Cat Castiga Angajatii Dacia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Cezar, ai vreun business din care sa rezulte un produs? Sau esti ca toata lumea pe servicii? Sau macar acele servicii se exporta, in sensul de a atrage valuta in tara? Daca nu, businessul tau nu serveste PIB-ul cu nimic, doar atrage veniturile unor cetateni spre beneficiul tau.
    Intrebarea e: daca toti am face business in servicii, cine naiba le-ar mai cumpara si mai ales cu ce?

    Eu vorbeam de Dacia, care PRODUCE un bun cautat.

    Comment


    • #47
      Spuneai ca la Dacia se munceste ca afara, dar mai bine.
      Cum de ai ajuns la concluzia asta?
      Ascultand reportaje cum francezii s-au gandit sa introduca un alcool test in fabrica?
      Sau uitandu-te pe forum cum se vand piesele de origine, la preturi mici?
      Pt asta da, intr-adevar, se merita o crestere salariala de 40%

      Comment


      • #48
        Sa vezi tu ce bine l-ar produce in maroc.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • #49
          Daca nu s-ar munci, nu ar iesi o masina la 40 de secunde de pe linie.

          Romanii muncesc de frica. Tot timpul am fost educati de catre guvern sa nu cerem, ca nu e de unde. Ideea asta s-a impamantenit. Ceva de genul: rau cu rau dar mai rau fara de rau.

          Nu spun ca in toate domeniile se poate plati bine, dar unele firme castiga imens si merg pe acelasi nivel la salarii cu toate celelalte firme, conform obiceiului local, da-l dracului pe angajat, sa-i dam sa nu moara de foame. Si daca ne enerveaza, il amenintam ca ne mutam fabrica. Cel putin poveste aasta am vazut-o de cateva ori, cu niste firme belgiene. S-au mutat din Belgia in Romania (Iasi) si acum vor sa se mute in India. Cred ca nu stiu ce ii paste in India, or sa regrete.

          Carrefour de exemplu plateste prost si are o rata a profitului superioara celei din Franta.
          Last edited by mr.K; 15 April 2013, 12:10.

          Comment


          • #50
            @mr.k: am contracte cu multi externi, si aduc suficiente contributii la stat.
            Totusi, vezi ca esti intr-o eroare: PIB-ul tari trebuie mentinut, ca altfel daca suntem toti someri, e pa pa.
            Vad ca ai luat-o personal, asa ca ti-o dau personal: Tu ai vreun business? Cotizezi cu ceva la stat? Ca vad ca asta te freaca... Cat platesti tu la stat lunar? 1000 lei? Poate nici pe aia?
            Nu te lua de interlocutor, si vezi de lungul nasului tau, mai ales cand nu intelegi mecanismul complet.

            Legat de Dacia: este atat de cautat acest produs incat s-au gandit sa le produca in Maroc. Productivitate este atat de buna, incat au plecat in Maroc.

            Acum, mai este o problema cu drepturile: toate lumea are drepturi, toti vrem lucruri. Pai cum mama dracului sa stea Renault aici, cand in Maroc ar duce-o mult mai bine? Ar avea profit mult mai mare, profit de care s-ar ajuta sa-si creasca business-ul. De ce sa stea aici unde e plin de hoti cu pretentii si drepturi?

            LE: acum am vazut ce ai scris. Ce fac romanii? Muncesc de frica? De aceea se explica rata somajului atat de mare. Pt ca muncesc cu spor si cu frica.
            Tu esti angajat mr.k?

            Comment


            • #51
              Cresterea salariilor, la nivel national, nu tine doar de angajator, altfel ar da faliment, indiferent cat de bine vinde. Cunosc foarte bine fiscalitatea romaneasca, pentru ca 5 ani de zile am avut de-a face in mod direct cu ea. Pe langa impozite, CSA, contabilitate (mai ales daca este externalizata), mai sunt si alte ramificatii unde se duc bani direct sau indirect (spagi, amenzi, etc). Hai sa zic ca Renault are lucrurile mai bine conturate, din moment ce a tratat direct cu statul roman, dar chiar si asa, corporatiile taie in carne vie cand e vorba de bani, chit ca prefera sa-si ia jucariile si sa plece in alta tara.
              Per ansamblu, cresterea salariilor - tine de un angrenaj complex ce implica schimbarea legilor fiscale si a anumitor politici ce vor incepe sa deranjeze tarile vecine sau pe cele cu care facem negustorie in mod direct - nu doar de "pana" angajatorului.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #52
                Daca n-as intelege mecanismul, nu as discuta. Posibil sa inteleg mult mai bine ca tine fenomenul.
                Retine doar atat: daca romanii nu s-ar vinde ieftin, in firme ar mai lucra doar patronii si familia cu neamurile lor, daca n-ar creste salariile.

                Dar cum mamaliga nu explodeaza, le urez romanilor multa munca pe bani putini inca 2-3 secole la rand.
                Macar astia de la Dacia sa aiba tupeu. Daca nu au acum, asa o vor duce si in viitor. Renault va muta oricum productia daca asa va dori, indiferent de evolutia salariilor.

                Comment


                • #53
                  Ok, daca intelegi mult mai bine ca mine fenomenul, ai vreun business?
                  Sau esti doar angajat?

                  Comment


                  • #54
                    N-are relevanta ce intrebi. Daca mergi la pescuit nu inseamna ca esti bun pescar.

                    Comment


                    • #55
                      Cum sa n-aiba relevanta ce intreb... Tu spuneai ca ai inteles mecanismul mai bine ca mine. Daca l-ai inteles, hai sa-l dezbatem, nu sa purtam monologuri ideatice.

                      Sunt cateva tipuri de oameni in tara asta:
                      1. aia care stau si-o freaca
                      2. aia care discuta fenomenul
                      3. aia care "fac" fenomenul.
                      Ca sa-l faci, trebuie sa pui mana la treaba. Tu din care categorie faci parte?

                      Daca nu stiam ce faceam, nu aveam acum cifra de afaceri de aproape 700.000 euro anual.
                      Deci, cine merge la pescuit, si cine se face ca da la peste, ca tot nu m-am prins.

                      Comment


                      • #56
                        Daca angajatii dacia ar reusi sa depaseasca capacitatea maxima de productie a uzinei, sai ar reusi sa imbunatateasca cu ceva masinile produse de Dacia as intelege o asemena solicitare. Nu inteleg cu ce justifica aceasta solicitare. Doar pentru ca renault a reusit sa faca din Dacia un brand care se vinde foarte bine? Ok dar asta este meritul lui renault si in nici un caz al celor de la Dacia. In 30 de ani nu au fost in stare sa proiecteze un motor, o cutie nici macar un design. DDacia 1300 arata in interior identic din 1980 pana la preluarea Dacia de catre renault. Majorarile salariale nu se mai acorda anual ca pe vremea lui ceasca se acorda pe baza rezultatelor si a performantelor obtinute. Din cate imi aduc aminte dupa ce luai o dacie din perioada ante-renault trebuia sa te opresti in primul service pentru a strange suruburile la masina. Daca Dacia scoate in moentul de fata profit este doar meritul renault si nu mi se pare normal ca intr-o perioada in care rata somajului in tara este alarmanta tu ca si sindicat dacia sa ceri asemena mariri salariale. Adica totusi cati oameni din tara au veniturile unui angajat Dacia? Si mai mult de atat: sa te superi pe alcooltest-ul de la intrarea in fabrica???? Eu unul as concedia direct pentru un asemenea motiv de suparare. Intreaba un fost angajat de la ARO C.L. Muscel, CUG iasi, Nicolina IAsi, Rulmentul brasov, etc, daca s-ar intoarce la munca pentru jumatate din salarul mediu de la Dacia si sa vedem ce spune.
                        Last edited by mocanuba; 15 April 2013, 12:37.
                        soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

                        Comment


                        • #57
                          Hahaha, mai sunt si oameni cu cap.
                          Jos palaria.

                          Rata somajului in Romania este de aproape 6%!!!!!!
                          Adica ceilalti ce muncesc, trebuie sa intretina cei 6% de puturosi impreuna cu alte categorii sociale.
                          Vrei salariul mai mare? Fa-ti prietenii sa munceasca! Atunci vei avea crestere salariala!

                          Comment


                          • #58
                            Si te pricepi la corporatii? Sau vorbesti din prisma angajatorului roman?
                            Tu poate ai o marja de profit reala de 10-15%, si alternativa sa iesi pe pierdere scriptic pentru a nu suge statul prea mult. Dacia anunta maxim 8% profit, te-ntrebi de ce naiba a mai blocat fonduri in utilaje, logistica. Iar Renault anunta o marja de doar 0.4%. Profitul se pierde in decontarile intergrup. In acelasi fel si societatile de asigurari sunt tot timpul in pierdere sau pe zero, dar toata lumea se zbate sa intre pe piata.

                            Nu fac parte din categoria alora de o freaca, dar ar fi o idee pe viitor.

                            Adica totusi cati oameni din tara au veniturile unui angajat Dacia?
                            Anul trecut era o greva la Luthansa. Pe acelasi principiu, si angajatii companiei aeriene trebuiau sa tina ciocul mic, ca oricum aveau venituri mai mari ca multi salariati nemti?
                            Last edited by mr.K; 15 April 2013, 12:41.

                            Comment


                            • #59
                              Lucrez in contact mult mai strans cu diverse corporatii. Diferenta este ca tu vb despre ce crezi ca se intampla, iar altii vorbesc despre ce se intampla. (vezi ce spune intunecatul).
                              Si vorbesc si din prisma angajatorului roman, ce isi tine aproape oamenii cu care lucreaza, ii respecta si asteapta acelasi lucru de la ei.
                              Ba unuia i-am luat o masina ca bonus salarial, la un salariu de 1500 lei pe luna!!!!

                              Pe tine vad ca te freaca cat castiga Renault. Sunt angajatii parteneri de afaceri si nu stiam eu?
                              Au cumva salariul mai mic decat media pe Romania?
                              Daca nu, de ce ti se pare ca lucreaza ieftin?
                              Daca nu se platea la timp, daca aveau salariu mic, intelegeam situatia, dar asa?
                              Toti facem socoteli despre cat castiga vecinul, iar apoi vrem si noi o parte, ca doar e a "noastra", "ni se cuvine"!

                              Comment


                              • #60
                                acum o dam in discutia eterna ca marile corporatii vor sa traga teapa la taxe si impozite??? Doamne iarta-ma dar e practica veche de cand lumea. Raspunsul la una din intrebarile: Vrei sa te imbogatesti peste noapte? vrei sa faci profit fara sa platesti taxe este a fost si va fi intotdeauna un mareeeee DAAAAAAA. Normal ca asa fac toate corporatiile mari si mici si nu numai la noi in toata lumea.din acest motiv este fisc, politie economica etc. Dar pe langa taxele date la stat Renault prin comapnia dacia influenteaza PIB-ul romaniei prin salarii platite angajatilor, contracte cu terte alte companii de transport, telefonie etc. Da a declarat un profit de 8% dar la ce cifra de afaceri? prin platile si cheltuielile conexe ce bani a bagat renault in tara anul trecut???? angajatii care nu numai ca nu primesc somaj, asistenta sociala, cursuri de reformare profesionala ( vezi cazul a n conglomerate industriale inchise dupa revolutie, mai au si ceva banuti pe care ii pun in circuitul financiar al tarii. Uitativa la cazul Nokia care a plecat de la noi ca sa intelegeti de ce anume nu e ok ce face sindicatul Dacia. Repet daca uzina dacia ar depasi performantele cu 10 % mi se pare corect sa solicite marire de 5-7 %. de ce? pentru ca nimeni, dar absolut nimeni nu face afaceri pentru caritate ci pentru profit. renault a venit cu tehnologia, utilajele, proiectele, instruirea personalului si tot ce inseamna dacia in moentul de fata, mi se pare absolut normal sa se bucure si de profit. Ar trebui ca cei din sindicatul dacia sa dea o fuga la laminorul roman sau la Aro campulung si sa vedem dupa aia daca le ami arde de greve. Momentan nu cred ca i-si dau seama dar cu parere de rau spun nu vad foarte roz viitorul uzinei. Si ARO trebuia sa fie preluat de Toyota.
                                soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google