Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tavinush View Post
    depinde si de norocul fiecaruia acum cu bateriile.... sunt prea multe variabile de luat in calcul.
    bateria mea are aproape 5 ani si mult nu mai duce, in sensul ca nu retine mult curent in ea chiar si dupa drumuri lungi.
    Intrebare: este fortat alternatorul dupa pornire daca am bateria aproape terminata? ideea e ca alternatorul trebuie sa incarce bateria full imediat dupa pornire. Bateria fiind goala, alternatorul va avea o sarcina mai mare decat in cazul in care are o baterie buna (plina). Am dreptate sau nu? Uzez mai mult alternatorul? Are rost sa mai trag de baterie sau iau alta noua? Vreau un raspuns, nu tot soiul de pareri.
    Daca bateria nu este in scurt, doar descarcata fiind, nu va fi absolut nicio problema pentru alternator sa o incarce; aduc ca si argument faptul ca cel mai mic alternator de pe Logan furnizeaza peste 50A, la relanti si cca 70a la 3000rpm; mai mult decat suficient pentru incarcare. Daca insa bateria este in scurt, cel mai grav lucru care se poate intampla este arderea alternatorului dupa ce mai intai s-au ars diodele de la grupul de excitatie; nu cele de la grupul de redresare.

    Originally posted by Macs View Post
    Alternatorul e facut sa incarce bateria, indiferent de starea ei, nu inseamna ca se duce mai repede daca incarca o baterie dusa.
    Tocmi ce spuneam; nu chiar indiferent de starea ei; daca bateria e in scurt, sigur alternatorul poate iesi destul de sifonat din aceasta actiune.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • a luat-o la prima cheie toata iarna. singura problema e ca are curent numai de o pornire (nu se chinuie sa porneasca). daca o las 5 min pe casetofon cu motorul oprit sau 30 de sec-1minut pe faza scurta e "pa". a trebuit sa ii dau de vreo cateva ori curent astfel. daca sunt atent o mai duc mult si bine asa, cu minimum de atentie la consumatori, ca nu ma dau banii afara din casa. ideea e sa nu afectez altceva. daca afecteaza.... iau alta nu e problema... stiti cum se spune... "... scumpul mai mult pagubeste"

      Comment


      • Probabil ca te va lasa in cel mai neplacut si cel mai nedorit moment, cam asa se intampla.

        Si eu cam de 1,5 ani trag asa de baterie, am oprit odata 10-15 minute (acu vreun an) sa ajut la un accident si lasasem avariile pornite, cdplayeru in surdina si suflanta pe tr I, dupa 15 minute a fost nevoie sa ma impinga.

        Comment


        • sunt constient de asta. am cabluri cu mine. in zilele ei bune, cu ventilatorul pe prima treapta si playerul original a stat ore in sir in curte si tot a pornit. singura chestie e sa nu stric ceva (alternatorul). vad eu la urmatorul salariu cum fac...

          Comment


          • Dupa cum am mai spus, o masina care porneste cu curent luat de la alta masina, bateria are nevoie de incarcare pe redresor. Eu am uitat (la Dacia 1300) lumina aprinsa in portbagaj doua zile (bec 15W). Cand am incercat sa pornesc - nimic. Luat bateria in casa, verificat, 9V, densitate 1.22. Am pus bateria pe redresor. Dupa doua zile (40 ore) de stat pe redresor, pornit de la 2.5A a ajuns la 1.28. Asta s-a intamplat la cinci ani de utilizare si a mai tinut inca cinci. La acest regim de incarcare pe placi nu se mai vedeau cristale de sulfat la sfarsitul incarcarii. In urmatorii cinci ani a mai beneficiat de o spalare si o desulfatare. Vorbesc despre acea baterie Rombat Pilot care m-a tinut zece ierni.

            Comment


            • am incercat sa o pun si eu pe un redresor numai ca nu cred ca era tocmai bun. in 15 min imi arata ca e bateria full si nu mai incarca. imi tb unul care incarca lent.

              Comment


              • Din motive tehnice, nu se poate incarca. O parte din sulfatul de plumb moale de pe placi recristalizeaza in sulfat de plumb dur (sulfatare plumb), concentratia electrolitului prea mica, < 1.24g/cmc; in aceste conditii nu exista nici circulatie de curent dinspre redresor spre baterie, iar acesta fiind cu asistenta la incarcare, va "vedea" baterie incarcata.
                Mai devreme sau mai tarziu, va trebui sa-ti pui problema unei noi baterii.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by IancuMIC View Post
                  [I] Daca insa bateria este in scurt, cel mai grav lucru care se poate intampla este arderea alternatorului dupa ce mai intai s-au ars diodele de la grupul de excitatie; nu cele de la grupul de redresare.
                  In speta data,nu sunt deacord ca se ard diodele(sunt alternatoare ce nu au aceste diode) ce alimenteaza releul de tensiune.Consumatorul,fiind bobina rotorului,are o rezistenta fixa,ce are un curent cerut functie de tensiunea de alimentare.De regula,in proiectare se ia in calcul o tensiune mai mare decit pragul maxim de lucru al releului de tensiune(14,4),calculindu-se curentul la acel prag si alegindu-se componentele ce rezista la curentul cerut.In speta data(baterie in scurtcircuit,sincer eu nu am vazut,dar poate au vazut altii),tensiunea pe alternativ scade,deci scade si cea de alimentare a releului de tensiune,avind drept urmare o scadere a curentului cerut de bobina rotorului.Un curent ce isi micsoreaza valoarea nu poate suprasolicita diodele prin care trece,dimpotriva...!La unele alternatoare,aceste diode sunt destul de supradimensionate,deoarece la defectarea releului de tensiune,"duceau" un curent cerut de rotor,la o tensiune de 16-18V,mult mai mare decit normalul. La diodele de forta,problema e complet diferita...,dar deja e prea lung postul...!

                  Comment


                  • pentru ca vad ca va pricepeti , spuneti-mi va rog cum sa maresc perioada de utilizare a acumulatorului pe o masina folosita intens , care efectueaza multe porniri , gen taxi . si la diesel si la benzina , orice acumulator tine maxim 2 ani.
                    o/____\o
                    (i)
                    .........

                    Comment


                    • E relativ simplu, dar implica niste costuri aditionale cu carburantul.
                      Cel mai mare curent este consumat la pornire, cu porniri si opriri dese (s-a scris de nenumarate ori) acumulatorul nu ajunge sa se incarce la parametrii optimi si in timp se deterioreaza (de asta nici nu se da garantie mare in regim de taxi), dupa o cursa motorul NU trebuie oprit imediat si asteptat la statie urmatoarea cursa (gandeste ca si statia consuma destul de mult!) , nu am facut un calcul, dar macar un 10 minute dupa terminarea cursei motorul ar trebui lasat pornit (la o cursa de 5-7 km sa spunem) pt reincarcae acumulator.
                      10 minute la un benzinar presupune un consum de aprox 120 gr benzina, fa un calcul la cate curse ai la zi si vezi daca merita consumul suplimentar de carburant in aprox 2 ani, vizavi de durata bateriei.

                      PS: si tot nu e garantat (cel putin eu nu garantez) ca bateria va tine 4-5 ani cum ar fi normal.

                      Comment


                      • Daca vrei sa te tina mai mult bateria ia-ti una construita pentru masinile cu sistem start-stop, e mult mai robusta (si mai scumpa).
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • Am o baterie caranda de 75 de amperi cumparata in 04-04-12 cu garantie 2 ani si vreau sa zic ,ca de cateva zile face figuri ,adica nu mai porneste masina ,daca dau curent porneste si dupa 5 minute o opresc ea porneste ,am constatat ca numai tine curentul in ea ,mentionez ca ochiul este verde .Mai mentionez si faptul ca sa folosit in fiecare zi din data specificata incarcatorul de leptop ,. miercuri vreau sa ma duc cu ea la garantie sai dau xenoanele jos sa nu gaseasca aia vreo chichita ceva ?

                          Comment


                          • Originally posted by Octavian View Post
                            PS: si tot nu e garantat (cel putin eu nu garantez) ca bateria va tine 4-5 ani cum ar fi normal.
                            asta stiam , s-a mai zis , dar ma gandeam ca daca o pun pe redresor o data la 6 luni , sau s-o descarc complect cum zicea un coleg de forum ca face apoi s-o reincarc , sau s-o spal si s-o desulfatez ...
                            o/____\o
                            (i)
                            .........

                            Comment


                            • Am o baterie caranda de 75 de amperi cumparata in 04-04-12 cu garantie 2 ani si vreau sa zic ,ca de cateva zile face figuri ,adica nu mai porneste masina ,daca dau curent porneste si dupa 5 minute o opresc ea porneste ,am constatat ca numai tine curentul in ea ,mentionez ca ochiul este verde .Mai mentionez si faptul ca sa folosit in fiecare zi din data specificata incarcatorul de leptop ,. miercuri vreau sa ma duc cu ea la garantie sai dau xenoanele jos sa nu gaseasca aia vreo chichita ceva ?

                              Comment


                              • De acord cu Shakar.
                                In principiu o baterie incarcată %, cât mai mult timp, va rezista mai bine în timp tuturor solicitarilor. De aceea, pentru maşinile care au porniri dese şi rulaj pe distanţe scurte, cel mai bine se preteaza bateriile care au timpul reîncarcare cat mai redus, recuperarea energiei pierdute la pornire. Una dintre acestea ar putea fi aceasta.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google