Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Asa cum s-a spus algoritmul de calcul al masei de funingine este mai complex.
    Atasez cateva capturi luate cu modul DDT din Pyren: cam ce se citeste (se poate modifica ex sa indice si regenerarile reusite plus restul, dar cred ca nu are rost); procentajul calculat al distantelor urban, pe drum, autostrada de la ultimul schimb de ulei (si cam asa este pentru perioada data); parametri legati de DPF (se pare ca ultima regenerare am avut-o acum 853km, am 5g NOx desi PR383=0g, dilutie 1.6%, am pus si Sox, am uitat pres. dif. FAP = 1 hPa).
    Bineinteles ca sunt mai multi si se pare ca ar trebui sa modific si PID-ul sau cei din FAV.

    Dar deocamdata nu sunt semne ca ar trebui sa imi mai bat capul cu asta, poate peste vreo 2-3 ani ma voi uita mai atent.
    Attached Files

    Comment


    • #92
      Cat de vine se face DeSOxul ala fara adblue? Din cate stiu, Dacia inca nu folosea acu cativa ani adblue, asta inseamna ca singura modalitate de facut DeSOx este prin temperaturi ridicate, deci inca o chestie in plus sa fiarba turbina la 600grade...
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #93
        @ Cristi_Xp, am atasat (asta am gasit printre altele pe masina mea) si masa SOx respectiv temperatura in timpul DeSOx tocmai pentru a atrage atentia si asupra lor.
        Nu stiu (am spus ca sunt novice cu astea) ce face DeSOx fara adblue si cat fierbe turbina, dar stiu ca Sanderica "benzineste" bine (motor\turbina\DPF\...).
        Motorizarea asta a mea cu norma ei de poluare a fost introdusa de ceva timp, evident ca pe atunci nu era adblue (deh normele astea - si se pare ca e cu destule probleme cel putin pe Duster) si sunt destule "tractorase" din astea ca al meu care inca mai circula.
        Consider ca nu trebuie totusi sa dramatizam. Daca turbina se va praji si DPF-ul se va colmata le voi schimba si cu asta-basta. Deocamdata insa par in "mintile" lor.

        Comment


        • #94
          Cu ceva timp in urma eram fustrat ca pentru o buna perioada de timp mie imi arata masa de funingine zero. Cum nu e bine "sa zici hop pana cand nu ai trecut regenerarea", acum am vazut ce mi-am dorit, sau ma rog ce e bine sa nu iti doresti.
          Pana acum am alimentat doar cu motorina premium, cu doua saptamani am pus motorina regular. Nu stiu daca are sau nu legatura, dar saptamana trecuta cand ma uitam dupa alte cele am vazut ca am masa 1.6 grame. Azi am 2.7 grame, captura atasata. Culmea, consumul mediu a scazut de la de 6-6.2 (cam asta e de mai bine de doi ani) la 5.4-5.6.
          Am spus ca nu voi monitoriza, dar acum voi introduce si ceilati parametri inapoi si poate "prind" si eu o regenerare. De curiozitate doar (deocamdata tractorasul e in toate "mintile" lui) sa vad evolutia parametrilor inainte sau dupa, ca "in direct" e putin probabil sa am timp.
          Attached Files

          Comment


          • #95
            Gil26 salut din nou ,asa am patit eu la sandero stepway alimentam numai cu motorina premium si consumul era de 6,5-6,6 acum alimentez cu motorina regular si consumul este de 5,7 medie pe oras

            Comment


            • #96
              @ tik multumesc mult pentru confirmare. Imediat dupa ultimul meu post am alimentat din nou cu motorina premium (tot EVO ca asta se pare ca ii prieste mai bine bidiviului). Consumul a revenit la cel "normal" 6.1-6.2 l\100km dar si masa de funinigine a scazut putin. Atasat o captura facuta astazi (am prins putin timp sa ma uit in "creierasul" lui Sanderica). Aici este putin relativ, asa cum au spus si colegii cu multa experienta monitorizarea asta ar trebui facuta mult mai des iar la valorile astea e putin subiectiva. Apoi spre rusinea mea am uitat si de corectiile injectoarelor si dilutie.
              Dar e clar ca si calitatea motorinei influenteaza atat consumul de motorina cat si FAPul.

              Un link despre DPF al unui user pe care il respect si de la care am invatat multe lucruri utile (interesante si comentariile): https://www.drive2.ru/l/7957369
              Attached Files

              Comment


              • #97
                Odata cu starea de urgenta, drumuri scurte si rare prin oras (strict necesare) a inceput sa creasca atat masa de funingine cat si presiunea diferentiala.
                De la 2g, 0hPa la 7g, 3hPa apoi la 13g, 7 hPa. Greutatea de funinigine dupa ultima regenerare 1.9g. Cand a ajuns pe la 14g s-a incercat regenerarea, turatia la relanti a crescut la aprox 950 rpm, iar in bord a aparut Ataiat (TS4,S&S dezactivat, am verificat si nu se activa), temperatura amonte turbina crestea (ajunsese pe la 170C). Nu am avut posibiliatea unui drum mai lung asa ca regenerarea a esuat. Peste cateva zile am iesit pe autostrada dus-intors vreo 50 minute dar nu a mai efectuat-o.
                Sambata trecuta insa am vazut ca se incerca iar regenerarea (turatie 950, Ataiat,...), am pus interfata si am verificat toate conditiile, iesit pe autostrada, turatie 2000-2400rpm. Dupa vreo 20 minute insa a trebuit sa ies in trafic (un accicdent, deh incepuse "relaxarea"). Am sesizat scaderea turatiei si ca S&S se activa, oprit, pus interfata si regenerarea incheiata.
                Dupa regenerare masa funingine 0g, presiunea diferentiala 3hPa, greutatea de funingine dupa regenerare 4.8g. Atasat sunt doua capturi inainte de regenerare si una dupa regenerare (facuta ulterior).

                Cam astea ar fi impresiile mele dupa prima regenerare "in direct". Concluzia ar fi ca se confirma ce au spus anterior colegii (pentru care am toata stima). Sistemul de la Renault pare OK, condusul preponderent in oras (drumuri scurte) afecteaza DPF, masa de funingine ramasa dupa regenerari creste, etc. Am sesizat ca si temperatura lichidului de racire (cred ca si a carburantului) conditioneaza regenerarea. Deocamdata nu imi mai bat capul cu asta, voi mai totusi monitoriza din cand in cand.
                Si asta este, cand ii va veni "sorocul" DPFului (sper la cat mai multi km) il voi inlocui si cu asta-basta. Eventual cand se aproprie spre cele 43g poate voi face si o regenerare fortata (dar clar ca tot la inlocuire se va ajunge).
                Oricum pana acum sunt multumit de masina, fara probleme tehnice, greierasi,... si se comporta exemplar inclusiv EasyR-ul (poate corectia ce cilindrul1 cam marisoara, asa a fost insa de la bun inceput).

                Sper ca totul va fi bine si Sanderica va "vedea" iar drumurile cu care era obisnuit periodic.
                Attached Files

                Comment


                • #98
                  Salutari GIL26, imi dai si mie cele 2 PID-uri:

                  pr1521 Incarcare Baterie
                  pr1271 Proportie mat. carbon

                  Multumesc

                  Comment


                  • #99
                    Salut,
                    Atasat fisierul txt cu toate PID-urile extrase de pe injectia mea (sunt si cele doua, a trebuit sa sterg insa informatiile complementare, parametrii privati si ET pentru a il putea atasa).
                    Fisierul se poate modifica (tine doar cele de interes, redenumi dar pastra adresele si ecuatiile) si apoi redenumi in .csv.
                    Atasez si tutorialul de generare a PID-urilor cu Pyren (dar merge si cu celelalte programe), se pot face pentru orice ECU (le am si pe acestea, le pot atasa daca este nevoie).
                    Attached Files

                    Comment


                    • Salutare tuturor. Am un Logan 1.5 dci, 90 de cai, din 2017. Până pe la 30.2017000 de km, nu mi s-a aprins la bord, în timpul mersului, nici un bec. După o vreme a început să se aprindă din timp in timp, pe perioade scurte de timp, după pornirea motorului sau in timpul mersului, un bec galben cu un simbol in formă de zig-zag. Am citit si cartea tehnică, dar nu am găsit prea multe detalii. Acum câteva zile, becul de care vorbeam ă rămas aprins pentru mai mult timp.
                      Din ce am mai citit pe net, am înțeles că acel bec, are legătură cu regenerarea filtrului de particule.
                      Aș fi recunoscător, dacă m-ar lămuri cineva, ce funcție are acel bec si dacă e normal sau nu, să se aprindă la un interval de timp. Atasat si o poză cu acel bec.

                      Comment


                      • Întrebare la logan 1,in programe pyclip, ecutweaker, torquepro, logansandero1 pot sa monitorizez încărcarea alternatorului? Daca da, unde mai exact si cum. Mulțumesc anticipat

                        Comment


                        • Pune un multimetru si verifica. E 20 de lei si afli imediat. Nu iti trebuie toate programele alea.

                          Comment


                          • Originally posted by deloo7 View Post
                            Salutare tuturor. Am un Logan 1.5 dci, 90 de cai, din 2017. Până pe la 30.2017000 de km, nu mi s-a aprins la bord, în timpul mersului, nici un bec. După o vreme a început să se aprindă din timp in timp, pe perioade scurte de timp, după pornirea motorului sau in timpul mersului, un bec galben cu un simbol in formă de zig-zag. Am citit si cartea tehnică, dar nu am găsit prea multe detalii. Acum câteva zile, becul de care vorbeam ă rămas aprins pentru mai mult timp.
                            Din ce am mai citit pe net, am înțeles că acel bec, are legătură cu regenerarea filtrului de particule.
                            Aș fi recunoscător, dacă m-ar lămuri cineva, ce funcție are acel bec si dacă e normal sau nu, să se aprindă la un interval de timp. Atasat si o poză cu acel bec.
                            "Martorul luminos oranj necesită cât de repede o vizită la un Reprezentant al mărcii conducând cu grijă. Nerespectarea acestei recomandări poate duce la deteriorarea vehiculului." - manual de utilizare

                            Comment


                            • da domne, cine citeste in carte .. ai carte ai parte !

                              Comment


                              • Multumesc frumos pentru sfat, e de mare folos...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google