Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by 827sam View Post
    Daca pui testerul pe ea nu mai are nici jumatate din curentul de descarcare rapida declarat.
    De exemplu, un benzinar poate porni si cu 200 cca, asta nu inseamna ca e inca in parametrii optimi de functionare daca ea are declarat 450 sau 500 cca.
    Poți să ne explici puțin ce face acel tester la testarea bateriei ? Forțează un consum mare pe durată scurtă ? Asta presupun eu.

    Comment


    • Sunt aparate speciale care testeaza bateria , daca nu iese scorul care trebuie normal ar trebui sa schimbi bateria ca sa n-ai surprize pe viitor.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • Cu ce se curata bornele?

        Comment


        • Incep cu apa si putin detergent, apa cu bicarbonat - toata bateria cu laveta, burete. Daca bornele sunt foarte oxidate, folosesc smirghel. Dupa ce se usuca bine, dau cu spray ulei siliconic pe suprafata (baterie, borne, papuci) pt formarea unei pelicule cu rezistenta electrica mare si antimizerie, previne formarea puntilor de rezistivitate mica ce pot duce la fenomenul de autodescarcare.
          Last edited by Oti; 29 July 2016, 11:19.
          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

          Comment


          • Originally posted by anto84 View Post
            Cu ce se curata bornele?
            torni apa pe ele, si fac iar contact.

            Originally posted by Oti View Post
            dau cu spray ulei siliconic pe suprafata (baterie, borne, papuci) pt formarea unei pelicule cu rezistenta electrica mare
            siliconul ala cred ca mai mult incurca. nu e cumva izolator ? ce contact se mai face acolo ?!
            din cate stiu, siliconul e materie amorfa= conductibilitate zero.
            Last edited by B997NDL; 29 July 2016, 20:29. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • Asa este , izoleaza ca un strat de lac, numai ca la contactul prin presiune la borne se fac destule punti metalice pt un contact electric f bun, ramane numai un strat pe suprafata pt protectie impotriva umezelii si prafului (fuge apa), ma refer si la suprafata bateriei dintre borne, baterie si caroserie.
              Daca nu ma crezi faci o proba si revii cu impresii, sa vezi ce usor stergi bateria de praf cu o laveta uscata. Eu am folosit si la capacul delcoului la Dacia 1300, ext si int, nu am mai avut probleme, combinat si cu aprinderea electronica, conditii de umezeala , ceata, din lunca Moldovei.
              Dl. Iancu este de meserie, si poate spune mai multe din domeniul de utilizare a uleiului siliconic si a vaselinei siliconice in electrotehnica, izolatie in special, medii poluate....eu am cam uitat.

              PS

              Ulei siliconic spray se mai gaseste in mag Dedeman...bricolaj, nu spray ulei de bord parfumat. Bun pt uns chedere, balamale, mecanisme plastic, nu ataca cauciucul, plasticul.
              Last edited by Oti; 29 July 2016, 21:38. Reason: Automerged Doublepost
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • Principalul avantaj pe care le ofera utilizarea vaselinei siliconice, in cazul contactelor dintre bornele bateriilor si bornele de conectare, as spune ca tine de faptul ca impiedica oxidarea; fireste aceasta este dielectrica, dar poate pastra timp indelungat un contact electric.
                Cea mai buna optiune pentru astfel de aplicatii, o ofera vaselina cu continut de cupru; aceasta intr-adevar imbunatateste si pastreaza un contact corect intre elemente confectionate din materiale diferite. Asta recomand si folosim de ani buni in toate aplicatiile unde este nevoie de pastrarea unui contact perfect si...curat, fara oxizi. Oxidarea este...cancerul contactelor electrice.
                ...
                Am sa amintesc aici o istorioara, cu voia dvs.
                Acum cativa ani ma suna un coleg si-mi spune ca la un Komatsu, una din baterii a cazut, nu mai poate porni si sa fac demersurile pentru inlocuirea bateriei.
                In astfel de cazuri, imi fac propriile mele verificari. Pun testerul; dupa cateva incercari cu Error, reusec in cele din urma sa duc la capat testul. Rezultatele imi spuneau ca bateria e pe sfarsite. Cer un multimetru si masor direct pe bornele acumulatorului; 12, 7v; pun cablurile pe bornele de legatura; surpriza; putin peste 10v. M-am uitat la coleg, am zambit si il intreb: ai inteles? Nu m-am gandit la asta imi spune.
                Nu va spun ce era pe interiorul bornei de legatura. Deci cam asta e treaba cu oxidul.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Varta Blue 44 amperi a tinut la mine pe Logan 1.4 aproape 7 ani. A murit subit.... Merg 100% din timp cu farurile aprinse si ventilatorul pe treapta I sau II, plus muzica. Folosesc masina la doua zile, in medie, prin oras 10-20 km si ocazional cate un drum in afara. Am schimbat-o tot cu o Varta Blue, dar am optat pt 52 de amperi (220 lei) .
                  Last edited by xplorerseara; 24 August 2016, 22:14.

                  Comment


                  • eu merg de un an jumate pe 1.4 cu o carranda de 85 de amperi, nu aveam baterie si am primit-o cadou, fusese pe un audi 2.0

                    3 din 4 mecanici la care am fost in timpul asta pt diferite chestii mi-au zis ca trebuie sa o schimb cat mai repede ca forteaza alternatorul. al 4-lea a zis ca n-are nicio treaba ca e mai mare, chiar ca e mai bine. voi ce ziceti?

                    din ce am tot citit ma tot gandesc sa iau rombat premier de 60 amperi, are sens?

                    Comment


                    • pornim de la premisa ca bateria mare suporta curent de scurt mai mare decat bateria mica. asadar, daca de exemplu o baterie de 45Ah ajunge sa dea 9-10V la pornire din cauza capacitatii mici si trebuie reincarcata de la 12 la 14V in 30 de minute, de exemplu, in cazul unei baterii mari, caderea de tensiune va fi probabil undeva la 11V, iar la revenire alternatorul trebuie sa incarce de la 13 la 14V. cu cat tensiunea de start la incarcare e mai mare, cu atat curentul absorbit de baterie e mai mic, dar fiind capacitatea mai mare, timpul de incarcare e mai lung. energia abosrbita de motor la pornire e aceeasi, recuperarea respectivei energii se face diferit. personal as prefera sa reincarc bateria 30 de minute la un curent de 5A, decat 20 de minute la 7A. pana nu masoara exact cineva curentul de incarcare si timpul, in cazul unei baterii de 45Ah vs una de 80Ah, nu putem decat sa facem supozitii. desi cred ca am oarece dreptate in explicatia de mai sus...
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • Ai oaresce dreptate, are logica.

                        Dar viata e scurta, cel putin eu nu ma mai iau dupa ideea sa tina o vesnicie, in cazu de fata la un 1.4 vreau o baterie mica, usoara, care sa tina cativa ani (3-4 ani e suficient) dupa care pun alta daca e necesar.
                        Nu vreau sa car kg in plus (e diferenta notabila intre una de 45 Ah vs 80-85Ah) doar ca sa stau linistit ca tine mult (si asta e discutabil, poate mai ai si ghinion...baterie mare si se f... dupa 2-3 ani).

                        Si d.p.d.v financiar...nu prea avem ce sa vorbim la o cheltuiala de 200-400 lei pe termen de 3-4 ani.

                        Comment


                        • Lasa bateria in pace si mergi cu ea pana cade; cand se va intampla asta, poti sa-ti ei una de capacitate mai mica, doar pentru ce e inutil sa platesti mai mult pentru ceva ce nu-ti va folosi cu adevarat, in speta un curent disponibil mai mare.

                          Spune-le mecanicilor aia, ca ti-a zis un nene de pe forum ca in echiparea standard, fara consumatori suplimentari montati after, cel mai mic alternator de pe Logan, de putere vorbesc, aka 75A, va gasi intotdeauna 8A sa-ti incarce bateria ta.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • daca aprinzi faza scurta si dai drumul la muzica, deja ai 20A consum. mai pornesti dezaburirea si ventilatia, mai pui 25+10, iaca se fac 55-60A. mai pune aia 8A pe care-i gasesti oricand si uite cum altenatorul de 75A incepe sa dea de capatul puteriilor, incepe sa fiarba si iese fumul magic din diodele redresoare
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Nu va iesi niciun fum; cererea de energie catre consumatori se face via baterie; daca se alimentau direct consumatorii era probabil necesara o protectie maximala de curent pe generator, dar nu e cazul din moment ce avem bateria in circuit.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • mai amibiguu de atat nu aveati? ) intr-adevar bateria este foarte mare fizic, abia a incaput acolo. dar porneste la sfert si stau uneori ore intregi cu muzica la maxim fara sa pornesc si daca beau mult las si pozitiile sa stiu unde e kilometri fac 60-70 pe zi, as spune ca sunt mega multumit de ea dar au fost prea multe pareri negative intr-o luna..

                                aaa si ochiul magic din verde e negru acum desi am mers acum cateva zile la mare dus-intors in aceeasi zi, mai exact 570 km

                                deci sa o tin pana incepe sa dea semne de oboseala?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google