Scumpiri Peste Scumpiri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Dar nu va obliga nimeni sa aveti Casco. Nu este o polita obligatorie. Puteti circula cu masina si fara Casco. Deci, nu ar trebuie sa intre la cheltuiala.
    Eu nu mi-am facut un calcul, si nici nu o sa-mi fac pentru ca mai rau ma enervez .
    sigpic

    Comment


    • #47
      Romanul se amageste putin mai mult

      Majoritatea, cand cumpara un turism, ignora multe din cheltuielile curente, ce sa mai vorbim de cele ocazionale.
      Cand le-am facut calcule unor cunostinte de cat le-ar costa lunar, au inceput sa ezite.
      In cazul concret, sunt eliminate din start multe costuri ridicate ale intretinerii.
      Se vorbeste de revizie peridioca, iar topicul de distributie da exemple putin ciudate.
      Adica: pe mine cand am schimbat distributia m-a costat cca 1350 (cu filtre, ulei, fara sa schimb rola curelei de acc, diagnoza de verificare, piese bune, dar nu Renault, daca schimbam cu piese de origine, atunci sa fi vazut costuri). Acolo se vorbeste strict de curele, role, eventual pompa apa.
      Ca si costuri de intretinere, as incerca sa calculez o medie pe 100kkm (care contine majoritatea schimburilor firesti: capete de bara, brate suspensii, amortizoare, distributie-integral, discuri frana, eventual tampoane etc etc).
      Razvy vorbea mai sus de schimbul de anvelope. Si eu le schimb personal, dar cand e sa cumpar, chiar trebuie sa scot bani din buzunar

      Cand am cumparat masina mi-am facut calcule de acest gen, chiar daca era noua, stiam ca va veni momentul inlocuirii un piese scumpe (unele operatiuni le execut eu, reviziile periodice le-am preferat in service din motive personale)
      Cand cumpar piese, le socotesc pe cel bune, nu ciurucuri, gen anvelope sh - iarasi gandire romaneasca: cumpar sh, sa trec de politie, cu rulajul ma descurc Io, conduc biiine...; ca sunt exemple multe care nu fac rabat de la asa ceva, insa vad frecvent "opinci" ajunse in stadiul de "gunoi bun de aruncat", pe sosele!
      Acum, daca nu socotim costul achizitiei, estimez cel putin 700-800 lei lunar (tinand cont de cele de mai sus)!
      Cand aud si expresia: "ma descurc Io!" ma apuca iritarea
      Si...socotind si salariul mediu, costul traiului zilnic, eventual "pomparea" in copil-pregatiri, educatie-facultate etc...ma intreb prosteste, de unde scoate rumanul paralele aistea?
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • #48
        77sky ai foarte mare dreptate.
        Eu prefer sa fac lucrurile profesionist pentru ca pana la urma paza buna trece primejdia rea si siguranta trebuie sa le depaseasca pe toate celelalte.
        Rotile- desi na ma doare mana sa le pun si eu- prefer sa le schimb la Autosoft pe 30 lei pentru ca le si verific daca mai sunt echilibrate+ ca folosesc cheie dinamometrica, nu strang prezoanele 'la ochi'. Nu stiu cat conteaza, dar e un confort psihic ca totul a fost facut ca la carte, mai ales cand depasesti 140 la ora.
        Anvelopele- e o mare amagire cu aceste SH uri. Majoritatea daca te uiti la DOT au cel putin 6-7 ani si sunt coapte. Cumperi SH il tii 2 ani maxim si apoi trebuie sa cumperi iar...si daca tragi linie te duc mai mult decat dc ai fi luat noi.
        CASCO la fel- cel putin in Bucuresti merita cu varf si indesat. Nu de alta dar te loveste unu cu RCA la Carpatica sau Euroins si te- a rezolvat. Dar exista posibilitatea sa o faci si 'de ciocan' asa ca poate pentru unii nu e asa important CASCO.
        La partea cu schimbatul amortizoare si ce ai mai zis tu acolo pana in 100K km eu zic ca exagerezi putin- eu am 98,000 si la suspensie am schimbat doar o bieleta si 2 bucse pe spate (pe garantie)- si nici nu intrevad sa schimb ceva in viitorul apropiat - chiar dc acum tot ce schimb o voi face pe banii mei.
        La distributie- depinde de masina: 0.9 parca e pe lant (asa e si a mea)

        De unde are romanul bani? Isi rupe de la mancare, pasta de dinti, haine pantofi eventual amana intretinerea o luna...Eu cred ca si daca ajunge litrul de benzina 15 lei tot va vi aglomerat pe strada.
        Last edited by eugenmanea; 8 April 2014, 10:05.
        Saab 9-5 Aero

        Comment


        • #49
          Eu la 36k km, 2,5 ani vechime, numai carburant am bagat de cca 22000 lei.
          Adaugam 900 RCA pe 2 ani, 3000 Casco pe cei 2 ani, acum nu mai am, impozit 200 lei pe cei 2 ani plus am mai dat ceva anul asta, 2 revizii in valoare de 650 amandoua, 2 roviniete 240 lei.
          Total cheltuieli in 2,5 ani: cca 27k lei. Pe luna asta inseamna cca 900 lei. Parerea mea este ca masina este un lux. Pentru mine a devenit lux. Nu stiu inca cat timp mi-l voi permite.
          Ce te faci daca mai aveam si rate la ea de vreo 500-600 lei. Sau daca aveam rata la casa? Si am un salariu totusi decent, peste medie. Stau si ma intreb cum reusesc unii cu salarii mai mici, sau venituri mai mici per familie sa aiba masini mai scumpe si rate la case, apartamente?
          Pentru mine masina devine o corvoada, si inca nu cere bani.
          Last edited by Archangel80; 8 April 2014, 10:23.

          Comment


          • #50
            Exemple, sa nu zici ca am exagerat, eugenmanea
            A inceput sa imi dea semnale bascula dreapta. Cea din stanga e mai timida, dar cu ceva tupeu sa o simt. N.B.: 88088km!
            Tatal meu la fel, pe la 80kkm i-a "cazut" bascula dreapta fata. Zgomotului nu ii stiam cauza, zici ca dadea cineva cu barosul in sasiu, asa de urat se simtea! Deci clar Kaput!
            2 capete de bara schimbate in garantie: 1 pe la 23kkm, secundul pe la 27kkm.
            Iar m-au suparat, asa ca am schimbat toata linia, cele 4 piese la cca 77kkm: capete de bara, bielete directie, toate Lemforder. Eu le-am schimbat (deci scadem si costul manoperei )
            Daca ai efectua si un test al amortizoarelor la 100kkm ai ramane putin surprins, depinde de zonele de rulaj, eu simt ca nu mai sunt ca noi. Dr_mke a avut aceasta curiozitate...
            Discuri de frana, placute depinde de ce marime la pantofi are fiecare Acum, Io poate ma duc precum Nenea Iancu 70kkm cu un set, dr_mke scoate fum din ele

            Ideea este ca unii prefera sa "traga" de ele, pana chiar este o problema.
            De ce am schimbat eu piesele directiei? La cca 60km/h, viraj era o senzatie de balans stanga-dreapta, destul de urata. Da, mai "mergeau" nu faceau zgomot urat, dar prefer siguranta, mai am si un kid in masina, ne vreau teferi in acea masina (cat pot sa controlez)
            Last edited by 77sky; 8 April 2014, 11:05. Reason: A venit si link-ul
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google