Buton "impuls" geam electric: alternativa ieftina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    seiko - voi trimite modulul gata facut prin posta (cu manual de punere in functiune, cu manual de utilizare, cu tot felul de indicatii). va fi ceva mai profi sa zicem asa, va fi protejat din toate punctele de vedere, adica, nu ai cum sa-l strici decat cu ciocanul. schema de aici am luat-o ca si pornire, si am ajuns sa fac ceva putin diferit.

    teck_ids - da, am observat si eu asta si de aceea am decis sa rezolv problema asta. parerea mea este ca baiul cu butoanele originale sta in felul urmator. nu exista protectie pentru motorul de la macara, adica cei care au facut butonul si-au propus ceva de genul: durata de ridicare sau coborare a geamului este de 5 sec. indiferen daca geamul este la mijloc sau mai are doar 5 mm pana la cursa maxima. atunci butonul va baga curent in motorul tau timp de 5 sec fortand macaraua. deci cred ca pana la urma tot un modul ar fi mai indicat, oricum se stie ca Logan-ul a fost facut sa iasa ieftin.

    Sa va mai spun o chestie, butonul care nu are impuls este facut in baza faptului ca cel care actioneaza geamul observa ca s-a terminat cursa si nu mai apasa butonul, deci iar o dovada de "cat mai ieftin", in plus ca sa fie totul ok, o sa vedeti ca rezistenta din bordul masinii pentru macaraua actionata electric este de 30A, ceea ce duce la concluzia ca motorul nu e protejat absolut deloc, eventual totusi inainte de a crepa motorul se arde si acea siguranta. am masurat si la un moment dat am ajuns la 16-20 amperi pe motor.
    dupa cum ziceam am facut o gramada de teste. am ceva care functioneaza super, nu se va arde nici daca il alimentezi invers, va avea un led care sa va arate ca functioneaza si ca circuitul va fi ok, si multe altele... aveti putina rabdare si va fi o chestie frumoasa.
    as vrea sa o adaptez si la alte masini mai incolo, o sa vedem. cei care vor dori sa le monteze la butoanele de actionare a geamurilor spate trebuie sa specifice asta pentru a monta 4 fire pentru flexibilitate. mai multe va voi spune cand va fi gata.


    o zi buna in continuare
    Last edited by adisss; 20 February 2009, 12:33.

    Comment


    • #47
      ADISSS bravo ! Asteptam sa definitivezi proiectul si sa pui in vanzare modulele !
      sigpic

      Comment


      • #48
        Buna vestea adisss! Astept sa vedem ce "scoti" ;)
        sigpic
        ^Logan turbat (WIP)^

        Comment


        • #49
          @adisss - eu parca am obs. ca si butonul original are detectie la suprasarcina
          Mai este mult pana departe ...sigpic

          Comment


          • #50
            @adiss Daca imi permiti sa-ti dau cateva sfaturi:
            -nu e nevoie de led - modululele presupun ca vor fi montate in consola centrala in spatele butoanelor existent, iar daca va fi plug-and-play inseamna ca doar se intercaleaza modulul intre mufa si buton deci nu se justifica prezenta ledului de stare, plus rezulta costuri de productie mai mici, implicit un pret de vanzare mai mic.
            - motoarele originale au protectie termica in plus butoanele cu impuls originale au detectie de suprasarcina.
            - n-o sa se poata adapta pe orice masina, de exemplu pt clio n-o sa mearga decat cu modificari ale instalatie electrice originale.

            Felicitari pt realizare!

            Comment


            • #51
              Originally posted by Mythica View Post
              Are protectie la suprasarcina, decupleaza la circa 10A.
              dupa calculele mele, cele facute de mythica se opresc la 13.88 amperi - hai 14 amperi. si asa am si auzit ca se opresc si cele originale de la dacia.. nu la 10 amperi ca e forta prea mica ppbil daca pui mana in fata geamului se opreste imediat.
              turbo makes torque and torque makes fun

              LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5

              Comment


              • #52
                Eu am laureat si niciu buton nu este cu impuls.
                Ar fi trebuit sa fie?
                Sa ma duc sa intreb la service?

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Mythica View Post
                  @adiss Daca imi permiti sa-ti dau cateva sfaturi:
                  -nu e nevoie de led - modululele presupun ca vor fi montate in consola centrala in spatele butoanelor existent, iar daca va fi plug-and-play inseamna ca doar se intercaleaza modulul intre mufa si buton deci nu se justifica prezenta ledului de stare, plus rezulta costuri de productie mai mici, implicit un pret de vanzare mai mic.
                  - motoarele originale au protectie termica in plus butoanele cu impuls originale au detectie de suprasarcina.
                  - n-o sa se poata adapta pe orice masina, de exemplu pt clio n-o sa mearga decat cu modificari ale instalatie electrice originale.

                  Felicitari pt realizare!

                  Ai dreptate, au o protectie termica.Am observat asta dupa ce m-am jucat ieri. Am terminat cablajul pentru primul modul, e unul facut cu fire, deci e urat de tot.





                  Oricum ideea e ca am reusit sa fac unul atat de bun incat oricum il legi cu firele intre ele nu o sa se arda nimic, nici pe modul, nici la masina, astfel protejand si motorul (asta ca un plus fata de ce e acuma). Oricum nu o sa-l puteti lega altfel, fiindca va fi mufat in asa fel incat sa nu il puteti intoarce invers, adica nu exista fire.Cum ziceam m-am jucat 15 minute fara oprire (m-am uitat pe ceas). Vroiam sa vad cine cedeaza primul, motorul sau cablajul meu. Cine credeti ca a cedat, motorul. S-a incalzit atat de tare incat nu mai pornea. La inceput am crezut ca e cablajul , apoi am realizat dupa 2-3 min ca defapt protectia termica a motorului si-a facut datoria. Deci am facut eu acest test, ca sa nu mai faceti voi, si nu cred ca se va juca cineva ata de mult cu motorul si cu modulul. Urmatorul pas e sa scriu schema, si sa imi fac PCB-urile, iar in cel mai scurt timp sa se pun pe piata. Deci pregatitiva. O zi buna in continuare.
                  Last edited by adisss; 25 February 2009, 11:14.

                  Comment


                  • #54
                    asa, am in curte, la munca, un coleg cu un renault 21, ce buton are el pe partea soferului in usa numai pentru geamul soferului? butonul ala urat din primul post, ala cu 3 butoane pe el, sau 3 clapete, una pe mijloc pentru actionare normala, si inspre exterior are alte 2 clapete cu sageti pentru impuls. precizez ca e butonul mai urat, nu ala la nivel cu bordul...si asa tind sa cred ca butonul ala mai frumusel, din primul post e intr-adevar de renault 19 model mai nou.
                    la butonul din poza ma refer
                    Attached Files
                    Last edited by bolo; 25 February 2009, 11:18.
                    Life is short...play more!
                    http://www.loganclub.ro/forum/bolo-t4578.html?t=4578

                    Comment


                    • #55
                      pana la urma avem de und lua modul ?si cat costa?multumesc!!!!!!1

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by carmen300 View Post
                        pana la urma avem de und lua modul ?si cat costa?multumesc!!!!!!1

                        comanda pentru cotatia placile PCB este facuta, astept acum sa imi vina raspuns. Pretul unui modul va fi de aproximativ 60 RON. totul depinde de aceasta cotatie.sper ca pe luni sau marti sa primes raspuns. mai tarziu o sa pun niste poze cu ce am realizat pana acum. adica un prototip (ce-i drept ca foarte urat si din care nu o sa intelegeti nimic). vreau sa aveti incredere si sa stiti ca nu se fac asa de pe o zi pe alta. mersi baieti ca sunteti interesati.
                        apropo dupa cotatie, am sa realizez cateva bucati (5-6 buc). asta inseamna ca in doua saptamani aveti poze cu produsul si le puteti comanda. primul venit-primul servit. mai apoi normal ca o sa mai produc si altele.

                        Comment


                        • #57
                          vreau si eu 2 module cand or sa fie gata. se pot pune si la ph2,nu?!?

                          Comment


                          • #58
                            Am facut un modul de ridicare a geamurilor la inchiderea din telecomanda; curentul de 'taiere' a fost initial de 9A. La 'intilnirea' cu paravinturile, unul continua sa mearga pina la capat de cursa si se oprea, celalalt se oprea instantaneu. Am marit curentul la 11.5 A; acum, cel care nu mergea bine functioneaza corect, celalalt se opreste doar la sfirsitul temporizarii, fara a 'sesiza' suprasarcina. Ar fi utila o schema care sa poata regla separat curentul pe fiecare motor de geam, eventual sa-l coreleze cu tensiunea, avind in vedere ca tensiunea acumulatorului variaza (daca masina a fost oprita/pornita, temperatura, vechimea). Orice sugestie este binevenita !
                            Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by AG 90 GBE View Post
                              vreau si eu 2 module cand or sa fie gata. se pot pune si la ph2,nu?!?

                              Da se potrivesc si pe PH2. Acelasi tip de buton se foloseste la ridicarea geamurilor.

                              Comment


                              • #60
                                adiss cum stam? ne tremura picioarele de emotie ....si buzunarele ....
                                nu-i prost cine cere ,e prost ala care da!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google