Cum sa-ti faci/montezi singur Termometru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trebuie ceva ecranaj pe pcb sau cabluri ecranate la senzori ?
    Influenteaza acuratetea citirii lungimea cablurilor?

    Comment


    • Fratello foloseste cablu multifilar de difuzor din cate imi aduc aminte.
      Sunt aplicatii in care s-au folosit peste 100m de cablu cu succes si sunt si cazuri in care s-au folosit <50m si au fost probleme, in special cu cablul UTP (ala de retea cu 8 fire).
      Avand in vedere ca unui senzor ii trebuie ~1mA sa functioneze, caderea de tensiune pe cablu este neglijabila DAR... pentru distante mari poti sa te joci cu rezistoarele de pull-up R2 si R3, respectiv sa le scazi valoarea.

      Comment


      • Nu, nu folosesc cablu de difuzor ; folosesc cablu de semnal, ecranat. Producatorul senzorilor (corect spus --> in aceasta aplicatie DS18B20, multumesc Raziel !) recomanda cablu ecranat sau torsadat, maxim 100 metri. Pentru senzorul de exterior uneori a fost nevoie, intr-adevar, sa reduc la 3k3 rezistenta de pull-up pe senzorul respectiv. Pe lungime de 1-2 metri este in regula 4k7. In rest nu sunt necesare precautii suplimentare...de folosit doar ciocan de lipit (statie) si nu pistol de lipit; atat microcontrolerul, cat si senzorii de temperatura sunt sensibili la campuri electro-magnetice intense, cum este cel creat in jurul pistolului de lipit. Spor la treaba !
        Attached Files
        Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

        Comment


        • S-au facut teste cu DS18B20 de catre niste obsedati electronisti si informatiile sunt publice pe un site specializat care spune asa:
          In cazul in care folosesti senzorul cu VDD la masa, adica in "Parasite Power Mode" si alimentarea se face pe pinul de date, NU trebuie depasiti 20m de cablu. Dar asta nu este cazul nostru. Noi punem pinul VDD la +5V. In felul acesta se poate atinge distanta de 100m DAR uneori baietii au experimentat erori de citire (blocat pe -127.0 gr C).
          S-a folosit cablu de semnal de 0.22mm.
          Respect Fratello, pasionat evident.

          Comment


          • Observatii personale vis-a-vis de montarea termometrului :
            - se poate alimenta din circuitul plafonierei; UCH-ul taie automat alimentarea la 30 min dupa incuierea usilor ; acest interval se poate (si este recomandat !) reduce la 5 minute (eu asa am facut, cu DDT-ul). Oricum consumul montajului (cca. 45 mA) nu este, sub nicio forma, motiv de ingrijorare !
            - lungimea de 5 metri a cablului senzorului de exterior permite montarea lejera, pe sub capitonaj - deasupra usilor de pe partea dreapta-pasageri, pana in portbagaj si scos senzorul afara prin acel capacel de plastic. Apar ceva cresteri de temperatura, pe vreme calduroasa, cand se circula bara-la-bara, din cauza reflexiei termice a asfaltului. In mers opinia mea este ca arata corect, multumita ventilatiei naturale care se face sub masina !
            - senzorul de interior l-am tras tot pe sub capitonaj, deasupra usii fata si l-am scos deasupra plasticului stalpului, doar atat cat este senzorul (cca. 4-5 mm), pe partea pasagerului. Temperatura in habitaclu, in masina lasata in soare, a ajuns si la 64 'C !!!
            - este posibil, mai ales la pornirea masinii dupa ce a fost lasata in soare, sa apara - 2-3 secunde - o "intarziere" in afisarea temperaturii ; se datoreaza, probabil, supraincalzirii montajului electronic - mai ales daca acesta este montat sub capitonajul plafonier. Nu afecteaza functionarea corecta ; fenomenul este tranzitoriu.
            - de evitat, in orice situatie !!!, montarea de "device-uri" electrice incorect pe masina (masa insuficienta, cabluri de grosime insuficienta, lipsa deparazitarii) ; de asemenea recomand masa suplimentara pentru stopuri (vedeti tutorial pe forum). Asta ca sa nu aveti probleme cu resetarea CB-ului, a RC-ului, etc...
            Daca va mai pot fi de foslos si cu altceva... cu cea mai mare placere !
            Sa aveti numai drumuri bune ! Va salut !
            Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

            Comment


            • Cea mai recenta realizare in domeniul termometrelor auto : termometru dual-zona, cu display de Nokia 5110. Din pacate, pozitia aceasta (display lipit de plafoniera) nu asigura un unghi prea bun de vizualizare; trebuie sa cam lasi capul intr-o parte ca sa vezi bine ... Si inca nu am gasit un loc de amplasare care sa-mi satisfaca exigentele !
              INDISPONIBIL pentru vanzare, din motive...tehnice : munca de chinez batran sa lipesti fire pentru comanda afisorului... Atasez schema; merge doar cu 16F648A (nu si 16F628A !). Cine doreste softul - PM-me !
              Attached Files
              Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

              Comment


              • Dupa cum am spus ieri atasez si pozele cu pozitionarea afisajului. Nu am vrut sa il montez in ceasurile de bord...
                Senzorul de interior este montat la baza consolei centrale.
                Attached Files
                Zambeste! Maine poate fi mai rau...

                Comment


                • Fratello unde gasesc plafoniera de aia simpla?

                  Comment


                  • @Manolo : Buna pozitionare a displayului ! Bravo ! Este OK unghiul de vizualizare ?
                    @ Mitru : Bursa ?!
                    Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                    Comment


                    • Este destul de bun unghiul de vizualizare, dar se putea si mai bine...
                      Multumesc si bafta in continuare!
                      Zambeste! Maine poate fi mai rau...

                      Comment


                      • sal

                        eu am pus termometru in bord
                        Attached Files

                        Comment


                        • @ Taxdoru : interesant ! In aceasta varianta de pozitionare merita implementat un dimmer pentru back-light. Daca te pricepi un pic la electronica...trebuie comandate cele doua leduri de backlight printr-un tranzistor (ar merge un BS170) si montat un buton pentru comanda PWM in trepte. Am un soft scris pe aceasta tema (netestat inca) gratis pentru doritori...

                          Update termometru LED : varianta care afiseaza alternativ, cu pauza de 15 secunde, doua temperaturi (0 = OUT si I=IN).
                          Schema, soft si prezentare video. http://www.youtube.com/watch?v=lwXu4S-i7E4
                          Note : versiune "flicker-free" ! Montajele anterioare NU se pot upgrada cu acest soft (difera hardware). Al doilea senzor (din video) indica 85.0 fiindca este defect (l-am prajit cu ocazia numeroaselor teste ).

                          Enjoy !
                          Attached Files
                          Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                          Comment


                          • Salut.
                            Eu am prima varianta de termometru,si am o intrebare,si anume?
                            -la mine indica uneori bine alteori apare acel 85,oare e pe duca senzorul sau undeva un contact imperfect?
                            Numai bine.
                            Un Logan----YNG-----
                            Numai bine.

                            Comment


                            • Fratello dimmerul poate fi comandat si de maneta de lumini a masinii????
                              Daca da pune o schema .

                              Comment


                              • @Augustin : posibil cablu "strangulat" pe undeva...Senzorul nu da semne "de oboseala" .
                                @Romeo : PWM poate fi comandat cu un simplu buton. ...nu vad cum ar putea fi modificata maneta de lumini ...
                                Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google