Nereguli Impuse De Dealeri / Producator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Nu te mai gandi la profitul lor. Cat timp ceva se vinde si banul ruleaza, nu da nimeni faliment. Si in plus, asa cum fabrica iti cere doar diferenta de pret a unei dotari, nu intregul pret, este de bun simt sa ai posibilitatea de a alege daca masina pe care o cumperi sa fie echipata asa cum legea o impune.
    Sunt consternat cum de ti se pare mai firesc sa mergi cu platforma la dealer, sa iei masina, sau s-o lasi acolo pana trece iarna...
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #62
      Cred ca deja se face teoria chibritului absolut inutil.

      Nu te forteaza nimeni la nimic. Ai doua variante - ori cumperi anvelope de iarna de la dealer, sau daca vrei altele vii cu ele si le montezi la dealer in curte. Ce atata filosofie. Asta in contextul Dacia in care producatorul nu livreaza masina echipata cu anvelope de iarna.

      Eu unul mi-am cumparat Loganul in 2010 si am mers in iarna respectiva cu anvelopele de vara - si nu am avut nici un fel de problema. Strict din punct de vedere legal, daca pleci cu masina de la dealer si e zapada pe trotuar, dar pe sosea e doar umed si fara zapada esti in regula. Nu stiu de ce o dati atata de garduri. Cu harmalaia care e de 2 ierni incoace din cauza unei legi absolut normale - lumea a intrat intr-o paranoia anapoda.

      Vrei anvelope de iarna - iti cumperi. Ce treaba are asta cu "creste pretul masinii" ... etc. Hai sa intelegem despre ce vorbim. Vrei ceva in pus, platesti acel ceva.

      Comment


      • #63
        Si ti se pare mai normal sa ti se bage in pret, trusa de prim ajutor si stingatoul, nu ? Ce e mai important?
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #64
          Pai tocmai, mie nu mi se pare mai firesc. Incerc doar sa inteleg si eu de ce ar face asta. De acord, nimeni nu da faliment, dar de ce sa nu faca profit mai mare? Din punctul meu de vedere, 1 ron profit la fiecare autoturism, ar fi de ajuns (glumesc, evident), insa patronii nu sunt de aceeasi parere cu mine! Si mi se pare ca si dealerii (angajatii), au o oarecare marja de negociere, dar de care incearca sa tina.. Este o zona gri a legislatiei, de care se folosesc. Ei nu incalca legea, ci tu o faci, daca iesi cu masina neechipata corespunzator.
          Off-topic: ai vazut la stiri in seara asta ca se vinde sorici de porc "pregatit traditional", dar care este de fapt sorici industrial? Legea nu zice nimic. Mi se pare normal? Nu, si eu nu cumpar.
          On-topic: nu stiu cum ai putea obliga un dealer sa ofere gratuit toate astea! Doar prin lege, dar care nu stiu daca ar trece, ca i-ar obliga la multe cheltuieli suplimentare.

          Comment


          • #65
            @ Darksid3 - ceea ce spui tu acuma - e o discutie la semnarea contractului, nu la livrarea masinii. Asa poti merge cu triunghiurile si trusa mostenite de la masina babacilor sau luate din targul de vechituri cu 20 de ron... In fine, nu mi se pare un capat de tara cand dai pe o masina 8000 - 9000 euro.

            Dar asta e "moda": "intarata-i drace, ca si mie-mi place". Ce atata carcoteala?

            Comment


            • #66
              Eu m-am exprimat cel putin o data, foarte clar. Unde vezi carcoteala? Ce contract? Nu stipuleaza nicaieri ca pleci de la dealer, pe propria raspundere. La 8000-9000 euro, nu e un capat de tara nici sa dai 50-100 euro in plus pt niste anvelope de sezon (sa ti se dea posibilitatea), care sunt mai importante decat trusa.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #67
                Originally posted by darksid3 View Post
                ... Nu stipuleaza nicaieri ca pleci de la dealer, pe propria raspundere...
                De la dealer pleci exact pe rasunderea ta - cand te opreste politia in trafic tie iti cere toate actele, tie iti verifica masina (indiferent daca e sau nu a ta) - si in caz ca e vreo neregula cu tine, cu actele sau cu masina - tu, cel care a pus masina in circulatie pe drumul public esti cel care raspunzi legal.

                Comment


                • #68
                  Stiam asta, este la mintea cocosului.
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by einstein1984 View Post
                    Ah, ai dori ca dealerul sa puna roti de iarna pe masina si sa pastreze anevlopele de vara ca se vanda el dupa aia? Eu credeam ca productaorul e de vina, el alege pneurile cu care trimite masina in concesiune.
                    Totusi la o masina la care el castiga maxim 500 de euro ca marja, e greu sa dai 300 de euro cadou pe niste anvelope de iarna la fiecare masina.
                    Eu cand am luat masina (iune 2012), mi-a facut un discount de 800 de euro, masina era fabricata in 05.12.2011 si culoarea era gri basalte, asa ca nu cred ca castiga ei 500de euro la o masina. Daca ar fii doar atat castigul lor, probabil ca ar aduce masini sh si ar avea adausul mult mai mare.

                    Comment


                    • #70
                      @ Roco - poti fi sigur ca pentru masinile care incep sa imbatraneasca pe stoc - producatorul asigura marja suplimentara pentru a face masinile respective vandabile.

                      Pe de alta parte pot fi situatii exteme, daca masina depaseste 1 an poate si depreciata si in registrele contabile si poate fi vanduta chiar in pierdere de catre dealer in/la limita legislatiei in vigoare - dar nu stiu daca asta e cazul Dacia. (pentru depreciere mai mare se fac si alte artificii - se inscrie masina in circulatie si se vinde ca second-hand --- dar asta atunci cand nu mai sunt alte solutii si trebuie vandute in pierdere, pentru a limita pierderea)

                      Din cate stiu Dacia lucreaza cu concesionari nu cu dealeri - adica masinile sunt in proprietatea producatorului, nu a dealerului... ca pentru alte marci.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Roco View Post

                        Daca ar fii doar atat castigul lor, probabil ca ar aduce masini sh si ar avea adausul mult mai mare.
                        Mai exact 3 % pentru Dacia si 5% la Renault...atat castiga un dealer

                        Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                        Comment


                        • #72
                          Adica, fiind concesionari si nu dealeri de masini - cei din reteaua de distributie Dacia au riscuri mai mici si de asemenea, la riscuri mici si castigurile sunt mici.

                          Dealerii au si castiguri mai mari, dar si riscuri mult mai mari, masinile fiind platite de catre dealeri importatorilor/producatorilor - si daca raman cu masinile pe stoc, pierderea e a dealerului. (indirect sufera si importatorul/producatorul fiindca nu mai primeste comenzi de la dealerul respectiv pana ce nu scapa de stocul existent)

                          Comment


                          • #73
                            Mda, vrabia malai viseaza. Si masina ieftina, si cadouri scumpe la cumpararea ei.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • #74
                              Ce cadouri domnule?
                              A zis cineva ca vrea 3 seturi de cauciucuri?
                              Vreau masina sa vina cu un set de cauciucuri, insa pt sezonul in care o folosesc. Vreau sa am posibilitatea de a alege acest lucru.
                              Nu vreau cauciucuri gratuit, insa vreau produsul sa-l pot folosi de indata ce l-am achizitionat, nu sa ma duc sa vorbesc cu o firma de transport, cu un prieten sau cu un taximetrist.
                              Totusi, sunt socat cum ca multi considera a fi normal sa mai platesti ceva in plus pt ceva ce deja ai platit))

                              @einstein: se pare ca ceilalti au primit daca s-au ratoit / negociat putin: unul a primit discount mare, altul a primit un set de cauciucuri gratuite, altul a primit un plin de gaz.

                              @ion_r5: cum sa crezi ca se mai poate cumpara logan faza 1 in decembrie 2012? Domnul Mihai a cumparat logan 2, nu logan 1 faza 1. Iar pt modelul acesta ultim, a primit cauciucuri gratuite. A primit mai mult decat vorbeam noi aici: cauciucuri de vara SAU de iarna, dupa bunul plac al clientului, nu al dealerului / producatorului.

                              Originally posted by MihaiiahiM View Post
                              Eu am luat pe 18 dec 2012, alaltaieri, un logan nou si am primit bonus un set de cauciucuri motrio de iarna (bonus de la dealer, nu de la uzina), asta a fost oferta la toate comenzile date in luna noiembrie. Uzina a dat garantie extinsa inca un an, adica in total 4 ani garantie. Dealerul care a facut oferta asta este DAPEROM din PITESTI. AQm scutit 840 lei. Cauciucurile cu care a venit masina sunt goodyear duragrip de vara.
                              Si dovada ca domul Mihai si-a logan logan nou, nu logan 1, faza 1 (lucru imposibil de altfel).
                              Last edited by Cezar; 21 December 2012, 13:59. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • #75
                                Dacia are posibilitatea de a-si impune pretul cu care cumpara de la furnizori.

                                Un set de gume de iarna, pentru ei, cu siguranta costa cat un set de gume de vara.

                                Masinile in schimb vin dotate cu slick-uri pe timp de iarna...e penibil

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google