Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mulțumesc @georgstelsib.Nu știu unde este greșeala, dar după cea de-a doua operatie care durează cam 30 de secunde am așteptat mai bine de 1minut. Mă gândesc că am făcut și o diagnoza înainte de începerea procedurii de învățare și nu am avut erori,asta a fost in plus fata de instrucțiunile tale.Probabil că după diagnoza trebuia să fac acel clear all DTC de care vorbesc rușii in tutorialul lor,dar n-am avut curaj.Oare la următoarea calibrare îmi recomanzi să fac acea ștergere de eroare(clear all DTC),care a apărut?.

    Comment


    • Maine voi reveni cu metoda de stergere a erorilor , in situatia in care gresim ceva ,dar numai dupa ce o voi incerca pe masina . Metodele prezentate de mine sunt intotdeauna incercate pe masina mea si deci urmare a experientelor proprii ," in vivo" . Altfel am mustrari de constiinta si asa ar trebui sa procedeze toti care vor sa invete si pe altii . Astept sa mai fac cateva drumuri mai lungi (ca tot am scapat la libertate ) si voi face a III-a recalibrare , fiind de data aceasa mai atent la valorile din tabelele rezultate.

      PS. Rusii vad ca incep prin stergerea erorilor si apoi continua cu recalibrarea propriuzisa . Eu nu am facut nicio stergere DTC inainte , considerand ca cutia a functionat corect ,fara erori , iar recalibrarea a decurs "ca la carte " , Cred ca este foarte important sa facem operatiunea imediat dupa un drum mediu cand avem cutia calda si bateria bine incarcata.

      LE . aurbrz , nu ar fi trebuit sa ai martorul ESP aprins . Inseamna ca de la inceput a fost ceva in neregula .
      Last edited by georgstelsib; 3 June 2020, 20:21.

      Comment


      • Eu confirm ca martorul ESP a stat aprins la mine in timpul tuturor celor 3 proceduri. Am tot vrut sa mentionez asta, dar am uitat. Eu nu am asteptat un minut, ci doar am adus contactul pe 0 si apoi inapoi pe contact intre proceduri. La sfarsit am asteptat pana s-a stins becul din torpedou.
        Poti sa ne detaliezi ce inseamna ca nu a mai pornit? Invartea electromotorul, dar nu pornea? Ai verificat si tensiunea bateriei inainte?

        Comment


        • Nu se întâmpla nimic,ca atunci când nu ai cutia in modul N și vrei să pornești motorul.La mine butonul roșu a fost aprins tot timpul iar cel verde clipea intermitent atunci când aveam conexiune bluetooth.Nu am verificat tensiunea inainte,dar bateria o am de vreo 3luni,e drept că mai mult am stat decât am circulat în perioada asta.
          Last edited by aurbrz; 3 June 2020, 21:38.

          Comment


          • Despre erori s-a mai discutat (se poate citi ce s-a scris atunci). Extrag cateva:

            "Am o singura nedumerire,am vazut ca la calibrarea cutiei, ai sarit peste etapa diagnosticarii si resetarii erorilor care apare in tutorialul rusesc.Oare nu exista riscuri daca nu se face aceasta resetare?"
            "Din cate am citit pe forumul rusesc, daca exista erori pe CAN si nu se face resetarea lor,dupa calibrarea cutiei exista riscul sa nu mai porneasca motorul si trebuie reluat totul de la inceput"


            si raspunsurile:

            "Se presupune ca plecam de la o cutie perfect functionala (mai putin vibratiile). Eu am ignorat acest risc ipotetic."
            "P.S.Chiar la rusi acel punct (diagnosticarea) este optional . Eu nu sunt adeptul zicalei romanesti : " de ce sa fie simplu , cand se poate complicat""
            " Daca si cu Parca au facut o barca... "
            "Eu nu indraznesc sa dau "stergere erori" fiindca si aici s-a mai aplicat proverbul "unde dai si unde crapa"."


            Sunt curios cum poate cineva testa stergerea erorilor (metoda incercata pe propria masina) daca nu are erori. Si repet: despre erori este o dicutie lunga dar nu detaliez pentru ca oricum nu va fi luata in considerare.

            PS: interesante si cele postate acum:
            "LE . aurbrz , nu ar fi trebuit sa ai martorul ESP aprins ."
            si un raspuns
            "Eu confirm ca martorul ESP a stat aprins la mine in timpul tuturor celor 3 proceduri"

            Comment


            • @ aurbrz , atunci ai scris asta: "Multumim pt.tutorial @georgstelsib,este foarte bine structurat".
              Sunt de acord ca orice informatie, detaliu, tutorial,..., al oricarui coleg este de ajutor. Dar am atras atentia ca acest tutorial copy-paste (de fapt procedura in sine tradusa este OK), celelate adaugate cu multe greseli si mai ales foarte multe omisiuni (inclusiv tensiunea bateriei despre care s-a mai discuta discutat).
              Iar cand se ignora riscurile si detaliile, "succesurile" tin si de noroc.

              PS: nu am facut calibrarea (pentru ca nu am avut nevoie pana acum, dar am destule date despre ea si o pot face oricand) insa cu erorile chiar am experienta.
              Si reiterez, fiecare procedeaza cum doreste.
              Last edited by Gil26; 3 June 2020, 22:08.

              Comment


              • Gil26 eu cred că trebuie să vedem buna intentie a celui care vrea sa ajute și să nu vânăm greșelile sau daca chiar vrem sa scoatem in evidenta greșelile sa o facem cu mai multă diplomatie, altfel ajungem la un război al orgoliilor care nu se mai termină niciodată.

                Comment


                • Daca nu aveam bune intentii si nu doream sa ajut nu cred ca mai postam atatea informatii despre calibrare din care unii au dat copy-paste iar altii le-au ignorat.
                  Referitor la diplomatie, eu am adus tot timpul date\fapte\cifre si argumente in schimb am primit jigniri (iar unele destul de urate).
                  Hai sa vedem lucrurile din mai multe unghiuri.

                  Comment


                  • Eu si colegul aurbrz suntem singurii care avem o versiune diferta de soft pentru cutia de viteze (sa ii zicem versiunea 3). Putem afla cu ELM-ul ce versiune avem? Ar fi interesat de comparat cu ale colegilor. Si aici vorbim doar de JS3.

                    Comment


                    • Si pentru JS3 se poate vedea foarte simplu si usor versiunea de soft si celelalte detalii legate de asta (nr. program, calibrare, VDiag, versiune program, etc.)
                      Last edited by Gil26; 4 June 2020, 06:33.

                      Comment


                      • Daca imi spui si cum, raman recunoscator.

                        Comment


                        • Postul #5306 (citit după #5305) este exemplificarea perfectă a ceea ce am mai scris, se folosesc niște unelte mecanic fără a întelege cum funcționează - lucru pe care nu-l voi încuraja niciodată.
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • PROPUN:
                            Stergere erori JS3 cu Elm 237 si ECU Tweaker.
                            ( dupa model rusesc)

                            Nerespectarea pasilor si conditiilor implica un risc pe care trebuie sa vi-l asumati !

                            1. select device ( OBD II ...)
                            2. selecteaza masina ( sandero / logan II )
                            3. automatic transmission
                            4. BVR_On_CAN_x52_JS3_v2.4
                            5. in fereastra care apare (after sales)click pe zona neagra sub pop-up
                            6. in fereastra goala care apare(de culoare neagra) click pe tabul mic de sus cu icon " inima"
                            7. apare fereastra DTC report cu lista si eventualele erori
                            8. daca nu identificam nicio eroare dam click pe OK si iesim.
                            Daca suspectam o eroare mergem mai departe si,,,
                            9. in fereastra goala (neagra) click pe micul tab de sus ,icon "cheie"
                            10. apare " Clear all DTC ? "
                            11. DA sau NU

                            Incheind aceasta operatiune de stergere erori putem trece la recalibrarea cutiei dupa tutorialele prezentate mai sus

                            Eu am urmat intocmai acest tutorial si dat DA (stergere) in doua incercari independente la distanta de cateva ore . Am pornit masina am facut un tur si totul este in ordine .
                            Totusi inclin sa cred ca poate prinde bine stergerea erorilor, deoarece oameni fiind , este posibil sa uitam eventualele sincope in functionarea cutiei si sa le avem in istoric.

                            PS. Variantele mele de tutoriale au ca scop sa prezinte celor care au inclinatii tehnice o "carare" deja batuta de mine , menita sa le dea curaj si sanse mai mari de reusita. Pasii tutorialului au fost urmati cu acuratete de catre mine , iar operatiunea a fost incheiata cu cu succes.

                            LE. Tin sa precizez ca aceste tutoriale propuse de mine se adreseaza doar persoanelor care au IQ-ul de minimum 100 (pentru al putea intelege) si "cei sapte (sase) ani de acasa.
                            Cei care ai IQ - l mai mic risca sa-l perceapa ca "fiind inexact cu multe greseli si foarte multe omisiuni "
                            Cei care nu au minimul de bun simt educational il vor percepe ca pe un afront personal si-l vor desfiinta .

                            LLE. Este posibil sa nu fi vazut martorul ESP aprins fiind postat pe scaunul pasager si nici Nickey nu l-a semnalat


                            Comment


                            • Inserez aici doua capturi : Screenshot_20200604-082345_Ecu Tweaker.jpg Screenshot_20200604-082249_Ecu Tweaker.jpg

                              Comment


                              • Despre cei 7-6 de acasa si bun simt: "Comportament de caine legat la claia de fan", "Esti mic domnule , mic in toate", "Usor , usor , cazi in patologic", "nu mai intram in delir", "Gil , deja esti penibil", ....
                                Despre "se adreseaza doar persoanelor care au IQ-ul de minimum 100 (pentru al putea intelege)" cu ceva vreme in urma s-a scris asta "unul riguros care sa poata fi urmat si de o persoana la prima utilizare fara experienta anterioara"
                                Afronturi personale au fost cele citate mai sus (plus multe altele) si au fost aduse din lipsa unor argumente.

                                Am semnalat greselile "de utilizare a programului Ecu tweaker pentru "a nu cadea in greseala"" tocmai pentru a evita ca si ceilalti sa le urmeze mecanic (si aici subscriu la ce a spus @ t0rquemada). Am spus asta si cand s-a dat copy-paste in "tutorial" (fara a modifica macar numerotarea, fonturile sau vreo virgula) la traducerea facuta de mine de pe forumul celor cu LADA (si am mai dat destule link-uri ale colegilor rusi care sunt altruisti si ofera multe informatii utile si detaliate).

                                Originally posted by georgstelsib View Post
                                Postez aici instructiunile lui Gil26 , pentru a fi toate la un loc :
                                Pasi calibrare:
                                1. Porniți contactul, dar nu porniți motorul. Lansați procedura Teach in clutch end position. Durata de rulare este de aproximativ 5-6 secunde. (veți auzi actuatorul mișcându-se).
                                1. După operație, apăsați butonul STOP și opriți \ porniți contactul.
                                2. Așteptăm 5-10 secunde și lansam procedura Gearbox Teachin. Nu opriți contactul. Durata de rulare este de aproximativ 1 min.
                                3. După operație, apăsați butonul STOP și opriți \ porniți i contactul.
                                4. Porniți motorul și așteptați 15-20 de secunde, apoi lansam procedura Teach in clutch touch point. Durata de rulare 5-10 secunde.
                                5. După operație, apăsați butonul STOP și opriți contactul. Așteptăm să se oprească releul principal (aproximativ 4 minute)
                                6. Pornim motorul și verificăm.
                                Cu privire la "Totusi inclin sa cred ca poate prinde bine stergerea erorilor" eu sustin in continuare ca acesta este un pas absolut necesar inainte si dupa orice modificare. Dar si aici trebuie bine stiut ce se face. Iar asta incepe de la punctul 11 al acestei "operatiuni" pe care nu o mai comentez (nu are rost) insa as sublinia doar un aspect.
                                Multe rutine (nu doar calibrarea) sunt "legate" de blocul ABS (vezi si "Este posibil sa nu fi vazut martorul ESP aprins"). Si sunt destule erori care nu pot fi citite sau sterse de aceste programe de diagnoza (si in mai multe blocuri). Iar asta o spune si un Guru al acestor programe (pentru care am toata stima), ex in urma unei modificari facute de el: "And in the ABS block there are two non-erasable errors".

                                Apoi este diferenta intre a oferi o informatie si a spune cu certitudine ca "asa trebuie facut" bazat pe " o "carare" deja batuta de mine" norocoasa (fara a intelege de fapt ce implica).

                                @ nickey1982, eu am raspuns la multe dintre intrebarile tale, dar ai ignorat raspunsurile (ultimul ex este si cel cu "cele doua butoane" pe care chiar l-am detaliat). Pentru a evita asta atasez doar o captura referitoare la versiunea de soft.
                                Attached Files
                                Last edited by Gil26; 5 June 2020, 06:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google