Cat Castiga Angajatii Dacia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Piata muncii in Romania e o bataie de joc intretinuta de politica salariala si fiscala a guvernelor.

    Angajatii buni sunt parteneri de afaceri. Daca tu consideri ca nu sunt, inseamna ca poti suplini singur ce fac ei.
    Dacia va intelege asta cand va lucra in Maroc doar cu bastinasii din triburile de acolo, nu cu angajatii Dacia care au destula experienta in productia de masini.

    Comment


    • #62
      @mr.k: citeste te rog aici : http://solib.ro/blog/din-cauza-asta-...n-loc-de-munca

      Comment


      • #63
        Cezar, ce scrie acolo e perfect adevarat.
        Crezi ca daca maine ar scadea fiscalitatea la salarii, salariul net s-ar mari? Probabil ca nu, sau eventual cu foarte putin. Si Renault si-ar mari marja de profit, in cazul nostru.

        Asta e mediul de afaceri romanesc. De aia multi s-au lasat de business, daca nu activau intr-un domeniu cu o marja de profit foarte mare.

        Cei mai de succes afaceristi din Romania au tangenta cu contractele din bani publici.

        Comment


        • #64
          Da probabil renault o sa inteleaga ca e bine sa ai oameni pregatiti dar daca se va reduce programul de lucru de la Dacia se va reduce numarul de masini produse pun pariu ca nor sa mai ceara mariri salariale ca asa vrea muschii lor. Si nu inteleg de unde doamne iartama 40. Ce dracu ma intelegem sa dicuti de 10-15% dar 40?????? ce rezultate or obtinut? au facut juma de masina de raliu sau ceva in genul? Nu, au respectat indicatiile primite de la renault. Asa ca..... Dacia este un operator foarte important pe piata financiara Romana, ar fi pacat sa plece in Maroc. la urma urmei Renaul a cumparat brandul Dacia nu obligatia de al produce in romania. Sper din tot sufletul ca deschiderea unei noi fabrici in Maroc sa fie doar o actiune de marire a brandului de sporire a capacitatii de productie pentru ca altfel.....
          soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

          Comment


          • #65
            la urma urmei Renaul a cumparat brandul Dacia nu obligatia de al produce in romania.
            Contractul de privatizare prevede si altceva, inclusiv investitii.

            Cu 40% crestere salariala nu se poate discuta realist, eu am zis ca e posibil sa obtina 10% sau maxim 15% majorare.

            Comment


            • #66
              Da au si obligatii dar nu pe termen nelimitat. Si o data cu acele obligatii sunt si drepturi. la fel cum este si in cazul angajatilor Dacia: Au dreptul la munca asigurat, beneficiile care le asigura jobul lor dar de asemena au si obligatia de a respecta contractul de munca, de a se supune testelor cu alcooltestul etc.
              soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

              Comment


              • #67
                investitii au facut la greu.poate prea mult pentru cat merita romanii.eu zic sa inchideti sandramaua ca inevitabil o sa ne certam.
                Welcome to the Club, We Have Jackets !

                Comment


                • #68
                  Originally posted by mr.K View Post
                  Cezar, ce scrie acolo e perfect adevarat.
                  Crezi ca daca maine ar scadea fiscalitatea la salarii, salariul net s-ar mari? Probabil ca nu, sau eventual cu foarte putin. Si Renault si-ar mari marja de profit, in cazul nostru.

                  Asta e mediul de afaceri romanesc. De aia multi s-au lasat de business, daca nu activau intr-un domeniu cu o marja de profit foarte mare.

                  Cei mai de succes afaceristi din Romania au tangenta cu contractele din bani publici.
                  Mie care mi-ar scadea fiscalitatea la salarii, as creste salariul, pt ca asa imi fac oamenii mai competitivi, mai motivati!
                  Multi s-au lasat de business pentru ca sunt prosti, si nu este un mediu pentru mediocrii!

                  Legat de contractul de privatizare: N-a investit Renault cateva sute de milioane?
                  N-a oferit Renault 7 sau 9 % crestere salariala?

                  @mocanuba: ai perfecta dreptate. Dupa ce iti depasesti targetul poti cere crestere salariala. Nu cand furi si bei.
                  Angajatii de la Dacia au numai drepturi nu si obligatii de rezultat!
                  Eu le-as face un contract prin care sa-si primeasca salariul acela maricel, doar daca isi ating targetul. Nu ti l-ai atins, primesti jumatate de salariu, cat sa nu mori de foame. Asa ei primesc salariu mare, l-au asimilat ca si cand ar fi ceva uzual, iar acum vor mai mult.

                  Comment


                  • #69
                    Ca parca e greu sa pui un target de neatins, ca sa fii sigur ca nu dai vreo majorare salariala.

                    Comment


                    • #70
                      Tu mr.k crezi ca angajatorul este intr-un conflict cu angajatul.
                      Nici nu poti fi mai departe de adevar!
                      Daca pui target de neatins, PLEACA!
                      N-ai de unde sa stii lucrurile astea, pt ca nu ai fost niciodata in postura de angajator si nici in postura nenorocita de a-ti multumi oamenii, chiar daca uneori o luau pe aratura!

                      Desi, nici mocanuba nu a spus ca a fost in aceasta postura, dar intelege perfect mecanismul.

                      PS: eu ziceam de targetul la care acum isi iau salariile. Jumatate la inceputul lunii, jumatate la sfarsit daca ti-ai indeplinit targetul (targetul actual, nu unul nerealist). Asa ii motivezi. Altfel, li se pare ca sunt parteneri si au drepturi, hotii dracului. Iar eu trebuie sa stau sa ma frec sa platesc salariu unui tampit. Mai bine, PA! La gara, la cersit!

                      Comment


                      • #71
                        Cezar, esti la inceput. Mult succes.

                        Cat despre Renault, intotdeauna se va gasi o tara cu salarii mai mici. Dupa Romania-Maroc, dupa Maroc-China, dupa China poate se muta in Etiopia pe undeva.
                        Pe Renault ii doare-n cot de fenomenul social, altfel deschideau mai multe fabrici in Franta.
                        Last edited by mr.K; 15 April 2013, 13:33.

                        Comment


                        • #72
                          Nu nu e foarte greu, sa pui un targhet de neatins dar totusi angajatii Dacia, la nivelul de scolarizare pe care il au ( vorbim de angajatii de pe platforma de lucru care au cel mai mult un liceu facut ) si aici ma refer la plafonul de muncitor calificat, au cele mai mari salarii din tara. deci procentual vorbind daca un angajat din orice alta companie din tara are in medie sa zicem 1500 ron pe luna pentru un targhet de 90-100% din posibilitatile de productie ale platformei de ce nu lear cere cei de la renault sa produca 100 - 110% din capacitatea de productie a platformei daca au salarii de peste 2000 ron? Altceva as vrea sa te intreb: cati dintre angajatii Dacia au stat vreodata peste program ca sa termine ce aveau de facut fara sa mai ceara pontarea orelor suplimentare si cati dintre ei trag mata de coada langa linia de asamblare casa ponteze ore suplimentare? Esti tu sigur ca uzina nu poate produce mai mult? ti se pare mult ca dintr-o uzina sa iasa o masina la 40 de secunde? O face un singur om sau ce? E vreo masina facuta handmade sau costum? NU e o masina low cost cu costuri ridicate de productie. Acest fapt ar trebui sa ne ingrijoreze nu faptul ca angajatii dacia vezi doamne sunt oropsiti si nu primesc cota parte din profitul renault. Cati dintre noi primim macar o data pe luna o masa calda de la angajator? Am spus si mai sus am discutat cu foarte multe persoane care au lucrat la marii colosi industriali ai Romaniei si sincer cei din mioveni au o vaca foaaaarte mare pe care o mulg pana la refuz fara sai dea o ingrijire din cale afara de buna si sai fereasca sfantu sa se supere vacuta pe ei. Si mai sunt curios de un lucru. Cati dintre angajatii dacia conduc o dacie si cati dintre ei au un TDi de 2 litri? macar cu atata lucru ar trebui sa sprijine fabrica la cate primesc si la cate cer.


                          Cezar am fost in ambele tabere si stiu cum e si de-o parte si de alta.
                          Last edited by mocanuba; 15 April 2013, 13:37.
                          soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

                          Comment


                          • #73
                            De ce va puneti intrebari ipotetice, cand avem exemple concrete. Spre exemplu, cand guvernul Tariceanu a trecut de la impozitarea comunista a lui Iliescu la rata unica de impozitare, firma la care lucrez eu (privata, evident) a lasat cheltuielile cu salariile la fel, imediat toti salariatii au simtit cum se ingreuneaza serios buzunarele. Mie spre exemplu, mi-a scazut atunci de la vreo aproape 50% la 16% impozitul - diferenta pe care am primit-o integral. Si asa au facut si alte cateva firme cunoscute de mine (tot private). Dar, desigur, atunci era soare afara, aveam un guvern inconstient... a venit intre timp unul constient care mi-a scazut veniturile la o treime din ce castigam inainte, firma e in prag de faliment, ce aveam depozit in banca s-a dus tot. A "salvat tara".
                            Nu cunosc situatia celor de la Dacia. Nici marea majoritate a celor care scriu aici nu o cunosc. Nici nu prea ma intereseaza, ca sa spun drept. Ma intereseaza ca masina e buna pentru pretul ei. In rest, fiecare cu treaba lui - treaba sindicatelor e sa ceara mult (si nu sa se lase dominate de lideri corupti), a patronului e sa dea si el ceva - daca si din ce poate. Pe mine ma doare ce lovituri sub centura a primit firma mea de vreo cinci ani incoace, fiscaliceste vorbind, aducandu-ne in sapa de lemn - pe noi, cei care am mai ramas, cam o zecime din cati am fost, si care, in naivitatea noastra, inca mai producem, nu am trecut si noi sa fim numai comercianti, asa cum au facut multi altii.
                            Last edited by ParuLuScorilo; 15 April 2013, 13:38.

                            Comment


                            • #74
                              de ce nu lear cere cei de la renault sa produca 100 - 110% din capacitatea de productie a platformei daca au salarii de peste 2000 ron?
                              Pentru acelasi motiv pentru care fabricile Renault din Franta nu produc la 500% capacitate, avand in vedere salariile pe care le au.
                              Nu ai inteles ce am vrut sa spun.

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by mr.K View Post
                                Cezar, esti la inceput. Mult succes.

                                Cat despre Renault, intotdeauna se va gasi o tara cu salarii mai mici. Dupa Romania-Maroc, dupa Maroc-China, dupa China poate se muta in Etiopia pe undeva.
                                Pe Renault ii doare-n cot de fenomenul social, altfel deschideau mai multe fabrici in Franta.
                                Vai cat de condescent esti......


                                Stii tu, faci tu, dregi tu )


                                Cat este salariu minim si mediu pe economie, mr.k?
                                Last edited by Cezar; 15 April 2013, 13:41.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google