Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pai am inteles ca nu e nici o diferenta fata de 5w30 m1

    ma incanta iv ala de 180/185 de la 0w40

    5w30 are 162...hths nu e diferenta mare, numai 0.2 intre cele 2

    de ce nu prea agreez eu m1 5w30? pt ca motorul are un zgomot mai aspru in functionare. a mers mama cu loganul unei cunostiinte de familie, din 2005. bai cristi sa vezi ce bine antifonat era motoru, nu se auzea deloc, mult mai silentioasa decat a ta. oki.. poate are un ulei mai vascos am zis. dar m-am cam ofticat un pic...un logan din 2005 sa fie mai silentios decat al meu tinut in puf, e inadmisibil )

    eu n-am mers cu loganu ala deci nu ma pronunt
    Last edited by cristi....; 29 May 2017, 22:41.

    Comment


    • Merge cu 10w40 loganul ala silentios de care zici.
      Am auzit si io taxiuri (cazane pe roti la cum arata) cu sute de mii de km la care motorul e f. silentios la ralanti. 10w40 e secretul.

      Comment


      • Originally posted by cristi.... View Post
        de ce nu prea agreez eu m1 5w30? pt ca motorul are un zgomot mai aspru in functionare. a mers mama cu loganul unei cunostiinte de familie, din 2005. bai cristi sa vezi ce bine antifonat era motoru, nu se auzea deloc, mult mai silentioasa decat a ta. oki.. poate are un ulei mai vascos am zis. dar m-am cam ofticat un pic...un logan din 2005 sa fie mai silentios decat al meu tinut in puf, e inadmisibil )

        eu n-am mers cu loganu ala deci nu ma pronunt
        Si poate Logan-ul ala foloseste Red Line, Renewable sau alte no name-uri din astea scumpe.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Originally posted by cristi.... View Post

          ma incanta iv ala de 180/185 de la 0w40

          5w30 are 162...


          Partial correct


          Indicele de vascozitate (VI) arata si cat de stabil este uleiul la temperaturi mici dar si temperaturi mari

          0w40 avand diferenta relative mare intre vascozitatea la rece 0w si cea de la cald w40 are nevoie de polimeri/dispersanti ca sa mentina o vascozitate mica la rece (0) si una crescuta la cald (40)


          5w30 avand vascozitati relative apropiate ( 5 la rece si 30 la cald) nu are nevoie de atat de multi polimeri/dispersanti ca sa le mentina si de aceea nu este necesar un indice de vascozitate mare


          Asta e rationamentul la oricare ulei


          De aceea, cu cat cifrele sunt mai departate (0-40, 0-50, 5-50, 10-60) cu atat este nevoie de un VI maricel ca sa fii sigur ca uleiul nu se face apa la forje si miere zaharisita la rece.....am exagerat intentionat


          Si tot de aceea uleiurile eco vor avea indici apropiati 5-30, 0-30, 0-20, 0-16 pt ca ele nu au nevoie de polimeri/dispersanti ( care prin ardere, uzura polueaza) si Vi mai scazut......nu o sa gasesti uleiuri eco 5w40, care zic asa e marketing ordinar si nu as lua acel ulei


          Ca in toate lucrurile, echilibru e la mijloc.....cele eco nu asigura protective suficienta la forje, cele care protejeaza ff mult sacrifica consumul, acceleratia si bineinteles polueaza....

          Comment


          • Originally posted by Kojak View Post
            Ce reprezinta petele alea din zona incercuita de mine?

            Intreb, pt. ca si eu am asa ceva.


            Poate s-a trecut cu vederea postul, asa ca revin cu intrebarea de mai sus.
            Attached Files

            Comment


            • Par a fi niste "urme" lasate de matrite la turnare.Oricum motorul arata foarte bine , sa vede ca foloseste ulei de calitate.
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • Eu am incercat sa le sterg si nu s-au luat cu nimic.
                Sunt ca niste pete neregulate, la nivel, nu sunt iesite in relief, sau altceva.
                Daca erau urme de "matrite de turnare", cum zici tu, trebuiau sa fie regulate si dispuse cumva ordonat...ma gandesc.

                Comment


                • Originally posted by MIHAI C View Post
                  Salut, la mine e putin alta culoare, ulei folosit Castrol C3, de 10 ani doar asta.
                  Chiulasa arata rau tare! Parerea mea este ca ar trebui sa renunti la Castron.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • @Mihai, că-ți km ai cu masina?

                    Comment


                    • Originally posted by Kojak View Post

                      Poate s-a trecut cu vederea postul, asa ca revin cu intrebarea de mai sus.


                      Nu l-am observat - butonez de pe mobil si nu am dexteritate



                      Eu nu am incercat sa le curat......insa pot fi vapori condensati de ulei, care se incastreaza in culbutor


                      Practic un "tatuaj" al culbutorului.....la temperaturi mari ( forje etc etc) portiunile acelea nu prea sunt lubrefiate, decat eventual de vapori.....

                      Piesa ( culbutorul) se incinge, se dilata, se dilata inclusiv porii care absorb acei vapori fierbinti



                      Daca vreti, poate fi si o reminiscenta de pe vremea cand masina nu a vazut uleiuri high-end.....primii 100 000 km au fost facuti cu Castrol, apoi fix la 100 000 km vedea primul M1 0w40.....

                      Ideea este sa fie atentie la suprafetele de contact (came), sa nu fie sludge (noroi) sau depuneri.....

                      Comment


                      • O explicatie foarte plauzibila, intr-adevar.

                        Deci teoretic, n-ar fi nicio problema.

                        Comment


                        • Originally posted by vitriol View Post
                          Chiulasa arata rau tare! Parerea mea este ca ar trebui sa renunti la Castron.
                          E dezastru. Renunta la Logan.
                          Parerea mea este "NU Castrol".
                          @vitriol, fii mai explicit. De ce zici ca arata rau tare chiulasa, cum ti-ai dat seama?

                          Comment


                          • Originally posted by Kojak View Post
                            O explicatie foarte plauzibila, intr-adevar.

                            Deci teoretic, n-ar fi nicio problema.

                            Pai si logic daca gandesti, ajungi la aceeasi concluzie

                            Atata timp cat nu ai uzura pe came, arborii nus decaliti, nu ai noroi....

                            Asta e rezultatul schimbului mai devreme al uleiului

                            In primii 100000 km nu am pus ulei sintetic veritabil, nu aveam cunostinte atatea...

                            Insa stiam ca baza ca daca il schimbi mai devreme il protejezi

                            Daca las fi lasat cat zice Dacia , poate aveam chiulasa si culbutorii cum ii are colegul din exemplu negativ....de mai sus


                            De asta tot zic....daca va ambitionati si puneti doar semisintetice, macar schimbati mai devreme......

                            Comment


                            • Poze cu chiulasa mea.
                              Attached Files
                              Last edited by vitriol; 30 May 2017, 18:57.
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment


                              • nu e normal... suruburile sunt prea negre...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google