Logan 1.6 Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan 1.6 Turbo

    Am deschis topicul asta la tutoriale dar cred ca mai potrivit ar fi fost aici asa ca dau copy aici si rog un admin sa-l stearga de acolo/mute.

    Salutare tuturor.

    Mi-a picat in mana un logan1 1.6 mpi si ma bate gandul sa-l fac turbo ca sa fie ceva mai vioi.
    Inainte sa aruncati cu pietre (ca mai bine ma las si cumpar direct ceva turbo cu mai multa putere) mentionez ca ma intereseaza mai mult ca hobby sa fac eu lucrul asta. Unde ma impotmolesc voi apela la ajutor profesionist.
    De masina nu depind asa ca poate sta cateva luni pana sa fie in conditie de functionare.
    Obiectivul final ar fi sa ajung undeva pe la 130-max 150 de cai cu o fiabilitate decenta (masina nu cred ca va vedea mai mult de 10k kilometri de acum inainte.

    Acum ce caut este ceva experienta de la cei care au desfacut motoare si care ar putea sa ma ajute cu ceva sfaturi si recomandari...deci sa trecem la intrebari:

    Pe langa turbina, furtune, intercooler bov si alte acareturi ce tin de alimentarea cu aer ma gandesc ca ar mai fi cateva piese care ar trebui imbunatatite dupa cum urmeaza:
    -injectoare (aveti idee ce injectoare cu debit marit s-ar potrivi pe motorul asta?
    -Pompa de benzina (aceeeasi intrebare in ideea sa lucreze la aceeasi presiune cu cea initiala, sau daca nu macar sa fie compatibila cu injectoarele alese)
    -segmenti (masina are compresie destul de buna acum dar as pune unii ceva mai rezistenti care sa reziste la cresterea de presiune)
    -o garnitura de chiuloasa mai inalta pentru compresie redusa.
    -ECU. aici vine problema scumpa, stiu ca se poate rescrie harta de injectie dar nu stiu daca senzorul de aer poate fi refolosit si daca rescrierea hartii de injectie ar putea functiona cu turbina. Un ecu aftermarket ar rezolva problema dar ma gandesc ca este scump.

    O alta ideie ar fi sa cumpar un motor de 1.6 16v si sa-i aplic tratamentul astuia.

    In principiu majoritatea pieselor as incerca sa le gasesc din dezmembrari dar nu exclud cumpararea de piese noi (cel putin la segmenti si eventual ECU).

    O zi buna,
    Ale

  • #2
    Serios, nimeni nu are vreo idee despre alimentare?

    Macar stie cineva unde as putea gasi astfel de informatii?
    Ca orice proiect serios totul incepe cu documentarea si de asta sap si sap dar in afara de cateva loganuri cu motoare turbo transplantate cu totul sau altele de tip showcar (facute cu bani muuuuulti ) nu prea am gasit mare lucru.
    Stie macar cineva cam pe unde as putea sa intreb despre partile tehnice?

    Comment


    • #3


      Spor la lecturat!

      Prin toamna anului trecut am vazut masina in service, iar baietii (mecanicii) ziceau ca-i dau drumul pe strazi cat de curand. De atunci nu mai stiu nimic, nici de masina, nici de proprietar.
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #4
        Salut. Îți recomand să iei legătura cu Răzvan că se pricepe foarte bine la ceea ce dorești(nu știu dacă mai intră pe forum). https://www.facebook.com/magureanu.r...2%3A1492077074

        Câteva clipuri cu combinațiile pe care le-a avut pe Logan de-a lungul vremii. Mașina era 1.6 MPI 8v. https://www.youtube.com/user/razvanypo/videos
        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

        Comment


        • #5
          Motor 1.6 16v de Twingo RS are 133CP aspirat.
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • #6
            si nu-ti bati capu' cu turbo, intercooler, debitmetru...
            basca "old school" ramane "za shit"
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              A mers Ligheanul meu 133 numai blana pana in Grecia si inapoi. Numai el stie ce viol a primit in muntii bulgariei.

              Ideea e ca de la 133CP la 150CP se trece fara prea mari eforturi
              _
              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

              sigpic

              Comment


              • #8
                Pai 133 in idea ca ai schimbat motorul cu cel de RS?
                Si daca ala este motor de RS nu cred ca mai este asa usor de ridicat puterea (fara comprimarea aerului) ca deja au facut ei injectoare si axa cu came mai agresiva...cel putin asa cred, mai studiez.
                Ideea e ca nu as vrea sa schimb motorul cu tot ca sa trec pe la reomologare.

                nu mai folosi "quote/citeaza" cand raspunzi ultimului post!
                Last edited by Seba; 20 April 2017, 11:24.

                Comment


                • #9
                  Reomologre : ce te face sa crezi ca vei putea circula vreodata legal cu un turbo pe motor?

                  Pe de alta parte, ce am eu acum pe masina este complet omologabil, fara discutii, este motor K4M.

                  Are 133 CP in Euro5. Cu eliminare de catalizator, cu un esapament bine calculat, cu un soft adevarat si cu conversie la clapeta cu cablu ajungi mai sus de acei 133.
                  Axele cu came sunt la nivelul 1 de upgrade pt un K4M normal.

                  Exista pentru curse 2 variante : 160cp si 190cp. Cel de 190 CP este inutilizabil in trafic
                  _
                  B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Green_Alex View Post

                    O alta ideie ar fi sa cumpar un motor de 1.6 16v si sa-i aplic tratamentul astuia.
                    Originally posted by Green_Alex View Post
                    Pai 133 in idea ca ai schimbat motorul cu cel de RS?

                    Ideea e ca nu as vrea sa schimb motorul cu tot ca sa trec pe la reomologare.
                    Dacă ai vrea să pui 1.6 16v 105 cp. de Logan, tot trebuie omologat la RAR dacă vrei să fii liniștit. Iar dacă pui orice alt tip de motor (să zicem K4M 1.6 16v) și nu ai de gând să-l omologhezi, atunci pune un motor cu putere de bază mai mare ca să ai un start mai bun. Depinde și de buget.

                    K4M 1.6 16v 105-107 cp. puse pe Megane, Clio, Scenic, Laguna etc. nu se omologhează pe Logan ci doar tipul de K4M care a fost pe Logan (motorul trebuie să provină de pe alt Logan).
                    Last edited by aleXpeed; 23 April 2017, 00:34.
                    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                    Comment


                    • #11
                      Aici te contrazic, si am sa te contrazic fix cu acel motor de 133.

                      Detalii mai la urma, dupa ce trec pe la RAR
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ce bani ai ? De aici incepe discutia !
                        Si iti zic ce poti obtine .
                        sigpic
                        Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
                        http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dsign View Post
                          Aici te contrazic, si am sa te contrazic fix cu acel motor de 133.

                          Detalii mai la urma, dupa ce trec pe la RAR
                          Dacă ai deja în carte motor K4M, e relativ ușor să ai K4M-RS legal pe mașină.

                          Însă ca să treci de la K7M direct la K4M-RS nu știu. Nici dacă duci mașina la RAR cu K4M-RS iar seria să fie parțial ștearsă astfel încât să ai trecut apoi tip motor K4M cu serie ce nu poate fi poansonată.
                          4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                          Comment


                          • #14
                            k4m-rs "legal" ? chiulasa, pistoane si axe de rs pe bloc stock, asta numiti voi "legal", nu? adica in acte ai 105cp, pusca seriile, motorul arata in continuare la fel, dar in realitate ai 130cp...asta e ideea, nu turbo si compresoare pe care n-o sa le ai omologate decat daca ai bani de aruncat pe geam.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              În cazul ăsta trebuie să cumpere un K4M de Logan pe care să pună tot ce e de pe K4M-RS iar apoi să meargă la omologare la RAR sub pretextul de trecere de la 1.6 8v la 1.6 16v "105 cp" Euro 4. Sunt ceva bănuți și muncă pentru schema asta.

                              Repet: Nu știu dacă se poate omologa direct de la K7M-756923 la K4M-(ilizibil)- , adică la fără serie motor.
                              4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google