonus-malus reprezinta un mecanism de bonusuri si penalizari, aplicate soferilor in functie de istoricul la volan, pentru disciplinarea asiguratilor atunci cand vine vorba de polita RCA. Sistemul bonus-malus a intrat in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2010.

                  Sistemul bonus malus isi propune realizarea unei diferentieri intre soferul care a provocat daune si cel care nu avut incidente. Se incearca astfel responsabilizarea soferilor, in asa fel incat sa se reduca pe cat posibil numarul de accidente, daune si vatamari corporale. Practic, daca faci un rau, platesti (Malus). Reusesti sa fii disciplinat la volan, esti rasplatit (Bonus).

                  La ce perioada se raporteaza sistemul bonus-malus?
                  Perioada de referinta este anul anterior datei emiterii politei.
                  Care sunt valorile pentru Bonus si pentru Malus?

                  Se preia clasa de Malus de la vechiul proprietar al masinii vandute?
                  Un sofer poate vinde masina daca a avut o dauna fara ca noul proprietar sa fie afectat de clasa de Malus care apartinea fostului proprietar.
                  Dar daca masina mea este implicata intr-un accident, fiind condusa fara aprobarea mea de o alta persoana (de exemplu imi este furata)?
                  Malus-ul nu se va aplica in momentul in care se produce un eveniment in care un autovehicul este insusit si folosit fara acordul proprietarului, iar aceasta situatie a fost sesizata in scris politiei.

                  Se poate prelua clasa de bonus de la masina veche la masina nou achizitionata pentru acelasi proprietar?
                  Se poate prelua clasa de bonus, conditia fiind ca masina veche sa se scoata din evidenta de la fisc inainte de a prelua masina nou achizitionata. Aceasta preluare de Bonus se face doar la solicitare si dupa ce se achita prima polita Rca cu B0 in vederea inmatricularii.

                  Cum se aplica sistemul bonus-malus?
                  Bonusul si Malusul se aplica dupa urmatoarea regula: un sofer sare o clasa atunci cand isi incheie polita pe 6 luni si doua clase atunci cand asigurarea este facuta pe 12 luni. Se dubleaza perioada de timp, se dubleaza si clasa. De exemplu, daca acum ai clasa B2 si iti faci asigurarea pe 6 luni, vei trece la clasa B3. Daca iti inchei RCA-ul pe 12 luni, vei trece la B4.

                  Cine poate controla sistemul bonus-malus?
                  Clasele de bonus-malus sunt stabilite printr-un sistem informatizat. Acestea nu sunt influentate de asiguratorul la care iti inchei polita. Singurele diferente care se fac sunt cele care tin de tarife, deoarece pretul unui RCA variaza de la o companie de asigurari la alta.
                  In rest, totul tine de tine ca sofer si de istoricul tau la volan. Cu cat reusesti sa fii mai atent in trafic si sa eviti sa fii implicat in accidente, ai parte de bonus si implicit de un pret mai mic data viitoare cand iti inchei RCA-ul. In schimb, daca provoci daune (1, 2, 3 sau mai multe), malus-ul creste si implicit si tariful pentru asigurarea auto de raspundere civila va fi mai mare.

                  Sistemul bonus-malus este valabil si pentru persoanele juridice?
                  Initial sistemul bonus-malus era aplicat doar persoanelor fizice, insa incepand cu 1 ianuarie 2012, acesta este valabil si pentru persoanele juridice, conform deciziei luate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

                  Sistemul bonus malus reprezinta un sistem de calcul care influenteaza pretul RCA-ului in functie de istoricul la volan al soferului. Daca acesta a provocat accidente si implicit daune, el se incadreaza intr-una din clasele de malus, care aduc o majorare la tariful pentru asigurare. In schimb, daca un conducator auto a reusit sa nu fie implicat in nici un fel de incident auto, atunci el se va incadra in clasele de bonus, care ii asigura reduceri la reinnoirea politei de asigurare auto obligatorie.
                  Sistemul bonus malus a fost pus in aplicare incepand cu 1 ianuarie 2010 pentru persoanele fizice, iar de la 1 ianuarie 2012, acesta a fost valabil si pentru persoanele juridice.

                  Clasele de bonus si de malus se calculeaza in raport cu anul anterior emiterii politei RCA.
                  Exista 8 clase de bonus si 8 clase de malus. Acestea sunt urmatoarele:

                  Cum sa recunosti sistemul Bonus/Malus pe polita RCA?

                  Sistemul Bonus Malus este inscris pe polita RCA in parte stanga jos cu initialele B/M, urmat de clasa actuala. Daca esti la prima ta masina, atunci clasa inscrisa este B0 pentru ca nu ai nici reduceri, dar nici penalizari.

                  De partea cealalta, clasele de penalizare sunt in numar de 8, iar daca ai ajuns la M8, inseamna ca esti penalizat 100% in sens ca tariful RCA se dubleaza, iar penalizarile te vor urmari un timp mai indelungat.

                  Insa, daca esti un sofer model, de cate ori iti reinnoiesti asigurarea RCA, urci in clasa de bonusuri pana la B8 unde ti se acorda o reducere de 32% din tariful asiguratorului.
                  Sistemul a fost conceput cu cativa ani in urma, dar forma sa finala a fost implementata incepand cu 1 ianuarie 2010. In functie de daunele din anul precedent, dar si de precautia la volan a soferilor din 2008, masinile au primit bonus, respectiv malus.

                  Concluzii: a scazut bonusul aiurea(Asta e bataie de joc marca Romanica)
                  nu mai trebuie sa ai hartia cu rca la tine,
                  dauna o plateste asiguratorul tau,
                  daca bagi masina in service ai masina la schimb
                  Last edited by sorin1983; 29 December 2016, 21:31. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Cum arata noile polite rca? La polita masinii mele am primit un addendum , la masina bunicului am primit decat hartia verde, sau depinde de societatea de asigurari?

                    Comment


                    • A mea (Allianz, încheiată în 10 dec.) arată exact ca cea veche, care era la City Insurance.
                      M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                      Comment


                      • la tine nu intrase inca legea in vigoare... o sa vad in 2-3 zile cand reinnoiesc la mine

                        Comment


                        • City Insurance cu un pas în groapa. În câteva luni, ar putea fi a 3 companie de asigurări rca care da faliment.

                          Comment


                          • Eu am „rupt-o” cu City Insurance pe 10 decembrie, când mi-a expirat RCA-ul la ei și am făcut altul la Allianz.
                            M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                            Comment


                            • Ai procedat foarte bine pentru ca in momentul de fata se poate cere depagubire directa catre asiguratorul tau in cazul in care celalalt este vinovat de producerea accidentului(asta se aplica doar la un accident fara victime si cred doar intre doua masini cu pagube nu foarte mari).
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • citi e cea mai ieftima
                                sa facem la aia mai scumpi acuma ???
                                eu nu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google