Exploatare Trepte De Viteza 0.9 Tce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Exploatare Trepte De Viteza 0.9 Tce

    Salutare!
    De cand am luat carnetul si pana in prezent (4 ani) am avut ca masina un Matiz iar acum il duc la rabla si achizitionez un logan 0.9 tce.
    La matiz nu exista turometru si se schimba vitezele dupa ureche sau in functie de viteza de pe ceasul de bord.
    La inceput schimbam viteza cand mi se parea ca face prea mult zgomot motorul, dar mai apoi am intrat pe forumul dedicat, am descoperit curbele de putere, cuplu si consum si in urma celor citite acolo mi-am modificat stilul de mers astfel:
    La inceput
    tr. I 0-10 km/h
    tr. II 10-30 km/h
    tr. III 30-50 km/h
    tr. IV 50-70 km/h
    tr. V 70 -> km/h

    Dupa documentare
    tr. I 0-20 km/h
    tr. II 20-40 km/h
    tr. III 40-60 km/h
    tr. IV 60-80 km/h
    tr. V 80 -> km/h
    Se vede din curba de consum ca acesta este minim la 3600 rpm si deci o plaja de turatie pentru consum optim intre 2600-4800 rpm. Deci un motor de turatie mare.

    Acum ceea ce vrea sa stiu e cum se conduce loganul 0.9 tce.
    Am vazut curbele de putere si de cuplu dar nu si curba de consum.
    Motorul 0.9 tce dezvolta 90% din cuplul maxim disponibil începând cu 1650 rot/min, respectiv are un palier de 100% cuplu maxim intre 2500-3500 rpm.

    Este recomandat sa se beneficieze de palierul de 100% cuplul maxim? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 3500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 2500 rpm.
    Este recomandat sa beneficiezi de 90% din cuplu de la 1650 rpm? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 2500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 1700 rpm.
    Sau undeva pe la mijloc intre cele 2 regimuri de mai sus? Adica undeva intre 2000 si 3000 rpm.

    Stiu ca exista acel GSI (gear shift indicator) in bord dar din ce am citit pe forum, am ramas cu impresia ca e un instrument ciudat si care de multe ori duce la o exploatare subturata.

    Mi-ar placea daca in raspunsurile date, colegii cu 0.9 tce ar adauga un fel de tabel cum am facut si eu mai sus cu viteza de mers pe care o folosesc ei la cele 5 trepte de viteza.
    Attached Files
    62
    1650 - 2500 rpm
    29.03%
    18
    2000 - 3000 rpm
    43.55%
    27
    2500 - 3500 rpm
    24.19%
    15
    alta
    3.23%
    2
    Last edited by cristyrye; 15th May 2015, 23:35.

  • #2
    Vei simti cand si cum trebuie sa schimbi.
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

    Comment


    • #3
      GSI-ul se adaptează după stilul șoferului.
      Consumul ca de producător(sau mai bun) îl scoți la 2250-2500rpm / 80-90kmh.
      Tabelul e irelevant, nu ești singur pe stradă te adaptezi la trafic - pe cutia JH3 336 trII duce peste 70kmh suficient pentru liniute de semafor.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        se conduce la fel ca Matizul, si eu am avut Matiz.....cu diferenta ca este motor TCe si mai ai unele conditii de respectat (dupa un drum lung nu opresti imediat motorul.... etc) , cei cu diesel si TCe pot da informatii suplimentare.......

        PS

        vin cu o completare, citeste tot articolul, este interesant:
        " http://www.************/masini-noi/n...de-cp-14256281 "
        nu am putut insera linkul.......

        [QUOTE=Oti;1670319]se conduce la fel ca Matizul, si eu am avut Matiz.....cu diferenta ca este motor TCe si mai ai unele conditii de respectat (dupa un drum lung nu opresti imediat motorul.... etc) , cei cu diesel si TCe pot da informatii suplimentare.......

        PS

        vin cu o completare, citeste tot articolul, este interesant:
        http://www.************/masini-noi/n...de-cp-14256281

        [QUOTE=Oti;1670319]se conduce la fel ca Matizul, si eu am avut Matiz.....cu diferenta ca este motor TCe si mai ai unele conditii de respectat (dupa un drum lung nu opresti imediat motorul.... etc) , cei cu diesel si TCe pot da informatii suplimentare.......

        PS

        vin cu o completare, citeste tot articolul, este interesant:
        " http://www.************/masini-noi/n...de-cp-14256281 "
        nu am putut insera linkul.......
        Last edited by Oti; 16th May 2015, 08:37. Reason: Automerged Doublepost
        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

        Comment


        • #5
          Originally posted by Oti View Post
          se conduce la fel ca Matizul, si eu am avut Matiz.....cu diferenta ca este motor TCe si mai ai unele conditii de respectat (dupa un drum lung nu opresti imediat motorul.... etc) , cei cu diesel si TCe pot da informatii suplimentare.......
          Eu nu cred loganul 0.9 Tce se conduce la fel ca matizul.
          1. Deoarece matizul are cuplu maxim la 4600 rpm iar 0.9 tce are cuplu maxim la 2500 rpm.
          2. Deoarece matizul are un motor aspirat iar 0.9 tce, cum bine spuneai mai sus are turbina si sunt unele conditii de respectat atat la pornire / oprire dar si in mers.
          Din cate am citit, cred ca e bine sa mergi regulat peste o anumita turatie, ca sa functioneze turbina la parametrii normali, sa nu fie depuneri, etc.

          In legatura cu ce a spus Torquemada, threadul are in vedere exploatarea normala, zilnica a masinii, nu exploatarea in cazuri exceptionale (liniute, depasiri, urgente, graba mare).

          Comment


          • #6
            Am facut captura la ecran pentru a posta articolul de mai sus (promotor........), fiind fost posesor de Matiz (motor in trei cilindrii) stiu ca motorul mergea bine si cu 50km/h in tr IV, dar nu este sanatos.....acum sper sa se inteleaga ce am vrut sa spun........
            Attached Files
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • #7
              În mod ECO nu ai turbină, merge ca un aspirat de 75CP !
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Foarte bun articolul, Oti, din pacate nici in articol, nici la comentariile ulterioare, nimeni nu specifica ce inseamna "adaptarea stilului de condus la noile tehnologii".

                T0rquemada, din multitudinea celor postate de tine pe forum se vede ca esti un tip tehnic, un bun cunoscator in domeniu, la care se adauga experienta de condus pe motorul 0.9Tce. Te-as ruga sa ne spui tu ce regim de exploatare normala folosesti (rpm) si de ce.

                Comment


                • #9
                  Toată plaja de turații între 1750 și 5000rpm funcție de trafic, anotimp, etc... etc.
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    Eu o folosesc intre 1500-3000, in functie de cum arata indicatorul din bord. Unii spun ca pare a fi subturata, dar ma gandesc ca cei care au programat indicatorul din bord au stiut ei ceva.

                    Confirm si eu ca cel mai bun consum l-am inregistrat intre 85 si 95 km/h. Nu pot sa fac un tabel cu vitezele la care schimb, pentru ca nu am fost niciodata atent la asta.
                    My ride

                    Comment


                    • #11
                      0.9 tce este destul de flexibil. Parerea mea este ca intre 2500 si 5500rpm are cel mai bun raspuns pentru ca atinge cuplul maxim. Insa sub 2500rpm este destul de anemic.
                      In functie de stilul de condus, de trafic etc...poti schimba la indicatiile de pe bord pentru un consum redus, sau sus in turatii pentru depasiri/demaraje mai rapide.
                      De exemplu cu treapta intai te poti duce in 40kmh...iar cu a 4-a in 170kmh Treapta a 5-a e lunga, facuta pentru reducere consumului. Am obtinut in 4,5-4,7 l la 100km pe Valea Oltului ruland cu 70-90kmh in treapta a 5 (cu AC oprit). Numai bine.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mumus
                        Ma bag si eu, ca am tot benzinar turbo.
                        La mine daca ma iau dupa indicatorul de schimbat vitezele masina devine fantastic de subturata, nu pot sa ma iau dupa el...
                        Cand motorul este rece, schimb la 2500, cand e cald, 3000>.
                        Dar dupa fiecare drum, indiferent de lungimea lui, nu opresc direct motorul.
                        In rest incerc sa retrogradez mereu inaintra acceleratiilor puternice, sa menajez turbina, am inteles ca de la subturare se strica cel mai des.
                        Daca intr-adevar un motorul subturat provoaca uzura prematura a acestuia (a turbinei), atunci de ce indicatorul calibrat din uzina ne arata sa schimbam viteza cat mai devreme? Sacrifica fiabilitatea pentru consum? Intrebarea nu se refera doar la Logan.
                        Last edited by abc; 18th May 2015, 10:17.

                        Comment


                        • #13
                          Nu am idee, dar ce.pot sa spun e ca: schimband cum vrea el, motorul este foarte subturat, lipsit de vlaga...pot aplica logica lui doar daca am de gand sa accelerez cu viteza melcului turbat, si sa fiu si pe drum drept.
                          Si niciodsta nu imi arata sa retrogradez, mi-ar arata el, dar doar cand deja da sa moara motorul, si chinuri deastea nu gust.
                          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                          Comment


                          • #14
                            La 1.2 este setat sa schimbi viteza la 2000 rot/min in teren drept. In schimb, daca panta este mare, iti indica schimbarea vitezei si la 3000 rot/min sau retrogradarea intr-o treapta inferioara. Daca schimbi viteza la 2000 rot/min, scade la 1600 rot/min si se accelereaza greu. Daca schimbi dupa indicator ai sanse destul de mari sa obtii consumul declarat urban, dar in același timp sa te chinui un pic. Pana la urma, fiecare schimba in felul lui si cum se obisnuieste, asa am un colega care merge subturat cu un matiz, 0-20 km/h tr, 21-30 km/h - tr II, 31-40 km/h - tr III, 41-50 km/h - tr IV si de la 51 + merge cu tr V, ca sa reduca consumul de benzina. Din pacate asa merge si cu 1.6 8v (logan de serviciu) si scoate consumuri mari in oras, 11-12 l/100 km.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by aris86 View Post
                              Din pacate asa merge si cu 1.6 8v (logan de serviciu) si scoate consumuri mari in oras, 11-12 l/100 km.
                              Dacă nu ar mai merge subturat cu maşina de servici, sigur i-ar mai scade consumul cu 1-2 litri. Convinge-l să încerce măcar o perioadă un alt stil de mers (schimbări de treaptă la 3.000rpm şi să aibă la o viteză de deplasare, indiferent de treapta de viteză, o turaţie minimă de 2.000rpm).
                              Pentru un benzinar aspirat este păcat să circuli cu el sub 2.000rpm.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google