Curatare Corp Clapeta 1.6 16v K4m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curatare Corp Clapeta 1.6 16v K4m

    scule necesare: un set de tubulare, patent, fixa de 10, fixa de 8, torx de 20

    1. se scot fisele de la bujii. se scot cu tub 8 bobinele de inductie. se scoate de asemenea borna dreapta de la baterie.
    2. se identifica si se scot suruburile galeriei de admisie cu tub 8. 4 suruburi in fata 1 la mijloc si 2 in spate. mare grija sa nu cada suruburui prin motor.
    3. in spatele galeriei de admisie in stanga si dreapta un pic in jos se gasesc 2 suruburi torx. eu am gasit o tubulara potrivita in trusa cu care le am desfacut. suruburule astea prind cutia de rezonanta din spatele corpului clapeta. se scot suruburile astea. se scoate si filtrul de aer cu torx 20 si tubulatura aferenta.
    4. in spatele corpului clapeta sub gura de admisie un pic jos stanga si dreapta se gasesc 2 suruburi care prind corpul clapeta. se desfac cu o fixa de 8. greu si contorsionat dar se desfac.
    5. se scoate corpul clapeta afara odata cu galeria de admisie. se trage de el in spate si iese din galerie.. dupa ce ati desprins de cc (corp clapeta) de galeria de rezonanta tot prin tragere.
    6. se curata cu wd40 si cu un servetel sau periuta moale. cu mare grija si atentie.
    7. se curata/spala si galeria de admisie, se strang cu simt de raspundere suruburile capacului de chiuloasa.
    8. se fac operatiunile in ordine inversa. mare grija
    9.inainte sa porniti motorul asigurati va ca toate sunt la locul lor bine stranse si etansate. toate suruburile mufele clemele etc.
    10. nu va speriati daca masina nu porneste la prima cheie. va porni perfect la a 2 a.


    multumiri lui Seba pentru incurajare si detalii tehnice.
    Attached Files
    Last edited by alessandro; 10 May 2010, 14:44.

  • #2
    Dar alea lungi dupa baterie din poza 5 ce sunt?
    Trebuia sa mai pui o poza si cu corpul ala murdar..Apropo era jegos rau?
    Acum se simte ceva in mersul motorului,vreo diferenta ceva?
    Ai avut vreo problema de ai curatat CC-ul?
    Ai curatat si MPP-ul?

    Comment


    • #3
      alea lungi de pe baterie sunt bobinele de inductie. se gasesc deasupra bujiilor. 16v nu are fise de bujii.

      nu am intampinat nici o problema. nu era foarte murdar dar era jegos. avea un clei negru depus.

      mpp habar nu am care era. am desfacut tot pe acolo. poate am pus mana pe el dar nu stiu sa care e.

      diferenta este ca pica mai ciudat in relenti. turez la 3000 si iau piciorul de pe accelaratie. scade turatia se opreste la 900 si dupa scade incet pana la 750. inainte cadea brusc in 750 chiar un pic sub

      p.s. nici nu stiu ce face mpp. poate imi zice si mie cineva

      Comment


      • #4
        Uitate la poza ta ca am incercuit eu care este...
        Attached Files

        Comment


        • #5
          ala mi a scapat. il chiuretez acuma.

          Comment


          • #6
            mpp-ul insemna motoras pas-cu pas si face parte din corpu clapeta , eu asa stiu inchide deschide clapeta ceva de genu , deci sigur nu e ala din poza.
            sau poate ma insel.
            o alta parere?

            sigpic

            Comment


            • #7
              la 16v acolo e situat
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                ala este cum arata in poza. mpp actioneaza ca o supapa. cred ca este ceva electromagnetic. l am curatat si pe ala adineauri. am scos zgura din el. acm ma intreb de unde e zgura aia fiindca este pozitionat dupa filtrul de aer.
                este marca magneti marelli vdo

                Comment


                • #9
                  Si dupa ce ai curatat si asta ...cum merge acum motorul??
                  Apropo de relanti,,ce ziceai mai devreme!

                  Comment


                  • #10
                    nu am mai avut chef sa merg cu ea. nu aveam nici o problema pentru care le am curatat. voiam sa le stiu curate si in stare perfecta de functionare.

                    relentiul inainte cadea brusc in 750 600 rpm si tremura motorul daca stiai sa il simti.
                    acum cade in 900 950 si isi continua ff lin caderea in 750 fara sa mai tremure

                    Comment


                    • #11
                      imi porneste ciudat exact dupa ce i am facut toate astea si nu stiu ce are. m a disperat. ii dau la automat dupa care iau mana de pe cheie si motorul merge in 200 300 rpm. zici ca da rateuri si sta sa moara. deodata sare in 1500 rmp si isi ia ciclul normal de autoshock si scade incet incet spre 750 rpm.
                      am verificat de o mie de ori toate suruburile contactele clemele senzorii galerila clapeta mpp si tot asa face. numai dimineata la rece. in rest merge tzipla.
                      ce sa fie ?>

                      Comment


                      • #12
                        cc k4m

                        marx, am citit cu atentie tot topicul tau. Tinand cont ca am facut si eu aceasta operatiune, de doua ori, te rog sa-mi permiti sa fac cateva remarci importante zic eu. Am citit cu atentie si manualul de reparatie pentru K4M.
                        Cauze posibile:
                        1. Nu ai inlocuit toate garniturile si oringurile pe circuitul de admisie.
                        Ca si curelele de transmisie, producatorul recomanda ca toate garniturile si oringurile sa fie inlocuite odata ce au fost slabite/demontate.
                        2. Suruburile repartitorului de admisie nu au fost stranse corect.
                        Acestea se strang la cuplu, dupa o schema de strangere. Repartitorul fiind de plastic se poate deforma daca se strange aiurea ... "cu simt de raspundere", adica. Risti sa traga aer fals, etansarea nefiind realizata perfect.
                        3. Nu ai debransat complet bateria.
                        Tu ai scos doar cablul "din dreapta" de la baterie. Ala este "-"!
                        Debransarea bateriei inseamna desfacerea bornelor "+" si "-".
                        4. Sonda de temperatura de pe repartitor (piston 3), necuratata, sau curatata impropriu.
                        La curatarea repartitorului de admisie trebuie sa acorzi o atentie deosebita acestei sonde. Adica se demonteaza, se curata, se inlocuiesc oringurile si se remonteaza dupa montarea repartitorului de admisie.
                        5. Senzor presiune admisie
                        La fel ca pct.4
                        Sfaturile mele, in ordinea complexitatii:
                        1. Fa-i o "resetare".
                        Debranseaza bateria complet, adica ambele borne, astepti cateva minute (macar 5) si apoi rebransezi. Asta inainte de prima pornire din zi.
                        2. Demonteaza, curata cu alt produs pentru curatare dedicat si remonteaza atat sonda de temperatura aer, cat si senzorul de presiune admisie.
                        3. Demonteaza din nou repartitorul, curata-l cu alt produs pentru curatare, inlocuieste toate garniturile si oringurile si remonteaza
                        - pe repartitor ai 5 garnituri
                        - pe cc ai 2 oringuri mari
                        - pe sonda si senzor oringuri mici, cate 2 parca
                        Toate astea se inlocuiesc ori de cate ori se demonteaza.
                        Asta as face eu in locul tau.
                        WD40 asta ... nu stiu daca este bun pentru zona asta. Eu am un spray spumant pentru curatare de la Chemsearch. Iese totul tzipla!
                        Si, aceasta operatiune se face nu mai devreme de 70-80.000km. Eu am facut-o la 70.000km si nu erau foarte multe depuneri. Nu am schimbat garnituri/oringuri, doar le-am strans in ordinea indicata si cu multa atentie. Si nu ma intreba de ce nu le-am inlocuit ...
                        Succes si sa ne spui cum ai rezolvat-o. Este o chestie de larg interes.

                        Comment


                        • #13
                          spune mi te rog ca prin repartitor de admisie te referi la galerie de admisie.

                          absolut toate suruburile si garniturile si oringurile sunt stranse bine. inclusin cele de la galeria de admisie. nu sufla si nu scapa nimic.
                          la senzorul de temperatura de pe cil 3 nu am am umblat. daca era murdar sau nu functiona corect eu zic ca trebuia sa imi faca la fel si inainte de operatie.
                          azi dimineata vad ca a pornit normal.
                          o sa ii scot ambele borne de la baterie cum zici. dar stau si ma gandesc ca nu are rost. cred ca una singura este/a fost suficient.

                          Comment


                          • #14
                            @gl_mmm,tu ai avut cheie dinamometrica? Sau ai strans cu simt de raspundere(la simtul mainii) tot ce era pe acolo de strans?

                            Eu astept sa faca Marx experimente pe motorul lui,,apoi il iau si la mine sa ma invete cum se umbla la motor.Glumesc si felicitari pt curajul tau de a umbla acolo!

                            Comment


                            • #15
                              si ce a rezolvat prin curajul ala? ca merge mai prost motorul ca inainte...
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google