Politie Rutiera, Radar, RAR, Informatii Despre Drumuri Proaste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Multumim loosh, foarte bune sfaturile tale.

    http://img82.imageshack.us/img82/67/4744hy3.gif

    Comment


    • #62
      Pentru ca vine vremea vacantelor si a cumparaturilor "peste granita", consider utile urmatoarele sfaturi:

      Daca ajungeti in situatia nefericita de a fi implicati intr-un accident rutier in afara tarii, chiar si la un kilometru de granita cu Romania, este bine sa stiti ce sa faceti:

      - Anuntati imediat politia locala;
      - Solicitati celor care au vazut accidentul sa fie martori pentru descrierea evenimentului;
      - Atasati la declaratia facuta la politie o lista a obiectelor care au fost deteriorate sau distruse;
      - Solicitati agentului de politie emiterea unui raport, care va va folosi la compania de asigurare;

      1. Daca accidentul a avut urmari usoare (avarierea autoturismului), notati elementele de identificare ale eluilalt autovehicul implicat in accident si ale societatii de asigurare a acestuia.

      - Fiecare polita de asigurare emisa de o societate de asigurare autorizata din Romania are scris pe ea un numar de telefon la care se raspunde nonstop; sunati la acest numar si urmati toate indrumarile ce va sunt adresate.
      - Daca sunt necesare reparatii, mergeti in service si pastrati facturile si chitantele pieselor si manopereia pana la inapoierea in tara pentru a le prezenta societatii de asigurare.

      2. Daca accidentul a avut urmari grave (vatamari corporale), anuntati politia locala, dupa ce ati acordat primul ajutor, iar apoi contactati ambasada sau consulatul Romaniei.

      - Recomandarea este ca inainte de plecare sa introduceti in memoria telefonului numerele de telefon ale ambasadelor si consulatelor Romaniei din tarile pe care urmeaza sa le vizitaţi; aceste numere de telefon sunt disponibile pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro).


      Ce poate face personalul consular al Romaniei?

      - Daca in urma accidentului pasaportul dumneavoastra a fost distrus sau pierdut, va poate elibera un titlu de calatorie pentru reintoarcerea in tara.
      - Poate contacta familia dumneavoastra, pentru a o anunta despre accident si pentru a-i transmite eventualele dumneavoastra solicitari.
      - Va poate recomanda avocati sau translatori locali, care sa va asigure reprezentarea in fata autoritatilor, pentru eventuale cereri sau proceduri penale ori civile in legatura cu incidentul in care ati fost implicat.
      - Poate interveni pentru acordarea ajutorului medical necesar.
      Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
      sigpic

      Comment


      • #63

        Mai bine va linistiti cu Ukraina si produsele lor.Ultimul paragraf al articolului spune totul.

        Comment


        • #64
          Pentru mine e un caz izolat. Au fost atatea accidente musamalizate si in Romania. Italia e un alt exemplu, si totusi sint zeci de mii de romani acolo.
          Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
          sigpic

          Comment


          • #65
            Vine iarna, bine-mi pare ... las masina la racoare.

            Daca nu sunteti pregatit sa reactionati cum trebuie in cazul unei alunecari pe zapada, veti cadea invariabil in ceea ce expertii numesc "fixatia tintei". Adica va concentrati asupra coliziunii iminente in loc sa incercati sa actionati pentru a evita accidentul. Rezultatul va fi o coliziune.
            Acest tip de accident poate fi evitat, spune Jerry Pearl, manager general al Scolii de Soferi in Conditii de Iarna din Steamboat Springs, Colorado. Jerry Pearl ii invata pe oameni cum sa conduca in siguranta in conditii de iarna de 18 ani. Desi scoala lui Pearl invata de obicei persoane obisnuite, printre absolventi se afla si ofiteri din Ministerul Apararii, Serviciile Secrete si FBI. Majoritatea celor care se inscriu la aceasta scoala invata si tehnici avansate de sofat in conditii de iarna, cum ar fi alunecari controlate, ca cele executate de soferii profesionisti de raliuri.
            Chiar daca nu exista nici un fel de substituent pentru pregatirea profesionista, urmati acesti pasi atunci cand conduceti in conditii de iarna.

            Fiti pregatiti.
            Inainte de a porni la drum, asigurati-va ca masina dvs este echipata corespunzator. Adica cauciucuri de iarna si lanturi.

            Incetiniti.
            Sofatul cu viteza este cea mai mare greseala pe care o puteti face. Fiti atenti la drum si alegeti viteza corespunzatoare. Strazile alunecoase fac ca orice gresela sa se intample mai repede si mai dramatic. Si nu va ganditi ca sistemele ABS, de stabilizare sau alte mecanisme de control va vor ajuta daca alunecati. Daca mergeti prea repede veti iesi de pe sosea si nu exista nimic care sa impiedice acest fapt.

            Uitati-va in fata.
            Atunci cand sofati in conditii de iarna, trebuie sa va folositi ochii mai eficient. Nu doar ca ar trebui sa fiti atenti la gheata de pe drum si alte zone alunecoase, dar ar trebui si sa dublati distanta dintre dvs si masina din fata. Iata un calcul simplu pentru aceasta distanta: patru lungimi de masina pentru fiecare 15 km/h. Adica daca mergeti cu 60 km/h, distanta ar trebui sa fie de 16 lungimi de masina. De asemenea, trebuie sa va uitati in fata, sa fiti atenti la viraje sau obstacole si sa va pregatiti pentru ele. Un sofer bun anticipeaza problemele, in timp ce unul neatent va fi fortat sa reactioneze brusc.

            Franati inainte de a vira.
            Franati usor inainte de a vira, apoi eliberati frana si folositi stabilitatea masinii la viraj. Dupa ce ati iesit din viraj, accelerati. Daca intrati intr-un viraj cu viteza prea mare si apoi incercati sa ajustati viteza, veti pierde aderenta. Atunci cand se blocheaza rotile, suprafata lor devine statica si se pot comporta ca niste pucuri de hochei, miscandu-se in mai multe directii (adica sa se roteasca). Daca acest lucru se intampla, veti pierde controlul masinii.

            Exersati folosirea eficienta a mecanismelor de controlare a masinii.
            Volanul poate crea cele mai multe probleme; rezultatul unui control prost al volanului este dezechilibrul masinii. Atunci cand acest lucru se intampla, probabil ca veti aluneca. Prin urmare, este important sa controlati mereu distributia greutatii masinii dvs. Pentru a face acest lucru, trebuie sa intelegeti dinamica fizica a masinii dvs.

            Fiti informat.
            Indiferent de felul de tractiune pe care o are masina dvs, rezultatul unei pierderi de echilibru este acelasi. Trebuie sa intelegeti unde este centrul de greutate al masinii si cum poate fi afectat de puterea motorului. De exemplu, la o masina pick-up, greutatea se afla in fata, la motor si cabina, prin urmare, rotile din spate au putina greutate deasupra lor, si spatele poate foarte usor sa alunece. In acelasi fel, la masinile puternice, cu tractiune pe spate, spatele poate pierde aderenta pe o sosea alunecoasa. O masina cu tractiune pe fata, cu motorul in fata, are de asemenea un spate usor, si daca franati brusc la un viraj, greutatea se muta in fata, si spatele pierde aderenta. Rezultatul este ca masina se va duce spre o laterala a drumului si se va roti in afara acestuia.

            Invatati cum sa controlati o alunecare.
            Desi este mai bine sa invatati acest lucru la o scoala speciala, iata ce ar trebui sa faceti: trebuie sa va impotriviti tendintelor dvs naturale. Rotiti in directia alunecarii. De asemenea trebuie si sa accelerati. Chiar daca acest ultim sfat va sperie, multa lume nu se gandeste la acceleratie ca la o modalitate de a controla masina. Totusi, multe alunecari la care se roteste volanul prea mult pot fi controlate, si un dezastru evitat, doar eliberand frana si apasand usor pe acceleratie. In acest fel tranferati greutatea, de la rotile din fata la cele din spate, ceea ce permite virarea in directia alunecarii, si sa preluati controlul masinii si sa va continuati calatoria in siguranta. Daca conduceti o masina cu tractiune pe spate, aveti grija sa nu accelerati prea tare, sau rotile se vor roti prea mult si veti aluneca din viraj. La o alunecare la care s-a rotit volanul prea putin (atunci cand masina dvs refuza sa se intoarca si continua sa alunece), in nou, este important sa nu reactionati instinctiv, corectand prea mult volanul, franand sau facand aceste doua lucruri simultan. Rotirea prea putin a volanului apare atunci cand intrati intr-un viraj prea rapid si abia apoi rotiti de volan. Pentru a vira eficient, rotile au nevoie de aderenta. Daca reactionati la o alunecare cauzata de o rotire a volanului prea putina, prin rotirea volanului, aveti nevoie de mai multa aderenta, care nu este disponibila. Acelasi lucru se intampla daca franati. In loc sa franati intr-o alunecare datorata rotirii prea putin a volanului, ajustati cu grija volanul pana cand capatati un pic de aderenta la rotile din fata. Odata ce ati recapatat aderenta, virati cu grija si cu precizie. Bineinteles, aveti nevoie de loc de manevra, dar daca lasati suficient loc intre dvs si masina din fata, ar trebui sa aveti suficient spatiu.
            Pentru a controla bine masina in zapada si in alte conditii de iarna, este nevoie de experienta si de cunoasterea tehnicilor potrivite de sofat. In timp, veti putea sa intuiti modul in care se va comporta masina dvs, in functie de conditii.

            Pana atunci, mergeti cu viteza redusa. Sau stati acasa si beti ciocolata calda.
            Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
            sigpic

            Comment


            • #66
              loosh, am dori s[ ne demonstrazi si practic. aceste lucruri sunt foarte importante, dar ca sa fie eficiente trebuie mult exercitiu, exact in conditiile optime de iarna si sa provoci, controlat, o alunecare, cum sa o eviti etc.
              My Ride - Prestige 1.6 16v

              Comment


              • #67
                @loosh,lanturi nu voi pune niciodata pe masina ,indiferent de conditiile meteo.Daca nu pot merge pe cele 4 cauciucuri de iarna,inseamna ca voi sta linistit ,riscurile fiind foarte mari de a ingheta in camp undeva..

                Comment


                • #68
                  Vis a vis de conditiile meteo, am cautat ceva sfaturi, pe care le-am postat , crezand ca sunt utile.
                  Nu sant eu in masura sa fac demonstratii, ca abia invat si eu. Din experienta, va pot spune ca cel mai bine inveti sa controlezi masina facand derapaje controlate pe camp, pe iarba uda, cu un pic de noroi ... sau la o scoala de pilotaj,urmand un curs defensiv de conducere, ca aici
                  Apropos de lanturi. Cand merg la parinti, la tara am cam 4 km de percurs pe drum de tara, asa ca, folosesc lanturi atat pe zapada, cat si pe gheata, chiar daca nu pot sa rulez cu mai mult de 30 km/h. O singura data m-am grabit, si , cu tot cu cauciucuri de iarna, am facut o pirueta de toata frumusetea , ruland cu 30 km la ora si vrand sa ies din urmele lasate de carute, pentru a intra pe un drum lateral stanga.
                  Cauciucurile de iarna le am intacte, cu toate ca au 3 ani. Distanta medie pe iarna rulata cu lanturi e de circa 60 km. singurul afectat e capacul de plastic de la geanta.
                  Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                  sigpic

                  Comment


                  • #69
                    Cunoaște cineva starea la DN 61 / 5B (Giurgiu - Găești), în special în județul Dâmbovița că de obicei acolo e de groază?

                    Comment


                    • #70
                      Iarna... nu-i ca vara!!

                      Reprezentantii Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Politiei Romane:

                      " Le recomandam conducatorilor auto ca inainte de a porni la drum sa pregateasca autovehiculele pentru circulatia in conditii de iarna si sa se informeze despre situatia traseului pe care urmeaza sa se deplaseze, accesand pagina de internet a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, www.cnadnr.ro sau, pentru detalii, sa apeleze numarul de telefon 021/9360 (Comandamentul Central de Iarna) ",

                      De asemenea, pentru circulatia in conditii de siguranta, soferii sunt sfatuiti sa isi adapteze permanent viteza la conditiile meteo-rutiere, respectiv vizibilitate redusa, carosabil acoperit cu zapada, polei sau umed si viscol.
                      Totodata, politistii spun ca este necesar ca soferii sa pastreze in mers o distanta suficienta fata de vehiculul dinainte, pentru a putea opri fara probleme la nevoie.
                      Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                      sigpic

                      Comment


                      • #71
                        pentru relatii privind starea drumurilor in judetul Botosani puteti sa va adresati si unui membru al clubului nostru(adica eu)care face parte din comandamentul de iarna Botosani(Drumuri Nationale)

                        Comment


                        • #72
                          Brrrr, frig e...

                          @cirstian: asteptam vesti de la tine.

                          Cateva sfaturi pentru @ROY, si nu numai

                          În caz de zăpadă abundentă sau zăpadă îngheţată, este necesară montarea lanţurilor de iarnă. Acestea se montează pe roţile punţii motoare (dacă aveţi tracţiune 4x4, este necesară montarea lanţurilor de zăpadă pe toate cele patru roţi) şi pot fi folosite la viteze mult mai mici - în general, între 50 şi 80 km/h, în funcţie de specificaţii.

                          Atenţie, nu rulaţi pe asfalt uscat cu lanţurile de iarnă montate pe pneuri. Pe lângă faptul că zgomotele la rulare cresc mult, iar direcţia nu va mai fi la fel de uşor de manevrat, mult mai important este că se deteriorează atât lanţurile, cât, mai ales, cauciucurile. Deci este preferabil să pierdeţi puţin timp pentru demontarea/montarea lanţurilor, în funcţie de împrejurări.

                          În cazul în care trebuie să montaţi lanţuri antiderapante când sunteţi pe drum, asiguraţi-vă că vă opriţi cât mai departe de carosabil, iar pe autostradă nu faceţi această operaţiune pe banda de urgenţă, ci doar în parcări. Există întotdeauna un risc major să fiţi observat prea târziu sau să fiţi implicat într-un accident provocat de cineva care nu e la fel de prevăzător şi atent iarna.
                          Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                          sigpic

                          Comment


                          • #73
                            Nu cred ca am fost bine inteles!Lanturi nu voi pune niciodata pe masina din motive personale,deci,sfaturile cu lanturile nu ma privesc.
                            Last edited by lucialina; 9 December 2010, 09:08. Reason: sper sa incetezi cu jignirile...

                            Comment


                            • #74
                              Roy, ti se pare corect sa faci asemenea afirmatii la adresa unui membru al Logan Club Botosani doar pentru faptul ca face parte din comandamentul de iarna Botosani? Asta este situatia, nu trebuie judecati membrii dupa locul unde lucreaza, cred ca fiecare isi face treaba in domeniul in care e angajat. Cred ca daca Cristian impreuna cu colegii sai hotarasc sa inchida un drum o fac spre binele soferilor, pentru a evita situatii aparute in anii anteriori (masini inzapezite si soferi inghetati prin masini), dar asa suntem noi romanii - vrem ca totul sa fie perfect cu toate ca uneori nu ne dam seama ca nu se poate in Romanica.
                              Cel care a sters posturile tale cred ca a avut un motiv intemeiat, altfel nu recurgea la solutia asta.
                              PS: Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, dar am incercat sa ma pun in locul lui Cristian...
                              Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari

                              Comment


                              • #75
                                Iar nu suntem pe aceeasi lungime de unda se pare,ca deobicei de altfel.......
                                Unde e jignirea cand am spus ca cirstian 76 poate inchide drumul,acesta fiind chiar serviciul sau??Ba din contra e mai bine asa pentru toata lumea.Cand autoritatile nu inchid un drum se poate spune ca poate fi parcurs si fara montarea lanturilor pe masini,aici vroiam sa ajung.Deci,de ce sa montam lanturi,sa circulam pe Calea Nationala cu ele??
                                Daca cirstian 76 s-a simtit jignit de cuvintele mele imi cer scuze,dar nu asta a fost intentia mea!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google