Calculatorul de bord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Calculatorul de bord

    -Am tot cautat si nu am gasit nici un thread despre calculatorul de bord . Am avut o problema minora cu al meu la logan 1.4 , adica am mers la peco am alimentat si dupa asta becul de la benzina nu s-a mai stins iar kilometrajul din 3 km inregistra doar 1 ????????? foarte ciudat . Problema am rezolvat-o la service intr-un minut cica ia dat o resetare la calculator din butoane . Acum e ok . Vreau sa stiu daca au mai patit si altii la fel , si daca stie cineva motivul pt care calculatorul a luat-o rasna si cum mai exact se da reset la calculator .

  • #2
    Si esti sigur ca nu ai alimentat cu cheia in contact? Sau peste 50L?
    Treaba asta se poate intampla din mai multe cauze, una ar fi blocarea plutitorului sus in rezervor sau alimentarea peste 50L.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      se poate sa se fi intamplat ceva la softul bordului sau eroare de citire a sondei de benzina si atunci au luat-o razna .Oricum nu e indicat sa lasi contactul pus in timpul alimentarii cu benzina.
      Cei de la service au intrat in meniul de diagnoza al bordului si ti-au resetat erorile memorate acolo.

      Cum se intra in meniul de diagnosticare al Calculatorului de Bord si ce semnifica valorile afisate:

      1. Se tine apasat butonul de RESET in timp ce se pune contactul (pozitia M) si se mentine apasat butonul de RESET timp de 5 secunde. Daca se porneste motorul (pozitia D) va fi disponibila si informatia de la pct. 7.
      2. Turometrul şi Vitezometrul incep sa baleieze.
      3. Se elibereaza butonul de RESET, apoi se apasa scurt pe el, trecand astfel cu fiecare apasare prin cele 5 ecrane de informatii, dupa cum urmeaza:
      4. Prima apăsare: Toţi martorii luminoşi ai bordului se aprind (doar la primele versiuni de software - in prezent nu mai exista acest test), pe ecranul LCD apare ceasul şi versiunea de software a CB, turometrul si vitezometrul incep sa baleieze aproape toata scala de turatii, respectiv viteze.
      5. A 2-a apăsare: Se aprind toate segmentele afişorului LCD
      6. A 3-a apăsare: Se afişează nr. de litri din rezervor (dacă e vreun defect la senzor apare "---")
      7. A 4-a apăsare: Se afişează debit carburant în litri/oră dacă e motorul pornit (dacă e vreun defect apare "--"). La primele versiuni de software al TdB (Tablou de Bord) valoarea era afisata si daca ea era mai mica de 1 litru pe ora. La versiunile actuale nu se afiseaza decat valori mai mari de 1 litru pe ora, necesitand fie turarea motorului, fie cresterea sarcinii (de ex. prin pornirea AC).
      8. A 5-a apăsare: Se afişează eventuale defecte memorate la senzori (toate defectele afişate în meniul de defecte de senzori memorate sunt defecte care au fost detectate dar nu mai sunt confirmate prezente, adică au avut loc)
      - 8.1 "- - -TO" - circuit deschis senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu "t o") - dacă motorul e rece nu se ţine seamă de el (este normala aceasta eroare cand se porneste motorul rece, probleme sunt doar daca eroarea re-apare dupa un reset cu motorul cald)
      - 8.2 "- - -TC" - scurtcircuit senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu "t c")
      - 8.3 "-JO- -" - circuit deschis senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu "j o")
      - 8.4 "-JC- -" - scurtcircuit senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu "j c")
      - 8.5 "D- - - -" - absenţă semnal la senzorul de debit carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu "d")- se ţine seamă de el numai dacă există CB instalat (doar la versiunile de soft 6002 si 7102)
      În caz de mai multe defecte memorate sau prezente, acestea sunt afişate pe o singură şi aceeaşi linie a afişorului.

      Pentru a executa urmatoarele actiuni se apasa lung butonul RESET in timp cat sunteti in meniul de diagnosticare:
      - se şterg defectele memorate
      - se reseteaza datele parţiale din CB (Km parcursi si Litri consumati - restul deriva din ele)
      - se iese din secvenţa de autodiagnosticare
      - se reseteaza circuitul de afisare a nivelului de combustibil (serveste la rezolvarea afisarii incorecte a volumului de combustibil din rezervor)
      Apoi se aduce contactul la pozitia A sau S (stop).

      Daca nu se doreste efectuarea actiunilor expuse mai sus se aduce contactul la pozitia A sau S (stop) pentru a iesi din meniul de diagnosticare si a reveni la functionarea normala a tabloului de bord.
      Captain of the black pearl

      Comment


      • #4
        Buna ziua, cum ar trebui sa baleieze acele? La mine de exemplu acul turometrului sare oarecum cu logica, cam din 1500 in 1500 de rotatii, doar cu putin este peste gradatii. Dar la vitezometru sare aiurea si e departe de gradatii. N-ati putea posta un film sau niste poze cu pozitiile acelor la un bord corect functional? Multumesc
        Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

        Comment


        • #5
          Acul vitezometrului baleiaza la 10, 50, 90, 130, 170 km/h iar acul turometrului baleiaza la valorile 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000 rot/min.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #6
            Interesant! Nu stiam ca poti vedea unele erori in CB. Maine incerc sa vad daca functioneaza.

            Comment


            • #7
              Merci Andrei, deci vitezometrul meu a luat-o razna rau de tot Si culmea e ca viteza mi-o arata bine in mers (normal cu acea eroare in plus de 5-10 Km/h in functie de viteza, fata de gps). Oare sa le cer la service sa-mi repare acul ?
              Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

              Comment


              • #8
                Iti vor schimba in cel mai bun caz tot bordul. Ei nu stiu sa "repare" acele. Stiu doar sa inlocuiasca piese. Apropo, daca mergi la ei si-ti spun ca testul acela nu e indicat sa-l faci, zi-le sa nu mai bata campii, ca e explicat in manualul de service cum se face testul si la ce foloseste
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Parca vad ca o sa zica ca e in regula, si n-o sa-l schimbe...
                  Cel mai nou proiect auto din România!
                  Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                  Comment


                  • #10
                    Da, m-am mai uitat si azi, sare pe undeva pe la 5, 61,98, 135, 172, dar m-am verificat si cu gps-ul si "copilot" care citea si una si alta. Si la toate treptele pana la 100 km/h indica corect (prin corect insemnand ce-am zis si in postul precedent) mai mult nu am avut unde merge. Da-i pace ca-i bine si asa, o fii stricata comanda la meniul de diagnostic... Mi-e OK
                    Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

                    Comment


                    • #11
                      Nu comanda e stricata, ci executia ei lasa de dorit
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Eroare al Test CB

                        La efectuarea unui test la CB imi apare eroare "- - -TO". Va rog sa-mi spuneti si mie care e problema si cum se poate rezolva. O zi buna
                        sigpic
                        Play ManagerLeague

                        Comment


                        • #13
                          Bragelone: vezi ca ai primit raspunsul mai sus la postul #3. Ai facut testul cu motorul rece si nu se tine cont de acea eroare. Fa testul cu motorul cald si o sa dispara.
                          Preferance - 83cp Chip Viata aici e scurta, asa ca ai grija unde "zbori".
                          http://www.loganclub.ro/forum/logan_...ela-t7519.html

                          Comment


                          • #14
                            Testul a fost facut dupa o plimbare prin oras. Deci motorul era cald. Aici e problema mea. Refacut testul si astazi dimineata pe motorul rece si tot aparea. Am sa-l mai fac odata cand ajung acasa de la serviciu sa vedem ce spune.
                            sigpic
                            Play ManagerLeague

                            Comment


                            • #15
                              Trebuie facut testul cu motorul cald, dupa resetarea tuturor erorilor.
                              Cel mai nou proiect auto din România!
                              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google