Inventie De........CRIZA !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Adevarat! Poate peste cativa ani o sa ne permitem sa ne plimbam cu masina si de placere nu numai cand avem nevoie....Asta asa doar pentru istia pe la care e criza ca iia cu MELEURI au de unde...Numai bine!

    Comment


    • #32
      gazul care vine pe conducta, la aragaz, este gaz metan, cel de la butelie este gaz butan, niciodata un aragaz care merge pe butelie nu o sa functioneze la conduca, nici invers nu este posibil

      cel de la masina se numeste GPL gaz petrolier lichefiat, din cate stiu eu, si nu cred ca ma insel, GPL-ul este produs, nu se gaseste in stare naturala, se extrage din petrol


      cautati pe google ca exista mai multe tipuri de gaz, gaz metan,gaz butan, gaz centan s.a.m.d. nu stiu daca este posibila alimentarea cu gaz metan.
      Nu intotdeauna ce este frumos este si adevarat, dar nici ce este adevarat nu este intotdeauna frumos.

      Comment


      • #33
        Despre magneti sunt atitia care au avut si nu fac nimic(poate doar atirna greu) si cit despre hho este adevarat ce zic aia daca faci rost de citeva zeci de amperi fara sa folosesti puterea motorului.Sunt pe forum o gramada de discutii despre aceste subiecte.
        sigpicPasionat de MCV si natura

        Comment


        • #34
          Colegule, in primul rand, orice aragaz merge si la conducta si la butelie, iti trebuie doar racorduri corespunzatoare, iar in al doilea rand, gaz butan este o companie care se ocupa cu gazul ca si combustibil.

          Ai dat search pe google si ai vazut ce cuvinte se potrivesc. Nici macar n-ai avut curiozitatea de a citi despre ce e vorba.
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • #35
            exista compresoare de gaz care pot lichefia gazul de la aragaz. combinatiile astea sunt vechi prin anglia.
            cautati forumuri pe acolo. sigur exista treaba asta

            Comment


            • #36
              Deci s-o luam incet.

              1. Butan nu este numai o companie, compania isi trage numele de la tipul de gaz.

              2. GPL Auto si cel de Aragaz au in componenta doua tipuri de gaze: Propan si Butan, in cel de aragaz veti gasi cam 90% BUTAN, pe cand cel de Auto contine mai mult Propan Iarna, si mai mult Butan vara.

              Gazul metan/natural e compusa din molecule de metan. Difera total cele doua.

              3. Referitor la volume: gazul metan/natural/din teava nu se poate comprima in stare lichida, adica chiar si la presiuni mai ramane in stare gazoasa, doar la temperaturi foarte scazute se poate transforma in lichid. Pe cand butanul/propanul la presiune relativ mica devine lichida, si astfel scade volumul de stocare. 1 litru GPL lichid la presiune atmosferica, adica cnad deschizi robinetul buteliei si o lasi afara devine aprox. 250 litrii de GPL in stare gazoasa.

              4. Puterea calorica este superioara la GPL si din acest motiv sunt necesare duze mai mici la arzator de aragaz/centrale pe gaz. Ambele se pot folosi si pe gaz metan si pe gpl/aragaz doar ca necesita alte duze ca si marime.

              5. Stocarea in recipiente pentru Autoturisme difera GPL-ul este stocat la presiuni mai mici in faza lichida, METANUL (CNG) este stocat la presiuni inalte, peste 20 BARI, dar tot in faza gazoasa. DIn acest motiv difera buteliile de stocare, supapele de siguranta etc.

              6. Exista instalatii care merg cu gaz metan, doar ca in ROmania nu ai unde alimenta. Plus sunt alte neajunsuri: Rezervoare mai mari, si mai grele (trebuie sa reziste la presiuni mult mai ridicate), autonomie mai mica pe CNG decat pe GPL, caci nu poate fi comprimat CNG-ul in mod echivalent cu GPL-ul. Se poate compensa prin montarea unor rezervoare uriase CNG. Scaderea de putere la CNG este mult mai mare decat la GPL. De ce? Cautati si voi pe google, si veti vedea ca gazul metan avand dimensiunea moleculara mai mare disloca mai mult aer din admisie, adica practic scade cantitatea de aer disponibila in cilindru pentru ardere (mai laic nu ma pot exprima).

              7. 1 litru GPL gazos nu este echivalent cu 1 litru gaz natural ca si putere calorica, deci nici consumul nu va fi echivalent. De fapt in Germania la statiile CNG taxarea se face la kilograme de gaz natural si nu la litrii. Doar GPL-ul este taxat la litru.
              In mare 1kg de metan devine 1480 litrii in faza gazoasa (si in motor este arsa in faza gazoasa) pe cand 1 kg de GPL are aprox. 500 litrii in faza gazoasa, deci e mult mai dens.


              8. ROG un moderator sa curete/inchida acest topic, caci multi dau cu parerea fara sa se documenteze, sau macar sa stie cu ce se mananca metanul si GPL-ul si debiteaza lucruri aiurea, si deruteaza oamenii. Si poate unii chiar din acest topic isi vor lua ideea sa se joace cu conductele de gaz natural si vor sari in aer cu siguranta, ori cand fac improvizatii, ori cand se pun in masina.
              Interfete instalatii GPL

              Comment


              • #37
                butelia de GPL rezista la 60 70 atmosfere nu la 20 cat zici tu acolo. scrie pe ea chiar

                nu cred ca ai avut macar bunavointa sa dai un simplu search sa vezi despre ce am vorbit.
                exista deja masini care folosesc in mod LEGAL CNG rin butelii de GPL

                ideea este ca se poate. ca difera proprietatile gazelor stiam . ideea este ca se poate dar NU HOMEMADE

                intr un laborator la politehnica am vazut cum alimentau un motor de dacie 1300 cu gaz de la teava. teava compresor furtun butelei de
                GPL

                a se tine cont ca nu sustin o asemenea prostie cu alimentari de la teava de gaz din casa. am dorit doar sa subliniez ca se poate ca motorul sa functioneze cu CNG in instalatie de GPL
                Last edited by alessandro; 11 December 2011, 10:35.

                Comment


                • #38
                  Concluzia 1 e ca merge.Concluzia 2 e ca probabil merge ca un motor de drujba.Concluzia 3 e ca sunt preamulte chestii de siguranta la care trebuie sa umble un om neinstruit.Asa ca multumitiva cu cel mai ieftin pret per km si stati in banca voastra.
                  De mult am aflat o vorba si e testata de mine ca e adevarata ,,,Prea binele e dusmanul binelui,,,

                  Totusi la un motor pe carburator unde sunt putine variabile e testat ca merge dar la un motor pe injectie unde calculatorul tine cont de multe chestii eu cred ca trebuie sa fii inginer sa il faci sa mearga in parametri normali.
                  sigpicPasionat de MCV si natura

                  Comment


                  • #39
                    am specificat ca era motor de dacie 1300

                    exista totusi si MPI uri care merg cu asa ceva . ini este lene sa stau sa rascoles forumuri prin afara

                    Comment


                    • #40
                      Jagoman+Allesandro, metanul e lichid la peste 200 de bari la temperaturi normale, se foloseste si pe masini dar nu pe la noi. Un rezervor de GPL ar fi facut prastie la asemnea presiuni.
                      In rest, sustin si euideea inchiderii topicului.
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • #41
                        Oameni buni! Aici doar discutam.....Daca vine cineva cu o idee ingenioasa nu inseamna ca trebuie neaparat pusa in practica ! Iar pentru cei care sustin inchiderea topicului , nu inteleg daca va cerut cineva parerea in acest sens....Iar daca nu va convine dece sa comentati aiurea....Nu va convine cautati alt subiect in alta parte!

                        Daca habar nu aveti ce sa spuneti macar stati in banca voastra ca doar vorba aia " Prostu nu e prost destul pana nu e si fudul"
                        Last edited by gabitzu_boss; 11 December 2011, 13:05. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #42
                          Nu are de ce sa inchida topicul deoarece ai dat o tema de gandire pentru cei cu GPL, si cine stie de unde sare iepurele.
                          real power..... diesel power by

                          Comment


                          • #43
                            E bine ca macar cineva gandeste logic.....ca asa....pericole exista la tot pasu...Merci de sustinere. CIne mai are idei in genu celor precizate mai devreme sa ne spuna si noua!!!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by einstein1984 View Post
                              Jagoman+Allesandro, metanul e lichid la peste 200 de bari la temperaturi normale, se foloseste si pe masini dar nu pe la noi. Un rezervor de GPL ar fi facut prastie la asemnea presiuni.
                              In rest, sustin si euideea inchiderii topicului.
                              am vazut in politehnica motor de 1300 alimentat cu gaz de la teava. era un proiect al unui institut de cercetare de a face un motor sa mearga cu etanol pur. de ce il puneau sa mearga cu gaz din teava nu stiu

                              efactiv bagau gaz intr o butelie de GPL si mergea

                              Comment


                              • #45
                                inainte de 1989 erau autobuz cu gaz:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google