Incidente din trafic-Accidente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ROUG (HGR 1391/2006) - Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 (cu modificarile si completarile ulterioare).
    Last edited by Cromatic; 11 December 2016, 18:21.

    Comment


    • Hmm.
      Art 112, chiar n-are nicio treaba cu speta de fata.
      Art. 116. – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să semnalizeze schimbarea
      direcţiei de deplasare, depăşirea, oprirea şi punerea in miscare.
      Nu se schimba directia de deplasare si nu e punerea in miscare; de la semafor nu pleci cu semnalizare.
      Alt argument; nu e punere in miscare, in sensul inscrierii in trafic. Una e sa stationezi pe partea dreapa si semnalizezi, te asiguri si pleci si alta e sa continui drumul dupa culoarea rosie a semaforului.
      Daca acceptam ca e punere in miscare la fiecare plecare de la semafor, atunci trebuie sa fim obligati sa semnalizam si sa ne asiguram. ceea ce nu prea se leaga.
      Am mers de zeci de ori pe drumuri in lucru; n-am vazut pe nimeni, nici eu n-am facut-o, sa semnalizeze cand isi continua drumul pe celalalt sens.

      Ramane, din punctul de vedere doar un singur vinovat si incriminat de Art. 120.
      Parerea mea.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Ce ai in vedere cand spui ca nu se schimba directia de deplasare si nici punerea in miscare?

        Cand se considera ca un vehicul schimba directia de deplasare (mers) ?
        Last edited by Cromatic; 11 December 2016, 19:08.

        Comment


        • El urmărește desenele nasca(pentru 50% din șoferi) de pe asfalt, făcute cu vopsea albă sau galbenă, nu schimbă nicio direcție, iar dobitocul cu C4 "fluidizează"
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • Directia de deplasare de continua cu o trecere pe celalalt sens; e unica solutie data de configuratia drumului. Eu nu semanlizez curbele.
            Ti-am dat exemplu cu drumul in lucru, care ofera temporar un mod de circulatie.
            A doua intrebare are raspuns in OUG 195. art.116.(2)
            (2) Intentia conducatorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba directia de mers, de a iesi dintr-un rand de vehicule stationate sau de a intra intr-un asemenea rand, de a trece pe o alta banda de circulatie sau de a vira spre dreapta ori spre stanga ori care urmeaza sa efectueze intoarcere, depasire sau oprire se semnalizeaza prin punerea in functiune a luminilor indicatoare de directie cu cel putin 50 m in localitati si 100 m in afara localitatilor, inainte inceperea efectuarii manevrelor.
            In care situatie se incadreaza soferul opelului, ca sa fie obligat sa se asigure si sa semanlizeze?
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Plecare de la semafor cu intentia de a schimba directia de mers, eu asa o vad.

              Voit sau nevoit, faptul ca se trece pe sensul opus este o schimbare a directiei de deplasare, atata timp cat nu iei in considerare acest lucru atunci...

              Comment


              • Ce vreau sa spun?
                Cat timp e verde, ala e sensul lui, nu e contrasens. Pe contrasens sau sens opus, cum doriti, nu ai voie sa circului, decat in cazul efectuarii menevrei de depasire, ori aici nu e depasire. Nimeni si nimic nu are voie sa-i perturbe circulatia pe acel sector limitat, iar cel care o face e in afara legii.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • sensul lui cu prioritate data de verde la semafor e spre fundul gropii. cand se incadreaza pe banda cealalta, e schimbarea benzii. daca era din mers, verde de 2 minute, unul depasea, opelul avea voie sa faca stanga peste ala din depasire, fara sa se asigure? n-as crede... ala din spate n-are de unde sa stie ca atata timp cat nu semnalizezi, nu te opresti/stai. si fiind verde la momentul trecerii citroenului, poate ca ala chiar a prins verde si n-a depasit cand semaforul era rosu, iar opelul e bun de plata. daca nimeni din coloana nu semnalizeaza pe considerentul ca nu trebuie, ala din spate nu are de unde sa stie ca nu se doarme in grup la semafor. asa ca depaseste, iar cand ajunge in fata, se baga un gheorghe in el. fara semnalizare, ca doar era verde. serios? de ce zic totusi ca e culpa comuna, e ca pe filmare se vede cum citroenul vine tare imediat dupa rosu (venea lansat clar, n-avea cum sa nu intre in depasire pe rosu la semafor) si in plus, erau cel putin 2 masini pe banda 1, deci depasire de coloana.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • Cel putin ciudata optica ta.
                    Despre depasirea coloanei nu spui nimic nu? Adica aia stateau ca prostii si se gaseste un destept sa depaseasca coloana? Sa fim seriosi.
                    Daca era verde de doua minute, ai voie sa depasesti coloana aflata la semafor, nu? Stai linistit si astepti sa se puna in miscare; uneori mai e cate un intarziat, ce faci intri in el? Ai depasit ai pierdut permisul; simplu ca buna ziua. Sau buna seara.
                    Hai sa argumentam pe articole din OUG 195 nu asa, care e mai tare in gura cum incearca unii in fata politistului sa-si creeze avantaj.
                    Un argument care sa stea in picioare in fata politistului, cand depasesti coloana nu exista; astea sunt povesti cu, se misca greu mosu ala, sau ala dormea... Nu tine.
                    Last edited by IancuMIC; 11 December 2016, 20:37.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • in ultimul rand al postului meu scrie "deci, depasire de coloana". asadar cu asta suntem amandoi de accord.
                      nici unul dintre noi nu cunoaste presemnalizarea zonei. semaforul nu e vizibil, se vede abia dupa ce pleaca opelul. crezi ca citroenul a vazut semaforul? daca tu nu vezi vreun semafor, dar dai de unul oprit pe prima banda, te opresti s avezi ca ala nu sta la vreun semafor sau depasesti?
                      la postul tau 107, cu mersul pe drum in lucru, vreau sa-ti spun ca eu inca n-am intalnit ce spui tu, dimpotriva, lumea semnalizeaza trecerea pe contrasens, chiar de pe verde pe banda ta, in cazul semaforizarilor temporare. asa s-a circulat pe Timisoara-Lugoj, Orsova-Drobeta, Defileu Jiului, Transfagarasan, Transalpina, etc. Nu stiu in alte tari cum e legea, dar ungurii, sarbii, grecii, austriecii si nemtii tot asa fac. semnalizeaza cand schimba benzile, chiar cand pleaca de la semafor, pe un sector de drum in lucru.

                      oricum ar fi, cand stai la semafor nu schimbi banda inainte de a trece de semafor. corect? adica verde inseamna ca ai voie sa treci de semafor. dupa care vine groapa, pe care tre' s-o ocolesti pe contrasens. adica semnalizezi, te asiguri si intri. pana in dreptul semaforului nu e permisa schimbarea benzii. esti de accord ca-n oras, la toate semafoarele cu cca 10m inainte de semafor, ai linie continua? na, in cazul asta, opelul, plecand lateral de la semafor, n-a incalcat legea?
                      ca sa fiu mai clar, ambii cred ca se incadreaza aici , la art 45, 54, 99.1.2, 113.3.a si e.
                      in regulamentul de aplicare al oug195/2002, aidca aici , 116 e "clar ca vaca". semaforul iti da voie sa mergi inainte, treci de semafor si neputand sau navrand sa intri in groapa, ajungi in situatia de a patrunde pe contrasens (tocmai am stabilit ca inaintea semaforului nu facem manvre, doar dupa el) si tre' sa semnalizezi si sa te asiguri. 120.1.k il incrimineaza in schimb pe cel cu citroenul (daca nu se poate disculpa aruncand vina pe drumari pt ca nu se vede semaforul). Art 51 si 52 specifica clar ce trebuie sa faci cand opresti la semafor. verde permite trecerea. conform cu banda pe care te afli. altfel, de pe orice banda, la verde, poti pleca in orice directie. 48.2 specifica clar in ce directive ai voie sa mergi in functie de marcajul benzii pe care e pus semaforul. art 66.3 cred ca nu mai necesita discutii. semaforul e pentru toti, dar valabilitatea unui semn, inclusive a semaforului, incepe de la semn incolo, nu inaintea lui. asadar, opelul e si el vinovat. q.e.d.
                      Last edited by Seba; 12 December 2016, 00:46.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Originally posted by Seba View Post
                        in ultimul rand al postului meu scrie "deci, depasire de coloana". asadar cu asta suntem amandoi de accord.
                        nici unul dintre noi nu cunoaste presemnalizarea zonei. semaforul nu e vizibil, se vede abia dupa ce pleaca opelul. crezi ca citroenul a vazut semaforul? daca tu nu vezi vreun semafor, dar dai de unul oprit pe prima banda, te opresti s avezi ca ala nu sta la vreun semafor sau depasesti?
                        Erau cel putin doua masini oprite; cate ar fi trebuit sa fie, ca sa-ti dai seama ca acolo se intampla ceva si sa circuli cu atentie? Coloana e formata din cel putin doua autovehicule. Art. 120. lit. k spune clar ce nu ai voie.
                        Sunt convins ca indicatorul se semnalizare a lucrarilor era prezent; nu se poate fara asta, da' ala cu citroenul caruia ii gasesti scuze, la viteza aia nu a dorit sa vada ce trebuia. Nici macar dupa ce a lovit n-a schitat vreun gest; nici de evitare nici de franare.
                        E drum ingustat acolo unde circulatie se face alternativ, reglementata de semafor. Nu ai ce sa semnalizezi, ca aia e configuratia drumului la momentul ala. Sa semnalizez ca merg inainte prin usoara ocolire?
                        Am spus-o pana m-am plictisit. N-o mai repet.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • eu nu-i iau aprarea celui cu citroen, am zis clar ca ala se incadreaza la depasirea coloanei. deci are dreptul legal sa fie pieton. in plus, n-am fost de acord nici cu faptul ca avea viteza mult prea mare pentru tronsonul respectiv de drum. spun doar ca ala cu vectra are si el partea lui de raspundere. putea sa se angajeze in depasire, in locul citroenului, cel din spatele lui si erau ambii vinovati.
                          faptul ca ocolesti tocmai inseamna ca nu mergi inainte. scrie in lege ca indicatorul (semaforul e indicator) isi incepe valabilitatea dupa ce treci de el? scrie. deci ai voie sa mergi inainte pana treci de semafor, dupa care ai voie sa schimbi banda, moment in care pierzi prioritatea. daca nu era semaforul, care era situatia? tot aia, ala cu citroenul n-avea de ce sa depaseasca acolo, cel care ocoleste trebuia sa se asigure la schimbarea benzii.
                          ce e mai aiurea, e ca, dupa lege, semaforul nu avea ce sa caute acolo fix inaintea gropii si pus la o inaltime care il face invizibil pentru cei aflati dupa prima masina oprita. da, probabail ca inainte era semn de drum ingustat, drum in lucru, presemnalizare semafor, dar asta nu stim si din ce-am vazut pe drumurile patriei, sunt destule sanse ca semnele presemnalizatoare sa fi lipsit.
                          eu o sa intreb un militian cu prima ocazie, sa ne lamurim definitiv
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • Lucrarea aia se facea in Bucuresti, nu la Vascauti; mi-e greu sa cred ca nu erau si alte indicatoare, mai ales dupa ce s-a intamplat cu politisul ala din coloana lui Oprea.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Marcarea lucrarilor n-au nicio legatura cu accidentul politistului respectiv. Tot ca pana acum se face semnalizarea lucrarilor la drum.

                              Comment


                              • Originally posted by IancuMIC View Post
                                Hmm.
                                de la semafor nu pleci cu semnalizare.
                                Nu pleci cu semnalizare daca circuli pe directia "inainte" insa daca intentioneazi sa circuli la "stanga" trebuie sa pleci cu semnal de la semafor si ai obligatia sa mentii semnalul si pe timpul cat asteapti la semafor.
                                Last edited by Cromatic; 12 December 2016, 17:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google