Jante Aluminiu Iarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jante Aluminiu Iarna

    Se poate merge in conditii optime iarna, cu jante de aluminiu fara a le "sifona" grav dpdv estetic ? Precizez ca nu le am cu viteza, ocolesc gropile si evit bordurile inalte.Nu suport jantele de tabla sub nici o forma. Rog sa-mi raspunda in special, cei care folosesc jante de aluminiu iarna si nu cei care se documenteaza pe net si imi trantesc raspunsuri gen "jantele de tabla sunt absolut necesare iarna". Internetul e plin de avantajele celor de tabla dar aceste avantaje se propaga prin copy/paste si nu din experienta proprie.
    Last edited by karlos12; 28 March 2012, 21:22.

  • #2
    Nu prea am inteles intrebarea ta...dar incerc un raspuns.Se poate merge in conditii optime fara a zgaria jantele daca esti singur pe drum...si cum nu prea esti...mergi la risc....eu personal am doua randuri de jante...de tabla si de aliaj.Aliaj vara si tabla iarna.Tabla iarna pentru ca am cauciucurile de iarna montate pe ele in primul rand si in al doilea rand pentru ca iarna posibilitatea de derapaj (din vina ta sau a altora) si de stramba/zgaria o janta e mai mare.Sper ca m-am incadrat in categoria descrisa de tine
    sigpic

    Comment


    • #3
      in afara de fiat, la care am jante de tabla, la toate celelalte (Logan, Octavia, SantaFe) am folosit jantele de aliaj si iarna.
      BTW singura data gand am "tuflit" o janta a fost pe uscat nu pe zapada
      sigpic
      Ambition 1.5 dc

      Comment


      • #4
        Eu am mers un an cu jante de aluminiu (cele originale). Nu mi-a plăcut faptul că începuseră să se mătuiască de la zmâcurile cu care dădeau drumarii ca să nu se alunece (așa de tare). Atunci mi-am luat jante de tablă, ca să nu-mi pară rău dacă aș ajunge vreodată să pun lanțuri pe roți, că lanțurile sigur ar strica jantele de aluminiu.
        Pe de altă parte, colegul și prietenul dr_mke de la Deva, are jante de aluminiu și pe roțile de iarnă și nu se plânge, de unde concluzia că oi fi fost eu „sofisticat”.

        Subscriu și la cele spuse de Valeriu, privitor la derapaje (proprii sau ale altora) și ghinionul de a le „îndoi” puțin.
        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

        Comment


        • #5
          Poti folosi jante de aluminiu si iarna insa nu se recomanda din simplul motiv ca sunt mai late de obicei (cele de aluminiu de fabrica au 6.5 inchi iar cele de tabla au 6 inchi) si este cunoscut faptul cu cat o roata este mai lata cu atat vei avea mai multe sanse de derapaj.
          Nu stiu latimea jantelor tale insa ale mele cele de alumiu au 7 inchi iar cele de tabla au 6 inchi deci pe cele de tabla le folosesc iarna pt a nu derapa si a avea aderenta pe zapada iar cele de aluminiu vara pt stabilitate pe astfalt uscat datorita latimii mai mari.

          Comment


          • #6
            Jantele de tabla originale ruginesc? Am vazut multe jante de tabla pe logan ruginite in ultimul hal dar ma gandesc ca sunt chinezarii sau copii romanesti.

            Comment


            • #7
              Normal ca ruginesc si alea. Orice janta de tabla va ajunge sa rugineasca la un moment dat. Vopseste-le odata la 2-3 ani sau vopseste-le o data electrostatic si cred ca n-o sa mai ai probleme cu rugina.

              Comment


              • #8
                Da ruginesc chiar daca sunt originale dar doar dupa vreo 100 000 km se vede rugina in rest asa cum spune cromatic se vopsesc la loc

                Comment


                • #9
                  Hai sa mai reinviem topicul...
                  La mine este a cincea iarna cu jantele de aliaj originale ale masinii. Ghici ce? Pana acum nu au avut absolut nimic si nici nu vor avea . Daca esti bombalau la volan poti lovi foarte bine jantele de aliaj si vara de borduri,guri de canale,gropi,etc. Deci treaba asta nu are nici o relevanta pt ca nici eu nu suport jantele de tabla pe masina,nu imi plac pur si simplu.
                  Mai nou acum in loc de lanturi de zapada exista huse speciale antiderapante. Cu alea numai zgarai nici o janta de nici un fel.

                  Comment


                  • #10
                    @ Ivan Marian Depinde si de jantele de aliaj. Majoritatea jantelor de aliaj sunt corodate de sarea si de solutiile care se dau pe strazi/sosele. De asemenea, daca treci pe langa un camion care imprastie material antiderapant pe sosea ai toate sansele sa iti sableze si jantele (odata cu laterala masinii).

                    Jantele de tabla sunt mai protejate cat de cat de capace, iar cand ruginesc pot fi revopsite. Valoarea unei jante de tabla este mult mai mica decat a uneia de aliaj.

                    O janta de aliaj zgariata si-a pierdut foarte mult din aspect. Reconditionarea jantelor de aliaj e mult mai scumpa si in general jantele de aliaj implica mai multa grija si intretinere mai atenta. Pentru iarna e recomandabil sa mergi cu jante de tabla. Asa daca nu te intereseaza prea mult jantele si le poti reconditiona/inlocui oricand - poti merge cu ele oricand si oriunde.
                    Last edited by ion_R5; 24 December 2012, 15:01. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #11
                      Am zis destul de clar,,am jante de prestige originale. Si ale naibii daca au ceva dupa 5 ierni si 5 veri. Si vara poti da foarte bine de drumuri care se asfalteaza si faci jantele negre de la griblura sau de bulevarde si sosele unde au racait astia la ele pt reasfaltare si toate pietricelele alea ramase tot pe sub masina si printre jante ajung sau in parbrize. Asa ca fie vara,fie iarna in Romania tot este praf si mizerie pe sosele.

                      Comment


                      • #12
                        Iarna aceasta am hotarat sa-mi cumpar jante de tabla. Orice s-ar spune, pe timp de iarna sunt multe situatii in care poti sa le "shifonezi", oricat de precaut a-i fi; amintesc zonele din parcari cu zapada inghetata sau ridicata de utilajele de deszapezire si multe alte situatii de pe drumurile nationale. Dupa 3 ierni cu jantele de aliaj nu pot sa spun ca sunt chiar neatinse, dar trebuie avut in vedere ce inseamna sa incati/descalti de 2 ori pe an aceste jante, precum si aplicarea plumbilor, la echilibrare.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #13
                          Si eu am renuntat la aliaj pe perioada iernii pentru ca, unu, nu vreau sa imi bat joc de janta/bani si doi, prefer janta de tabla, cu toate ca masina pierde mult la capitolul aspect, dar e mai practic, nu mai stau sa schimb avelopele intre ele pe aceleasi jante, echilibrari, etc ci pun direct roata de iarna, dimensiunile anvelopei sunt mai mici => anvelope mai ieftine si mai indicat de utilizat iarna, avand latimea de 195 si nu 205.

                          Comment


                          • #14
                            Eu merg cu jantele originale si vara si iarna, din 2007...Ce se poate intampla?)
                            MY CLA

                            Comment


                            • #15
                              eu am aliaj iarna. de trei sezoane folosesc in set de iarna compus din PIRELLI CARVING si jante rial. pana acum nu s-a intamplat nimic. setul se schimba cu totul cand vine sezonul rece.
                              Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google