Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel Vs Benzina Vs Gaz

    Salutare oameni buni,
    Sunt nou pe forum, asa ca daca a mai deschis cineva un astfel de topic va rog sa ma indrumati acolo, deoarece utilizand butonul "search" nu am gasit.
    Deci, pe un alt forum (care culmea nu era de masini) am gasit un astfel de topic "Diesel vs Benzina vs Gaz" dar unde nu erau raspunsuri probabil din lipsa specialisti.

    Deci, dragilor, una peste alta tinand cond de pretul de achizitie, pretul carburantului si costurile de intretinere, cine ar fi "premiantul" in cazul Logan-ului?
    De exemplu, pentru un Logan Ambition pe benzina, motor 1.6l, full, pretul de achizitie este de 9750 euro (conform configuratorului de pe www.dacia.ro), in vreme ce pentru un Laureate GPL, motor 1.6MPI, full, pretul este 10085 euro iar pentru un Logan Ambition pe motorina, motor 1.5dCi, pretul de achizitie este de 11370 euro.

    Sigur, se pune intrebarea unde utilizezi aceasta masina si cat?
    Pai cred ca Bucurestiul este emblematic din punctul de vedere al consumului urban (deci sa zicem o masina de serviciu in timpul saptamanii) si masina de excursie in week-end.

    Pe http://www.gazonline.ro/, pretul cel mai mare la carburanti este cam asa:
    - Benzina: 4,21 lei;
    - GPL: 2,20 lei;
    - Motorina: 4,69;

    Deci, la prima vedere, varianta Diesel ar fi cea mai costisitoare (achizitie + pret carburant) in vreme ce varianta GPL este cea mai economica (achizitie + pret carburant).
    Dar, motorul Diesel este mai economic, motorul Otto are acceleratie mai mare.

    Astept raspunsurile voastre cu interes.

  • #2
    Iata aici ceva interesant:

    Comment


    • #3
      pacific, bine-ai venit pe forum. trebuie sa recunosc ca m-ai pus in dificultate cu topicul tau, pt ca am avut diesel vs benzina si s-a inchis, ca unii colegi au inteles sa se certe si sa se injure din cauza "veleitatilor sportive" ale celor doua motorizari. tot diesel vs benzina se discuta mascat la 1.6_16v vs 1.5dci85 parca a fost si benzina vs gpl sau diesel vs gpl, nu mai retin exact. iti sugerez sa citesti mai intai renumitul "diesel vs benzina" (asta daca n-a fost sters intre timp)...
      totusi topicul nu se inchide aici, am incredere ca macar de data asta colegii coforumisti se vor comporta civilizat in dezbatere si vor veni cu argumente clare si cu exprimari decente (oricum, asta e a treia sansa deja si ultima sa se combata avantajele si devantajele diferitelor motoare intr-un mod civilizat), altfel, din punctul meu de vedere, acest topic va disparea.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #4
        Avand in vedere faptul ca o eventuala motorizare benzina + GPL este mai ieftina la achizitie decat un diesel, ca sa nu mai zic si de pretul / litru la GPL, e clar ca iesi MULT mai ieftin la combustibil / an!Personal consider ca mai ales in oras este bun un motor cu GPL...plus ca n-ar mai fi nici asa poluant!
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #5
          Intre diesel benzina si gpl aleg oricand dieselu`. de ce? Pt consum si cuplu...astea sunt singurele motive (mai ales consumu) ...la benzina e destul de marisor consumu..mai ales daca faci multi km in oras iar gpl nu mi`as pune in veci indiferent ca`i 2 lei/litru...nu`mi trebe bomba pe masina..fereasca dumnezeu de`un accident mai sanatos (sa intre unu`n spatele tau) ca nu se stie ce se poate intampla...plus consumu` la gpl din cate am inteles e undeva in jur de 9-10 in oras...eu la diesel am 5.2 deci cam tot pe acolo ajungi cu banii

          e doar opinia mea si atat.

          Comment


          • #6
            Fara a incerca sa fac prozeliti pentru GPL (cand am deschi acest topic, m-am gandit la raspunsuri tehnice, cu dovezi, nu la preferinte), cred ca singurul dezavantaj la GPL este acela al diminuarii volumului portbagajului (care din fericire este generos la Logan)... Cat despre pericolul de explozie, nu am auzit inca sa se i intamplat asa ceva. Daca acest pericol ar fi fost asa mare, cred ca fabrica nu ar fi montat chiar ea aceasta instalatie la noile Loganuri.
            Personal, pot spune ca pana sa citesc cate ceva pe acest forum si prin alte locuri, eram adeptul motorului Diesel pentru o masina. Dar, daca ceea ce am citit prin alte parti, este adevat, atunci GPL-ul reprezinta o alternativa reala pentru carburant din punctul de vedere al costurilor pentru o masina in conditiile descrise de mine in primul mesaj.

            Comment


            • #7
              Buteliile GPL sunt trate pentru a rezista unui impact foarte puternic. Mai bine rezista o butelie GPL decat un rezervor normal. ;)
              Se vede clar ca nu stii nimic despre GPL, daca spui ca e o bomba pe roti.

              Comment


              • #8
                Fara sa-l supar pe pacific sau alti forumisti, as rezuma in trei cuvinte diesel vs benzina vs gpl: cuplu vs putere vs mers economic. Dupa parerea mea astea sunt principalele avantaje ale fiecaruia in parte, acum totul depinde de felul in care utilizezi masina.
                If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

                Comment


                • #9
                  Daca imi trebuie o masina aleg
                  zi de zi gpl
                  mai rar benzina
                  dci ..pe camp
                  sigpic Alexandria

                  Comment


                  • #10
                    Cristy plus : iti recomand o bicicleta pt mersu de zi cu zi
                    pe plimbarile in weekend iti recomand mijloacele de transport in comun
                    pt toate celelalte exista mastercard )
                    prietenii stiu dece
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Haideti sa nu deviem.
                      Si eu asi merge cu bicicleta, dar nu in Bucuresti, unde chiar daca nu te loveste un vehicul inghiti praf si gaze suficient pentru a nu incerca prea des aventura asta.
                      Dar, ca sa revin la ceea ce am spus mai sus: date asi dori sa dam, nu afinitati. Si mie imi plac locomotivele cu abur, dar ele sunt net inferioare in fata suratelor lor electrice si asta se poate dovedi.
                      De exemplu referitor la GPL, cineva spunea ca uleiul isi pastreaza calitatile intre schimburi deoarece nu ajunge carburant in el, in schimb altcineva spunea ca datorita temperaturii de functionare mai mare, uleiul arata mai curat, dar de fapt isi pierde proprietatile. Cine are dreptate?
                      Motorul Diesel isi are si el "legendele" lui asa cum si motorul Otto si le are pe ale sale.
                      Si ca sa revin iar la mine: pai daca m-asi lua dupa intuitie, asi spune ca motorul diesel este ceea ce imi trebuie pentru o masina care sa consume putin prin Bucuresti, si care sa o pot utiliza fara probleme intr-o excursie de week-end. Dar intuitia ma poate insela. Poate ca motorul pe benzina este mai bun (chiar daca are un consum mai mare decat diesel-ul), in conditiile in care pretul la motorina a crescut, reviziiile sunt mai rare si mai ieftine. Si iarasi, poate ca GPL-ul este mai bun, avand in vedere ca pot merge pe GPL in oras si pot merge pe benzina in afara daca am nevoie de un spor de putere, unde oricum motorul consuma mai putin.
                      Cred ca andrushk_mib a rezumat cel mai bine: "diesel vs benzina vs gpl: cuplu vs putere vs mers economic".

                      Comment


                      • #12
                        De fapt pierderea de putere in oras nici nu o vei simti de la benzina la GPL ... Iar la condusul extra urban, pierderea se va simiti relativ mica la viteze mai mare de 130Km/h.

                        Comment


                        • #13
                          Nu stiu cum merge un motor cu GPL nu am condus unul pana acuma ,dar ami plac benzinarele ca si tinuta de drum comparativ cu dieselul defapt ce nu-mi place la diesel este ca are primele viteze mult mai scurte si trebe sa dau de schimbator prin oras pana nebunesc.Nu is sigur ca a meritat sa-mi iau dieselul de 85cai vs 1.6 16v avand in vedere diferenta de pret si costurile actuale ale carburantului dar consumul este cnsiderabil mai mic la diesel si probabil ca daca faci multi km ajunge rentabil.btw nu am verificat forumul la aspecutl costuri revizie benzina vs diesel.

                          Comment


                          • #14
                            Ca sa fie fifty-fifty pretul avand in vedere consum dci/consum mpi, motorina trebuie sa fie cu 2 lei mai scumpa decat benzina. abia atunci cu combustibil de 10 lei cu dci mergi acelasi nr de km ca si cu un mpi.
                            dar sincer, nu cred ca se va ajunge la o asa diferenta, e posibil chiar sa se invarta roata din nou...
                            ps: sunt curios: cat consuma un 1.4 mpi in afara orasului, la mers normal, adica 100-120-130 km/ora? eu la dci abia ajung la 5, cand mai urc si munti si ii si mai dau in goarna bine de tot sa o mai desfund un pic! :P
                            Last edited by huzzy1981; 12 May 2008, 12:34.
                            1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

                            Comment


                            • #15
                              Huzzy, mai taie din coada pestelui o fi dci un motor economic, dar la 130 consuma 5% in cadere libera...daca mergi 100km cu 100km/h si 5km cu 130km/h, da, ai consum mediu de 5%. asa si benzinarul scoate 5,5% extraurban, la 90-100, mers lejer, fara sa tragi de masina. crede-ma ca am incercat si se poate consumul asta si cu cu 1.6mpi chipuit. dar n- sa-ti placa sa mergi asa
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google