1.0 Sce Vibratie/zgomot La Relanti/mers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by catalinbucur8 View Post
    Buna ziua
    Detin o masina cu motor de 0,9 tce si am acelaeasi sintome la turatia de 1000 sau 1100 ,un zgomot (tacanit avans)care se aude doar din interior iar dupa multe cautari am inteles ca este tamponul de suport motor asa ca am incercat azi sa lubrifiez tamponul cu o solutie de la interflon si marea mi-a fost mirarea ca dupa circa 15 min totul a revenit la normal si sunetul a disparut total
    PS am lasat masina sa se raceasca si totul e ok
    Asta insemna ca acel tampon isi pierde din elasticitate si induce vibratii in sasiul masinii.
    Mai am un singur lucru de facut vreau sa fac schimbul de ulei cu unul de la Ravenol 0w40 cel mai bun special pentru Renault
    Depinde ce 0,9TCe , că sunt vreo 4 motoare, unele cu RN0710 (unde apare 5w40 dar și 0W40 la -30C) și restul cu RN17 5w30 only.

    Dacă e 2019 sigur ai poți avea probleme cu tamponul dreapta (se schimba pe garanție) și RN17, deci 0w40 nu e ok.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Al meu este 2019,dar nu mai este în garantie.
      Se aude dimineața când este rece motorul acel țăcănit.

      Comment


      • Eu cred ca se discuta ,doua probleme/zgomote distincte; unul este zgomotul de tampon, care se manifesta destul de violent, în zona pasagerului, la picioare și altul e "țăcănitul " la rece("avans"),în startul uscat al motorului, pana masina își ia ulei.

        Comment


        • dupa circa 15 min totul a revenit la normal si sunetul a disparut total
          E normal, motorul s-a încălzit, a luat ulei, iar efectul lubrifierii tamponul a fost placebo.Acel zgomot se reproduce, când e rece, la ambele motoare.

          Comment


          • Eu am schimbat acel suport dupa 10000 km. acum la 65000 se aude acel zgomot dar nu la fel de pronuntat. oricum la cat costa acel interflon cred ca mai bine se poate achizitiona alt suport de motor. cam tot pe acolo esti.

            „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

            Comment


            • Cu capota ridicata nu se mai aude acel țăcănit, poate sa fie rglajul capotei sau din tampoanele acelea de protecție la inchidere

              Comment


              • Salut vorbeam de uleiul Ravenol 0w40 care dupa specificatii este special si pentru motoarele aspirate si turbo(am un renault captur cu motor 0.9tce)Daca nu o sa fac schimbul cu un ulei tot Ravenol 5w30 (oricum mai vb cu cei de la service renault )
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                • Salutare, prieteni!

                  A început să țăcăne și loganelul meu... (Logan SL+ SCe 1.0 din 2020, 38000 Km) .
                  Întâi mai ușor apoi din ce în ce mai tare...
                  Și la mine au aparut problemele (simplă coincidență?!?) tot dupa schimbarea uleiului (Dacia 5W30)...
                  O chestie ciudată... mi s-a părut (poate doar mi s-a părut) că la o pornire la rece, durează ceva mai mult până ce motorul ajunge la relanti...

                  Am citit tot ce s-a postat în această chestiune și am scos câteva "idei principale":
                  1. bieleta dintre motor și caroserie;
                  2. capota (rezolvare recomandată de Bobo1973: niste bucăți de pâslă rotunde lipite pe capota);
                  3. ulei motor ( "cu ELF 900 SXR 5W30 si totul a revenit la normal" - userul Moru)
                  4. calculatorul de injectie;
                  5. așa face motorul fiindcă nu e echilibrat;
                  6. capota, care avea un mic joc
                  7. Dacia Logan motorizare 1.0 care au acest huruit si nu reuseste sa elucideze acest mister, al huruitului, nu provine nici de la capota, nici de la capacul filtrului de aer, nici de la acele scuturi de aluminiu de la evacuare, nici macar de la tampoanele motorului, pe care le-a schimbat, degeaba, acel huruit nu dispare;
                  8. zdrangane catarama centurii, daca sta lipita de plastcul de pe stalp face un zgomot deranjant;
                  9. la service nu au gasit nimic desi au recunoscut zgomotul, au repozitionat pina si tamponul motor, nu e de la el. Se-Fe bataia aia, nimeni nu stie de unde vine.​
                  10. sistemul de evacuare e slabit si intra in rezonanta la relanti/turatii mici. La turatie mare nu se mai aude.
                  11. bataia aia amintește de când aveam rupt scutul termic
                  12. un surub de la sistemul de evacuare, era slabit si atingea in scutul termic de aluminiu, ( user k800: "in spatele motorului, partea de jos. Acolo avem 3 scuturi termice: A si B pentru traseul evacuarii si C pentru catalizator. Tinand cont de vibratiile motorului in 3 cilindrii toate aceste scuturi pot fi generatoare de zgomot daca nu sunt prinse asa cum trebuie. La mine problema a aparut la suportul din fata al evacuarii ( cel verde, incercuit). Prinderea lui se face cu 2 suruburi care se afla la o distanta foarte mica de scutul termic B. Unul din acele suruburi era slabit bine de tot si nu doar ca atingea in acel scut dar si suportul in sine se misca. Pentru a ajunge la el a trebuit sa demontez scutul B mai inainte si abia dupa am avut acces la suport.")
                  13. zgomot/trepidatie,undeva in zona centrala a bordului, la pornirea la rece. Problema dispare dupa ce turatia se stabilizează
                  14. nu e de la motor..ci pe undeva intra in rezonanta vreo tablarie (scuze,ecran termic)..doar ca e deranjant, dar daca o ridici pe un elevator, se rezolva..eu am rezolvat pe elevatorul de la Dacia, ah luat la mana tot esapamentul si au gasit unde era zgomotul, a indoit putin si gata, nu era nimic slabit/desfacut..mai mare deranjul cu timpul pierdut, plus ca ma temeam ca cine stie, sa nu cada ceva pe dedesubt.(vali2008);
                  15. carcasa/filtrul de habitaclu în proporție de 80% (stânga pasager, jos);
                  16. la rece trepida protectia de tabla/aluminiu de deasupra esapamentului;
                  17. un zornait cand motorul era la ralanti si am observat ca provenea de la zavorul capotei;
                  18. apare din cauza tasarii tampoanelor;
                  19. se percepe ca o bataie, pare a fi ceva intern la motor;(prometheus)
                  20. Pe circuitul de racire de undeva din zona bateriei s-a desprins dintr-un surub o clema metalica care sustine un furtun. Atasez cateva fotografii. Clema am prins-o de un alt furtun cu un colier. (Bobo1973)
                  21. radiatorul de la instalatia de aer conditionat, se misca si bate de radiatorul instalatiei de racire sau de suport.
                  22 bataia/vibrația e localizata in dreapta, la piciorul stâng al pasagerului, in dreptul filtrului de habitaclu. Se poate pune mana pe porțiunea aceea de tunel și veți simți din plin bataia. (alex1ioan)
                  Părerea mea,personala, este, că acolo, in bord ceva intra in rezonanță (nu mereu), conducte AC, componente ale climatizării, Dumnezeu știe ce!​
                  23. tamponul de la motor din partea dreapta si zgomotul a disparut (zicea torqemada ca tampoanele de la motor sunt de calitate medie) După schimbarea tampon motor dispare zgomotul (Nu stiu cat ar costa piesa in service dar in magazin pretul este intre 300 si 400 RON depinde de producator.)
                  24. "este o chicihță care o să ne dea bătăi de cap până ce o descoperim "

                  Mulțumim tuturor pentru informații!
                  Logan 1.2 16v 2012

                  Comment


                  • Originally posted by moru View Post
                    De curiozitate, ce ulei folosesti in motor? Mie mi-au pus un ELF 700 ST 10W 40 la ultima revizie si motorul vibra mai tare decat cu Dacia Oil 5W30, atat la cald cat si la rece. Efectiv suna ca la 1100rpm in permanenta, deci diferentele au fost majore. L-am schimbat dupa doua zile cu ELF 900 SXR 5W30 si totul a revenit la normal.

                    Originally posted by t0rquemada View Post

                    Depinde ce 0,9TCe , că sunt vreo 4 motoare, unele cu RN0710 (unde apare 5w40 dar și 0W40 la -30C) și restul cu RN17 5w30 only.

                    Dacă e 2019 sigur ai poți avea probleme cu tamponul dreapta (se schimba pe garanție) și RN17, deci 0w40 nu e ok.

                    MULȚUMIRILE ȘI RESPECTUL MEU, DOMNILOR!

                    Dacia Oil 5W30 RN17 – problemă rezolvată!
                    Cu DACIA Oil Plus PREMIUM 5W30 (pus în reprezentanță!) începuse să vibreze din toate încheieturile!
                    După schimbul de ulei am simțit o oarecare ameliorare...
                    După vreo 2000 Km totul a revenit la normal!
                    Last edited by unicu; 1 day ago.
                    Logan 1.2 16v 2012

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google