Despre Obligativitatea Anvelopelor De Iarna

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lasa ca in Galati inca nu sunt necesare anvelopele de iarna. Au fost doar cativa fulgi cazuti noaptea care s-au topit a doua zi...
    GL-22-TOF

    Comment


    • Pana la urma a fost cineva amendat? Eu nu mi-am pus cauciucuri de iarna, dar nici nu am umblat mult. Poate iarna viitoare imi pun.
      sigpic

      Comment


      • Din cate am auzit eu la radio si tv , anvelopele de iarna sunt obligatorii de la prima zapada, deci nu avem o data fixa pentru ele...
        http://www.loganclub.ro/forum/ms_41_nzn-t12171.html? Logan 2000 16v

        Comment


        • Asa este. Starea drumului e factorul determinant, nu intervalul calendaristic.
          In Europa a nins in ultimele zile destul de tare, la noi inca nu vine zapada. Dar sunt zone de munte unde e bine sa el ai montate, deja.

          Comment


          • oricum o sa fie imbulzeala zilele astea la montat cauciucuri de iarna
            sigpicMy black ride....http://www.loganclub.ro/forum/my_83_...5.html?t=42435

            Comment


            • Originally posted by mr.K View Post
              Asa este. Starea drumului e factorul determinant, nu intervalul calendaristic.
              In Europa a nins in ultimele zile destul de tare, la noi inca nu vine zapada. Dar sunt zone de munte unde e bine sa el ai montate, deja.
              pai si atunci de ce se tot spune si la TV ca de la 1 noiembrie este obligatoriu montajul anvelopelor de iarna?

              Comment


              • Nu stiu, eu nu ma educ dupa TV.
                TV-ul al tine loc de Monitor Oficial? Sunt niste lepre de reporteri carora le e prea lene sa se documenteze.
                Last edited by mr.K; 29 October 2012, 20:29.

                Comment


                • Eu cred ca este bine sa punem anvelopele de iarna cand temperatura scade sub 7 grade, deoarece sub acesta temperatura se schimba proprietatile cauciucului, si cel de vara devine mai tare,si nu mai adera cum trebuie pe asfalt.....asa cred eu...voi verifica cand scade temperatura.....
                  passion 1.5 DCi

                  Comment


                  • Originally posted by mike26ro View Post
                    pai si atunci de ce se tot spune si la TV ca de la 1 noiembrie este obligatoriu montajul anvelopelor de iarna?
                    Cred ca vezi stirile de anu trecut....
                    Mie mi se pare ceva normal, doar nu pun gume de iarna noi, circul 150 de km/zi pe drum uscat si de nins ninge doar in ianuarie....pe cad vine zapada, gumele mele noi au plecat.
                    http://www.loganclub.ro/forum/ms_41_nzn-t12171.html? Logan 2000 16v

                    Comment


                    • In acest an amenda pentru lipsa cauciucurilor de iarnă este cuprinsă între 630 şi 1.400 de lei, comparativ cu 603 şi 1.340 de lei, în 2011.

                      Dupa umila mea parere amenda ar trebui aplicata numai in situatia in care s-a produs un accident de circulatie sau s-a blocat circulatia datorita lipsei cauciucurilor de iarna si nu la un control de rutina.
                      Last edited by Cromatic; 29 October 2012, 21:15.

                      Comment


                      • Originally posted by mike26ro View Post
                        pai si atunci de ce se tot spune si la TV ca de la 1 noiembrie este obligatoriu montajul anvelopelor de iarna?
                        asta a fost anul trecut cand la 01.11 a intrat in vigoare aceasta prevedere legala.
                        de aici incolo, si in iulie daca ai inghet la sol tre' sa pui anvelope pentru astfel de conditii.
                        'nteles?
                        a good plan today is better than a perfect plan tomorrow

                        Comment


                        • Cei mai castigati de pe urma obligativitatii anvelopelor de iarna sunt cei din service-urile de schimbat roti si producatorii de anvelope.Se calicesc pana numai pot de pe urma soferilor.Anvelope umflate de 2-3 ori la pret iar cei care le schimba ajung sa-ti ceara un pret comparabil cu pretul unei anvelope noi.Speculanti cu acte.Pe devizul pe care mi l-au dat de la service scrie cateva operatii : demontat roata,montat roata,demontat anvelopa, montat anvelopa,centrare roata,pus plumbi,verificat presiune.Fiecare operatiune cu costul ei(umflat bineinteles).Mai aveau un pic si puneau pe deviz ca operatiune si saltatul masinii pe cric si caratul rotii pana la masina de centrat.Mi-au pus sub nas si vreo 2 saci in care sa-mi pun anvelopele de vara.5 lei sacul bineinteles.
                          Last edited by karlos12; 31 October 2012, 22:00.

                          Comment


                          • Si atunci nu te gandesti sa-ti cumperi 4 jante si pui singur pe masina rotile ?









                            Nu mai cita postul anterior! Se subintelege cui raspunzi.
                            Last edited by Niki; 1 November 2012, 10:25.

                            Comment


                            • @ karlos12: Si in final te-a dus la peste 100lei toata afacerea pe deviz?

                              @ leutzul: In felul asta procedez eu de vreo 3 ani incoace, am 4 gume de vara si 4 gume de iarna, ambele montate pe cate un rand de jantele de tabla, 2 seturi, ca sa le zic asa. Le schimb singur de fiecare data, dureaza maxim 40-45min. in total, cu cricu' si coarba standard de logan. Cand se apropie perioada sezoniera de schimbare a unui set, inainte cu vreo 2 sapt. sa apara imbulzeala la vulcanizari (anticipez bine de obicei ), ma duc si echilibrez rotile existente a.i. in sezonul viitor doar le montez pe masinasi sunt ready to go. 40lei toate 4, cu totul, inclusiv presiunea, ma costa toata afacerea. E adevarat ca am o vulcanizare favorita unde prezoanele se desfac si se monteaza doar cu coarba, preturi ok, echilibrari bine facute...si personalul alb la ten.
                              Ca sa fiu mai explicit, poate m-am pierdut in detalii:
                              Exemplu 1: in octombrie imi echilibrez rotile de vara, le mai tin cat e nevoie si undeva prin noiembrie le schimb cu cele de iarna (echilibrate in vara).
                              Exempu 2: in martie imi echilibrez rotile de iarna, le schimb prin aprilie cu cele de vara (echilibrate in toamna)...creez un fel de ciclu si vreau sa va zic ca mie cel putin mi se pare ok. Am uitat sa mentionez ca la fecare montaj, fac si presiunea obligatoriu...tot cu mini compresorul din doatare cu alimentare la bricheta. Ciudat dar manometru' la saracia aia mica merge inca bine...pe verificate.
                              Dupa caz, se poate sari peste etapa echilibratului si se poate iesi mai bine la bani ( nr. de km efectuati putini sau rulaj pe drumuri f. bune)...la mine nu e cazul, fac in medie 10k km cu gumele de iarna si cca. 15k km cu gumele de vara pe an...in special pe drumurile din Ro pe care le stim cu totii cum sunt.

                              Poate ptr. unii dintre voi pare ca ma complic aiurea, dar sincer is satul de toti bulangii de la vulcanizari care pe langa faptul ca profita la cel mai nesimtit mod cu putinta cand se apropie perioadele de varf, mai rup cate un prezon...asa de control, mai foot un filet la prezon si fuzeta, toate astea ca se grabesc, ii doare in pwla si folosesc pistolul atat la desfacerea prezoanelor cat si la strangerea lor. lucru total contraindicat. Basca ca si echilibrarea o fac la misto de joaca volanu'-n mana la 100. Doar sa ai noroc sa nu-ti foarfece prezoanele...in general la desfacerea lor se intampla asta...si ei nu au nici o responsabilitate, intotdeauna e de vina ala de la vulcanizarea ailalata care a strans la blana (ce-i ala cuplu de strangere...limbi straine) prezoanele.
                              Last edited by Kojak; 1 November 2012, 17:49.

                              Comment


                              • Originally posted by Kojak View Post
                                Dupa caz, se poate sari peste etapa echilibratului si se poate iesi mai bine la bani ( nr. de km efectuati putini sau rulaj pe drumuri f. bune)...
                                Daca nu se face echilibrare exista urmatoarele riscuri:
                                -afectarea anvelopei prin uzare doar pe o parte chiar si deformare;
                                -la viteze mari(implicit forta centrifuga mare) jocul se amplifica afectand directia;
                                -joc in volan pentru anumite viteze, trepidatii, se simte cum masina trage intr-o parte.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google