Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ion_R5 View Post
    Sunt curios cu se va comporta uleiul asta NF --- se pare ca e mai bun decat Evo SXR 5W30 si cel SXR 5W40... Cum mergi cu masina? plaja uzuala de turatii... schimbi la 3000/3500/4000/4500 rpm sau mai mult? Pe la 10000km parcursi ar trebui vazut cum se prezinta uleiul. (corect ar fi - o proba de ulei dusa la un laborator)
    Schimb ca si la vechiul 1.4 mpi (undeva la 2500 - 3000 rpm) insa poate un pic mai sus pt. ca la 16v nu prea se mai aude motorul asa tare si mai "uit" sa schimb in treapta superioara. Spre exemplu acum merg mai mult in oras in treapta 3 chiar si la 50-60 kmh fara sa "urle". Iar cu uleiul, dupa cum am si zis, chiar nu prea mai vreau sa fac experimente, schimbul anterior la 20.000 a fost facut in service Dacia tot cu Elf 5W40 si am zis sa merg tot asa insa la 15.000 km.

    Comment


    • Originally posted by ion_R5 View Post
      ...............................

      Partea rea este ca particulele metalice nu se evacueaza pe la buson...
      Particulele alea metalice raman in filtrul de ulei, in fond asta e rolul lui.

      Comment


      • Cumparat astazi cele necesare reviziei pentru 2 x 1.4 mpi, 95.000, respectiv 130.000 km la bord, Elf Evolution SXR 5W-40. Pana amu' nici una nu a crapat cu uleiul asta, de la bun inceput; filtre Mann de aer & ulei.

        LE > mica corectura
        Last edited by dr_mke; 31 October 2011, 18:18.
        sigpic

        Comment


        • Originally posted by IancuMIC View Post
          Ai pus numai 3 litri.Pentru 1.4 e nevoie de 3.3l:dupa vr-o 6-7mii o sa mai ai nevioe de completare.
          si daca pun la 1.6 numai 3 L ce se intampla?
          sigpic

          Comment


          • Intre cele mai low cost uleiuri ce ati alege ca si raport pret calitate ? trebuie sa cumpar 6 litri pentru un 1.6 si un 1.4 asa ca nu e un dezavantaj faptul ca achizitionez un ulei la bidon de 5 litri desi imi trebuie doar 3 .

            dacia oil 5w30 4 litri =80 de ron
            aral hightronic 5W40 4 litri =90
            ulei GM 5W30 5litri=100

            Nu ma intereseaza alte uleiuri mai performante si mult mai scumpe, sunt deschis la sugestii pentru alte uleiuri care se incadreaza ca pret in ce am enumerat mai sus, fara oferte pentru 10w40

            Comment


            • Aral high tronic fara sa te gandesti.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • @ Octavian_32 Ma refeream la cele foarte fine care mai trec de filtru, sau la cele care raman captive gravitational pe fundul baii de ulei - dar care in urma unei frane puternice, sau unei gropi care zgaltaie bine masina, pot sa plece la plimbare cu valul ...

                Asemenea particule le gasim si in cutia de viteze. Normal ar fi fost sa fie evacuate pe la busonul de golire. In fine, asa au proiectat baia de ulei - asta e. Doar nu o sa demontam baia de ulei... Avand in vedere ca motoarele astea au rodajul facut in fabrica - nu ar trebui sa fie totusi o mare problema - DACA au indepartat particulele respective odata cu uleiul cu care s-a facut rodajul.

                Comment


                • In cutia de viteze (in ulei) gasesti pilitura (nu-s mai particule alea ca le vezi cu ochiul liber !) este asa ceva pt ca n-are nici un filtru de ulei. Si eu am vazut in cutia mea de viteze cand s-a scurs uleiul.
                  La cutie nu e nici o problema.

                  In schimb in baia de ulei (am avut-o sparta la 70000+ km) nu am vazut nici o pilitura, absolut nimic, curata lacrima.
                  Deci crede-ma ca n-are ce ''val'' de particule/pilitura sa plece din baia de ulei la nici o frana/groapa.

                  PS: d-aia e bine a se folosi filtre de ulei de calitate, nu cu 7 lei bucata.

                  Motoarele care le avem noi pe utilaje si-au dovedit fiabilitatea in timp, nu trebuie sa reinventam noi roata acum si sa bagam de vina ''greseala'' de proiectare la baia de ulei.
                  Suntem chiar comici.
                  Last edited by Octavian; 31 October 2011, 18:51.

                  Comment


                  • Pe 10nov.voi face revizia de 3 ani.Dupa o documentare pe acest forum si cu ajutorul colegilor de aici, carora le multumesc,m-am hotarat pentru ELF EXCELLIUM NF 5W4.
                    Sambata cand sunt mai liber voi merge sa-mi cumpar si celelalte consumabile,filtru ulei si aer.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Am gasit in Carrefour Brasov ulei Elf Excellium NF 5w40 si Elf Evolution SXR 5w40 ambele la 132 ron bidonul de 4L.Nu e chiar nicio diferenta intre cele 2 uleiuri de costa ambele la fel?
                      Si inca o intrebare,e ok ca uleiul sa aiba un miros de benzina?(uleiul care se afla in motor).
                      Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                      My ride

                      Comment


                      • Originally posted by Punk View Post
                        Am gasit in Carrefour Brasov ulei Elf Excellium NF 5w40 si Elf Evolution SXR 5w40 ambele la 132 ron bidonul de 4L.Nu e chiar nicio diferenta intre cele 2 uleiuri de costa ambele la fel?
                        Si inca o intrebare,e ok ca uleiul sa aiba un miros de benzina?(uleiul care se afla in motor).
                        NF,asa cum ii spune si numele contine o formula noua sa zicem daca nu e numai marcheting.
                        NU e normal ca uleiul din motor sa miroase a benzina.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Atunci e clar, 'ma duc sa-l iau la palme pe tata'.
                          Imi e si rusine...uleiul pe care il acum in masina are aproape....2 ani si 12k km.
                          Ma gandeam eu ca nu e ok sa miroasa a benzina,macar sa ma conving.
                          Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                          My ride

                          Comment


                          • Originally posted by IancuMIC View Post
                            NU e normal ca uleiul din motor sa miroase a benzina.

                            Dar a ce trebuie sa miroasa? A flori de tei?
                            E foarte normal ca uleiul sa miroasa a benzina! Punct!

                            Cateodata citesc niste elucubratii de ma "doare" mucii...
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Am pus mana pe o carte despre motoare pt automobile.Trebuia sa fi facut asta mai devreme.Segmentii care se afla pe capul pistonului au 2 roluri,de ungere si de compresiune.Din moment ce trebuie sa asigure si ungerea oglinzii cilindrului,asta inseamna ca o mica, cantitate de ulei ajunge si in camera de ardere.Prin asta se explica mirosul de benzina al uleiului.
                              Sa-mi fie si a doua oara rusine.
                              Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                              My ride

                              Comment


                              • Nu te grabi cu concluziile si asculta-ma cu atentie;uleiul ajuns in camera de ardere nu se mai intoarce in baia de ulei,ai sa-l "vezi" pe esapament.
                                Uleiul de motor nu trebuie sa aibe miros de benzina;daca are acest miros el a fost contaminat.In carterul inferior nu trebuie in mod normal sa ajunga nciodata benzina.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google