Durata De Viata !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MihaiCL1981
    replied
    Si mai quick update : Pentru ca tot am facut 13 ani am upgradat si eu anvelopele la Michelin CrossClimate pentru ca iarna nu prea mai avem.

    Posibil ca la 11000 km/an sa tina mai mult decat masina dar nu puteam sa pun anvelope SH

    Doar revizia a fost 1700 RON (reprezentanta cu bielete capete de bara,geometrie + rev normala) si cauciucurile 1300 RON(cu echilbrare 1400).
    Valoarea de piata a masinii probabil in jur de 9000 RON (deci 33% cheltuiti)
    Deci incep sa inteleg de ce zic unii ca nu prea mai merita sa bagi bani intr-o masina veche.

    Pe de alta parte fiecare km (sau 99% ca a mai mers si fratele meu cam 300) a fost facut de mine si stiu exact cam ce mai am de reparat /schimbat.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Se pare ca rugina nu era asa grava am trecut ITP fara probleme/atentii.
    Desi cu 10 minute inainte mi se parea pata de rugina de pe prag imensa (e de fapt cam cat un deget ) .
    Singura surpriza neplacuta a fost la revizie unde am schimat ceva bielete si capete de bara (odata la 2 ani busesc ceva pe acolo).

    141500 km si 13 ani no problems.

    Poate sunt subiectiv dar dupa schimbarea de ulei si filtre mi s-a parut din nou motorul mai silentios.

    So .. durata de viata va fi 14 ani .

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    A cam devenit jurnalul meu de bord aici dar e ok.
    140.000 km(aproape). Nu a văzut nimic în afara de motorina EvolPlus de la Mol.
    Rugina pare cam aceeași (pasaje și praguri).
    Consumul e ok(4.3 in afara mers bătrâneste, 6.5 București ) , de tras pare ca trage deși încerc sa o protejez acum iarna pana se incalzeste(nu depășesc 2000rpm pana la 2 liniuțe).
    Am învățat rev matching (desi e mai greu la diesel din cauza etajarii cutiei și a plajei de turație)
    Urmează probabil ceva cheltuieli cu baterie, anvelope noi, revizie normala și eventual și sa întreb de remediere /protecție anti coroziune.
    Ps am înmatriculat masina pe București în final și am și eu talon nou. Îl preferam pe ala vechi...
    Sărbători fericite și km mulți!
    Last edited by MihaiCL1981; 27 December 2020, 13:20.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Quick update : 137000km, am rugină pe la praguri și aripi.
    Abia prin iulie am remarcat, la o spălare mai atenta.
    Deocamdată fără probleme mari, pare superficiala, am început sa fac schimbul de ulei la 8000.
    Deja e clar ca trebuie sa strâng bani de o noua masina. Sper sa fie un Spring sau ceva electric. Nissan Leaf e încă pe lista dar parca e prea scump pentru ceva fără baterie racita cu lichid.

    Ma gândesc deja dacă sa mai cumpăr cauciucuri noi de vara. Motorul trage ca nou, cutia e ok, la fel și restul sistemelor mecanice dar la cum merge treaba cu diesel în oraș și rugina care abia începe e clar ca zilele ii sunt numărate. Păcat ca Dacia nu a investit mai mult în protecția anti coroziune.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Hmm .. revazand postarile se pare ca am atins obiectivul de longevitate initial. Masina totusi nu mi-a dat emotii (in afara de noxe la ITP ca a trebuit sa o turez bine de tot pe autostrada inainte sa se curete). Evident este depasita tehnic dar strict mecanic e ok. Sa vedem ce o iesi la urmatorul ITP din 2021 (prin februarie). Am mai mers si cu masini din familie (Skoda Octavia 3 , Opel Astra G) si stiu ca se poate mai bine dar deocamdata ..sa scapam de criza si om vedea.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Anul trecut am dat cam 4800 pe toate reparatiile .. (pentru seba)

    Quick update : am ajuns la 130.000 km . Nimic nou , doar o revizie in noiembrie si schimbat 2 jante + 4 cauciucuri (se pare ca erau cam terminate dupa 4-5 ani)
    In rest .. a mers impecabil
    Am avut o zi in mai in care am parcurs 600 km pe autostrada / drumuri interurbane cu 130km/h constant fara nici o problema
    Cam toata luna mai a fost alergata serios (2500 km in forta).
    Luna iunie .. am mers pana acum ca mosul .. max 2500 ture ( 80-90km/h interurban cu a iV-a , 110km/h autostrada a 5=a si 50-60km/h in localitate- de multe ori tot cu a IV-a ).
    Abia astept sa schimb uleiul Dacia Oil cu Castrol 10W40 (pus de cei de la reprezentanta) de care ii pun aproape tot timpul.

    Din ce vad pe forum nu motorul o sa ma lase mai degraba table sau noxele.
    In 2023 nu prea cred ca o mai tin ( o sa aiba 15 ani deja) dar zic deja asta de 5 ani .
    Last edited by MihaiCL1981; 14 June 2020, 22:32.

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    cam des schimbi bascuelele, eu am schimbat 3 randuri de bascule in 140000km la logan, prima data c-am vrut eu, a doua ca s-a dus dracului aia din dreapta de la drumuri. ultima a fost swag (petarda) si asa ceva n-o sa mai vada vreo masina de-a mea, raman la trw sau origine, pt 20-30 de lei in plus, macar tin 60000km. apropo, basculele sau capetii de bara le-am schimbat de fiecare data in set stg-drp chiar daca doar una avea probleme. telescoapele le-am schimbat de doua ori, in jur de 150 de euro cu manopera cu tot (fata plus spate), in conditiile in care am arcuri sport. ce inseamna factura mare? o distirbutie in reprezentanta m-a costat 330 lei manopera plus antigel, piesle au fost ale mele, kit curea, intinzator si pompa skf, 680 de lei. anul asta sau anul viitor vine a doua distributie si o data la 5-6 ani sa dai1100 de lei nu e o avere. benzina-i cam place, in rest, nu pot sa zic ca n-am avut probleme majore
    Last edited by Seba; 20 May 2019, 13:53.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Am ajuns la 115.000 km și 11 ani
    Am reparat o aripa lovita din neatenție.
    Încă nu are rugina.. Doar superficial.
    Faza e ca facturile de întreținere devin cam mari
    Acum schimb a 3 a oara distribuția, mai mult din motive de timp decât de rulaj, plus un senzor de combustibil, lichid de frână,antigel și pompa de apa. Tot la reprezentanta ca nu ma risc cu distribuția..
    Deci 4 ani sper sa fac doar revizii normale.
    Singura cheltuiala neprevazuta e bascula plus geometrie.. Dar astea tot le schimb de ceva timp.
    Overall cât timp nu am probleme masive (gen rugina extinsa) mai stau cu upgrade-ul la altceva..
    Probabil Logan-ul e cel mai bine adaptat la drumurile noastre (o cutie automata era perfecta pentru București dar se poate si fără).
    Ps:Am avut închiriat o Toyota Prius și e clar altceva pe autostrada la 130km/h. Dar asta e.. Pot sa merg și cu 110-120 km/h ca nu sunt cu salvarea.


    Leave a comment:


  • MARIVS
    replied
    Fara greieri?
    Exista Logan fara greieri?

    Eu l-am umplut de bureti pe al meu si iarna, cateodata, cat mai trage cate un concert de scartaieli.

    Leave a comment:


  • stolniceanulucian
    replied
    Fostul meu Logan are acum 10 ani si aprox. 150 000 km.
    Tehnic este perfect.
    Estetic arata de nota 6-7.
    L-a prins o grindina si toata tabla e ondulata.

    Interiorul e perfect, fara greieri.
    Una peste alta rezista bine pentru o masina ieftina.

    Leave a comment:


  • MihaiCL1981
    replied
    Hmm ..
    Deci 105.000 km si un senzor defect cica la filtrul de motorina.
    Merge ok.
    Consumul oribil pe traseul Titan-Pipera (am vazut 8.6).
    Nu prea am probleme in rest .. na poate amortizoare si alte consumabile de schimbat.

    PS upa un weekend petrecut cu BMW i3 de la BCR eGo mi se pare preistoric Loganul (si toate masinile cu motor termic). Foarte probabil sa trec la ceva electric (Renault Zoe,Nissan Leaf) soonish. Confortul de a folosi o pedala in loc de 3 e mare.

    Leave a comment:


  • Archangel80
    replied
    Bine si prostia e in floare in Romania. Eu stiu pe unul care a facut credit pt majoratul odraslei. Cand esti venit din fundul judetului la oras este absolut normal sa fii prostul de serviciu. Daca te mai uiti si la nuntile regale sau mai rau, la nuntile cu prosti promovate de Antena 3 si Protv, clar ca vinzi tot ce ai, sa moara dujmanii.

    Leave a comment:


  • Catalin S.
    replied
    No way!

    Prin decembrie m-a rugat un prieten să-l ajut cu aparatul foto la fii-său la majorat. Nu vrei să știi cât a lăsat ăla la masă după o gașcă de vreo 25 de băieți, 12-13 fete și vreo 8 adulți.

    Cu banii ăia, așa cum i-am spus, mai bine îi făcea nuntă sau îi lua mașină cu 7-8 ani vechime...

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    vezi sa nu fie restaurant fite, ca ajungi sa platesti mai mult nota decat face masina

    Leave a comment:


  • Catalin S.
    replied
    Când face o lună?

    Atunci cred că o să-i serbez majoratul la restaurant!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google