Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Octavian View Post
    Ravenol VSI e mai ok decat Elfu sxr, in special pt dizaluri fara dpf (are baze mai mari).
    Ravenol VSI avea o fișă tehnică excelentă acum 1-1,5 ani. În ultimul an, este într-un declin continuu. Comparații între ultima și pentultima specificație:

    Culoare Maroniu -
    Densitate (la 20°C) kg/m3 846 vs 851
    Vâscozitate (la 40°C) mm2/s 89.3 vs 92
    Indice de vâscozitate 163 vs 169
    Punct de inflamabilitate (COC) °C 210 vs 244
    Punct de curgere °C -40 vs -45
    Cifra de bazicitate mgKOH/g 11 vs 10.7
    Cenusa sulfatata % 1 vs 1.13

    Deci ce avem ?
    - Densitate mai mică (nu știu cum să caracterizez lucrul acesta)
    - Vâscozitate mai mică la rece (nesemnificativ, oricum rămâne destul de mare pentru un 5W)
    - Indice de vâscozitate mult mai mic. A fost o vreme când VSI avea indice de vâscozitate de 175 (acum un an și jumătate), deja 163 este o valoare pentru un ulei mediocru spre sub-mediocru. Țineți cont că această proprietate este una din cele mai importante la un ulei de motor și nu numai.
    - Punct de inflamabilitate: aici este bomboana de pe colivă. 210 grade Celsius = punct de inflamabilitate comparabil, din nou, cu al unui ulei sub-mediocru.
    - Punct de curgere mai mic cu 5 grade - deja ne apropiem de proprietățile unui semi-sintetic obișnuit. Cifra de bazicitate și cenușa nu le mai menționez, sunt nesemnificative în ecuația asta. Vreau doar să specific că valoarea aceea de 10-11 induce mult în eroare, pentru că uleiul pierde rapid acea proprietate (după 3-4000 km de rulat în oraș din ce am observat eu).

    Pentru cei care vor să meargă pe Ravenol în continuare, recomand VST (VollSynth Turbo) 5W-40, este mult mai bun. Se apropie cumva de proprietățile lui M1 New Life, mai puțin indicele de vâscozitate și HTHS care la Ravenol nu este publicat.
    Și alt lucru de menționat: verificați fișa tehnică direct pe site-ul Ravenol.de, pentru că varianta din România nu este actualizată prea des.
    Last edited by George05; 29 April 2015, 13:16.

    Comment


    • Indicele de vâscozitate la Ravenol VST e 171. De pe site la Ravenol.de.

      VST este noul VSI.

      E 32RON/l vs 30RON/l cat era anii trecuti VSI-ul. Asta e mergem mai departe.

      Comment


      • Știam de VI. Când am spus că ”nu este publicat” m-am referit la HTHS

        Comment


        • Dap. Ala din pacate e la secrete.

          Comment


          • Mai secret ca DaciaOil nu e altu'. Asta nici fisa nu are.

            Comment


            • Are si Dacia Oil Fisa Tehnica.
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • Pune-o ca sa vada si ochiul meu drept, te rog.

                Comment


                • pac pac, ce sa vezi; e la fel cu elf evo 5w30 )

                  acu cred ca a mai evoluat nitel, la nivelul elfului 900 5w30, odata cu introducerea motorizarii tce
                  Attached Files

                  Comment


                  • Pffff...multamim, si eu ma uitam dupa fisa DaciaOil

                    Cum banuiam, e "subtire" tare )

                    Comment


                    • deci e doar pentru benzinare... pentru diesel 10w40 ?

                      Comment


                      • Originally posted by George05 View Post
                        ..........................

                        Pentru cei care vor să meargă pe Ravenol în continuare, recomand VST (VollSynth Turbo) 5W-40, este mult mai bun. Se apropie cumva de proprietățile lui M1 New Life, mai puțin indicele de vâscozitate și HTHS care la Ravenol nu este publicat.
                        ..............................
                        Intr-adevar VST arata mai bine in fisa fata de VSI
                        Poate reusim sa aflam de undeva si cat e HTHS, eu n-am gasit. In pricipiu mai putin de 3,5 n-are voie sa aibe, dar as fi vrut sa vad exact cat are.

                        Comment


                        • Originally posted by Octavian View Post
                          Pffff...multamim, si eu ma uitam dupa fisa DaciaOil

                          Cum banuiam, e "subtire" tare )
                          da... e subtirel bine; de altfel, eu am observat ca invariabil la 5-5500 de km deja da semne de oboseala, nu-ti mai trebuie niic un indicator de monitorizare al calitatii uleiului, il simti ca devine mai aspru in functionare (motorul) si necesita schimbare

                          probabil cei cu tce, datorita insonorizarii mult imbunatatite si datorita motorului silentios in sine sa nu simta acest lucru; insa clar nu e un ulei de tinut nici macar 10 mii de km.

                          de altfel, am reusit sa-i testez si limitele termice, in 2009, pe transalpina vara, cand era in plina asfaltare, l-am oparit bine de tot

                          iarna in schimb, motorul se simte destul de bine cu el, cu canicula nu prea e prieten uleiu asta
                          Last edited by cristi....; 29 April 2015, 16:55.

                          Comment


                          • Pt un motor nou (si mpi-urile noastre) e excelent.

                            Comment


                            • Intrebare: de ce Dacia Oil Plus DPF Diesel 5W30 este ACEA C3 si merge in Daciile diesel cu DPF care au ca si norma in manual RN0720, dar norma RN0720 necesita ACEA C4 ?

                              Comment


                              • RN0720 include specificatiile C3 si cerinta suplimentara C4. (vezi level 3). Aceasta din urma se refera la un continut mai redus de cenusa sulfat, fosfor si plumb, o stabiliate mai mare a uleiului, combinand cerintele specificatiilor A3B4, un consum redus de combustibil si a fost adaugata cu ocazia lansarii noii game de motoare energy, in variantele de 75 si 90cp.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google