Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by burtosu View Post
    Ieri in Carrefour Buzau, mobil 0 w40, 51 si ceva Lei/litru, an fabricatie 2015,se distingea f greu.
    acelasi e in militari la 29,26 lei/litru

    Comment


    • Originally posted by 827sam View Post
      Asa e, doar ca nici dumneata nu ai respectat sfatul, ai pus ravenol in loc de elf, pai e frumos ?
      Diferenta e ca eu nu m-am plans de elf; dimpotriva.
      Nu ma intelege gresit; evident ca exista multe uleiuri peste elf. Doar ca acel ulei, nu distruge motorul. asta era ideea.
      Am ales un ulei pe care sa ma pot baza, macar 15 mii. Cam atat fac pe an si nu ma incanta ideea sa merg prea des in service.
      Last edited by IancuMIC; 30 June 2017, 10:48.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Elf tine douaj'de mii, dupa visele inJinerilor franceJi.

        Comment


        • Citez mecanicul care mi-a schimbat uleiul azi: "Astia zic sa schimbi uleiul la 20.000. Pai cum sa-l tii atat? Eu il schimb pe la 8000 si pun numai d-asta de care avem noi in bidoane albastre. E belgian".

          Comment


          • Originally posted by mr.K View Post
            Elf tine douaj'de mii, dupa visele inJinerilor franceJi.
            Si cam cat tine?
            De ce ar pune ei Elf/Dacia Oil si ti-ar recomanda 20.000km, timp in care iti ofera garantie, daca nu ar tine atata?

            Pe bune ca nu inteleg reticienta asta asa fara dovezi stiintifice doar pe pareri personale.

            Eu am folosit pe L1 si Elf si Dacia Oil si Castrol Magnatec si toate dupa 15.000km aratau la fel la schimb.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • De ce ar pune ei Elf/Dacia Oil si ti-ar recomanda 20.000km, timp in care iti ofera garantie, daca nu ar tine atata?
              Pe perioada garantiei, cred ca tine motorul si cu schimburi la 30k, cu niste completari. Era o cuncoana care nu schimbase uleiul de 38.000 km, nici nu stia ca se schimba mai repede.
              Dupa garantie, e treaba clientului daca mai tine motorul.
              De ce ar recomanda asta? Marketing, sa-ti scoata in fata cat de ieftina e intretinerea la masina lor.

              Eu am folosit pe L1 si Elf si Dacia Oil si Castrol Magnatec si toate dupa 15.000km aratau la fel la schimb.
              Ai o memorie foarte buna, inseamna.
              Iar daca te-ai rezumat sa le privesti, nu ai facut nimic. Trebuie sa pui degetul, sa vezi cat de subtiri sunt, ce ungere mai asigurau.
              Plus ca poti monitoriza cum se comporta motorul cu ulei uzat, cum urca in ture, ce sunete scoate, cum porneste GMV-ul.

              Mi-au bagat istetii de la reprezentanta niste Elf 10w40 la prima revizie, era o posirca ce avea consistenta de apa dupa 11k.

              Vezi ce zice Fane mai sus.
              Last edited by mr.K; 30 June 2017, 13:28.

              Comment


              • Originally posted by mr.K View Post
                Pe perioada garantiei, cred ca tine motoru si cu schimburi la 30kl, cu niste completari.
                Dupa garantie se schimba datele problemei, merge altfel motorul?

                N-ar fi mai logic sa-ti puna ulei bun ca sa nu aiba ei probleme si sa schimbe piese pe garantie? (costuri mai mari?)


                Iar daca te-ai rezumat sa le privesti, nu ai facut nimic. Trebuie sa pui degetul, sa vezi cat de subtiri sunt, ce ungere mai asigurau.
                Plus ca poti monitoriza cum se comporta motorul cu ulei uzat, cum urca in ture, ce sunete scoate, cum porneste GMV-ul.
                Pui degentul si ce observi?
                Cum poti monitoriza? Doar ascultandu-l? Urmarind turometrul?

                De asta zic ca rezulta doar o parere personala foarte subiectiva.

                Vezi ce zice Fane mai sus.
                Sunt satul de pareri de mecanici. Serios. Mecanicul nu face diferenta intre uleiuri pe baza specificatiilor. Cred ca pe majoritatea daca ii intre nici nu stiu sa interpreteze ce inseamna 5w40 sau 10w40, ca sa nu mai vorbim de vascozitate, rezistenta la temperatura, aditivi, adaosi etc.

                De asta zic pareri subiective. Eu as zice ca putem avea incredere si in producator ca deciziile nu se iau doar la nivel de marketing ...
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Asta cu increderea se aplica in lacasurile de cult. "Crede si nu cerceta", nu-i asa?
                  In situatia de fata eu as intreba de ce in carnetul de intretinere se recomanda ulei cu norma ACEEA A3/B4, dar in service iti pun Dacia Oil cu norma ACEEA A5/B5 (care este cam alta mancare de peste)?
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • Dupa garantie se schimba datele problemei, merge altfel motorul?
                    Motorul are deja un grad de uzura mai mare decat era cazul. Posibil sa pierzi din viata lui cateva zeci de mii de km.
                    Eu cred ca ai priceput ce vreau sa spun.
                    La cat merg loganistii, masina ii tine multi ani, nu conteaza daca merge bine sau prost.
                    De asta zic pareri subiective.
                    Posibil sa fiu subiectiv in aprecierea manifestarii motorului, dar cu un grad de obiectivism bazat pe experienta. Sunt pe aici useri care n-au km cu fata cati am eu numai cu spatele. Cu masina, normal.

                    Ca exemplu de subiectivism nerealist, sunt satul de multi care jura ca n-au schimbat decat placutele de frana desi au stat numai prin service cu masina.

                    Tot asa, aud pareri: neamtul (el e standardul), daca ii spune in carte sa tina uleiul 30k, asa face, doar nu e prost sa bage bani aiurea in revizii.
                    Pai nu e prost neamtul, e chiar zgarcit.
                    Si face asa pentru ca-si permite o alta masina in locul celei cu care se comporta asa, pe cea veche maritand-o unor est europeni care o iau de buna, vezi dom'le, intretinuta de un neamt, chiar in Nemtia.
                    Si uite-asa incepe poporul sa se planga de tsi-uri, turbine la tdi-uri, care nah, in lipsa unui ulei proaspat, pica mai repede.
                    Cel mai castigat a iesti neamtu', ca lui nu i-a picat in garantie, pentru ca producatorul a calculat bine ca motorul nu va cadea in bot cu schimburi rare de ulei, decat dupa ce va trece perioada garantiei.
                    Last edited by mr.K; 30 June 2017, 14:11. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Singurul lucru ce l-am observat, cand am pus Castrol Magnatec 5w40, a fost sunetul motorului putin altfel.

                      Poate putin mai placut, mai silentios parca dar poate doar mi s-a parut.

                      Acum am cautat Ravenol (am zis sa-l incerc) dar nu am gasit varianta dorita sa o cumpar din magazin asa ca voi ramane tot la Magnatec de data asta.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • In situatia de fata eu as intreba de ce in carnetul de intretinere se recomanda ulei cu norma ACEEA A3/B4, dar in service iti pun Dacia Oil cu norma ACEEA A5/B5 (care este cam alta mancare de peste)?
                        Uleiurile din clasa A5/B5, sunt uleiuri care au clase de vascozitate foarte stabile in general recomandate pentru intervale extinse de schimb. Acestea sunt caracterizate printr-o vascozitate scazuta, un nivel scazut al frecarii, cu HTHS sub 3.5 mPas. In general constructorul stie cel mai bine care e vascozitatea optima, pentru un anume motor. La logan spune, din ce stiu pe carnetele vechi si A5/B5. O vascozitate mai mare, nu inseamna neaparat o protectie mai buna. Conteaza mai degraba ca acel ulei sa aiba o clasificare cat mai ridicata; SM sau SN.
                        Aceste uleiuri sunt preferate de constructori, tocmai pentru ca performantele unui motor sunt puse mai bine in valoare; demaraj, economie de combustibil.
                        Pe de alta parte uleiurile din clasa A3/B4 sunt caracterizate printre altele, de un HTHS peste 3.5mPas, o vascozitate oarecum mai ridicata si sunt mai indicate in cazurile de solicitare ridicata a motoarelor. Un motor care a fost construit cu tolerante mici, nu va putea obtine performantele gandite de constructor folosindu-se un ulei cu vascozitate ridicata.
                        Astea sunt chestiuni de finete, ca sa zic asa, pentru ca in practica, utilizatorul e mai putin interesat de aceste lucruri, care oricum sunt foarte greu palpabile si mai ales de cuantificat.
                        Prin urmare un A5/B5 sau A3/B4, functie de regimul de exploatare si cea doriti sa obtineti de la acel motor, cu anume costuri.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Originally posted by vitriol View Post
                          Asta cu increderea se aplica in lacasurile de cult. "Crede si nu cerceta", nu-i asa?
                          Ce incerci tu sa amesteci apa cu uleiul acuma. Ca orientare, sunt agnostic si imi place mai mult: "Nu-ti pierde niciodata sfanta curiozitate/Never lose a holy curiosity." (A.Einstein)

                          Au venit cei de la Dacia sa-ti puna niste ulei despre care nu ai nicio informatie, doar asa sa ii crezi pe cuvant ca e bun, desi specificatiile sunt secrete?

                          Ai tu cumva cunostintele necesare sa interpretezi corect o fisa tehnica si sa spui daca un ulei este mai bun decat altul?

                          Eu declar ca nu le am, cel mult pot compara doua fise si sa observ diferenta valorilor dar asta nu spune nimic si din acest motiv iau in calcul sa cred si ce spune producatorul.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Am zis să-ncerc și am pus și eu primul schimb de M1 0W40. Pare mai OK decât M1 5W30 ESP Formula, uleiul favorit de până acum. Voi cât îl țineți?
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Cel putin "orientarea planetelor" sau horoscopul imi spun ca trebuie sa fiu foarte atent cu intretinerea masinii daca vreau sa dorm linistit si sa nu am emotii dimineata la prima cheie. Atunci pe cine sa cred? Utilizatorii de Dacia care posteaza din 2005 pana in prezent sau fisa tehnica a unui producator de ulei care spune ca are ceva nemaipomenit echivalentul la chestia aia Shark...care o bagi in "fundu" masinii si scade consumu cu 30%. In ce lume traim?
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • Ai tu cumva cunostintele necesare sa interpretezi corect o fisa tehnica si sa spui daca un ulei este mai bun decat altul?

                                Doar din msds ul care nu e intotdeauna accesibil, poti afla bazele unui ulei, compozitia.
                                Din fisa tehnica poti doar sa intuiesti ce baza are acel ulei, functie de pour point, flash point, noack.
                                ...
                                Oricum, in general uleiul se alege in functie de pret, dupa brand si mai putin dupa fisa tehnica si compozitia acestuia.
                                Last edited by IancuMIC; 30 June 2017, 15:01.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google