Problema Aer Conditionat ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • apai, daca s-a scurtat invervalul de la "luni" la "ore" inseamna ca tu cam ai o fisura mare pe undeva...
    e momentul ca niste oameni sa devina mai rigurosi in verificari.

    Comment


    • Nu ai inteles. Intervalul in care am acea pierdere este de cateva luni. Am spus ca problema de care vorbesc (ca uneori nu mai raceste, dar isi revine daca opresc AC-ul cateva minute, dupa care mere iar f bine, asa cum trebuie) a aparut si la 2 ore dupa ce am umplut instalatia (am facut asta ca sa vad daca am pierdut si cat am pierdut). Si am mai spus, ca daca faci regula de 3 simpla: in 2 luni 150g, in cele 2h care au trecut de cand am bagat freon... x => x e f mic, neglijabil, deci nu asta e cauza problemei. Sa explic mai clar de atat?
      Last edited by 77sky; 3 August 2019, 21:47.

      Comment


      • Intre timp am rezolvat problema (problemele de fapt). O sa incerc sa fac o expunere cat de cat coerenta si cronologica.

        Problemela au inceput in urma cu aproximativ doi ani, dar au avut o manifestara rara la inceput si frecventa in ultima vreme.

        Pe scurt simptomele au fost de genul nu raceste destul, sau nu raceste deloc (aparent la fel, dar cauze diferite).

        Pentru “nu raceste destul” am inceput cu verificare cantitate freon si completare. La fiecare verificare s-a scos freon mai putin decat trebuia (deci evident pierde pe undeva), dar chiar si asa, instalatia functiona.

        Legat de faptul ca nu racea suficient spre deloc, mai ales in stationare, primul element suspectat a fost radiatorul de clima (condensorul) deoarece avea jumatatea de jos a fagurelui complet colmatata cu mizerie (insecte, nisip...) si asta in conditiile in care nu umblu pe drumuri rele (dar umblu mult).

        Anul acesta am schimbat condensorul, situatia s-a mai imbunatatit, dar tot au existat momente in care ori nu baga aer rece deloc, ori baga aer usor mai rece decat cel de afara. In plus, am observat de cateva ori ca atunci cand nu functiona bine (aerul avea temperatura aproape ca afara, poate o idee mai rece) compresorul era cuplat (am verificat asta, se vedea ca ambreiajul cupla si se invartea tot ansamblul) iar aerul ventilat de GMV (care mergea pe treapta 2) era foarte fierbinte (daca opream AC-ul, dupa foarte putin timp 10-20 secunde aerul ventilat de GMV devenea cald, dar nu fierbinte, nu stiu in grade cat era diferenta de temperatura, dar ca senzatie parea diferenta foarte mare, dupa care GMV-ul se oprea). Am verificat din nou (de cateva ori) cantitatea de freon, completare (pierdea ceva, dar nu atat de mult cat sa nu mearga deloc), presiune pe ambele conducte... totul parea OK. Am suspectat probleme la supapa expansiune (detentor) AC (922700505R – pret aprox 200 RON) pe care am si inlocuit-o. Completat freon, ulei + adaugat solutie Berner AC leak stop (sper sa rezolve pierderea de freon...). Dupa schimbarea acestei supape, lucrurile s-au schimbat in bine, dar nu complet. Aerul este sesizabil mai rece (concret, masurat precis la gurile de ventilatie, in urmatoarele conditii: masina la umbra, temperatura exterioara 34-36 grade (am verificat cateva zile consecutive), ventilatie treapta 1: 6-7 grade (stationare), ventilatie treapta 4: 14-15 grade (stationare); in mers, aceeasi temperatura exterioara, treapa 4 de ventilatie: 10-12 grade). Au disparut momentele in care aerul vine mai rece, in valuri (rece – mai putin rece – rece...), dar nu au disparut momentele in care vine la temperatura de afara (lucru care se intampla in special cand afara este foarte cald).

        Am observat ca atunci cand nu mai raceste deloc, compresorul nu mai cupleaza, ceea ce pare diferit de situatia anterioara (mai mult ca sigur se intampla asta si inainte – nu am observat atunci asta, mai ales ca observasem fenomenul descris anterior cand era cuplat dar nu racea...). Initial am suspectat sonda de temperatura de la vaporizator (277230128R). Am pus de proba alta – acelasi comportament (asta a necesitat rabdare, pentru ca uneori se intampla asta dupa 1-2 ore de mers...). De asemenea am comparat cele doua sonde (masurat rezistenta lor cu ele aflate la aceeasi temperatura – identica (+/- 10 ohms)), deci concluzia a fost ca sonda de temperatura este buna. Totusi, daca opream in aceste momente AC-ul si il reporneam, desi compresorul nu cupla, se observa o usoara crestere a turatiei motorului la ralanti. Asta a condus la idee ca sunt indeplinite toate conditiile de cuplare a compresorului, dar acesta nu cupleaza. Nici cu testerul nu am putut trage alte concluzii. Iar dupa ceva vreme, daca statea AC-ul oprit (cateva minute pana la o jumatate de ora), isi revenea si mergea iar impecabil.

        Pasul urmator a fost sa vad daca ajunge la compresor comanda de cuplare ambreiaj electromagnetic. Primul pas a fost sa identific releul de comanda (se afla in cutia cu sigurante / relee din compartimentul motor – la mine (1.5 dci 90CP) este cel de langa dioda de protectie) – usor de identificat). Am verificat dioda – era OK. Era mai greu sa verific daca releul e OK, daca vine comanda de la calculatorul de injectie... a fost mai simplu sa fac scurt circuit intre contactele releului, cu releul scos. Cu ocazia asta am masurat si curentul care trece prin bobina ambreiajului compresorului: 3A (cu mici variatii, normale, in functie de tensiunea de pe acumulator). Dupa multe teste (majoritatea cu motorul oprit) am constata ca atunci cand merge totul OK si fortez cuplarea compresorului se aude zgomotul specific ambreiajului, iar in momentele in care nu merge, evident nu se aude nimic (dar curentul prin circuitul boninei era acelasi). Astfel am eliminat posibilitatea ca bobina sa aiba probleme.

        Urmatorul pas a fost sa imi creez acces la compresor, acest lucru este posibil prin partea de jos, dupa demontarea rotii si a carenajelor din acea zona. Ajuta si demontarea curelei de accesorii, pentru a putea verifica jocul rulmentului fuliei compresorului (la mine este un joc foarte mic). Tot avand acces acolo, am vazut ca in momentele in care ambreiajul nu cupleaza, dar fortez alimentarea bobinei, fulia se magnetizeaza, se simte cu o surubelnita de exemplu. Mai departe, cu bobina alimentata am apasat usor pe discul mobil, cel care ar trebui sa cupleze - si “pleaca” imediat spre fulie. Am demontat discul – capacul ambreiajului: este un surub M6, se desface foarte usor cu o cheie de 10, daca este montata cureaua de accesorii si ambreiajul compresorului este cuplat ;) dupa care am scos butucul cu discul ambreiajului de pe axul compresorui. Pare sa nu iasa foarte usor, dar de fapt nu e asa, daca te prinzi care este miscarea corecta e foarte usor de scos. Ce am constatat... uzura vizibila / mare atat pe fulie cat si pe disc pe suprafetele de uzura (se vede dupa zonele neuzate, ca la marginea discurilor de frana) - cam 0.3-0.5 mm pe fiecare parte (ceva mai pronuntat totusi pe disc, nu am avut un subler la mine in acel moment), cumulat, distanta dintre fulie si disc a crescut cam cu 0.8-1mm. Nu e o uzura periculoasa, in sensul riscului de a se rupe ceva (piesele sunt destul de groase), insa acest joc face ca forta exercitata de bobina sa nu mai fie suficienta pentru a atrage discul spre fulie. In situatia asta exista doua variante: schimbarea ambreiajului (fulie si disc), dar nu am avut alt ambreiaj sa il schimb, nu am gasit vre-un cod si nici nu l-am gasit pe undeva la o prima cautare pe net, sau, micsorarea acelei distante intre cele doua parti mobile. Si acest lucru este foarte simplu. Din fabrica, jocul este ajustat la anumite valori (un joc prea mic ar duce la frecarea celor doua piese in cazul dilatarii acestora) folosind niste saibe distantiere in interiorul butucului discului, cel care intra pe axul compresorului (saibele tamponeaza pe capatul axului, in interiorul butucului). La mine am gasit 3 saibe, de 3 grosimi diferite. Am eliminat-o pe cea mai groasa din ele (avea cam 0.6-0.7 mm grosime), celelalte doua, impreuna au cam 0.5 mm. Am montat totul la loc (atentie, trebuie verificat daca fara ambreiaj cuplat cele doua piese se rotesc fara frecare si in plus trebuie asigurat un mic joc; nu permite introducerea unei lere (cel putin din exterior, fara demontarea fuliei), insa apasand pe disc se poate verifica prezenta jocului si se poate si estima cat de mare este - se simte cand tamponeaza discul pe fulie). Am pus surubul inapoi, am facut cateva teste sa vad daca / cum cupleaza, alimentatand bobina, invartind de fulie – curea accesorii eliberata de pe fulie... totul parea ok. Am montat totul la loc si asta a fost. Dupa doua zile, pot spune ca totul este in regula, nu a mai existat nici un moment in care compresorul sa nu cupleze.

        In incheiere, vreau sa ii multumesc lui t0rquemada, pentru informatiile si parerile pe care mi le-a oferit de cand am inceput sa am probleme. De asemenea trebuie sa mentionez si ca intuitia lui devreg a fost foarte buna, in legatura cu problema ambreiajului compresorului
        Last edited by moustache; 14 August 2019, 18:08.

        Comment


        • "Aprob! Aprob pozitiv!"

          heh... n-a fost chiar o "intuitie"; a fost o "aducere aminte" (experiente) din alte locuri.
          oricum, ma bucur c-ai luat in calcul ideea si c-ai rezolvat.

          Comment


          • E de apreciat efortul depus în retur de informații.

            Dokker și Lodgy aveau probleme de noi cu celebra saibă la ambreiajul compresorului de AC
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Da, si eu am avut o problema similara dupa 8 ani de utilizare a masinii. Uzura respectiva permitea o patinare ceea ce ducea la o incalzire a butucului ambreiajului si bobinei ceea ce atragea decuplarea bobinei care e protejata de o termocupla interioara. La mine am avut mai multe aventuri financiare pina cind am reusit prin insistenta la un service de AC si nu au scapat de mine pina cind nu au modificat garda de cuplare a ambreiajului electromagnetic. Eu am schimbat si bobina, pe care am gasit-o aftermarket si era fara termocupla. Eu am MCV 2011 si am scris la topicul dedicat aventurile. A fost destul de scump. La L1ph2 nu ai acces la fulia compresorului fara demontare deoarece e lonjeronul caroseriei in fata lui. M-am convins ca majoritatea reparatorilor de AC merg pe bijbiite si nu vor sa faca reparatii la care sa isi ia raspunderea. Erau gata sa imi schimbe compresorul pentru asta si sunt convins ca asa se intimpla in majoritatea cazurilor.
              Ulterior modificarii gardei, la mine cind nu e cuplat se aude un mic clopotit citeodata, semn ca mai atinge ocazional, iar la cuplare nu se mai aude asa emnificativ clanck-ul respectiv, e mult mai insesizabil.

              Comment


              • Dupa 5 ani au aparut si la mine problemele cu AC-ul iar cei din service nu au reusit sa imi spuna ce trebuie facut.
                Prima problema a aparut cand am ramas fara flux de aer pe autoatrada si dupa cele cititte pe forum am anulat senzorul de langa vaporizator(il voi inlocui dupa rezolvarea problemei). Acum compresorul functioneaza permanent si cand raman fara flux de aer opresc AC-ul pt dezghetarea vaporizatorului.
                A doua problema aparuta este ca atunci cand masina sta in soare la 30-34 de grade reusesc sa o racesc dupa 60-90 de minute. Fluxul de aer nu este foarte rece si este mai cald pe aerisirea din stanga fata de cea din centru dreapta. In zilele cu temperaturi sub 27-29 de grade AC-ul raceste foarte bine.

                Ce ma sfatuiti sa fac?

                Comment


                • Dețin un Logan MCV 2017,1.5- 90 cp mă confrunt cu o problema la ac,după lungi plimbări la cateva firme specializate ,freon complectat,p verificat compresor u,siguranțe,senzori, panou comanda. Calculatorul primește comanda de a porni ac doar că nu o autorizează. Nu s-a găsit nici o eroare .O sugestie a fost sa cumpăr un alt calculator...cu tot kitul. Ce îmi recomandați?

                  Comment


                  • Daca masina e din 2017, ae trebui sa fie in garantie..cel putin teoretic. Reprezentanta ce zice?

                    Comment


                    • Scz mașina ii din 2015 ...nu mai are garantie

                      Comment


                      • Senzor temperatura vaporizator, senzor presiune freon... daca e un senzor decalibrat, care raporteaza alta valoare decat cea reala (de ex senzor temp vaporizator "spune" 2 grade cand de fapt sunt 35), calculatorul nu va raporta o eroare, dar nu are conditiile indeplinite pt comanda compresorului)

                        Comment


                        • Au fost verificate . Și nici unul nu ar da valori greșite. Voi mai caută .

                          Comment


                          • Salut. La 4 luni si aproape 7500 km intampin o problema deranjanta. Azi nu a vrut sa mai cupleze compresorul sub nici o forma. Am verificat ambele sigurante care coincid si cu plafoniera, si sunt ok, nu-s arse. Am incercat si cu eco, si fara eco, si pe auto, si pe manual, si pe grade diferite si nimic. Afara erau 25 grade si in masina 40 cred. Practic muream de cald si nemernicul nu a vrut sa mai porneasca. Aeroterma daca o dadeam pe auto pleca blana ca de obicei dar oha aer rece.

                            E vreo problema generala sau sunt eu mai ghinionist? Sunt foarte suparat. La super nova de 15 ani nu am avut probleme de genul si asta face figuri de noua.

                            Probabil o sa ajung la reprezentanta dar a mai patit cineva? E grav sau se rezolva usor? Oare am ramas fara freon? A bagat blana de rece pana acu 2-3 zile....

                            Comment


                            • Ai interfata bagata in mufa OBD. Daca da, scoate-o. Poate sa fie de acolo ( eu am patit-o de 2 ori). Dupa ce am scos-o, a doua zi a pornit normal. Poate este aceeasi cauza. Bafta

                              Comment


                              • N-am bagata nici mufa in obd. Am fost la o reprezentanta Dacia mai mica dar n-au aparat cu freon nou si nu m-au putut ajuta.
                                Last edited by Maskatu; 23 September 2019, 08:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google